Lentokoneisto? Kuulostaako liian kömpelöltä? Ei kai lentokone -> lentokoneisto sen kummempaa ole kuin laiva -> laivastokaan?Parempia ehdotuksia odotellessa.
Lentokoneisto? Kuulostaako liian kömpelöltä? Ei kai lentokone -> lentokoneisto sen kummempaa ole kuin laiva -> laivastokaan?Parempia ehdotuksia odotellessa.
...Kun puhutaan esim. Finnairin lentokoneista ja koko kalustosta, jolla yhtiö liikennöi, niin miksi sitä kutsutaan laivastoksi?
Komppaan täysin. Jos Uotila olisi vielä kerrankin päästänyt suustaan tuon mestarillisen oivalluksen, niin olisin kussut televisioni päälle.Kuningaskotka.
Kerkesit ensin. Saman tässä olin tulossa laittamaan. Menee kyllä yli tuon hokeminen kokoajan. Sitten kun Mtv3.fi käyttää samaa myös välillä.Kuningaskotka.
Tipaton tammikuu
Tämä termi edustaa kyllä äärimmäisen vässykkämäistä ja individualismin puutetta osoittavaa pahuuttaa. Miten on mahdollista, että olen kuullut jonkun olevan tipattomalla tammikuulla n. 2.000.000 kertaa, mutten ikinä, kenenkään, olevan tipattomalla helmi-joulukuulla?
Tipaton tammikuu
Tämä termi edustaa kyllä äärimmäisen vässykkämäistä ja individualismin puutetta osoittavaa pahuuttaa. Miten on mahdollista, että olen kuullut jonkun olevan tipattomalla tammikuulla n. 2.000.000 kertaa, mutten ikinä, kenenkään, olevan tipattomalla helmi-joulukuulla?
Salkkareiden myötä taitaa olla ainakin yleistynyt käyttöön. Joka tapauksessa aivan saatanan ärsyttävä sana.Hanipöö. Siis ehkä kauhein sana ikinä. Miksi ihmiset viljelevät tätä sanaa? "öitä hanipöö". Mistä on tälläinen sana saanut alkunsa? Onko joku yrittänyt säikäyttää puolisoaan kenties...esim. mies huutanut naiselleen keittiöstä. "hanii" ja vaimo menee keittiöön katsomaan mitä ihmettä ja sitten mies tulee kulman takaa ja sanoo "pöö/böö". Rumin sana ikinä.
Ja jotkut jopa äänittävät TV-ohjelmia. Toimiihan toi vaikka konserttitaltioinnissa, jos ei välttämättä halua sitä kuvaa mukaan. Nämä jutut voisi kyllä olla myöskin kielipoliisiketjun kamaa.
Tipaton tammikuu
Kolmena vuonna olen viettänyt tipattoman kuukauden ja olen aina ajoittanut sen loppukesään/alkusyksyyn. En ole koskaan sitonut sitä kalenterikuukauteen, olen vain päättänyt, että tästä eteenpäin 30 päivää korkki kiinni.Tipaton tammikuu
Huutonauru. Voi helevata, että on typerä sana ja sitä joutuu kaiken lisäksi nykyisin lukemaan joka toisessa JA:han kirjoitetussa kommentissa.
Entä sitten nauhoittaminen, jos tallentaa digitaalisesti kovalevylle? Mitähän sanaa tässä pitäisi käyttää? Tallentaa, taltioida, kovalevyttää..?Jotkut myöskin savetoivat tai savettavat. Totta, tällaisiinkin termeihin on törmätty ja sekös ärsyttää. Kyllä mä vielä vessassa savella käymisen ymmärrän...
Entä sitten nauhoittaminen, jos tallentaa digitaalisesti kovalevylle? Mitähän sanaa tässä pitäisi käyttää? Tallentaa, taltioida, kovalevyttää..?
"Katsoitko sen ohjelman? En katsonut, tallensin sen kovalevylle." Kuulostaa hölmöltä nyt, mutta ehkä kymmenen vuoden päästä jo tuotakin toimintoa kuvaa ihan normaalin kuuloinen sana.
Nauhoittamisesta, saati sitten äänittämisestä, en ole puhunut sen jälkeen kun vaihdoin videonauhurin digiboksiin.