Miksi tämä politiikka vedetään tähän mukaan uudestaan ja uudestaan?
Siis ihan oikeastikko jonkun mielestä tilanne mikä sattuu täysin sponttaanisti jonkin asian seurauksena on poliittista? Tätä minä en ymmärrä, ihan saatanan sama vaikka olisi eduskuntavaalien vaalihuoneisto missä joku hakattaisiin, niin siitä ei silti saisi poliittista tekoa...
Minun mielestä tämä politiikka vedetään tähän mukaan siksi, että nämä Vastarintaliikkeen aktiivit ajavat omaa poliittista agendaansa. Heillä on tämä kansallissosialistinen agenda, jossa ajetaan puhdasta sinivalkoista Suomea (tai Pohjolaa nykyisin kai vissiin). He laskevat oman ideologiansa ja politiikkansa vastustajiksi ennen kaikkea vihervasemmiston ja erityisesti vasemmistoanarkistit. Näiden ideologien välillä he käyvät tätä omaa poliittista ja ideologista taisteluaan.
Vastarintaliikkeen agendaan kuuluu se, että vastustajia (=visva-anarkistit) vedetään turpaan, koska vastustajat pitää murskata. Tätä on tehty Jyväskylässä pariinkiin otteeseen jne.
Väitän, että asema-aukiolla Ei hyökätty satunnaisen ohikulkijan kimppuun, vaan hyökättiin sellaisen ihmisen kimppuun, joka vastusti Vastarintaliikkeen agendaa (sylkäisemällä ja sanomalla jotain). Hyökkäyksellä oli ideologinen motiivi. Motiivi oli hyökätä sellaisen ihmisen kimppuun, joka reagoi negatiivisesti lippurivistöön ja Vastarintaliikkeen tunnuksiin.
Väitän, että tällä agendalla tämä herra Torniainen siellä päivysti. Valmiina toimimaan, jos näkee anarkistin paikalla vittuilemassa. Sitten herra Torniainen näki huumehörhön sylkäisevän ja päätti toimia oman poliittisen ideologiansa mukaisesti. Päätti osoittaa, ettei Vastarintaliikkeen tilaisuudessa Varisverkosto hihhuloi ilman seuraamuksia - narkkarin ulkonäkö ja maahansylkäisy riitti leimaamaan hönet viholliseksi. Lopputulema oli pahempi kuin tarkoitus. Mutta ilman Torniaisen ja Vastarintaliikkeen poliittista ideologiaa (ja siihen liittynyttä toimintatapaa), tätä potkua ei olisi tapahtunut.
Jos Vastarintaliikkeen polittiikkaan kuuluisi eduskuntaan pyrkiminen ja siellä vaikuttaminen valiokuntatyöskentelyn ja hallitukseen pyrkimisen kautta, olisi tämä potku jäänyt tapahtumatta. Mutta kun Torniaisen ideologiaan kuuluu suora ja väkivaltainen toiminta kadulla, niin seuraus oli tämä.
Voit ihan vapaasti olla eri mieltä,siitä, että tässä tapauksessa ei ollut mitään ideologiaa tai politiikkaa. Minä olen sitä kieltä, että Vastarintaliike ja Torniainen toimi poliittisen ja ideologisen näkemyksen alla.