Ihmettelyketju

  • 6 342 725
  • 38 746

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ahaaa. Sain parkkisakot omasta parkkiruudusta kotipihassa. Ei siis tarvii olla mitään erillislupia tai mitään.

Jännä nähdä miten perusteleevat tämän kun laitoin sähköpostia
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ahaaa. Sain parkkisakot omasta parkkiruudusta kotipihassa. Ei siis tarvii olla mitään erillislupia tai mitään.

Jännä nähdä miten perusteleevat tämän kun laitoin sähköpostia
Oikeat sakot vai valvontamaksun?
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Yhdyssana-peli on tipahtanut toiselle sivulle kierrätyskeskuksessa.
Ja tavupeli kolmannelle, osaksi sen takia koska -set tavu on mielestäni tylsä ja ainut set-tavulla alkava sana jonka saan päähäni on setviä, joka on ihan vitun vanhanaikainen sana.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Onkohan kukaan koskaan käynyt fifa.com sivuilla? Jalkapalloa koko ikäni seuranneenna mulle ei koskaan ole tullut mieleenkään käydä fifan sivuilla. Onko siellä jotain semmoista informaatiota mistä minä olen jäänyt paitsi?
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Onkohan kukaan koskaan käynyt fifa.com sivuilla? Jalkapalloa koko ikäni seuranneenna mulle ei koskaan ole tullut mieleenkään käydä fifan sivuilla. Onko siellä jotain semmoista informaatiota mistä minä olen jäänyt paitsi?
Käyn aina välil kattoo siel tuoreimmat maailmanrankingit. En oo niitäkään nyt tosin vuoteen-pariin tsekannut. No kävin mä kisojen alla kattoo ilman sen suurempaa syytä, miten Aasian ja Afrikan MM-karsinnat oli edenny.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kumpi tää ny on. Pysäköintivirhemaksu lukee ja kaupunki saajana.
Kerros vielä syy, olisi huimaa kuulla. Siinä paperissa pitäisi olla se perusteltuna.

Voisi muuten olla tuokin ihan toimiva maksuhuijaus kun laittelisi tollasia milloin milläkin verukkeella laseihin, tunnolliset sitten maksaisi.

Vanhempieni talon pihaltahan sai sisko sakot, kun muka kaupungin puolella oli auto pysäköitynä, niin että oli perä valotolpan suuntaan. Siis talo ja valotolppa tien oikealla puolella ja kun ei eteenpäin voi siitä sen tolpan takia lähteä, niin oli peruuttanut sitten siihen. No tämähän on lain mukaan väärin, kun pysäköidä saa vain nokka menosuuntaan. Siellä omakotitaloalueella seikkaillessaan sitten joku omaa elämäänsä innokkaampi lappuliisa oli sitten käynyt tästä kauheasta ja muita vaarantavasta rikkeestä huomauttamassa.

Allekirjoittanuthan olisi aloittanut tuosta helvetillisen sodan kaupungin kanssa siitä että kuka sen alueen sitten jatkossa hoitaa, kesät ja talvet, olisin myös lyönyt menneistä vuosista laskun perään kun kaupunki ei ole hoitanut kunnossapitoa omalla kadunosuudellaan, vaan se on langennut asukkaiden tehtäväksi. Siskoni maksoi, nössö!
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Heh. Pysäköintikiekon virheellinen käyttö. Kiekko ei näkyvissä. Tarkastaja vissiin ollu kännissä. Vieressä kyllä kulkee katu missä kiekolla pysäköinti
No toi on jo aika hyvä. Onko rekkari oikein siinä? Ettei olisi joku kadulta käynyt lätkäseen omaansa sun ikkunaan ja toivoo että maksaisit?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No toi on jo aika hyvä. Onko rekkari oikein siinä? Ettei olisi joku kadulta käynyt lätkäseen omaansa sun ikkunaan ja toivoo että maksaisit?
Kaikki auton tiedot on oikein. Vaikka tää onki lähin katua oleva parkkiruutu nii silti saa aika laput silmillä noita jakaa että luulee tätä kadunvarsipysäköinniks
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisi muuten olla tuokin ihan toimiva maksuhuijaus kun laittelisi tollasia milloin milläkin verukkeella laseihin, tunnolliset sitten maksaisi.
Näitähän tais ollakki joskus ja kait ne sai ihan hyvän potin kusetettua.

Vanhempieni talon pihaltahan sai sisko sakot, kun muka kaupungin puolella oli auto pysäköitynä, niin että oli perä valotolpan suuntaan. Siis talo ja valotolppa tien oikealla puolella ja kun ei eteenpäin voi siitä sen tolpan takia lähteä, niin oli peruuttanut sitten siihen. No tämähän on lain mukaan väärin, kun pysäköidä saa vain nokka menosuuntaan. Siellä omakotitaloalueella seikkaillessaan sitten joku omaa elämäänsä innokkaampi lappuliisa oli sitten käynyt tästä kauheasta ja muita vaarantavasta rikkeestä huomauttamassa.
Kyllä näitä uskomattomia juttuja on kans tullu nähtyä. Mistä se on pois miten päin se auto on pysäköity? Ei voi ymmärtää.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan kukaan koskaan käynyt fifa.com sivuilla? Jalkapalloa koko ikäni seuranneenna mulle ei koskaan ole tullut mieleenkään käydä fifan sivuilla. Onko siellä jotain semmoista informaatiota mistä minä olen jäänyt paitsi?
Joskus olen sattanut jotain liveseurantaa käyttää ja löytää sieltä tietysti ainakin joukkueiden kokoonpanot. Löytyy toki muualtakin, mutta kuvat ja kaikki. Naisten kisojen aikaan olen ehkä joskus saattanut tarkistaa, ketkä pelaajat ovat seuraamisen arvoisia - siis tietysti ihan puhtaasti tilastojen kautta tarkistellut asiaa, mitä luulitte.
 

teppana

Jäsen
Tossa eilen ihmettelin kun kävin yksillä synttärijuhlilla että miksi ihmisille ostellaan kalliita lahjoja? Onko se materiaali joka näyttää toiselle että sut muistetaan ja susta välitetään? Eiks tuo oo helvetin pinnallista.

Ehkä oon yksin ihmettelyjeni kanssa mut en oo koskaan ymmärtänyt lahjojen ostelua. Enkä oo koskaan edes pentunakaan niitä halunnu.

Onko se niin että jos meet jonkun juhliin ja viet vaikka kukkapuskan pelkästään niin oot huono ihminen koska et näytä rahalla sitä että välität.

Muistan ku oli häät joskus ja hääpari oli laittanut jonkun tietyn rajan minkä yli rahaa/lahjoja pitäs olla. Noh jäi menemättä sinne.

Häälahjan ymmärrän kyllä. Usein niihin juhliin panostetaan vähintään useita kymppejä per vieras. Nykyisin varmasti menee monesti jo kolminumeroinenkin rikki.
 

PJPT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, SaPKo & Latvija
Onkohan kukaan koskaan käynyt fifa.com sivuilla? Jalkapalloa koko ikäni seuranneenna mulle ei koskaan ole tullut mieleenkään käydä fifan sivuilla. Onko siellä jotain semmoista informaatiota mistä minä olen jäänyt paitsi?

Tuo on hyvä sivusto road to world cupin aikaan! Sama info löytyy varmaan wikipediasta jne, mutta olen itse tottunut käymään tuolla jo parin karsinnan ajan. Olen ainakin itse seurannut maajoukkuepalloa paljon enemmän kun seurajalista sen jälkeen kun öljyraha tahrasi lajia aika paljon. Belgian, Tanskan jne liigoista tuttu ylempi jatkosarja auttaisi toki aika paljon, koska silloin järisyttävät tasoerot eivät näkyisi niin paljon ja jännittäviä matseja olisi paljon keväällä..

Olenkin seurannut esimerkiksi Aasian ja P-Amerikan karsintoja suht paljon viime vuosina. Ne eivät ole aina niin tasokasta peliä, mutta tunnetta ja panosta on paljon. Seassa on myös laadukkaita yksilöitä. Sarjataulukkoja ja otteluohjelmaa on helppo selata FIFAn sivuilta, joten sieltä on nähny mukavasti mikä on Canadan, Uzbekistanin yms suosikkijeni tilanne ja milloin he pelaavat seuraavan kerran. Toivottavasti Uzbekit raivaavat tiensä jo seuraaviin kisoihin, koska he ovat perseilleet jo kahdet karsinnat peräkkäin aika eeppisillä sulamisilla hyvistä esityksistä huolimatta..
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Häälahjan ymmärrän kyllä. Usein niihin juhliin panostetaan vähintään useita kymppejä per vieras. Nykyisin varmasti menee monesti jo kolminumeroinenkin rikki.

Ei kait naimisiin mennä lahjan/tienaamisen vuoksi? Itselläni ainakin häälahjan arvo olisi aika aika lailla viimeisenä mielessä. No, helppo se on sanoa näin keski-ikäisenä, lähes kaikkea kun on jo. Jos tähän toinen tulisi messiin, niin sitten tod näk olisi tuplaten.

Ja ne mitä ei ole, niin vierailla ei ole niihin varaa. Helpompi on olla pyytämättä mitään ja pienet juhlat (jos sellaisia joskus tulee).
 

teppana

Jäsen
Ei kait naimisiin mennä lahjan/tienaamisen vuoksi? Itselläni ainakin häälahjan arvo olisi aika aika lailla viimeisenä mielessä. No, helppo se on sanoa näin keski-ikäisenä, lähes kaikkea kun on jo. Jos tähän toinen tulisi messiin, niin sitten tod näk olisi tuplaten.

Ja ne mitä ei ole, niin vierailla ei ole niihin varaa. Helpompi on olla pyytämättä mitään ja pienet juhlat (jos sellaisia joskus tulee).

Niin, yleensä kuitenkin naimisiin menee aika nuoret pariskunnat. Silloin ei tosiaan sitä tavaraa ja rahaa vielä yleensä paljoa ole. Mekin ollaan avovaimon kanssa jo kolmissa kymmenissä ja kun tästä naimisiin mennään niin tuskin edes mitään tilinumero/lahjalistaa laitetaan. Juuri tuosta samasta syystä kuin sanoit, se mitä meillä ei ole mutta haluttaisiin on sellaista mitä ei kehtaa muilta pyytää.

Aina välillä kuitenkin häihin kutsuja tulee ja olen todennut hyväksi tyyliksi laittaa rahaa lahjatilille (yleensä kaikilla sellainen on) suurin piirtein sen verran mitä luulen kahden ihmisen juhlimisen kustantavan. Yleensä se on jotain 100€-200€ väliltä. En sitten tiedä onko tähänkin jotain etikettiä kuinka paljon sitä rahaa pitäisi laittaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Fifan sivut on yllättävän toimivat dinosauruspuljuksi. Ei niitä mitään uutisia jaksa lukea, mutta aika nopeasti esimerkiksi päivän pelit saa siitä klikattua.

Toki itsekin käytän lähinnä Wikipediaa tuohon tarkoitukseen, mutta joskus joutuu taistella varteenotettavan kilpailijan kanssa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävin äsken paskalla ja rupesin ihmettelemään että miks nuo vessanpöntöt on suunniteltu niin että se paska molskahtaa suoraan veteen ja sit on perse märkänä jne.

Vaikka miten paperia sinne tunkee niin aina se ruskea kaveri etsii kolon mistä pääsis loiskahtamaan veteen

Eikö niihi ois voinu tehä vaikka jotain mutkaa ennen vesipintaa nii ois elämä taas hieman helpompaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viimeksi eilen kävin tulostamassa aloituskokoonpanot Fifan sivuilta ennen matseja. Pelien jälkeen kävin kurkkimassa tilastoja. Tilastonörttihän onanoisi itsensä uneen niiden parissa.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Kävin äsken paskalla ja rupesin ihmettelemään että miks nuo vessanpöntöt on suunniteltu niin että se paska molskahtaa suoraan veteen ja sit on perse märkänä jne.

Vaikka miten paperia sinne tunkee niin aina se ruskea kaveri etsii kolon mistä pääsis loiskahtamaan veteen

Eikö niihi ois voinu tehä vaikka jotain mutkaa ennen vesipintaa nii ois elämä taas hieman helpompaa.

Tässä on vielä se vaara että tunkee sitä paperia sinne liikaa ettei perse kastus mutta saa kyllä pöntön tukkoon. Vähän kaksteränen miekka siis.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kävin äsken paskalla ja rupesin ihmettelemään että miks nuo vessanpöntöt on suunniteltu niin että se paska molskahtaa suoraan veteen ja sit on perse märkänä jne.

Vaikka miten paperia sinne tunkee niin aina se ruskea kaveri etsii kolon mistä pääsis loiskahtamaan veteen

Eikö niihi ois voinu tehä vaikka jotain mutkaa ennen vesipintaa nii ois elämä taas hieman helpompaa.
Sä elät väärässä maassa. Nih.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kylläpä nyt taas tulee jatkuvaan ihmettelyjen aiheita.

Olin punttisalilla ja siinä sit katoin ku aika tiukan näkönen pikku pissis tulee salille. Istu viereiseen jalkalaitteeseen. Teki 5 minuuttia jalkaliikettä, otti selfien ja lähti salilta pois. Mitä vittua. Miks tulla salille jos ei kiinnosta treenata?

Noh ei ne aiheet tähän loppunu. Olin pukukopissa vaihtamassa vaatteita. Just siinä sisään lappaa vanhempi siivoojarouva kun oon tanko paljaana. Mitä vittua taas. Ihtee ainaki häiritsi tuo tilanne. Aatelkaahan mikä maailmojen sota siitä syttys jos miespuolinen siivooja menis naisten pukuhuoneeseen ku ne on pillusillaan. Vai onko näitä, en tiiä? Itelle ainakin vaivaannuttava tilanne kun joku mummo tulee pölyhuiskan kanssa suunnilleen perseeseen kiinni
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kävin äsken paskalla ja rupesin ihmettelemään että miks nuo vessanpöntöt on suunniteltu niin että se paska molskahtaa suoraan veteen ja sit on perse märkänä jne.

Vaikka miten paperia sinne tunkee niin aina se ruskea kaveri etsii kolon mistä pääsis loiskahtamaan veteen

Eikö niihi ois voinu tehä vaikka jotain mutkaa ennen vesipintaa nii ois elämä taas hieman helpompaa.
Takaisin puucee aikaan niin ei molskahda, tulee sellainen miellyttävä thump ääni vaan.

Kai teit helikopterin siivoojalle? Olisit ottanut tilaisuudesta kaiken irti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös