Kaljuenkeli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Miehitetty
Paino ja pituus eivä liity tasa-arvoon.
En syrji, ovat samanarvoisia.
Et ymmärtänyt asiaa.
Kivaa Jussia.
Yhdenvertaisuutta koskeva lainsäädäntö on ihan sitä varten, että myös romanit, tummaihoiset, naiset ja seksuaalivähemmistöt saisivat samanlaista palvelua kuin sinä.Tämä menee aivan naurettavaksi jos kuvitellaan että tälläisillä säännöillä palvellaan yhtään mitään ja ketään.
Helvetin keekki on mulle edellen satasen velkaa kun jouduin sen takia istumaan tunnin autoruuhkassa ja en todellakaan ollut sen keikalla. Minun tuntihinta on kuitenkin hieman alempi kuin hänen.Antti Tuiskun suosio ihmetyttää. Oon aina luullu että ne biisit(esim peto on irti) on tehty huumorilla ja ihmiset kuuntelee niitä eräänlaisina pilalauluina. Täytyy se vaan uskoo että joku voi tykätä niistä tosissaan.
Teflon Brothersin Pyhimyksestä oli talvella joku isompi haastattelu Ylellä ja siinä ihmetteli kun ovat poikien kanssa koittaneet tehdä ihan tosissaan musiikkia mutta ei kelpaa kellekään ja sitten kun pistivät testimielessä huumoriräppiä niin menee kuin häkä. Ovat oikein pyrkineet tekemään jatkuvasti paskempia huumorilauluja että yleisö ymmärtäisi että tämä on paskaa, mutta ei ne ymmärrä. Se on vaikeaa olla vakavamielinen ja kantaaottava muusikko kun vakavamielisestä kannanotosta ei suurempi yleisö halua maksaa eikä sellaista kuunnella. Ehkä tuossa on jonkunlaista pohdinnan paikkaa, olisiko suurella yleisöllä omasta mielestään tarpeeksi surkeaa jo valmiiksi ettei sitä surkeutta tarvitse enää musiikkina kuunnella?Antti Tuiskun suosio ihmetyttää. Oon aina luullu että ne biisit(esim peto on irti) on tehty huumorilla ja ihmiset kuuntelee niitä eräänlaisina pilalauluina. Täytyy se vaan uskoo että joku voi tykätä niistä tosissaan.
Se on vaikeaa olla vakavamielinen ja kantaaottava muusikko kun vakavamielisestä kannanotosta ei suurempi yleisö halua maksaa eikä sellaista kuunnella.
olisiko suurella yleisöllä omasta mielestään tarpeeksi surkeaa jo valmiiksi ettei sitä surkeutta tarvitse enää musiikkina kuunnella?
Tämä on laki: parturin leikattava myös naisten hiukset – naisasiakkaista kieltäytyvä ”kympin” parturi voi joutua maksumieheksi | Yle Uutiset | yle.fi (linkki ylen uutiseen)
Siis mitähän helvettiä minä olen ymmärtänyt väärin kun olen kuvitellut että asiakkaansa saa ihan itse valita, eikä siihen voida soveltaa mitään lakipykäliä. Alkaa tämä homma lähtemään ainakin allekirjoittaneen mielestä vähän lapasesta.
Sinne on kuule kirjattuna ihan erikseen pykälät. Näiden pykälien sisältö on sitä tasoa että jokainen feministi kusee hunajaa ja tasa-arvon kannattaja ihmettelee, että onko oikeasti tämä se suunta mihin lakia ja touhua halutaan viedä.Teen varmaan itsestäni täysin pellen jälleen, mutta miten naisille suunnatut kuntosalipalvelut suhtautuvat tähän lakiin?
Sinne on kuule kirjattuna ihan erikseen pykälät. Näiden pykälien sisältö on sitä tasoa että jokainen feministi kusee hunajaa ja tasa-arvon kannattaja ihmettelee, että onko oikeasti tämä se suunta mihin lakia ja touhua halutaan viedä.
Kuntosalit - Tasa-arvovaltuutettu (linkki tasa-arvoon kuntosaleilla, missä miesten pääsyä siis voidaan rajoittaa, siitä ei tasa-arvon nimissä mainita kuin sivuhuomautuksena, että myös naisten ja muunsukupuolisten pääsyä voitaisiin rajoittaa)
Mä ainakin tykkään pumpata rautaa munasillani. Kauheeta jos siihen tulis joku teinipissis piukoissa trikoissa eteen hihitteleen mun pienelle pelille. Vaadin miesten vuoroja! Siellä ei pelin pienuus haitta. Paitsi suihkussa ja saunassa.Tää on ns. huikea:
"Vain naisille tarkoitettujen vuorojen ansiosta on onnistuttu madaltamaan monen naisen kynnystä aloittaa kuntosaliharjoittelu, jonka esteeksi he ovat kokeneet nimenomaan miesten kanssa yhteiset liikunta- tai kuntosalivuorot."
Ja tämä varmaan perustuu johonkin tutkimukseen ja vaikka perustuisikin niin voi vittu entä sitten. Jos miehet estävät kuntoilun niin kannattaisi varmaan mennä psykologin juttusille ihan ensiksi.
Näin yleensä ottaen normaalilla empatiakyvyllä varustetut ihmiset ymmärtävät syyt esim. naisten salivuorojen taustalla ja vaikka se ei teknisesti ottaen olisi tasa-arvoa se silti parantaa kokonaisuutena ihmisten elämää. Ei se ainakaan sitä huononna.
Sä ymmärrät nyt täysin väärin. Kun kukaan ei ole maalaillut että ei saisi, vaan päin vastoin. Sinä loit olkiukon mitä pieksit ja olit silti samaa mieltä niiden kanssa ketä kuvittelit kritisoivasi. Kyse oli siitä että tuolla väitteellä nimen omaan yritetään kävellä niiden naisten vuorojen yli. Kun se ei ole tasa-arvoista. Paitsi siis jos valtuutettu erikseen sen häveliäisyyssyistä sanoo.Itse ihmettelen monien tarvetta ujeltaa tasa-arvoon liittyvistä asioista ja uhriutua heti jos sellaisen ryhmän elämää helpotetaan johon ei itse kuulu. Esimerkkinä vaikka pukuhuoneiden siivoajat joissa nainen saa mennä miesten pukkariin mutta ei toisin päin. Tai sitten nämä naisille varatut kuntosalivuorot. Jos sieltä nyt kourallinen naisia kokee mukavammaksi lähteä kuntosalille kun siellä ei ole miehiä niin mitä sitten? Onko asiasta narisemiseen muuta syytä kuin pikkulapsimainen "mutta ku toiki saa"?
Näin yleensä ottaen normaalilla empatiakyvyllä varustetut ihmiset ymmärtävät syyt esim. naisten salivuorojen taustalla ja vaikka se ei teknisesti ottaen olisi tasa-arvoa se silti parantaa kokonaisuutena ihmisten elämää. Ei se ainakaan sitä huononna.
Sä ymmärrät nyt täysin väärin. Kun kukaan ei ole maalaillut että ei saisi, vaan päin vastoin. Sinä loit olkiukon mitä pieksit ja olit silti samaa mieltä niiden kanssa ketä kuvittelit kritisoivasi. Kyse oli siitä että tuolla väitteellä nimen omaan yritetään kävellä niiden naisten vuorojen yli. Kun se ei ole tasa-arvoista. Paitsi siis jos valtuutettu erikseen sen häveliäisyyssyistä sanoo.
Ei sa olla naisten kampaajia ja miesten partureita, siitä se lähti. Ei vaikka kuinka kuntosaleilla naisten olisi kivempa olla keskenään ilman tälläisiä himokatseisia setämiehiä.
Väitinkö sinun nimenneen? Lues nyt omat sanasi "ihmettelen monien tarvetta ujeltaa ja uhriutua..." ymmärsitkö?Ketä minä kritisoin? Sinua? En tainnut ketään nimetä. Toki jos tuon itseesi projektoit niin ehkä olisi syytä miettiä miksi.
Väitinkö sinun nimenneen? Lues nyt omat sanasi "ihmettelen monien tarvetta ujeltaa ja uhriutua..." ymmärsitkö?
Siinä että sinä haukut niitä jotka eivät ymmärrä miksi nainen voi olla siivoajana tai niillä voi olla oma kuntosalivuoro, kun laki kieltää sen tasa-arvon nimissä. Kerrot siis kannattavasi epätasa-arvoa ja tasa-arvon kannattajat on väärässä.Ymmärrsin. Missä olkiukko?
Siinä että sinä haukut niitä jotka eivät ymmärrä miksi nainen voi olla siivoajana tai niillä voi olla oma kuntosalivuoro, kun laki kieltää sen tasa-arvon nimissä. Kerrot siis kannattavasi epätasa-arvoa ja tasa-arvon kannattajat on väärässä.
Tein toki tässä olettaman että näin ei oikeasti ole, van oikeasti kannatat tasa-arvoa mutta et vain itse ymärtänyt että ajoit itsesi pussiin.
En voi enää enempää ja rautalangasta vääntää asiaa sinulle. Mitäs jos vaan sovitaan että ollaa yhdessä eriävää mieltä? Lukijat saa sitten oman älykyytensä mukaan joko tulkita sinun kitinäsi kitisijöistä suuntaan tai toiseen. Me loput voimme jatkaa sen ihmettelemistä miten tasa-arvon varjolla voidan ajaa milloin mitäkin tasa-arvon vastaista. Tulee pitkä lista lakikirjaan tällä tavalla ja kukaan enää ymmärä mitä lakeja on, ei ole ja ehkä on.Aika lapsenomainen ajatus tasa-arvosta. Tähän sopisi hyvin se kuva missä kolme eripituista ihmistä seisoo aidan takana.
Eli pitäydyn tulkinnassani. Kyseessä on karrikoitu ajatus tasa-arvosta jonka johdosta näitä idioottimaisia 'hoplopissa ei saa satakiloinen mies laskea' vertauksia sikiää.
Suosittelen irtautumaan ajatuksesta jossa tasa-arvo on vain ja ainoastaan 100% tasajako.
Olkukkoa en vieläkään missään näe. Enemmän pikkulapsimaista kitinää kyllä riittää.
En voi enää enempää ja rautalangasta vääntää asiaa sinulle. Mitäs jos vaan sovitaan että ollaa yhdessä eriävää mieltä? Lukijat saa sitten oman älykyyttensä mukaan joko tulkita sinun kitinäsi kitisijöistä suuntaan tai toiseen. Me loput voimme jatkaa sen ihmettelemistä miten tasa-arvon varjolla voidan ajaa milloin mitäkin tasa-arvon vastaista. Tulee pitkä lista lakikirjaan tällä tavalla ja kukaan enää ymärä mitä lakeja on, ei ole ja ehkä on.
Joo se kylän ainoa LVI yrittäjä on velvoitetu sinne lähtemään vaikka kesken omien häidensä. Kyllä todella huomaa että kuka ne olkiukot rakentaa ja samalla huutaa että on jepa jos vähän nainen siivoaa miesten pukkarissa, mutta ei jos mies naisten, saati että kuntosalivuorot voisi sukupuolen mukaan.Jep. Meillä taitaa olla näkemyseroja siinä, että kuinka suuri ongelma tasa-arvon määritteleminen oikeastaan on. Normaalille ihmiselle ei tuota ongelmaa tehdä eroa Pertsa 50v. kielto laskea muoviliukumäestä hoplopissa ja huonekaluliikkeelle joka kieltäytyy myymästä sänkyjä miespareille.
Toki voi olla sitä mieltä että yrityksellä pitää olla oikeus päättää kenelle palveluja tarjoaa mutta siinä on paljon enemmän ongelmia kuin hieman harmaalle alueelle menevässä laissa. Markkinatalous ei paljon lämmitä kun navetasta katkeaa vesiputki ja kylän ainoa päivystävä LVI yrittäjä kieltäytyy tulemasta koska et ole oikeaa sukupuolta/uskontoa/mitä vain.
Mielummin elän yhteiskunnassa missä laki edes yrittää turvata jokaisen ihmisen tasavertaisen kohtelun kuin yhteiskunnassa joka nostaa kädet pystyyn ja siirtää vastuun markkinataloudelle.
Eli, ollaan vain eri mieltä mutta noita lapsellisia olkiukkoja tässä keskustelussa on rakentanut aivan joku muu kuin minä.
Joo se kylän ainoa LVI yrittäjä on velvoitetu sinne lähtemään vaikka kesken omien häidensä. Kyllä todella huomaa että kuka ne olkiukot rakentaa ja samalla huutaa että on jepa jos vähän nainen siivoaa miesten pukkarissa, mutta ei jos mies naisten, saati että kuntosalivuorot voisi sukupuolen mukaan.
Sinä kuvailit tuossa varsin kirjavasti sekä positiivista, että normaalia syrjintää ja väitit sen olevan tasa-arvoa. Faktojen ja termien tsekkaaminen voisi olla paikallaan.Niin se on pakko lähteä. Tiedätkö miksi? Koska se sinun kovasti mainostava markkinatalous ei toimi niin vapaasti kuin aiemmin toivoit.
Luulen että tässä suurin ero meidän välillä on se, että sinä käsität tasa-arvon jonkinlaisena nollasumma pelinä jossa jokaisella ihmisellä ja ryhmällä tulee olla sama määrä nappuloita. Tämä ei ole yleisesti hyväksytty käsite tasa-arvosta eikä myöskään suomen oikeuslaitoksen käsitys.
Naisten erillinen kuntosalivuoro voi olla tasa-arvoisempi kuin yhteinen. Nainen siivoamassa miesten pukkaria voi olla tasa-arvoisempi kuin mies siivoamassa naisten. Maailma on monisyinen paikka jossa ihmiset kokevat erilaisia paineita ja haasteita. Näiden paineiden ja haasteiden ymmärtäminen ja korjaaminen/helpottaminen on tasa-arvoa.
Tasa-arvoa ei ole sukupuolikiintiöt pörssiyritysten johdossa. Tasa-arvoa on esim. naisten houkutteleminen tekniikan puolen opiskelijoiksi vaikka sitten kiinteillä paikoilla (ja sama miehille esim. terveydenhuollon opiskeluun). Tämä ei ole vaikeaa enkä usko sekuntiakaan että lakikirja menee liian vaikeaselkoiseksi. Jos et halua joutua lain kanssa ongelmiin syrjinnän suhteen siihen on ihan selkeä lääke. Älä käyttäydy syrjivästi. Suomen oikeuslaitos on useasti osoittanut kykenevänsä tulkitsemaan motiiveja ja ottamaan huomioon muutakin kuin mustavalkoisen tulkinnan lain kirjaimesta.
Jos syrjintäsyytteitä alkaa tipahtelemaan kuin sieniä sateella olen valmis harkitsemaan asemaani uudestaan.