Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

• 1 622 151
  • 9 972

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Käyttäähän joku emäntä-sanaakin.
Mää käytin nuorempana kihlatusta nimeä "emäntä" muille puhuessa.

Samainen kihlattu on ollut jo vuosikausia vaimo ja terminä hänestä olen käyttänyt vielä pidempään "muija". Söpöö porrii kato!

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Käyttäähän joku emäntä-sanaakin.

Pyydän anteeksi niiltä, joille se on kiva ja jopa lämpöinen sana puolisosta. Mua nämä emännät ja isännät puolisosta puhuessa ärsyttävät.
Näin karjalassa syntyneenä noissa sanoissa ei ole mitään ihmeellistä, ihan normi karjalanmurretta, isännät ja emännät ja jopa emännyys ja ukko ja akka. Rakkaalla lapsella on monta nimeä taisi olla joku sanonta.
Murteet on vain hieno lisä suomenkieleen, toki jokaisella murteella on varmasti sanoja, jotka särähtää toisen korvaan pahastikin.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin karjalassa syntyneenä noissa sanoissa ei ole mitään ihmeellistä, ihan normi karjalanmurretta, isännät ja emännät ja jopa emännyys ja ukko ja akka. Rakkaalla lapsella on monta nimeä taisi olla joku sanonta.
Murteet on vain hieno lisä suomenkieleen, toki jokaisella murteella on varmasti sanoja, jotka särähtää toisen korvaan pahastikin.
Minusta esim. muija on ihan hyvä sana käyttää puolisosta, vaikka isäni mielestä se oli kamala sana ja hän käyttikin äidistäni joko etunimeä tai vaimo-sanaa tästä muille puhuessaan. Eli ihmisillä on eri sanoilla erilainen sisältö ja toinen mieltää jonkin sanan ihan neutraaliksi, vaikka toisesta siinä on ikävä mielleyhtymä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lopultahan nämä parisuhteen toisesta osapuolesta käytettävien nimityksien osalta tilanne on sellainen, että jos se toinen osapuoli (oikeasti) hyväksyy hänestä käytettävän nimityksen, niin sehän on silloin ihan ok.

Kyllä minäkin näitä emäntiä sun muita ihmettelen, mutta jos kohteena oleva henkilö tuon nimityksen hyväksyy, niin eipä siinä mitään vikaa lopulta ole.

Alejandro

Jäsen
Itsehän kutsun kumppaniani naaraaksi ja hän taas minua urokseksi. Puhumme myös näillä nimillä itsestämme kolmannessa persoonassa. Lisäksi kun hän vaikkapa meikkaa illallista varten, niin käyn jatkuvasti maukumassa. Suhteen alussa ennen Venäjän hyökkäystä Ukrainaan minulla oli myös tapana sanoa usein "kakaja koshka". Olen nimittäin opiskellut yliopistossa muutaman kurssin venäjää, mutta nyt ei tee mieli käyttää kyseistä kieltä sitten yhtään.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Perussuomalaiset

Eritysesti ärsyttää nyt, kun kiemurrellaan Trumpin tuoreimpien Zelensky-kommenttien äärellä. Tai ollaan hissuksiin, ja mennään takkien alle piiloon.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Perhana. Nyt alkoi pohdituttamaan kuka tai mikä (Mikä ihan Pelle Pelotonta ajatellen) oli vaimoke ja kenen vaimoke.
Aku oli oman itsensä vaimo. Palvelijan töihin otettiin vain pariskuntia ja Iines antoi rukkaset. Siksi tämä ratkaisu.

Liitteet

• Screenshot_20250220_112341_Aku Ankka.jpg
    Screenshot_20250220_112341_Aku Ankka.jpg
    319,3 KB · kertaa luettu: 49

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Iines ja Minni Hiiri. Äsyttävimmät ikinä!

Jo lapsena ajattelin, että UNOHTAKAA NYT tuommoiset mirkut, kivojakin löytyy.
Minni on ihana tyttö, joka jaksaa aina palvoa Mikkiä, omaa pallokorvaansa ja tarvittaessa polkee vähän jalkaansa, kun typerehditään.

Minni on kuitenkin luotettava siinä kun Iines on itsekäs sekoilija, joka kiukuspäissään ja muutenkin hyppää aina Hannun tai jonkun muun kelkkaan. Hemmetin tuuliviiri. No on Akukin mieluummin katselemassa aidan yli kuin Mikki, joten vakka kai kantensa valitsee.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy