Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 891 029
  • 81 125

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Minä olen tulkinnut sen digitaalisaation voimakkaana loikkana eteenpäin (etätyöt, verkkokauppa, virtuaalitapahtumat, ovelle toimitukset yms).
Onko joku ollut hyvässä virtuaalitapahtumassa? Missä itse olen ollut, ovat olleet toinen toistaan surkeampia. Kirsikkana kakun päällä virtuaalinen stand up, jossa kaikilla tietysti mikki kiinni. Kiva varsinkin sille esiintyjälle, hyvin on kartalla, miten mikäkin juttu uppoaa yleisöön.
 

rpeez

Jäsen
Onko joku ollut hyvässä virtuaalitapahtumassa? Missä itse olen ollut, ovat olleet toinen toistaan surkeampia.
Olen täysin samaa mieltä, esimerkiksi kaikki hauskuuteen ja ihmisten väliseen kanssakäymiseen liittyvissä tapahtumissa ei mitään jakoa oikeaan livetapahtumaan verrattuna.

Virtuaali tapahtumilla on kuitenkin paikkansa esimerkiksi seminaareissa, jotka on toisella puolen maapalloa ja jäisi muuten kokonaan menemättä tai vaatisi 10 tunnin lennon. Korona pakotti kehittämään työkalut ja prosessit niihin. Toivottavasti säilyvät.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Virtuaali tapahtumilla on kuitenkin paikkansa esimerkiksi seminaareissa, jotka on toisella puolen maapalloa ja jäisi muuten kokonaan menemättä tai vaatisi 10 tunnin lennon. Korona pakotti kehittämään työkalut ja prosessit niihin. Toivottavasti säilyvät.

Tämä ehdottomasti plussaa. Samoin etäkokoukset säästäneet muuten turhilta reissuilta monia. Toki itse missasin parit iltaoluet spekulointeineen tällaisen takia.

Mutta bändien keikkoja, standuppia yms. yleisön seassa kaipaan. Striimi ja kalsarikaljottelu ei oikein sovi yhteen.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Vihdoin alkaa mediastakin löytyä sitä kaivattua kriittisyyttä surkeaan valmistautumiseen rokottamisen suhteen. Toivottavasti paine tästä vielä kovenee. Kovin tarkkaan en ole näitä uutisia enää seurannut, niin ihan yllätyksenä tuli tuo että ihmisiä ei kutsuta rokotuksiin, eikä siis ole oikein selvää kenelle se piikki seuraavaksi annetaan. Erittäin huolestuttavaa ammattitaidottomuutta. Aikaa olisi ollut vaikka ja kuinka pistää systeemit kuntoon, mutta halua/taitoa nähtävästi ei
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Mutta missään nimessä ei saa hellittää , koska jouluvappujuhannus, orgiat ja Bar Mitsva.

Nyt niitetään joulun satoa. Hyvä, että hallitus sentään keskustelee uusista rajoitustoimista eikä käytä energiaansa mihinkään turhaan - kuten rokoteshow:n järkeistämiseen.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat

Vihdoin alkaa mediastakin löytyä sitä kaivattua kriittisyyttä surkeaan valmistautumiseen rokottamisen suhteen. Toivottavasti paine tästä vielä kovenee. Kovin tarkkaan en ole näitä uutisia enää seurannut, niin ihan yllätyksenä tuli tuo että ihmisiä ei kutsuta rokotuksiin, eikä siis ole oikein selvää kenelle se piikki seuraavaksi annetaan. Erittäin huolestuttavaa ammattitaidottomuutta. Aikaa olisi ollut vaikka ja kuinka pistää systeemit kuntoon, mutta halua/taitoa nähtävästi ei
Aika moni jää kyllä kotiin ihan senkin takia, että kutsua rokotuksiin ei tule. Ihan käsittämätöntä, että näin on joku päättänyt, ettei henkilökohtaista kutsua tule. Tässä annetaan vielä enemmän ihmiselle valinnan vapautta vaikka toki tähän ei voi ketään pakottaa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Tämä oli jännä päivä, kun iltalehden mukaan 4.-5.1. Näkyvät joulun tartunnat testeissä. En tiedä miksi, mutta en kyseenalaista yhtään koronauutista. Ilmeisesti aattona saatu korona on sen verran ähkyssä, että itää sen yli 10 päivää.

Ensimmäinen näistä dramaattisista päivistä ei tuonut suuria tuloksia. Ehkä huominen sitten. Hallituksella alkaa tulla kyllä hätä käteen. Paskamaisen alhaiset tartuntalukemat jatkuvasti.

No, todellisuudessa nyt ilmat kylmenevät ja tarhat/koulut/työpaikat jatkuvat, joten tartunnat moninkertaistuvat ensi viikkoon mennessä. Sitten voidaan taas elää rauhassa ja yritysten joukkotuhoon tähtäävän lain valmistelu jatkuu täyttä häkää.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämä oli jännä päivä, kun iltalehden mukaan 4.-5.1. Näkyvät joulun tartunnat testeissä. En tiedä miksi, mutta en kyseenalaista yhtään koronauutista. Ilmeisesti aattona saatu korona on sen verran ähkyssä, että itää sen yli 10 päivää.

Ensimmäinen näistä dramaattisista päivistä ei tuonut suuria tuloksia. Ehkä huominen sitten. Hallituksella alkaa tulla kyllä hätä käteen. Paskamaisen alhaiset tartuntalukemat jatkuvasti.

No, todellisuudessa nyt ilmat kylmenevät ja tarhat/koulut/työpaikat jatkuvat, joten tartunnat moninkertaistuvat ensi viikkoon mennessä. Sitten voidaan taas elää rauhassa ja yritysten joukkotuhoon tähtäävän lain valmistelu jatkuu täyttä häkää.
Eiköhän se Trump...siis Marin ole jo soittanut THL:lle, että tarvitsee huomenna jostain puuttuvat 11 780 positiivista tulosta.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
147 tartuntaa. Kaikki kiinni ja valmiuslaki uunista ulos.

Juuri tänään aamulla luin paikallisesta 15000 jäsenen fb-ryhmästä terveiset Rauman uimahallista, jossa samaan aikaan sisällä 86 ihmistä ja "virukset ilmassa leikkiä lyö"

Joten kyllä tässä nyt perkele toimia tarvitaan. Tämän päivän luvuissa ei brittivariantti vielä näy, kun tässä on näitä pyhiä.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Juuri tänään aamulla luin paikallisesta 15000 jäsenen fb-ryhmästä terveiset Rauman uimahallista, jossa samaan aikaan sisällä 86 ihmistä ja "virukset ilmassa leikkiä lyö"

Joten kyllä tässä nyt perkele toimia tarvitaan. Tämän päivän luvuissa ei brittivariantti vielä näy, kun tässä on näitä pyhiä.
Brittivariantti vieläpä villiintyy kloorista, ja muuttuu 150% tartuttavammaksi.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen aktiivisesti seurannut kuinka tämä uusi variantti käyttäytyy eri olosuhteissa ja laskelmieni mukaan brittivariantin vaikutukset ovat suurimmillaan kahden viikon kuluttua.

Minä laskin myös Boriksen viruksen tarttuvuutta päässäni suhteessa Britannian, Belgian ja Suomen tilanteeseen, jonka jälkeen tulin lopputulokseen, että todellinen R-lukema on Suomessa karvan alle 5 ja koska y ja x kerrotaan ü sekä ç luvuilla, niin piilotartuntoja on tälläkin hetkellä ainakin satatuhatta Suomessa ja joka päivä tulee lisää. Kuollaan kaikki ja laskin aivan itse.

Tv: vittutieteteenvirologi
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
USA:ssa vauhti kiihtyy jo siihen malliin, että eivät ole enää hirveän kaukana 20 000 kuolleen ihmisen viikkovauhdista. 500 000 kuolleen raja tulee menemään helmi-maaliskuussa rikki, elleivät saa määriä putoamaan. Tuskin saavat, koska tartuntoja maa tikkaa edelleen ihan valtavia määriä.
 

kende

Jäsen
Suosikkijoukkue
sport
Brittivariantti on tietojeni mukaan myös äärimmäisen viheliäinen, kun kasvattaa potentiaalista piilotartuntojen riskiä olemalla kenties itse taudinaiheuttajana vähemmän itsestään ilmoittava. Nyt ei ole aika herpaantua. Jaksakaa enää kaksi kuukautta niin alamme valmistella valmistelua. Uusi, lähes käyttämätön normaali on kohta laitettu postiin, kunhan ensin laitat korona äppin kautta mobilepayllä 20euron omavastuun tulee ja ensi vuonna veroasteessasi.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Brittivarianttihan ei siis pyhinä leviä, mutta mutatoitunut virus aloittaa hommat tosissaan ensmmäisenä arkipäivänä ja näkyy tilastoissa kahden viikon kuluttua.

Kohta mennään.

Kyllä, hartaana katolilaisena brittivariantti tottakai lepäilee pyhät pois alta ja työhousut kaivettiin esiin tosissaan vasta tänään. Taitaa tällä hetkellä olla just ravintolavaunussa matkalla Leviltä Helsinkiin päin. Oluella tottakai.

Brittivariantin lisäksi meillä on tosiaan nuo piilotartunnat, tämänkin päivän lukema on todellisuudessa jossain 1000-2000 tartunnan väliltä.

Nyt ei ole oikea aika lähteä yhtään mihinkään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Brittivariantin lisäksi meillä on tosiaan nuo piilotartunnat, tämänkin päivän lukema on todellisuudessa jossain 1000-2000 tartunnan väliltä.
Piileviä tartuntoja on erityisesti Helsingissä. Viihtyvät siellä, Vapaavuoren mukaan.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Olen aktiivisesti seurannut kuinka tämä uusi variantti käyttäytyy eri olosuhteissa ja laskelmieni mukaan brittivariantin vaikutukset ovat suurimmillaan kahden viikon kuluttua.

Paitsi teeaikaan. Teeaikaan (ja mahdollisesti viikonloppuisin) se ei tartu.

Nyt ei ole oikea aika lähteä yhtään mihinkään.

Paitsi jos kädestä löytyy HUS-kortti. Sillä pääsee suoraan lomalle kulkematta koronates...lähtöruudun kautta.

Että silleen...
 
Viimeksi muokattu:
Ja haastaako kukaan "toimittaja", tai kysyykö edes, että mitä vittua, kun piikki piti olla kankussa valtaosalla suomalaisista suvivirteen mennessä ja nyt väläytellään uuteen lockdowniin menoa? Ei, kun toistaa papukaijana sen mitä viisaammat sanoo.

Eikai nuo sinänsä tosiaan poissulje. Siis lockdown nyt ja valtaosa suomalaisista rokotettu kesään mennessä. Eipä silti, kumpikaan noista ei tule tapahtumaan.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllä, hartaana katolilaisena brittivariantti tottakai lepäilee pyhät pois alta ja työhousut kaivettiin esiin tosissaan vasta tänään. Taitaa tällä hetkellä olla just ravintolavaunussa matkalla Leviltä Helsinkiin päin. Oluella tottakai.

Brittivariantin lisäksi meillä on tosiaan nuo piilotartunnat, tämänkin päivän lukema on todellisuudessa jossain 1000-2000 tartunnan väliltä.

Nyt ei ole oikea aika lähteä yhtään mihinkään.

Juu aika paljon oli ihmisiä kaupassa. Mikä on kun ihmiset ei usko???
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Paljonko testejä on tullut rekisteriin, en katsonut eilistä lukemaa? Tänään tuli reilu 700 testiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös