Ihmettelyketju

  • 6 343 702
  • 38 746

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Voihan siihen olla ihan hyväksyttävä syy miksi lievästi ylipainoiset miehet eivät pääse lasten liukumäkeen HopLopissa. Syy, joka ei liity lievään ylipainoon tai sukupuoleen.

En mä näe noissa tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta turvaavisaa laeissa mitään ongelmallista.
Kerrotko mihin se sitten liittyy että ei pääse? Jos se likumäki ei minua kestä, niin sehän lienee sitten firman velvollisuus hommata sellainen että kestää. Muutenhan se ei ole tasa-arvoista. Linnanmäki heads up, kohta tulee pienien ihmisten hyökkäys, kun ne laitteet syrjii.

Minusta kaikki lait minkä valvonta on mahdotonta, tai mitkä ei perustu selviin ja yksioikoisiin asioihin ovat lähtökohtaisesti turhia. Aika monella tuntuu olevan sellainen harha että lain pitäisi olla 10 000 sivua pitkä ja siellä määriteltäisiin joka helvetin asia, kuten se että kissaa ei saa laittaa mikroon. Tuntuu tuo koko ajattelemisen ja rationaalisuuden käsitys haluttavan ulkoistaa lakikirjalle.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aika monella tuntuu olevan sellainen harha että lain pitäisi olla 10 000 sivua pitkä ja siellä määriteltäisiin joka helvetin asia, kuten se että kissaa ei saa laittaa mikroon. Tuntuu tuo koko ajattelemisen ja rationaalisuuden käsitys haluttavan ulkoistaa lakikirjalle.

Mä en tajunnut, että ihmisten tasa-arvoinen kohtelu on näin monimutkaista.
 

Kaljuenkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miehitetty
Kerrotko mihin se sitten liittyy että ei pääse? Jos se likumäki ei minua kestä, niin sehän lienee sitten firman velvollisuus hommata sellainen että kestää. Muutenhan se ei ole tasa-arvoista. Linnanmäki heads up, kohta tulee pienien ihmisten hyökkäys, kun ne laitteet syrjii.

Minusta kaikki lait minkä valvonta on mahdotonta, tai mitkä ei perustu selviin ja yksioikoisiin asioihin ovat lähtökohtaisesti turhia. Aika monella tuntuu olevan sellainen harha että lain pitäisi olla 10 000 sivua pitkä ja siellä määriteltäisiin joka helvetin asia, kuten se että kissaa ei saa laittaa mikroon. Tuntuu tuo koko ajattelemisen ja rationaalisuuden käsitys haluttavan ulkoistaa lakikirjalle.

Ei se ole firman velvollisuus hankkia sellaista liukumäkeä, joka kestää lievästi ylipainoiset miehet. Katsos he myyvät palvelua, jossa esimerkiksi alle 180 cm pitkät ja alle 90 kg henkilöt voivat huvitella. Jos satut olemaan yli jommankumman rajan, niin harmi juttu. Pointti on siinä, että he eivät tee erottelua sukupuolen, etnisen taustan, uskontokunnan tai muun vastaavan perusteella. Toki joissain tapauksissa yritys voi olla velvollinen tuottamaan poikkeavaa palvelua esim. vammaisille tai invalideille, mutta nämä lienee melkoisen harvinaisia.

Kasuistinen lainsäädäntö ei ole nykypäivää, oli toki muinoin. Tasa-arvolain tai yhdenvertaisuuslain valvonnan en usko olevan sen mahdottomampaa kuin muidenkaan lakien, päinvastoin. Molemmissa laeissa on jo mainittu käännetty todistustaakka. Jos on oletettavaa, että normaalista poikkeava toiminta johtuu sukupuolesta tai esim. etnisestä taustasta kääntyy todistustaakka. Ravintola, joka ei päästä romaania sisäään joutuu esittämään hyväksyttävän syyn toiminalleen, jos on oletettavaa toiminnan perusteen . Huvipuisto, joka ei päästä laitteeseen turvarajat täyttävää naista joutuu esittämään hyväksyttävän syyn toiminnalleen. Tokihan asia pitää saattaa viranomaiskäsittelyyn.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mä en tajunnut, että ihmisten tasa-arvoinen kohtelu on näin monimutkaista.
Eihän ihmisten tasa-arvoinen kohtelu ole yhtään vaikeaa, sen vääntäminen lakiin kaikkine mutkuineen on.
Ei se ole firman velvollisuus hankkia sellaista liukumäkeä, joka kestää lievästi ylipainoiset miehet. Katsos he myyvät palvelua, jossa esimerkiksi alle 180 cm pitkät ja alle 90 kg henkilöt voivat huvitella. Jos satut olemaan yli jommankumman rajan, niin harmi juttu. Pointti on siinä, että he eivät tee erottelua sukupuolen, etnisen taustan, uskontokunnan tai muun vastaavan perusteella. Toki joissain tapauksissa yritys voi olla velvollinen tuottamaan poikkeavaa palvelua esim. vammaisille tai invalideille, mutta nämä lienee melkoisen harvinaisia.
Ai sun mielestä paino ja pituus on henkilöstä riippuvaisia asioita ja eivät kuulu tasa-arvon alle? Syrjitkö sinä lihavia, tai pitkiä/lyhyitä? Eikä ne kaikki olekaan saman arvoisia? Kaikkia on pakko palvella. Vai siis mielestäsikö pituus ja paino tai jokin muu asia ei rinnastu ihonväriin, sukupuoleen, uskontoon tai seksuaaliseen suuntautumiseen? Minusta ainakin uskonto on paljon helpompaa vaihtaa kuin oma pituus tai paino. Et saa syrjiä naisia, mutta saat syrjiä 170cm tai alle pitkiä, tai vaikka saat syrjiä liikapainoisia? Ymmärsinkö oikein?

Mutta ei tämä nyt jankkaamalla parane, jatkan itsekseni ihmettelyä.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
No ei se ihme ole että nää Coca Colat ja vastaavat syövyttää hampaat. Oli jääny pohjalle näköjään Burger Kingin mukiin hieman limua ja nyt on pahvimuki aivan syöpynyt ja pöytä tahmea isolta alueelta.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
No ei se ihme ole että nää Coca Colat ja vastaavat syövyttää hampaat. Oli jääny pohjalle näköjään Burger Kingin mukiin hieman limua ja nyt on pahvimuki aivan syöpynyt ja pöytä tahmea isolta alueelta.
Varmasti syövyttääkin, mutta menee niistä pahveista myös ihan tavallinen vesi ajan kanssa läpi. Viinasta puhumattakaan, ja viinahan on vain hyväksi hampaille ja muutenkin elimistölle.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä menee aivan naurettavaksi jos kuvitellaan että tälläisillä säännöillä palvellaan yhtään mitään ja ketään.
Yhdenvertaisuutta koskeva lainsäädäntö on ihan sitä varten, että myös romanit, tummaihoiset, naiset ja seksuaalivähemmistöt saisivat samanlaista palvelua kuin sinä.

Laki on varsin yksiselitteinen. Se, että siitä ei jää helposti kiinni, ei liity puuttelliseen lainsäädäntöön vaan sen valvontaan.

Edelleenkään ei ole mitään perusteltua syytä veloittaa hiustenleikkuusta eri hintaa sukupuolen perusteella.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Antti Tuiskun suosio ihmetyttää. Oon aina luullu että ne biisit(esim peto on irti) on tehty huumorilla ja ihmiset kuuntelee niitä eräänlaisina pilalauluina. Täytyy se vaan uskoo että joku voi tykätä niistä tosissaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Antti Tuiskun suosio ihmetyttää. Oon aina luullu että ne biisit(esim peto on irti) on tehty huumorilla ja ihmiset kuuntelee niitä eräänlaisina pilalauluina. Täytyy se vaan uskoo että joku voi tykätä niistä tosissaan.
Helvetin keekki on mulle edellen satasen velkaa kun jouduin sen takia istumaan tunnin autoruuhkassa ja en todellakaan ollut sen keikalla. Minun tuntihinta on kuitenkin hieman alempi kuin hänen.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Antti Tuiskun suosio ihmetyttää. Oon aina luullu että ne biisit(esim peto on irti) on tehty huumorilla ja ihmiset kuuntelee niitä eräänlaisina pilalauluina. Täytyy se vaan uskoo että joku voi tykätä niistä tosissaan.
Teflon Brothersin Pyhimyksestä oli talvella joku isompi haastattelu Ylellä ja siinä ihmetteli kun ovat poikien kanssa koittaneet tehdä ihan tosissaan musiikkia mutta ei kelpaa kellekään ja sitten kun pistivät testimielessä huumoriräppiä niin menee kuin häkä. Ovat oikein pyrkineet tekemään jatkuvasti paskempia huumorilauluja että yleisö ymmärtäisi että tämä on paskaa, mutta ei ne ymmärrä. Se on vaikeaa olla vakavamielinen ja kantaaottava muusikko kun vakavamielisestä kannanotosta ei suurempi yleisö halua maksaa eikä sellaista kuunnella. Ehkä tuossa on jonkunlaista pohdinnan paikkaa, olisiko suurella yleisöllä omasta mielestään tarpeeksi surkeaa jo valmiiksi ettei sitä surkeutta tarvitse enää musiikkina kuunnella?
 

ace

Jäsen
Se on vaikeaa olla vakavamielinen ja kantaaottava muusikko kun vakavamielisestä kannanotosta ei suurempi yleisö halua maksaa eikä sellaista kuunnella.

Yleisestiottaen ihmiset on perseestä, mutta tässä tapauksessa en tuomitse ketään. Kuka tuollaisesta muka haluaisi maksaa? No, ennemmin siitä kuitenkin kuin (suomi)räpistä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
olisiko suurella yleisöllä omasta mielestään tarpeeksi surkeaa jo valmiiksi ettei sitä surkeutta tarvitse enää musiikkina kuunnella?

Tällä hetkellä tuntuu tosiaan kaikenlainen bailusoundi olevan suosiossa ja niistä on turha etsiä mitään syvempää messagea. Politiikka, kantaaottavuus ja kaivautuminen eri poteroihin on ihmisille joka päivä läsnä oleva asia ja some vielä kiihdyttää tätä, kun jokaisella on foorumi missä olla mieltä. Jos silloin kun ensimmäisen kerran kolmeen kuukauteen on vapaailta ja pääsee vähän tuulettumaan, pitäisi vielä kuunnella jonkun protestilaulajan jollotusta, niin eihän sitä kukaan kestä. :)
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Tämä on laki: parturin leikattava myös naisten hiukset – naisasiakkaista kieltäytyvä ”kympin” parturi voi joutua maksumieheksi | Yle Uutiset | yle.fi (linkki ylen uutiseen)
Siis mitähän helvettiä minä olen ymmärtänyt väärin kun olen kuvitellut että asiakkaansa saa ihan itse valita, eikä siihen voida soveltaa mitään lakipykäliä. Alkaa tämä homma lähtemään ainakin allekirjoittaneen mielestä vähän lapasesta.

Teen varmaan itsestäni täysin pellen jälleen, mutta miten naisille suunnatut kuntosalipalvelut suhtautuvat tähän lakiin?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Teen varmaan itsestäni täysin pellen jälleen, mutta miten naisille suunnatut kuntosalipalvelut suhtautuvat tähän lakiin?
Sinne on kuule kirjattuna ihan erikseen pykälät. Näiden pykälien sisältö on sitä tasoa että jokainen feministi kusee hunajaa ja tasa-arvon kannattaja ihmettelee, että onko oikeasti tämä se suunta mihin lakia ja touhua halutaan viedä.
Kuntosalit - Tasa-arvovaltuutettu (linkki tasa-arvoon kuntosaleilla, missä miesten pääsyä siis voidaan rajoittaa, siitä ei tasa-arvon nimissä mainita kuin sivuhuomautuksena, että myös naisten ja muunsukupuolisten pääsyä voitaisiin rajoittaa)
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Sinne on kuule kirjattuna ihan erikseen pykälät. Näiden pykälien sisältö on sitä tasoa että jokainen feministi kusee hunajaa ja tasa-arvon kannattaja ihmettelee, että onko oikeasti tämä se suunta mihin lakia ja touhua halutaan viedä.
Kuntosalit - Tasa-arvovaltuutettu (linkki tasa-arvoon kuntosaleilla, missä miesten pääsyä siis voidaan rajoittaa, siitä ei tasa-arvon nimissä mainita kuin sivuhuomautuksena, että myös naisten ja muunsukupuolisten pääsyä voitaisiin rajoittaa)

Tää on ns. huikea:

"Vain naisille tarkoitettujen vuorojen ansiosta on onnistuttu madaltamaan monen naisen kynnystä aloittaa kuntosaliharjoittelu, jonka esteeksi he ovat kokeneet nimenomaan miesten kanssa yhteiset liikunta- tai kuntosalivuorot."

Ja tämä varmaan perustuu johonkin tutkimukseen ja vaikka perustuisikin niin voi vittu entä sitten. Jos miehet estävät kuntoilun niin kannattaisi varmaan mennä psykologin juttusille ihan ensiksi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tää on ns. huikea:

"Vain naisille tarkoitettujen vuorojen ansiosta on onnistuttu madaltamaan monen naisen kynnystä aloittaa kuntosaliharjoittelu, jonka esteeksi he ovat kokeneet nimenomaan miesten kanssa yhteiset liikunta- tai kuntosalivuorot."

Ja tämä varmaan perustuu johonkin tutkimukseen ja vaikka perustuisikin niin voi vittu entä sitten. Jos miehet estävät kuntoilun niin kannattaisi varmaan mennä psykologin juttusille ihan ensiksi.
Mä ainakin tykkään pumpata rautaa munasillani. Kauheeta jos siihen tulis joku teinipissis piukoissa trikoissa eteen hihitteleen mun pienelle pelille. Vaadin miesten vuoroja! Siellä ei pelin pienuus haitta. Paitsi suihkussa ja saunassa.
 

teppana

Jäsen
Itse ihmettelen monien tarvetta ujeltaa tasa-arvoon liittyvistä asioista ja uhriutua heti jos sellaisen ryhmän elämää helpotetaan johon ei itse kuulu. Esimerkkinä vaikka pukuhuoneiden siivoajat joissa nainen saa mennä miesten pukkariin mutta ei toisin päin. Tai sitten nämä naisille varatut kuntosalivuorot. Jos sieltä nyt kourallinen naisia kokee mukavammaksi lähteä kuntosalille kun siellä ei ole miehiä niin mitä sitten? Onko asiasta narisemiseen muuta syytä kuin pikkulapsimainen "mutta ku toiki saa"?

Näin yleensä ottaen normaalilla empatiakyvyllä varustetut ihmiset ymmärtävät syyt esim. naisten salivuorojen taustalla ja vaikka se ei teknisesti ottaen olisi tasa-arvoa se silti parantaa kokonaisuutena ihmisten elämää. Ei se ainakaan sitä huononna.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näin yleensä ottaen normaalilla empatiakyvyllä varustetut ihmiset ymmärtävät syyt esim. naisten salivuorojen taustalla ja vaikka se ei teknisesti ottaen olisi tasa-arvoa se silti parantaa kokonaisuutena ihmisten elämää. Ei se ainakaan sitä huononna.

Mutku hoplopissakaan ei saa satakiloinen mies käydä laskemassa lasten liukumäessä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse ihmettelen monien tarvetta ujeltaa tasa-arvoon liittyvistä asioista ja uhriutua heti jos sellaisen ryhmän elämää helpotetaan johon ei itse kuulu. Esimerkkinä vaikka pukuhuoneiden siivoajat joissa nainen saa mennä miesten pukkariin mutta ei toisin päin. Tai sitten nämä naisille varatut kuntosalivuorot. Jos sieltä nyt kourallinen naisia kokee mukavammaksi lähteä kuntosalille kun siellä ei ole miehiä niin mitä sitten? Onko asiasta narisemiseen muuta syytä kuin pikkulapsimainen "mutta ku toiki saa"?

Näin yleensä ottaen normaalilla empatiakyvyllä varustetut ihmiset ymmärtävät syyt esim. naisten salivuorojen taustalla ja vaikka se ei teknisesti ottaen olisi tasa-arvoa se silti parantaa kokonaisuutena ihmisten elämää. Ei se ainakaan sitä huononna.
Sä ymmärrät nyt täysin väärin. Kun kukaan ei ole maalaillut että ei saisi, vaan päin vastoin. Sinä loit olkiukon mitä pieksit ja olit silti samaa mieltä niiden kanssa ketä kuvittelit kritisoivasi. Kyse oli siitä että tuolla väitteellä nimen omaan yritetään kävellä niiden naisten vuorojen yli. Kun se ei ole tasa-arvoista. Paitsi siis jos valtuutettu erikseen sen häveliäisyyssyistä sanoo.

Ei saa olla naisten kampaajia ja miesten partureita, siitä se lähti. Ei vaikka kuinka kuntosaleilla naisten olisi kivempa ollea keskenään ilman tälläisiä himokatseisia setämiehiä. Se on sitä tasa-arvoa. Vessatkin unisex, koska tasa-arvo. Tai siis kohta varmaan naisten vesa ja yhteinen vessa, kun miesten vika.
 

teppana

Jäsen
Sä ymmärrät nyt täysin väärin. Kun kukaan ei ole maalaillut että ei saisi, vaan päin vastoin. Sinä loit olkiukon mitä pieksit ja olit silti samaa mieltä niiden kanssa ketä kuvittelit kritisoivasi. Kyse oli siitä että tuolla väitteellä nimen omaan yritetään kävellä niiden naisten vuorojen yli. Kun se ei ole tasa-arvoista. Paitsi siis jos valtuutettu erikseen sen häveliäisyyssyistä sanoo.

Ei sa olla naisten kampaajia ja miesten partureita, siitä se lähti. Ei vaikka kuinka kuntosaleilla naisten olisi kivempa olla keskenään ilman tälläisiä himokatseisia setämiehiä.

Ketä minä kritisoin? Sinua? En tainnut ketään nimetä. Toki jos tuon itseesi projektoit niin ehkä olisi syytä miettiä miksi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ketä minä kritisoin? Sinua? En tainnut ketään nimetä. Toki jos tuon itseesi projektoit niin ehkä olisi syytä miettiä miksi.
Väitinkö sinun nimenneen? Lues nyt omat sanasi "ihmettelen monien tarvetta ujeltaa ja uhriutua..." ymmärsitkö?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ymmärrsin. Missä olkiukko?
Siinä että sinä haukut niitä jotka eivät ymmärrä miksi nainen voi olla siivoajana tai niillä voi olla oma kuntosalivuoro, kun laki kieltää sen tasa-arvon nimissä. Kerrot siis kannattavasi epätasa-arvoa ja tasa-arvon kannattajat on väärässä.

Tein toki tässä olettaman että näin ei oikeasti ole, van oikeasti kannatat tasa-arvoa mutta et vain itse ymärtänyt että ajoit itsesi pussiin.

Huom. Juttu lähti siitä että naiset vatii että heidän pitää myös päästä parturii , kuten miesten, koska tasa-arvo. Kyllä silloin voi kysyä että miten näytäytyy vain naisten kuntosalivuorot, koska sama tasa-arvo. Eli kunosalivuorojen kritisoija on siis tasa-arvon puolella vai vastaan?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös