Sanna Marinin hallitus

  • 2 596 357
  • 21 526

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
– Se oli virhe. Kaikilla puheenjohtajilla ja heidän avustajillaan on tieto, että puhe on seitsemän minuuttia. Marinin kohdalla kävi niin, että koreografiaa ja puhetta ei ehditty harjoitella etukäteen, lisäksi meillä oli teknistä ongelmaa ja ohjeistimme huonosti, joten näin kävi.

Ei tainnut ihan pelkästä teknisestä ongelmasta olla kyse.
Demareilla muutenkaan aina ole numerot hallussa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Marin oli twitterin mukaan sanonut eilen myös, että: "Kun verotusta muutetaan progressiivisemmaksi, ei sitä tarvitse kiristää".

Vetää kyllä sanattomaksi. Kuka helvetti tota on äänestänyt?
Marin päästelee sammakoita suustansa. Jos siis verotus muutetaan progrssiivisemmaksi eli verotus nousee ainakin osalle väestöä niin se ei nosta samanaikaisesti heidän maksamaa veromäärää. Olen aivan äimän käkenä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Marin päästelee sammakoita suustansa. Jos siis verotus muutetaan progrssiivisemmaksi eli verotus nousee ainakin osalle väestöä niin se ei nosta samanaikaisesti heidän maksamaa veromäärää. Olen aivan äimän käkenä.
Iltalehden lööpissä oli otsikko tänään kutakuinkin "Salama iski XXX:n viereen, ihan kuin sähköiskun olisi saanut". Samaan sarjaan menee: "jussi_j kumosi oluen, ihan kuin olisi juonut jotain" tai "Sanna kiristi progressiota, ihan kuin veroja olisi nostanut"
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kiuru siellä, Kiuru täällä. Onhan tämä touhu jostain ihan muusta ulottuvuudesta. Jotain tällaista pystyi ennakoimaan, kun liiton mies otti pev:n johtajuuden.

– Puheenjohtajalle ensimmäinen kysymys täältä: Oliko sovittu, että ministeri [Krista] Kiuru tulee mukaan tilaisuuteen? Sain nimittäin korvanappiini sellaisen tiedon tässä, tilaisuuden vetäjä sanoi.

– Täällä kyllä ollaan, taustalta kuului.

Häkkänen pudisteli hiljaa päätään.

– Anteeksi, nyt ei kuule, puheenjohtaja Rinne pahoitteli ja vetäjä selvensi tilannetta vielä:

– Sain tuossa sellaisen viestin, että ministeri Kiuru olisi liittynyt tilaisuuteen puheenjohtajan pyynnöstä.

Kiurua ei lopulta tilaisuudessa nähty.

– Taitaa olla perustuslakivaliokunnan oma tilaisuus, varapuheenjohtaja Häkkänen totesi ja Rinne jatkoi:

– Perustuslakivaliokunnan tiedotustilaisuus kyllä, mutta keskustelin kyllä Kiurun kanssa äsken.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Marin oli twitterin mukaan sanonut eilen myös, että: "Kun verotusta muutetaan progressiivisemmaksi, ei sitä tarvitse kiristää".

Vetää kyllä sanattomaksi. Kuka helvetti tota on äänestänyt?
Tämä on ihan mahtava. Marin on kuin suoraan vanhasta vitsistä, jossa blondilta kysyttiin, pitääkö kullin olla tämän mielestä iso. - Ei tarvitse olla iso, vastasi blondi, riittää että se on pitkä ja paksu.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Wanha suomalainen sananlasku: Kuu Kiurusta konkurssiin, Pekosesta puoli kuuta, Haataisesta hitusen ja Marinista ei minuuttiakaan.

Tekisi mieleni ottaa tästä palstahistoriani ensimmäinen allekirjoitukseni. On kyllä niin osuvasti riimitelty ettei paremmasta väliä.

Sehän ei pitäisi ketään enää yllättää, että demarimeininkiin keskeisenä asiana kuuluu, että kenelläkään ei saisi mennä liian hyvin tai olla käytössä ylimääräistä rahaa ja yrityksetkään ei saisi tuottaa voittoa. Yleinen kurjuus ja verot tappiin isotuloisilta se on Demari-Suomen tie. Ikävä tosiasia on kuitenkin se, että isotuloiset jihmiset ja menestyvät yritykset luovat maahamme aika paljon työpaikkoja ja tämä nykylinja luo isoa uhkaa niiden ylle.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Viimeistään ensi talvena Marin ilmoittaa tulevasta iloisesta perhetapahtumasta ja sitten myöhemmin hänen tilalleen vallan kahvaan nousee Suomen uusi kuningatar Krista I. Hän hallitsee rautaisin ja diktaattorimaisin ottein eikä kukaan uskalla vastaan panna tai muuten käy hullusti...

Älä hyvä ihminen puhu tuollaisia edes leikilläsi. muutenkin olleet yöunet kortilla tällä viikolla, kiitos noiden yöllisten ukkosten ja rankkasateiden.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Marin päästelee sammakoita suustansa. Jos siis verotus muutetaan progrssiivisemmaksi eli verotus nousee ainakin osalle väestöä niin se ei nosta samanaikaisesti heidän maksamaa veromäärää. Olen aivan äimän käkenä.

Eiköhän tämä jo viimeistään todista sen, että pääministerimme ymmärrys talousmatematiikasta (tai jopa matematiikasta yleensäkin) on ihan puhdasta nollatasoa. Päivä toisensa jälkeen tulee yhä epätodellisempi olo, kuinka hän on voinut päästä tuollaiseen virkaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ei kiinnostanut edes vähää alusta mennä äänestämään kuntavaaleissa. Mutta toisiin ajatuksiin olen tässä tullut, ja tätä edesauttoi erityisen paljon nämä Marinin viimeisimmät puheet siitä, että veroja pitäisi entisestään saada varakkaimmille lisää.

En kuulu itse siihen varakkaimpien ihmisten joukkoon, ja tuskin koskaan tulen kuulumaankaan. Mutta tämä ihmeellinen fetissi verotukseen on kuitenkin sellainen asia, että ihan sitä vastaan pitää käydä kuntavaaleissa äänestämässä. Tämä Marinin ajama talouspolitiikka on tuhon tie, ja mitä useampi ihminen tuon vaaliuurnilla ymmärtää, niin sitä parempi.

Ja kuten tuolla aiemmin olikin puhetta, niin tämä pakkomielle verotukseen tultaisiin kyllä näissä vasemmistolaisissa utopioissa ulottamaan varmasti myös meihin keskituloisiin. Vaalien alla on vain näppärämpää puhua pelkästään hyvätuloisista, tai lähinnä heihin kohdistuvista veroista. Ei menetä ääniä tällä tavalla niin paljoa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Jättiterassilla tuhat ihmistä ja futispelissä kuusi, jo niin epäreilua että Li Anderssonkin ihmettelee. Samassa Kiuru taas toteaa, ai tuntuu epäreilulta? No suljetaan sitten se terassikin. Sim-sala-bim. Ongelma korjattu. On jumalauta aivan uskomatonta menoa.

”ympäristömyrkyistä tunnetuimpia ovat DDT, PCB ja
SDP.” Juice Leskinen
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomen tuloverojen progressio on jo nyt suoranaista varastamista. Se kannustaa vain töiden vähentämiseen; näin on jo käynyt omalla kohdallani. EI minun kannata tehdä vuodessa n. 2 200 - 2 300 tuntia töitä, kun lisätuloista yli 60 % menee suoraan veroihin ja veronluonteisiin maksuihin.
Eli tämän perusteella kuukausipalkasi on luokkaa 8000 euroa, josta käteen jää suunnilleen 5000. Tekemällä x tuntia lisää voisit tienata 1000 euroa, mutta et tee koska siitä käteen jäisi "vain" 400 euroa. Sen sijaan käytät aikaasi vaikka jatkoaikakirjoiteluun ilmaiseksi.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Marin päästelee sammakoita suustansa. Jos siis verotus muutetaan progrssiivisemmaksi eli verotus nousee ainakin osalle väestöä niin se ei nosta samanaikaisesti heidän maksamaa veromäärää. Olen aivan äimän käkenä.
No ei se ihan noin sanonut. Tai sanoi itse asiassa, mutra vastaus oli vähän pidempi, ja tarkoitti aika selkeästi jotain sellaista, että kerättyjen verojen määrä ei välttämättä kasva. Tarkensi vielä, että ne joilla vähemmän maksavat vähemmän ja ne joilla enemmän maksavat enemmän.

Noin muuten ajatus on silti ihan kohtuuton, kuten aiemmin totesinkin. Irrotetaan kuntaveeo omaksi jutukseen ja "unohdetaan"että oikeasti progressio on jyrkkää verotuksessa jo nykyisin.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eli tämän perusteella kuukausipalkasi on luokkaa 8000 euroa, josta käteen jää suunnilleen 5000. Tekemällä x tuntia lisää voisit tienata 1000 euroa, mutta et tee koska siitä käteen jäisi "vain" 400 euroa. Sen sijaan käytät aikaasi vaikka jatkoaikakirjoiteluun ilmaiseksi.
Mikä on viestisi pointti? Pitäisikö minun nyt tehdä töitä sen sijaan, että kirjoitan tätä? Pitäisikö minun taas olla tienaamassa muille rahaa enemmän kuin itselleni?

Melko vähän tänne kirjoittelen kuitenkin, eikä se rasita niin kuin työ. Oletko itse usein tehnyt 50 - 60 tunnin työviikkoja?
 

chubster

Jäsen
No ei se ihan noin sanonut. Tai sanoi itse asiassa, mutra vastaus oli vähän pidempi, ja tarkoitti aika selkeästi jotain sellaista, että kerättyjen verojen määrä ei välttämättä kasva. Tarkensi vielä, että ne joilla vähemmän maksavat vähemmän ja ne joilla enemmän maksavat enemmän.

Noin muuten ajatus on silti ihan kohtuuton, kuten aiemmin totesinkin. Irrotetaan kuntaveeo omaksi jutukseen ja "unohdetaan"että oikeasti progressio on jyrkkää verotuksessa jo nykyisin.

Eli toisinsanoen pidetään kerättävän veron kokonaismäärä samana, mutta ne jotka sitä maksaa maksaa vaan vähän entistä enemmän kompensoidakseen sitä, että osan ei sitten tarvitse enää maksaa sitä nykyistäkään?

Tämähän on nerokasta. Oliko 6 vai 9% suomalaisista ylipäätään se sakki, joiden tulot on sitä luokkaa, että käytännössä maksavat jo nyt tämän yhteiskunnan pyörittämisen. Tietenkin voi laittaa kättä vielä enemmän taskuun, miksi ei.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Eli toisinsanoen pidetään kerättävän veron kokonaismäärä samana, mutta ne jotka sitä maksaa maksaa vaan vähän entistä enemmän kompensoidakseen sitä, että osan ei sitten tarvitse enää maksaa sitä nykyistäkään?

Tämähän on nerokasta. Oliko 6 vai 9% suomalaisista ylipäätään se sakki, joiden tulot on sitä luokkaa, että käytännössä maksavat jo nyt tämän yhteiskunnan pyörittämisen. Tietenkin voi laittaa kättä vielä enemmän taskuun, miksi ei.
Kyllä, juuri näin, ja tuo on ihan törkeää. Mutta ei siis väittänyt, ettei hyvätuloisten verotus kiristy, vaan päinvastoin sanoi suoraan että maksaisivat enemmän.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli tämän perusteella kuukausipalkasi on luokkaa 8000 euroa, josta käteen jää suunnilleen 5000. Tekemällä x tuntia lisää voisit tienata 1000 euroa, mutta et tee koska siitä käteen jäisi "vain" 400 euroa. Sen sijaan käytät aikaasi vaikka jatkoaikakirjoiteluun ilmaiseksi.

Niin, voit ajatella sen niinkin, että tuntipalkka on vaikka 50€ ja tienaat kuukaudessa 160 tunnilla sen 8000€. Sitten sulle olisi tarve, että painat seuraavat 3 viikkoa 6 päivän viikkoja kesäkuun puoliväliin asti. No, käteen jää tuosta rupeamasta 5000 sijaan 5400 kun marginaalivero on sen 60%, kuinka montaa kiinnostaa venyä?
 

chubster

Jäsen
Kyllä, juuri näin, ja tuo on ihan törkeää. Mutta ei siis väittänyt, ettei hyvätuloisten verotus kiristy, vaan päinvastoin sanoi suoraan että maksaisivat enemmän.

No on. Luulin, että Marin ei voi enää enempää minua suututtaa ja ihmetyttää, mutta mitä vielä! Olen aidosti hämmentynyt.

Täss, ottakaa rahani, enhän minä sitä ansaitse, vaikka itse itseni työllistänkin, siinä sivussa viime vuonna palkkoja maksoin 16 muulle ihmisille ja yrittäjänä otan tietoisen riskin tässä ja painan surullisen usein duunia 7pv viikossa usein aamusta iltaan. Vittu. Ja yrityskin vielä voitollinen ja kannattava.

Mutta tokihan se on oma valinta. Vois kai sitä sitte vaa olla tekemättä oikein mitäänkään.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä on viestisi pointti? Pitäisikö minun nyt tehdä töitä sen sijaan, että kirjoitan tätä? Pitäisikö minun taas olla tienaamassa muille rahaa enemmän kuin itselleni?

Melko vähän tänne kirjoittelen kuitenkin, eikä se rasita niin kuin työ. Oletko itse usein tehnyt 50 - 60 tunnin työviikkoja?

Pointti oli vain vähän laskeskella auki, kuinka kurjassa asemassa tässä yhteiskunnassa olet. Voisit mennä vaikka johionkin dementiakodin työntekijöiden kahvihuoneeseen valittelemaan kurjaa kohtaloasi. Siellä varmasti osataan ottaa osaa sen mitä kakkapyllyjen pesemiseltä ehtivät.

Vajaa parikymmentä vuotta sitten muutaman vuoden ajan oli sivutyö, jota tein enemmän palveluksena ja mielenkiinnosta aihetta kohtaan kuin rahan takia. Tietty rahaa on tullut päätyöstä enemmän kuin olen ehtinyt tuhlaamaan.

Niin, voit ajatella sen niinkin, että tuntipalkka on vaikka 50€ ja tienaat kuukaudessa 160 tunnilla sen 8000€. Sitten sulle olisi tarve, että painat seuraavat 3 viikkoa 6 päivän viikkoja kesäkuun puoliväliin asti. No, käteen jää tuosta rupeamasta 5000 sijaan 5400 kun marginaalivero on sen 60%, kuinka montaa kiinnostaa venyä?
Ehkäpä kannattaisi antaa jonkun muun tehdä nuo vikonlopputyöt, jos niistä ei peruspalkaa enempää saisi laskutettua.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Pointti oli vain vähän laskeskella auki, kuinka kurjassa asemassa tässä yhteiskunnassa olet. Voisit mennä vaikka johionkin dementiakodin työntekijöiden kahvihuoneeseen valittelemaan kurjaa kohtaloasi. Siellä varmasti osataan ottaa osaa sen mitä kakkapyllyjen pesemiseltä ehtivät.

Vajaa parikymmentä vuotta sitten muutaman vuoden ajan oli sivutyö, jota tein enemmän palveluksena ja mielenkiinnosta aihetta kohtaan kuin rahan takia. Tietty rahaa on tullut päätyöstä enemmän kuin olen ehtinyt tuhlaamaan.


Ehkäpä kannattaisi antaa jonkun muun tehdä nuo vikonlopputyöt, jos niistä ei peruspalkaa enempää saisi laskutettua.
Sulla taitaa olla vaikeaa osallistua asialliseen keskusteluun ilman "kakkapylly-korttia".
Meillä on paljonkin hyvätuloisia, joiden lisätuloja kupataan kohtuuttomasti.
Mutta kateus on loputon voima, vie kuulemma kalatkin vesistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös