Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 883 456
  • 8 574

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo luonnollisesti sulla on tässä pointti, ja mä eikä ainakaan tietääkseni yksikään kaverini ole ritsojen kanssa Helsinkiin lähdössä. Mä olen pyrkinyt tuomaan esille sen syyn miksi koko vastamielenosoitus järjestetään ja sen miksi nämä kaksi ääriryhmää toistensa kurkussa ovat. Mutta jos sä käyt puukottamassa ihmisiä ja pieksemässä 30 tyypin volyymilla sivulliset niin se ei vaan voi tulla puskista että nuohan saatana lyö takaisin.
Tuosta voisi tehdä analogian noihin keskenään riehuviin jalkapallohäiriköihin. Asia on suhteellisen mielenkiinnoton niin kauan, kun tämä porukka rähisee ja teutaroi keskenään. Sitten kun HJK:n ääliöosasto päättää hyökätä HIFK:n kannattajakulkueeseen, koska seassa on eittämättä kuulapäärähisijöitä, joiden kanssa ei saa lähteä kalareissulle, mennään aika ison rajan yli. Tapahtuman oikeutuksen itselleen ääliöosasto ihan varmasti saa noista sun perusteluista.

Jos se kerran on täysin mahdotonta jättää rikoksia viranomaisten selvitettäväksi, niin mitäs jos makselisitte kalavelkanne siellä, missä ei varmasti ole sivullisia? Mikä siinä on niin vaikeata? Väitätkö, että anarkomarkot ei tiedä, missä kuulapäät majailee? Vai onko se kuitenkin se julkisuudenkipeys mikä sitä järjestäytynyttä yhteiskuntaa kaatavaa kirkasotsaista anarkistia houkuttaa?
 

cornix

Jäsen
Jokatapauksessa alle vuoden päästä kun sivistymättömät ja ilmeisen vähä-älyiset raiskaajamamut pääsevät kunnon vauhtiin rikastamisessa, pysyvät prolepummit kotona nyyhkyttämässä kun tavalliset suomalaiset perheen isät ja äidit marssivat kaduilla ja osoittavat mieltään suurella porukalla.

Sä oot pelkkää puhetta, tollasta ei tule tapahtumaan.
 

cornix

Jäsen
Tuosta voisi tehdä analogian noihin keskenään riehuviin jalkapallohäiriköihin. Asia on suhteellisen mielenkiinnoton niin kauan, kun tämä porukka rähisee ja teutaroi keskenään. Sitten kun HJK:n ääliöosasto päättää hyökätä HIFK:n kannattajakulkueeseen, koska seassa on eittämättä kuulapäärähisijöitä, joiden kanssa ei saa lähteä kalareissulle, mennään aika ison rajan yli. Tapahtuman oikeutuksen itselleen ääliöosasto ihan varmasti saa noista sun perusteluista.

Näinhän asia on. Mun mielestä on vaan jokseenkin sairasta ylipäänsä osallistua uusnatsien marsseille, ehkä mä sen takia en osaa nähdä isoa kuvaa.

Jos se kerran on täysin mahdotonta jättää rikoksia viranomaisten selvitettäväksi, niin mitäs jos makselisitte kalavelkanne siellä, missä ei varmasti ole sivullisia? Mikä siinä on niin vaikeata? Väitätkö, että anarkomarkot ei tiedä, missä kuulapäät majailee? Vai onko se kuitenkin se julkisuudenkipeys mikä sitä järjestäytynyttä yhteiskuntaa kaatavaa kirkasotsaista anarkistia houkuttaa?

Mä olen vasemmistolainen ja käyn videokuvaamassa eri tilaisuuksia, mm mielenosoituksia. Mutta en mä tota anarkistipossea ole.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Mä olen vasemmistolainen ja käyn videokuvaamassa eri tilaisuuksia, mm mielenosoituksia. Mutta en mä tota anarkistipossea ole.

Muuten vaan huutelet, että ihan oikein hyökätä laillisen ja rauhanomaisen kulkueen kimppuun, mutta et itse ole muka paikalla? Toki toki. Hauskaa myös, kun itse huutelet ettei kuulapäät ole kuin kovaa puhetta, mutta etkö sinä itse ole samanlainen tapaus jos et ole tuohon mellakointiin osallistumassa?

SVL:n sakkia oli viime vuonna paikalla ja varmaan on tänä vuonna myös. Sillä tuskin olisi mitään vaikutusta hyökkäyssuunnitelmiin olisiko heitä paikalla vai ei, kun äärivasemmistolle kansallismielisyys = fasismi. Ihan yhtä lailla olisivat hyökkäämässä kulkueeseen ilman SVL:n jätkiä.
 

cornix

Jäsen
Muuten vaan huutelet, että ihan oikein hyökätä laillisen ja rauhanomaisen kulkueen kimppuun, mutta et itse ole muka paikalla?

Miten mun läsnäolo liittyy siihen onko oikein häiritä uusnatsien marssia? En mä edes ehdi menemään Helsinkiin sunnuntaina, rispect toki takkupäille jotka jaksavat osallistua.


Hauskaa myös, kun itse huutelet ettei kuulapäät ole kuin kovaa puhetta, mutta etkö sinä itse ole samanlainen tapaus jos et ole tuohon mellakointiin osallistumassa?

En. Ei sinulla ole mitään ideaa mitä mä teen vapaa-ajallani, mähän saatan olla vaikka natsilahtari. Uusnatsit ovat tällä palstalla ja sen ulkopuolella pelkkää puhetta, se nähdään 6.12 ja se nähdään ensi vuonna kun raiskareihin kyllästyneet finskit eivät aja antifaa pakosalle.

SVL:n sakkia oli viime vuonna paikalla ja varmaan on tänä vuonna myös. Sillä tuskin olisi mitään vaikutusta hyökkäyssuunnitelmiin olisiko heitä paikalla vai ei, kun äärivasemmistolle kansallismielisyys = fasismi. Ihan yhtä lailla olisivat hyökkäämässä kulkueeseen ilman SVL:n jätkiä.

SVL on ainoa syy miksi tänä vuonna anarkistien hyökkäyksen kohde on eri kuin aikaisemmin. Kyseinen uusnatsien järjestäytynyt rikollisjärjestö on halunnut verta nenästään, ja se saa verta nenästään.
 

keijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, C.Coyle
SVL on ainoa syy miksi tänä vuonna anarkistien hyökkäyksen kohde on eri kuin aikaisemmin. Kyseinen uusnatsien järjestäytynyt rikollisjärjestö on halunnut verta nenästään, ja se saa verta nenästään.

Järjestaytynyt rikollisjärjestö :DD oikeasti? Onko takkutukillakin oma rikollisjärjestö vai miksi he itseään kutsuuvat?
 

cornix

Jäsen
Koska rikollisjärjestö on ihan juridinen käsite, on tämä vain sinun pöhkö mielipiteesi. Oikeasti SVL ei tietenkään ole rikollisjärjestö, Helvetin enkeleistäkin hovioikeus totesi ettei ole.

Oikeasti se tietysti on rikollisjärjestö, vai meinaatko että enkelit eivät ole koska juridinen päätös? Ei saa olla noin lammas...

http://www.helsinginuutiset.fi/arti...astarintaliikkeen-laillisuuden-nain-kommentoi Tossa hitusen pohdintaa aiheesta. Mun mielestä järjestö joka on syyllistynyt murhiin, huumekauppaan, asekauppaan, törkeisiin pahoinpitelyihin etc etc on rikollisjärjestö.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Juridiikasta ja laeista puheenollen:

sunnuntatain kahdesta tapahtumasta edelleen vain toinen on lainmukaisesti ilmoitettu...
 
Juu, tutkittu on jo.
Niin, ja todettu ettei (HAMC) ole rikollisjärjestö vaikka poliisi luuli pystyvänsä niin osoittamaan. Samanlaista väkivaltalarppia se SVL on kuin kulkueen pysäyttäjät, ei mitään järjestäytynyttä rikollisuutta ennen kuin toisin todistetaan. Jäsenten elämäm koululaisuus ja säännöllinen rötöstely ei vielä rikollisjärjestöä tee, muutenhan persutkin ois rikollisjärjestö.
 

cornix

Jäsen
Niin, ja todettu ettei (HAMC) ole rikollisjärjestö vaikka poliisi luuli pystyvänsä niin osoittamaan. Samanlaista väkivaltalarppia se SVL on kuin kulkueen pysäyttäjät, ei mitään järjestäytynyttä rikollisuutta ennen kuin toisin todistetaan. Jäsenten elämäm koululaisuus ja säännöllinen rötöstely ei vielä rikollisjärjestöä tee, muutenhan persutkin ois rikollisjärjestö.

Kuten sanoin, kyseinen järjestö on vastuussa mm murhista, asekaupoista, huumekaupoista, pahoinpitelyistä, mellakoista. Mitä sä haluat vielä että menisi rikollisjärjestöstä? Luulisi että nimimerkki @Ahar on jo tuonut tarpeeksi tietoa poliisin harhaisuudesta. Ruotsissa suhtautuminen on aavistuksen erilaista näitä uusnatseja kohtaan mitä Suomessa.

Onkohan edes ISIS Suomessa järjestäytynyt rikollisjärjestö? Onhan toi helvetin huvittavaa jos enkeleitä ei edes tohon kategoriaan saada.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Uusnatsit ovat tällä palstalla ja sen ulkopuolella pelkkää puhetta, se nähdään 6.12
Millä tavalla? Jos soihtumarssilla on mukana uusnatseja, mitä heidän siellä pitäisi tehdä, etteivät olisi "pelkkää puhetta"?
 
Kuten sanoin, kyseinen järjestö on vastuussa mm murhista, asekaupoista, huumekaupoista, pahoinpitelyistä, mellakoista. Mitä sä haluat vielä että menisi rikollisjärjestöstä? Luulisi että nimimerkki @Ahar on jo tuonut tarpeeksi tietoa poliisin harhaisuudesta. Ruotsissa suhtautuminen on aavistuksen erilaista näitä uusnatseja kohtaan mitä Suomessa.

Onkohan edes ISIS Suomessa järjestäytynyt rikollisjärjestö? Onhan toi helvetin huvittavaa jos enkeleitä ei edes tohon kategoriaan saada.
En sitä sano etteikö SVL voisi olla rikollisjärjestö, mutta "haluan" oikeuden päätöksen. Ja siihen taas vaaditaan näyttöä, että rikokset on nimenomaan tehty järjestönä. Voit toki laittaa lisätietoa näistä murhistasi ja muista, mutta toistaiseksi kyse on edelleen sinun mielipiteestäsi joka ei oikeusvaltioon sovi oikeastaan sen enempää kuin tämä poliittinen järjestö jonka mielestä se voi päästä tavoitteisiinsa "vain fyysisen taistelun kautta".
 
Millä tavalla? Jos soihtumarssilla on mukana uusnatseja, mitä heidän siellä pitäisi tehdä, etteivät olisi "pelkkää puhetta"?

Niinpä. Mun mielestä ainakin helvetin hyvä jos uusnatsit ja muutkin äärijärjestöt ovat "pelkkää puhetta".
Tämän yhden nimimerkin mielenterveydestä sen sijaan olisin huolissani. Aikamoista settiä useammassakin ketjussa.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Tuosta voisi tehdä analogian noihin keskenään riehuviin jalkapallohäiriköihin. Asia on suhteellisen mielenkiinnoton niin kauan, kun tämä porukka rähisee ja teutaroi keskenään. Sitten kun HJK:n ääliöosasto päättää hyökätä HIFK:n kannattajakulkueeseen, koska seassa on eittämättä kuulapäärähisijöitä, joiden kanssa ei saa lähteä kalareissulle, mennään aika ison rajan yli. Tapahtuman oikeutuksen itselleen ääliöosasto ihan varmasti saa noista sun perusteluista.

Jos se kerran on täysin mahdotonta jättää rikoksia viranomaisten selvitettäväksi, niin mitäs jos makselisitte kalavelkanne siellä, missä ei varmasti ole sivullisia? Mikä siinä on niin vaikeata? Väitätkö, että anarkomarkot ei tiedä, missä kuulapäät majailee? Vai onko se kuitenkin se julkisuudenkipeys mikä sitä järjestäytynyttä yhteiskuntaa kaatavaa kirkasotsaista anarkistia houkuttaa?

Tuolla on kummallakin puolella sellaisia apinoita etteivät he kykene ajattelemaan sivullisia vaan kaikkia mahdollisia "vihollisia" pitää vetää turpaan. Säälittäviä tapauksia kummallakin puolen.
 
SVL on ainoa syy miksi tänä vuonna anarkistien hyökkäyksen kohde on eri kuin aikaisemmin. Kyseinen uusnatsien järjestäytynyt rikollisjärjestö on halunnut verta nenästään, ja se saa verta nenästään.

Uuninpankkopoika Saku Timonen kirjoittaa blogissaan mielestäni hyvin: Vasemmistoanarkisteiksi itseään nimittäville riehujille annan sellaisen neuvon, että pysykää poissa ja antakaa näiden nolata itse itsensä. Tällä porukalla he kykenevät siihen ihan varmasti. Typerä hyökkääminen heidän kimppuunsa on sananvapauden vastustamista ja marttyyrinkruunun asettamista heidän päähänsä.
 

cornix

Jäsen
Uuninpankkopoika Saku Timonen kirjoittaa blogissaan mielestäni hyvin: Vasemmistoanarkisteiksi itseään nimittäville riehujille annan sellaisen neuvon, että pysykää poissa ja antakaa näiden nolata itse itsensä. Tällä porukalla he kykenevät siihen ihan varmasti. Typerä hyökkääminen heidän kimppuunsa on sananvapauden vastustamista ja marttyyrinkruunun asettamista heidän päähänsä.

Joo kyllä varmaan anarkistit nyt jäävät kotiin sitten kuitenkin.
 
Onhan se selvää, että nämä anarkistivasurit, reppanat, tekevät itsestään koko kansan inhon kohteen lopullisesti, mikäli hyökkäävät tuohon kulkueeseen. Kuten selväksi on käynyt, on tuo hyökkäys organisoitu, vaikka muuta väittävätkin, ja kulkue on kuitenkin täysin luvallinen ja laillinen. Toisin kuin nämä takkutukkaisten, naamaripäisten ressukoiden touhut.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Onhan se selvää, että nämä anarkistivasurit, reppanat, tekevät itsestään koko kansan inhon kohteen lopullisesti, mikäli hyökkäävät tuohon kulkueeseen. Kuten selväksi on käynyt, on tuo hyökkäys organisoitu, vaikka muuta väittävätkin, ja kulkue on kuitenkin täysin luvallinen ja laillinen. Toisin kuin nämä takkutukkaisten, naamaripäisten ressukoiden touhut.

Jos koko kansalla tarkoitetaan kourallista jatkoajan nimimerkkejä ja sitten näiden äärilaitojen lähipiirejä niin sitten näin. Viimeistään tiistaina ei kukaan muu enää muista kuka reppana tappeli toisen reppanan kanssa jossain Helsingissä. Empiiristen tutkimusteni mukaan kukaan ystäväpiiristäni ei edes tiedä että tälläinen marssi on tulossa saati ole kuullut jostain ritsajengistä.
 
.. ei edes tiedä että tälläinen marssi on tulossa saati ole kuullut jostain ritsajengistä.
Ei tietenkään nyt, mutta mikäli huomenna kunnon rähinät tulee, niin eiköhän siitä tiedotusvälineissä ihan riittävästi kerrota, että tietoisuus lisääntyy. Onkin oikeastaan mielenkiintoisin elementti, lähteekö media tutkimaan tämän anarkistivasuriosaston taustoja ja järjestäjiä - sieltä voisi löytyä ihan mielenkiintoisiakin kytköksiä.
 
Empiiristen tutkimusteni mukaan kukaan ystäväpiiristäni ei edes tiedä että tälläinen marssi on tulossa saati ole kuullut jostain ritsajengistä.

Eli eivät olleet näistä kuulleet ennen kuin sinä kerroit, mutta nyt ovat kuulleet. Sama juttu se on minunkin työkavereillani, joille mainostin sitä, että sunnuntaina taitaa olla hyvät hulinat tulossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös