Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 545 541
  • 9 521

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mennään vähän sohvalle pötköttelemään...
(Tarkoittaen makoilua tms.)

Mennään kaupungille täpyttelemään...
(Tarkoittaen kävelyä)
 
Viimeksi muokattu:

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Afrohelteet. Jostain luin pari viikkoa sitten, että sellaisia olisi tulossa. Olin tämän viikon lomalla ja ylläripylläri ei tarvinnut paljon shortseja tai aurinkolaseja kuluttaa. No säästääpä aurinkorasvoissa. Luultavasti tiistaista alkaen ulkona taas tarkenee.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse hieman karsastan tuota Ylen aikanaan keksimää "Vihapuhe" sanaa. Sana jota helppo käyttää kun esimerkiksi arvopohjat eivät kohtaa ja sana jonka varmasti kaikki tuntevat. Sana jonka taakse helppo piiloutua. Varsin laaja käsite jos todenteolla alkaa miettimään.

Ei kai se niin vaikea ole. Itse ajattelen yleisemmän viharikos-termin kautta asiaa. Jos snägärijonossa vetää turpaan jotain satunnaista jannua koska se etuili, niin se ei ole viharikos vaan tavallinen. Mutta jos vetää turpaan koska satunnainen jannu kuuluu ihmisryhmään jota vihaa niin sitten on viharikos.

Vihapuhe on sitten sama puheella.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Ei kai se niin vaikea ole. Itse ajattelen yleisemmän viharikos-termin kautta asiaa. Jos snägärijonossa vetää turpaan jotain satunnaista jannua koska se etuili, niin se ei ole viharikos vaan tavallinen. Mutta jos vetää turpaan koska satunnainen jannu kuuluu ihmisryhmään jota vihaa niin sitten on viharikos.

Vihapuhe on sitten sama puheella.
Miten sitten kuvitteellinen tilanne että huutelen naapurin Paulille tyyliin "Saatanan homo leikkaa nurmikkosi". Jos en vihaa homoja niin sitä ei voida kutsua vihapuheeksi? Vai onko kyseessä vähemmistö ja tämä täyttää vihapuheen määritelmän?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Ei kai se niin vaikea ole. Itse ajattelen yleisemmän viharikos-termin kautta asiaa. Jos snägärijonossa vetää turpaan jotain satunnaista jannua koska se etuili, niin se ei ole viharikos vaan tavallinen. Mutta jos vetää turpaan koska satunnainen jannu kuuluu ihmisryhmään jota vihaa niin sitten on viharikos.

Vihapuhe on sitten sama puheella.

Tuleeko turpaanvedosta automaagisesti viharikos mikäli kuvitteellinen etuileva mulkku on vaikkapa tummaihoinen islamia tunnustava homoseksuaali transnainen? Näistä mainituista tekijöistä vain yksi asia on täysin selvästi esillä kaksintaistelun alkaessa. Voiko viharikoksesta saada tuomion mikäli turpaanlyöntiä yrittävä oletettu viharikollinen saakin itse turbaaniinsa?

Miten muuten tuo kunkin yksilön viha tiettyä ryhmää - tai ryhmiä - vastaan todennetaan?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuleeko turpaanvedosta automaagisesti viharikos mikäli kuvitteellinen etuileva mulkku on vaikkapa tummaihoinen islamia tunnustava homoseksuaali transnainen? Näistä mainituista tekijöistä vain yksi asia on täysin selvästi esillä kaksintaistelun alkaessa. Voiko viharikoksesta saada tuomion mikäli turpaanlyöntiä yrittävä oletettu viharikollinen saakin itse turbaaniinsa?

Miten muuten tuo kunkin yksilön viha tiettyä ryhmää - tai ryhmiä - vastaan todennetaan?
No varmaan katsotaan vähän mitä kaikkea on postailtu esim. Sosiaaliseen mediaan. Ja kysellään mitä kävi mielessä ennen tekoa ja sen aikana.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
No varmaan katsotaan vähän mitä kaikkea on postailtu esim. Sosiaaliseen mediaan. Ja kysellään mitä kävi mielessä ennen tekoa ja sen aikana.

Osalla ihmisistä ei ole sosiaalisessa mediassa tilejä - joten tuo ei päde kaikkiin - osa tileistä on myös muulla kuin omalla nimellä. Kukaan ei nyt varmaan kuulusteluissa ole niin tyhmä (toki teoriassa mahdollista), että sanoisi turpaanvedon syyn olleen rasistinen.

Aiheeseenkin sen verran, että typerä sana on läpändeeros. En tiedä onko joku tänne jo tuon karvaperseisen sanan laittanut.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miten sitten kuvitteellinen tilanne että huutelen naapurin Paulille tyyliin "Saatanan homo leikkaa nurmikkosi". Jos en vihaa homoja niin sitä ei voida kutsua vihapuheeksi? Vai onko kyseessä vähemmistö ja tämä täyttää vihapuheen määritelmän?
Onko Pauli homo? Olisiko asia eri, jos huutaisi että saatanan hetero, leikkaa nurmikkosi? Saako heteroa heterotella? Suuttuuko hetero, jos sitä sanoo heteroksi?
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Onko Pauli homo? Olisiko asia eri, jos huutaisi että saatanan hetero, leikkaa nurmikkosi? Saako heteroa heterotella? Suuttuuko hetero, jos sitä sanoo heteroksi?
Pauli on kova jätkä, ei se nimittelystä suutu. Suuttuu korkeintaan siitä että nurmikko on leikkaamatta. Mutta jos suuttuu niin turpiin tulee.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minulla oli opettaja jonka nimi oli Komsi. Siitä joku väänsi jutun komsii komsaa, Komsi saa. Ja sitä jotkut hoki koulutuksen lopetusbileissä kännipäissään, yksi hokijoista saatoin kyllä olla minäkin. En minä tiedä mikä siinä nyt niin hauskaa oli, ehkä se vaan kuulosti mukavalta meidän humalaisissa aivoissa.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Superruoka/superfood.

Suunnilleen puolet helsinkiläisten käyttämistä sanoista.

Perse ei ole ärsyttävä, mutta se on jotenkin vaan niin inhottava, kun se on niin kaunis asia niin ei viitsisi käyttää noin ruman kuuloista sanaa siitä. Peppu on parempi.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Shaiba. Alkuperäinen sana tälle on siis scheiße, ja perkele, ß ei ole B! Toki shaiba on vääryydestään huolimatta ok silloin kun sillä viitataan Saimaan Palloon.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Shaiba. Alkuperäinen sana tälle on siis scheiße, ja perkele, ß ei ole B! Toki shaiba on vääryydestään huolimatta ok silloin kun sillä viitataan Saimaan Palloon.
Jatketaan sanasta "shaibu", jolla venäläiset kannustavat jääkiekkojoukkueitaan. Shaibu (shaiba) on sananmukaisesti suomeksi "kiekkoa" (kiekko) eikä suinkaan "maali" (se taas on "gol"). Toki shaibun huutaminen käytännössä tarkoittaa samaa kuin suomalainen maali/maalia-kannustushuuto.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
1. Emäntä
Kun tarkoitetaan sillä vaimoa tai tyttöystävää, eikä ole kyse mistään maatilasta ym. Tämän sanan käyttö kuuluu myös vahvasti juntti-osastoon. "Oltiin tossa emännän kanssa lomamatkalla"... Uuh :o

2. Tubettaja
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
1. Emäntä
Kun tarkoitetaan sillä vaimoa tai tyttöystävää, eikä ole kyse mistään maatilasta ym. Tämän sanan käyttö kuuluu myös vahvasti juntti-osastoon. "Oltiin tossa emännän kanssa lomamatkalla"... Uuh :o

2. Tubettaja
Ekasta harvinaisen samaa mieltä. Jälkimmäinen ei mua taas häiritse, kaipa olen varttunut sen suhteen "oikeassa sukupolvessa" että sana tubettaja ei herätä mussa mitenkään erikoisia tuntemuksia.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.
Setämies.

Parempaa Seppälää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös