Sanna Marinin hallitus

  • 2 609 056
  • 21 526

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Se ettet käytä saattaa vaikuttaa arvioosi. Sosiaalinen media on erittäin merkittävä vaikutuskanava. Trumpin nousu ja tappion jälkeinen taistelu sekä Brexit käyköön esimerkeistä. Sanoisin, että vaikka Jatkoaikaa arvostan, sosiaalinen media on aivan eri sfääreissä vaikutukseltaan.
Sen takia juuri tuon claimerin kirjoitinkin kun kyseistä alustaa ei ole tullut otettua käyttöön vaikka se luureissa löytyykin. Somea käytössä on toki muissa muodoissa. Mielipidevaikuttamistahan tuo lopulta on, mutta jollain lailla sitä enempi odottaa konkretiaa, jotta ottaisi enemmän tosissaan. Toki ihan samalla lailla tässä hetkessä arveluttaa vaalien läheisyys kun skeptinen luonne on.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sen takia juuri tuon claimerin kirjoitinkin kun kyseistä alustaa ei ole tullut otettua käyttöön vaikka se luureissa löytyykin. Somea käytössä on toki muissa muodoissa. Mielipidevaikuttamistahan tuo lopulta on, mutta jollain lailla sitä enempi odottaa konkretiaa, jotta ottaisi enemmän tosissaan. Toki ihan samalla lailla tässä hetkessä arveluttaa vaalien läheisyys kun skeptinen luonne on.

Some on muuttanut viestintää täysin. Siksi Marinkin käyttää twitteriä pääministerin ja Suomen osalta isojen kantojen julkistamiseen.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Sanoisin, että vaikka Jatkoaikaa arvostan, sosiaalinen media on aivan eri sfääreissä vaikutukseltaan.
Se olisi muuten loistavaa, jos somessa poliittinen keskustelu olisi samalla tasolla kuin täällä. Molemmissa tietysti hyvää ja huonoa keskustelua, mutta keskitaso jatkoajassa merkittävästi kovempi.
 

Analyzer

Jäsen
Sannalla on enemmän munaa kuin Saulilla. Suomi saa hyvän presidentin, olettaen ettei demarit laita Heinäluomaa ehdolle.

Kyllä minä olen oikein tyytyväinen, että siellä on puikoissa Sauli Sannan sijaan ja Heinäluomankin ottaisin sata kertaa sadasta ennen Marinia presidentiksi. Twitter-kommenteista on vielä pitkä matka valtiomieheksi- tai naiseksi ulkopolitiikan saralla. Kokemusta ja malttia ei korvaa mikään. Keskusteluyhteyden säilyttäminen on arvokas asia, jota Niinistö vaalii. Se ei ole suomettumista, vaan se on järkevää.
 
Sorry siitä

Tähän liittyen:
"Romuksi lähti esimerkiksi kaksi Volkswagen Passatia, joita Mäenpää oli säästellyt perheen nuoremmille pojille. Samoin romuksi meni vuonna 2006 ostettu punainen Volkswagen Transporter, joka oli aiemmin palvellut Kuusamon taksissa ja sen jälkeen Mäenpään perheessä."

Sekä.


Kuluu se 8 miljoonaa näinkin.
 
Käsitin siis itse sen romutuspalkkion että saa hommattua sen vanhan ja saastuttavan romun tilalle jonkun ekoloogisemman sähkövatkaimen, mutta ylläri että jotkut juntit yrittää niputtaa jotain peltoautoja tienestit mielessä. Hyvä ajatus, mutta n. 200 kusipäätä mokasi sen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kun näitä tämänkin ketjun juttuja lukee, niin tulee kyllä sellainen kuva, että on taas SuurSuomi-aate aika voimissaan. Se suunta mistä näitä tulee vain on vähän toinen kuin aiemmat. Suomi on 5,5 miljoonan ihmisen pieni pläntti tällä pallolla. Ne Saksat, Ranskat, USA:t, Venäjät ja Kiinat on suurvaltoja ydinaseineen. Kannataako sen pihan pienimmän kuola valuen juosta ekana vittuilemaan sille köriläälle, touhu on aina ihmetyttänyt minua. Ilmeisesti siis pitäisi ja pitäisi sen jälkeen juosta äkkiä toisen körilään tiimiin, että voi aukoa päätänsä ehkä saamatta turpaansa. Koska se köriläshän auttaa kun niin se lupasi. No hyvä, että tykkäätte tästä touhusta, toivottavasti tykkäätte myös mahdollisista seurauksista pitkällä aikavälillä. Kannataa tähänkin vastata jotain suomettumista ja YYA mollaamista. Koska se on hyvä selitys sille, että joskus pienen pitää ymmärtää, että se on yksi kaarnavene laineilla ja sen kannattaa yrittää vaan pitää huolta omista asioistaan. Ei alkaa kukkoilla hemmetisti isomilleen ja kuvitella jotain somen ja maailman uus-SuurSuomea. Toivoa vain, että sen verran kovaa pystyy lyömään takaisin, ettei isot välitä koskea, mutta ei kannata todellakaan kuvitella, että ollaan oikeasti isoja.

Touhu on ihan yhtä harhaista kuin silloin kun jotkut yritti kiväärien kanssa mennä rajojen yli tätä maata laajentamaan. Nyt sitä vain tehdään muualla, mutta kuvitelmat, haaveet ja todellisuus on ihan yhtä kaukana siitä, että saako neniinsä kovaa vai hemmetin kovaa jos alkaa kukkoilemaan ja sitä kiusaajaa sattuu kiinnostamaan se kukkoilu lopettaa. Kannattaisiko vaikka tyytyä pitämään huoli omasta tontistaan ja jättää nää kukkoilut niille joilla voi riittää oikeasti ne kassit myös seistä siellä lyijysateessa?
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
”Kannataako sen pihan pienimmän kuola valuen juosta ekana vittuilemaan sille köriläälle” Kannattaa!
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kun näitä tämänkin ketjun juttuja lukee
Tuotas noin, paria EU:n linjaa noudattavaa tviittiä nää ihan vakavissasi vertaat Suur-Suomen pystyttämiseen ja aseellisiin hyökkäyksiin? Voisi kuvitella, ettei edes Venäjän nykyinen ryövärihallinto menisi retoriikassaan noin absurdeihin sfääreihin. Ei hyvää päivää.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Käsitin siis itse sen romutuspalkkion että saa hommattua sen vanhan ja saastuttavan romun tilalle jonkun ekoloogisemman sähkövatkaimen, mutta ylläri että jotkut juntit yrittää niputtaa jotain peltoautoja tienestit mielessä. Hyvä ajatus, mutta n. 200 kusipäätä mokasi sen.
Niitä kusipäitä jotka tämän mokasivat on tasan 200, tai 199 jos puhemiestä ei lasketa. Kyllä se on eduskunnan tehtävä säätää lait sille tasolle, että virkamiehet osaavat niitä noudattaa, eikä vastuuta voida ulkoistaa yksittäisille kansalaisille. Jos oikeus toteutuu, niin valtio korvaa nuo lupaamansa autotkin ja kansalaisille tulee miljoonien lisälasku ja Mäenpään pojat saavat aikoinaan romupassattien tilalle sähkövatkaimet (jos saavat).
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tuotas noin, paria EU:n linjaa noudattavaa tviittiä nää ihan vakavissasi vertaat Suur-Suomen pystyttämiseen ja aseellisiin hyökkäyksiin? Voisi kuvitella, ettei edes Venäjän nykyinen ryövärihallinto menisi retoriikassaan noin absurdeihin sfääreihin. Ei hyvää päivää.
Luetun ymmärtäminen on kyllä kunnossa kun et sitten edes sitä yhtä lainaamaasi 6 sanan vertaa saanut sisäistettyä.
 

Hexa

Jäsen
Kyllä minä olen oikein tyytyväinen, että siellä on puikoissa Sauli Sannan sijaan ja Heinäluomankin ottaisin sata kertaa sadasta ennen Marinia presidentiksi. Twitter-kommenteista on vielä pitkä matka valtiomieheksi- tai naiseksi ulkopolitiikan saralla. Kokemusta ja malttia ei korvaa mikään. Keskusteluyhteyden säilyttäminen on arvokas asia, jota Niinistö vaalii. Se ei ole suomettumista, vaan se on järkevää.
Joko Sauli on soittanut Putinille Navalnyin tuomion julistamisen jälkeen ja paheksunut tuomiota. Edellistäkään keskustelua Sauli ei ollut halukas avaamaan sen enempää.
 

Hexa

Jäsen
Tämä varmaankin yllätys monille. Ehkä aika vaikea pala nieltäväksi joillekin.

Edit. Oletettavasti juttu löytyy HS.stäkin
Sipilän hallituksen työllisyystoimet olivat siis vielä odotettuakin pienemmät. Nousukautena. Eihän se yllätys ollut, että esimerkiksi ETLA laski omat arvionsa niistä jopa yläkanttiin puhuessaan noin 50 000 työpaikasta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

Tämä varmaankin yllätys monille. Ehkä aika vaikea pala nieltäväksi joillekin.

Edit. Oletettavasti juttu löytyy HS.stäkin
Yllättävästi Sipilän hallituksen listalta puuttuu kokonaan tärkein eli kiky ja samoin sunnuntaiaukioloajat.

Yllättäen myös Marinin toimien laskelmia ei ole avattu, mutta selvää on että ne poikkeavat ministeriöiden omista laskelmista, jonka mukaan merkittävin toimi on ollut eläkeputken poisto 10k työllistä kun taas muut ovat olleet näpertelyä. Vaikea muuten ottaa kantaa laskelmaan jota ei ole avattu.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Yllättävästi Sipilän hallituksen listalta puuttuu kokonaan tärkein eli kiky ja samoin sunnuntaiaukioloajat.

Yllättäen myös Marinin toimien laskelmia ei ole avattu, mutta selvää on että ne poikkeavat ministeriöiden omista laskelmista, jonka mukaan merkittävin toimi on ollut eläkeputken poisto 10k työllistä kun taas muut ovat olleet näpertelyä. Vaikea muuten ottaa kantaa laskelmaan jota ei ole avattu.
Nämä "laskennalliset" vaikutukset ovat ehkä marginaalisesti luotettavampia kuin horoskoopit. Vaan hyvä että on löydetty tälläinenkin tähtien asento niin eivät Hesarin pääkirjoittajat ja Setä Arkadia saa ihan yhtenään sydänkohtauksia, kun hallitus ei "työllistä".
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yllättävästi Sipilän hallituksen listalta puuttuu kokonaan tärkein eli kiky ja samoin sunnuntaiaukioloajat.

Yllättäen myös Marinin toimien laskelmia ei ole avattu, mutta selvää on että ne poikkeavat ministeriöiden omista laskelmista, jonka mukaan merkittävin toimi on ollut eläkeputken poisto 10k työllistä kun taas muut ovat olleet näpertelyä. Vaikea muuten ottaa kantaa laskelmaan jota ei ole avattu.

Nettovaikutustahan pitäisi katsoa. Mitä työpaikkoja politiikalla luodaan, mitä menetetään. HS:n jutun perusteella Marinin saldo saattaisi yltää plussalle, ei paljon muuta. Ja saattaisi vielä vahvemmin siksi, että päätöksiähän esim putken katkaisemisesta ei ole tuotu eduskuntaan.

Noin muuten, hallitusten tehtävä ei ole luoda työpaikkoja. Jos ne sen tekevät, julkinen sektori kasvaa. Sen sijaan hallitusten tehtävä on luoda edellytykset yritysten työpaikkakehitykselle.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Hallitus valmistelee Lintilän johdolla kolmatta kustannustukipakettia yrityksille.

Helsinki GSE:n Ari Hyytinen, Niku Määttänen, Tuomas Takalo (Suomen Pankki) ja Otto Toivanen kirjoittavat koronan vastikkeettomien yritystukien tulleen tiensä päähän. Kustannustuki-instrumentin jatkamiseen liittyy riski, että osa yrityksistä oppii luottamaan vastikkeettoman tuen saamiseen myös tulevaisuudessa. Tämä odotus ruokkii vääränlaisia kannustimia kehittää ja sopeuttaa yrityksen toimintaa.


Allekirjoitan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Noin muuten, hallitusten tehtävä ei ole luoda työpaikkoja.
Pitäisiköhän jonkun kertoa tämän myös medialle ja JA:n porvarillisille nickeille? Välillä retoriikka on suorastaan DDR:läistä - toki tämän voi ymmärtääkin kun itse valtiovarainministeriö antaa täsmälleen näin ymmärtää vaikkei sitten ehkä ymmärräkään antaa. "Laskennallinen työpaikka", only in Finland.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pitäisiköhän jonkun kertoa tämän myös medialle ja JA:n porvarillisille nickeille? Välillä retoriikka on suorastaan ddr:läistä - toki tämän voi ymmärtääkin kun itse valtiovarainministeriö antaa täsmälleen näin ymmärtää, vaikkei ehkä ymmärräkään antaa.

Itse olen huolissani demarien ja vassarien viestinnästä tältä osin. Vassareissa kerrotaan, että työeläkeputken katkaiseminen ei ole oikein, ei tuo työpaikkoja. Tutkimuspohjainen tieto on toista mieltä, mutta nordinmaisesta ministeri Pekonen siitä vähät välittää. Hän haistattaa käytännössä paskat tutkimuksille, mutta se ei estä häntä esittelemästä aikanaan itse päätöstä. Aikamoista.

Demareissa rahan jakoa koronan takia on puolusteltu mm. kuntien osalta haluamatta uskoa, että kunnat käyttävät rahaa miten haluavat, kun jakoperusteita ei juuri ole. Osa kunnista tekee saamansa rahan takia selvästi voitollista taloudenhoitoa samaan aikaan, kun on laittanut koronan varjolla lomautetuiksi mm. opettajat.

Kolmas kierros vastikkeettoman rahan jakoa kepulaisministerin mallein saattaa olla ongelma Suomelle, koska se on keino pitää hengissä heikkoja yrityksiä ja vaikeuttaa aidosti liiketulosta tekevien yritysten toimintaa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Itse olen huolissani demarien ja vassarien viestinnästä tältä osin. Vassareissa kerrotaan, että työeläkeputken katkaiseminen ei ole oikein, ei tuo työpaikkoja. Tutkimuspohjainen tieto on toista mieltä, mutta nordinmaisesta ministeri Pekonen siitä vähät välittää. Hän haistattaa käytännössä paskat tutkimuksille, mutta se ei estä häntä esittelemästä aikanaan itse päätöstä. Aikamoista.
Minä olen kokoajan odottanut hetkeä jolloin Pekonen palkkaa broidinsa hoitamaan tiedotustilaisuutensa naamaansa väännellen ja paskaisesti nauraen. Alkaisi jo sopimaan hänen esittämiin asioihin vs faktoihin.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös