Sanna Marinin hallitus

  • 2 615 595
  • 21 563

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Täydellistä tilannetajuttomuuttahan tuo oli vain tältä Särkältä, mutta kiva tietysti kun pääsee minuutin Twitter-klipin perusteella haukkumaan Marinin ihmisenä.

Miltä osin muuten Jatkoajan rinkirunkkupartio pystyy samaistumaan Marinin asemaan? Voi hetken miettiä itsensä vuodeksi pääministerin asemaan koronakriisin keskelle - ja ennen YLE:n suoraa lähetystä - jos nyt järkytykseltänne ehditte.
Tämä klippi taitaa olla vuoden 2020 keväältä. Silloin ei kyllä tasan ole pyöritty vuotta covid 19-kriisin ytimessä ja siksi klipin ihmisillä ei ole maskeja kasvoillaan. Ei ole vielä myöskään ehditty luomaan uutta normaalia sosiaalisine ja fyysisine etäisyyksineen. Klippi taitaa olla siitä YLEn koronavuosi tjsp dokkarista.
 
Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Eiköhän tuo video lähinnä vain alleviivaa niitä johtopäätöksiä mitä Marinista on tehty koko hallituskauden ajan. Sehän on todettu jo moneen kertaan, ettei hän ideologiansa sokaisemana itse kestä minkäänlaista kritiikkiä, mutta jotenkin omituista, että tältäkin palstalta löytyy kaappidemareita, jotka rientävät puolustelemaan heti jos joku sattuu pääministerin toimintaa tai diivamaista käyttäytymistä hieman arvostelemaan.

E: Ja tuohon etäisyysasiaan, video oli kuvattu 15.6., jolloin poikkeusolot oltiin julistettu päättyneeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mä tunnustan olevani yhtä ystäväällisen oloinen kuin Marin tossa klipissä kun mietin jotain tärkeää asiaa. Mutta on tässä kyllä aikoihin eletty kun suomalainen ei enää hymyile ja harrasta small-talkkia tuntemattoman kanssa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Niin no aika paljon saa sitä kassatytöttelyä lukea tästä hallintotieteiden maisterista.

Lapsellinen nimittely on vain lapsellista nimittelyä. Hallituksen päätöksiin kohdistuva kritiikki on sitten asia erikseen ja sitähän on tämän vuoden puolella alkanut näkymään enemmän,
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Niin no aika paljon saa sitä kassatytöttelyä lukea tästä hallintotieteiden maisterista.
Tuo ei kaiketi itsessään ole kritiikkiä? Eikä tuo kassatyttökortti kovin kollektiivisessa päivittäisessä käytössä kai täälläkään ole. Vai oliko idea että jos joku joskus heilauttaa kassatyttökorttia tarkoittaa se ettei Marinia saa kukaan kritisoida sitten enää mistään?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Niin no aika paljon saa sitä kassatytöttelyä lukea tästä hallintotieteiden maisterista.

Muistellaanpa hetki minkälaista henkilökohtaisuuksiinkin menevää kritiikkiä aiemmat pääministerimme Sipilä, Stubb ja Katainen ovat saaneet osakseen.

Jopa Marinin itse on oppositiossa ollessaan vihjannut, että Sipilä ajaisi politiikallaan omaa sekä lähipiirinsä etuja. Tähän verrattuna aika kevyeltä tuntuu joku hemmetin "kassatytöttely", vaikka tietenkin olen sitä mieltä, että humoristinenkin kritiikki, joka perustuu ikään tai sukupuoleen, on ihan perseestä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Marin on tuossa klipissä selvästi omissa ajatuksissaan. Käytös ei ole sulavinta mahdollista, mutta tällä vastaan tulleella Ylen sedälläkin olisi voinut olla vähän enemmän sosiaalista pelisilmää. Joskus toisesta näkee, ettei kannata vääntää mitään small talkia, ja nyt sen näki ihan videonkin välityksellä. Marin saattaa myös olla luonteeltaan introvertti, ja sellaisille tyhjänpäiväisten jauhaminen voi olla vaikeaa, etenkin jos on stressaantunut. Me ihmiset olemme erilaisia.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kylläpä palstan demareita nyt korpeaa, kun jotkut kehtaavat arvostella täydellistä pääministeriä.

Tästä tulee vielä hauska ketju.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kylläpä palstan demareita nyt korpeaa, kun jotkut kehtaavat arvostella täydellistä pääministeriä.

Tästä tulee vielä hauska ketju.

Siirrettyjä vaalejahan tässä vaailtyössä hyödynnetään. Itse odottelen vähän, nostaako kúkaan vuosien varrelta Sipilän, Stubbin, Kataisen tai Halla-ahon kuolemattomia median tai muiden tylyttämisiä esille. Ahosta ja Holkerista lähtien löytyy tavaraa ja jo ennenkin. Luulen, että ei nosta... Marinin hallituksen kaataminen on kovaa työtä ja siinä mielikuvilla on ratkaiseva rooli.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kylläpä palstan demareita nyt korpeaa, kun jotkut kehtaavat arvostella täydellistä pääministeriä.

Tästä tulee vielä hauska ketju.

En ole vielä tähän videoklippiin liittyen huomannut, että ketään olisi korvennut pääministerin arvostelu tai että kukaan olisi pitänyt häntä täydellisenä. Minä en kylläkään ole demari, mutta havaintoni koskevat koko tätä kirjoittelua. Sen sijaan minä ja useammat muutkin ovat olleet sitä mieltä, että tuo minuutin pätkä ei kerro käytännössä mitään Sanna Marinin pätevyydestä, eikä myöskään hänen henkilökohtaisista ominaisuuksistaan. Minusta se kertoo ennen kaikkea keskittymisestä.

Mietin tuosta klipistä vielä sitäkin, että nythän se oli otsikoitu näin: " Hannu Särkkä on maailman kiltein ihminen.", niin minkälaisen vastaanoton tismalleen sama klippi olisi saanut, jos otsikkona olisi ollut "Sanna Marin keskittyy suoraan lähetykseen"?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Siirrettyjä vaalejahan tässä vaailtyössä hyödynnetään. Itse odottelen vähän, nostaako kúkaan vuosien varrelta Sipilän, Stubbin, Kataisen tai Halla-ahon kuolemattomia median tai muiden tylyttämisiä esille. Ahosta ja Holkerista lähtien löytyy tavaraa ja jo ennenkin. Luulen, että ei nosta... Marinin hallituksen kaataminen on kovaa työtä ja siinä mielikuvilla on ratkaiseva rooli.
”Minä juon nyt kahvia” on ihan eriluokan kuittailua kuin jonkun kokonaan ignoraaminen.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Minusta se kertoo ennen kaikkea keskittymisestä.

Voihan se niinkin olla, mutta hassulta tuntuisi, sillä tuntemani naiset kykenevät ajattelemaan ja tervehtimään yhtä aikaa.

Sinänsä en suurempia johtopäätöksiä yhden minuutin klipin perusteella tekisi, mutta kova tarve puolusteluun nyt on. Töykeä käytös on töykeää käytöstä, oli sitten keskittynyt tai ei.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Pekka Vähäsöyrinki sentään lähti juoksemaan toimittajia karkuun.

Kyllä on mulkku mieheksi.
 

Alejandro

Jäsen
Jotenkin ärsyttää tämä aikakausi, että kärpäsistä tehdään Twitterin välityksellä väkisin härkäsiä. Mielestäni Sannan ei tarvitse pääministerin ohella olla mikään äiti Teresa. Kuten joku tuossa äsken mainitsi, että varmasti on kiirettä, väsymystä, vitutusta jne. Onhan tässä ollut lähipäivinä kaikenlaista. Luultavasti myös keskittyi jo haastatteluun ja ei vaan jaksanut olla kovinkaan puhelias.

Eihän Sanna varmastikaan mikään maailman mukavin henkilö ole, mutta itsekin joskus stressaantuneena osaan jotenkin samaistua tuollaiseen käytökseen. Ei kukaan ole aina parhaimmillaan.
 
Suosikkijoukkue
FC Barcelona
Sokeat fanit täällä valittaa, ettei pienen videopätkän perusteella voi vetää mitään johtopäätöksiä mistään, samalla toki miltei kaikki heistä huomaavat siitä samasta pikku pätkästä, kuinka Marinia väsyttää, vituttaa, stressaa ja kiirettä pukkaa :D
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
”Minä juon nyt kahvia” on ihan eriluokan kuittailua kuin jonkun kokonaan ignoraaminen.

Jos vähän faktoja seuraillaan kuitenkin, Holkerin "minä juon nyt kahvia" pahoitti toimittajien mielet ja asiasta väännettiin suhteellisen näkyvästi. Sen sijaan toimittaja Särkkä muisteli kohtaamistaan Marinin kanssa ja kertoi, että ei paljon mieleen jäänyt, kun Marinilla oli niin kiire jo käynnistyneeseen tv-uutisten lähetykseen, ja että hän (Särkkä) ei edes huomannut mitään erikoista.
 

dorka

Jäsen
Sokeat fanit täällä valittaa, ettei pienen videopätkän perusteella voi vetää mitään johtopäätöksiä mistään, samalla toki miltei kaikki heistä huomaavat siitä samasta pikku pätkästä, kuinka Marinia väsyttää, vituttaa, stressaa ja kiirettä pukkaa :D
En ihan mikään täysi meedio ole, mutta jotenkin tuli vaan tällänen fiilis, kun olet muutaman kuukauden kamppailut pandemian kanssa. Kannat harteillasi päävastuuta apaut viidestä miljoonasta ihmishengestä. Etkä tiedä koska tai miten tämä via dolorosa tulee päättymään. Tietysti ymmärrän, että Pr0ninjaturtle olisi ottanut tälläisen tilanteen löysin rantein. Luontainen johtaja. Vapahtaja.

En vain ymmärrä miksi tarvitsee kiistellä tässä vaiheessa persoonallisuudesta. Vai väittääkö joku nyt tuntevansa jonkun liigapelaajan sielunmaiseman, kun näki siltä kaksi erätaukohaastattelua? Mielestäni SDP:n ja Sannan ajama politiikka on väärää. Se ei kuitenkaan tee tästä daamista vitun kylmää ämmää.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Jos vähän faktoja seuraillaan kuitenkin, Holkerin "minä juon nyt kahvia" pahoitti toimittajien mielet ja asiasta väännettiin suhteellisen näkyvästi. Sen sijaan toimittaja Särkkä muisteli kohtaamistaan Marinin kanssa ja kertoi, että ei paljon mieleen jäänyt, kun Marinilla oli niin kiire jo käynnistyneeseen tv-uutisten lähetykseen, ja että hän (Särkkä) ei edes huomannut mitään erikoista.
Ilmaisin asiani epäselvästi. Ei tarvi seurata faktoja koska en yrittänyt samaistua toimittajiin tai Särkkään. Kyse oli omasta mielipiteestäni. Minä pidän Holkerin heittoa kuolemattomana klassikkona ja sangen osuvana tilannekomiikkana toisin kuin Marinin suorittamaa ignorausta. Robotti toimii robotin tavoin. Happy now?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos tuosta klipistä jotain moitittavaa haluaa etsiä, niin ensimmäisenä tulee mieleen turvamies(?) joka ei osaa olla koskematta pyöröoveen. Se pysähtyy taukki. Ei ollut hän vissiin entisen pääministerin kanssa käynyt koskaan kosiomatkalla Ikeassa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ilmaisin asiani epäselvästi. Ei tarvi seurata faktoja koska en yrittänyt samaistua toimittajiin tai Särkkään. Kyse oli omasta mielipiteestäni. Minä pidän Holkerin heittoa kuolemattomana klassikkona ja sangen osuvana tilannekomiikkana toisin kuin Marinin suorittamaa ignorausta. Robotti toimii robotin tavoin. Happy now?
OK, nyt ymmärsin. Holkeri loi klassikon ja sekin on mielenkiintoista, että tavallaan vääränä pääministerinä.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
En ota nyt kantaa videon tapahtumiin, mutta onhan tämä aika ihmeellistä, ettei suurta, pyhää pääministeriämme saa ilmeisesti arvostella ollenkaan, vaikka aihetta joskus olisikin. Tuntuu Marin ottavan "lämpöä" hyvinkin herkästi, häneen kohdistuvasta kritiikistä, ihan siis myös asiallisesta ja aiheellisesta. Kuten myös kannattajansakin.

Jännä juttu, että edellisiä pääministereitä on saanut piestä tälläkin palstalla kuin vierasta sikaa, kun pääministerin toimet eivät itseä miellyttäneet. Vai oliko syynä vain se, että sattuivat edustamaan porvaripuolueita. Kyllä minusta myös vasemmistolaista pääministeriä pitää saada arvostella ihan samalla tavalla, jos siihen on omasta mielestä aihetta.

Ymmärrän, että pääministeriäkin vituttaa, jopa useastikin, mutta siitä huolimatta pitäisi pystyä pysymään tyynenä ja kohteliaana
jo ihan viran puolesta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jännä juttu, että edellisiä pääministereitä on saanut piestä tälläkin palstalla kuin vierasta sikaa, kun pääministerin toimet eivät itseä miellyttäneet. Vai oliko syynä vain se, että sattuivat edustamaan porvaripuolueita. Kyllä minusta myös vasemmistolaista pääministeriä pitää saada arvostella ihan samalla tavalla, jos siihen on omasta mielestä aihetta.

Kuka on kieltänyt pääministerin arvostelun?

Se, että on eri mieltä kritiikin esittäjän kanssa, ei ole arvostelun kieltämistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös