Zalmonella
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Rauman lukko
Kuten kommenteista huomaat, niin se ei ole kaikkein tärkein asia. Tai no, siis on ehdottoman tärkeä, mutta siitä jää puuttumaan olennaisia osia jotka tuovat heille sen the elämyksen jos paikka vaihtuu ja väki ympärillä sekoontuu. Ja ymmärränkin heitä. Heille siihen the elämykseen kuuluu myös pelin kommentointi keskenään hyvässä seurassa, A-luokan laatuajan viettäminen kavereitten kesken ja kuulumisien vaihtaminen. Potentiaalisesti jopa pisneksen parantaminen ja eteenpäin vienti. Jääkiekko on vain Raumalla paljon enemmän kuin jääkiekko ja yksittäinen tapahtuma. Kun tuo pyhä neliömäisyys tms. mikälie hajoaa niin on ihan sama nykypäivänä seuraatko sitten kiekkoa kotisohvalta vai hallista. Ja tapahtuman kokonaisuuden kannalta kotisohvalta seuraaminen on minun mielestäni haitallisempaa.
Itse en ole kausaria omistanut koska koen seisomisen paremmaksi tavaksi mutta tunnen kuitenkin henkilöitä jotka tuon kausarin omistavat. He ovat ostaneet kausarin viereisiltä paikoilta, ihan sieltä mistä itse halusivat. Kun/jos tulee aika vaihtaa paikkaa niin he tekevät sen niin, että saadaan taas ne vierekkäiset paikat sieltä jostain muualta, ei tämä voi kovin ylivoiman asia olla. Tottakai tajuan, että siellä on ne samat naamat aina mutta en näe, että sen tulee mennä ottelun edelle koska sen joukkueen menestystähän me kaikki menemme sinne toivomaan/katsomaan, kukin tavallaan.
Kuitenkin jälleen toistan itseäni. Rauhallisesti eteenpäin, annetaan omat mielipiteet kun niitä kysytään (kuten nyt), tehdään niistä kompromissi ja toteutetaan se. Toivon vain, että kaikki kompromissiin sopeutuvat antavat kuitenkin mahdollisuuden muutokselle jos sellainen tulee. Näkisin, että aikanaan on seisomakatsomo joutunut joustamaan, nyt mennään vähän toiseen suuntaan ja katsotaan sen vaikutukset (jos niikseen muutoksia tulee) ja tehdään sen mukaan korjaavat liikeet. Kausari on kallis juu, mutta jos miettii kokonaissijoitusta vuosien saatossa, niin yksi kausi lisää kun katsoo paraneeko vaiko huononeeko asiat ei ole kovin iso lisäys penkkiurheilun harrastamisessa. Tiedä vaikka paikan vaihtuminen olisikin parempi kun ottaa huomioon kokonaisuuden. Asiaa ei ikinä voi tietää ennen kuin kokeilee.
Tästä ihan samaa mieltä.