Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 549 289
  • 9 521

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Twerkkaus. Oikeastaan koko kyseinen laji oltaisiin saatu jättää keksimättä ja veikkaan että maailma ei olisi menettänyt mitään.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Joka kerta kyllä vaihtuu tv-kanava kun joku sanoo haastava, allekirjoittanut, tahtotila tai itseni mielestä.
Allekirjoittanut on sitä mieltä, että tää oli ihan helvetin haastava työviikko, mutta meikän tahtotila oli sellainen, että selvisin lopulta ihan hyvin, ainakin itseni mielestä.




















*hymiö*
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ilmastolakko.

"How dare you...?!"

Voi ny vittusaatana!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"Setämies". Hauskasta sketsistä alkanut kansakunnan kokoinen tahaton tragikomedia.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ymmärrän, jos setämiestä käyttää tekemistensä vähättelyä keski-ikäisiltä kuullut teini-ikäinen. Naisille ei taida vielä löytyä vastaavaa ilmaisua?
 

Järvenpää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Wild, Suomalaiset NHL:ssä
"Setämies". Hauskasta sketsistä alkanut kansakunnan kokoinen tahaton tragikomedia.

Olen joskun miettinyt mistä tämä termi sai alkunsa, mikä se sketsi oli?

Kaisse tää on:

Emmä tiedä... Mä oon kyl oikeastaan koko elämäni kuullut tuota setämies -termiä, vähän samalla tavalla käytettävän, kuin esimerkiksi, äitimuori, velipoika, siskolikka, ym. Jollakin tavalla tuntuu, että tuo sketsi teki siitä yksittäisestä sanasta hauskan.
Tosin, en löydä sitä ärsyttävyyttä siitä sanasta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Emmä tiedä... Mä oon kyl oikeastaan koko elämäni kuullut tuota setämies -termiä, vähän samalla tavalla käytettävän, kuin esimerkiksi, äitimuori, velipoika, siskolikka, ym. Jollakin tavalla tuntuu, että tuo sketsi teki siitä yksittäisestä sanasta hauskan.
Tosin, en löydä sitä ärsyttävyyttä siitä sanasta.
Probleema onkin siinä, että "setämies"-termi (tai pelkkä "setä") on nykyisin - ironia-asteesta riippuen - ns. feministien lyömäase, "rasvaisten huutelijoiden" itsestään käyttämä ilmaisu ("Lääh,,,,,, ;)" jne.) sekä muuten vain vastenmielinen. Sen sijaan ko. termi alkuperäiskäyttöyhteydessään ei ärsytä minuakaan.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Prismaperheily. Vittu miksen vaan voi lopettaa iltapaskojen lukemista.

Mitä helvettiä tuokin nyt tarkoittaa? Siis perheen kanssa Prismaan ja se nykyään korvaa jotenkin esim. illallisen perheen kesken? Terminä jo typerän kuuloinen, ja luultavasti myös käytännössä taas jotain nykyajan turhaa puppua.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Mitä helvettiä tuokin nyt tarkoittaa? Siis perheen kanssa Prismaan ja se nykyään korvaa jotenkin esim. illallisen perheen kesken? Terminä jo typerän kuuloinen, ja luultavasti myös käytännössä taas jotain nykyajan turhaa puppua.
Syntyvyyden laskuun liittyen, Iltalehden mukaan naisia kiinnostaa enemmän muut asiat kuin prismaperheily.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eskaloitua.

Kaikki nykyisin eskaloituu joksikin. Meillä on sana tälle suomen kielessä, kehkeytyä. Joissakin tapauksissa kehittyä. Mutta onhan se helvetin paljon hienompaa sanoa, että asiat Römppäsen korjaamon ja asiakas Horttanaisen välillä ovat eskaloituneet huonompaan suuntaan.
 

444

Jäsen
Eskaloitua.

Kaikki nykyisin eskaloituu joksikin. Meillä on sana tälle suomen kielessä, kehkeytyä. Joissakin tapauksissa kehittyä. Mutta onhan se helvetin paljon hienompaa sanoa, että asiat Römppäsen korjaamon ja asiakas Horttanaisen välillä ovat eskaloituneet huonompaan suuntaan.
Tästä eteenpäin liukuportaat tunnettakoon nimellä ”kehkeytyjät”.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
”Olen kasvanut ihmisenä.”

Jos nyt ihminen kertoo kasvamisestaan, niin lienee luonnollista, että hän on kasvanut ihmisenä, eikä esimerkiksi lypsyjakkarana, voikukkana tai kulmahiomakoneena. Ihan turha sana tuo ihmisenä tuossa. Sama kuin sanoisi, että ulkona sataa. Jaa, milloin viimeksi jossain muualla satoi?
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Tahtotila

Kaverin jalka liikkuu paremmin
...ja tästä mieleen juohtuneena se kun myydään housua, sukkaa tai kenkää. Laadukas miesten housu vain ysiysi. Yksijalkaisia on näemmä kovin paljon.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tahtotila

Kaverin jalka liikkuu paremmin
...ja tästä mieleen juohtuneena se kun myydään housua, sukkaa tai kenkää. Laadukas miesten housu vain ysiysi. Yksijalkaisia on näemmä kovin paljon.
Minä taas ihmettelen, miksi housut monikossa. Lahkeitahan niissä on kaksi, mutta housuja?
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Minä taas ihmettelen, miksi housut monikossa. Lahkeitahan niissä on kaksi, mutta housuja?

Liittynee siihen, että vaatetettavia ruumiinosia on housuja käyttävällä stereotyyppisesti kaksin kappalein, vrt. käsineet, kengät, sukat, rintsikat, korvaläpät mutta takki, paita, pipo?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mutta jos minä juon itseni tarkoituksellisesti humalatilaan, niin miksi veli joka tekee samoin, kertoo vetävänsä perseet?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös