Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 331 620
  • 66 849

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kyllähän sitä metsissä syötävää sientä riittää, tällä hetkellä. Itselläni on sellainen strategia että metsästä otetaan se mitä ilman stressiä jaksan käsitellä. Tänään aamupäivällä se oli kaksi ämpäriä haaparouskuja ja kanttarelleja sen mitä löytyi. Rouskut on puhdistettu ja ryöpätty ja keltavahverot putsattu ja käytetty pannun kautta pakkaseen. Huomenna suolaan sienet eikä taida nyt kolmen litran ämpäri riittää, varsinkin kun hain omalta tontilta vähän mustarouskuja mukaan. Ja kävin vähän muuallakin haaparouskujen perässä...

No jaksamista @Wiljami sienten kanssa... Ehkä jotain voi jo jättää metsään kun niitä taitaa olla jo paljon tallessa. En silti kiistä etteikö olisi mukavaa kerta toisensa jälkeen lähteä metsään ja löytää sieniä. Itsekin lähdin aamun reissun jälkeen vielä läheiseen metsään pyörällä ja löysin kassillisen haaparouskuja, vähän suppilovahveroita (jätin paikalleen) ja muutaman tatin.
Oli onneksi aika sieniköyhä reissu eilen, tuntui ettei viikossa olisi kasvanut juuri lainkaan uusia ruokasieniä. Toki melko kuiva viikkokin vaikka etenkin alkuviikolle osuikin muutama ukkoskuuro mitkä kastelivat hetkellisesti hyvin tehokkaasti. Tuli myös valikoitua tällä kertaa vähän nirsommin poimittavia. Ei noita ole tosin tullut vieläkään käsiteltyä, mutta nyt ajattelin kiehauttaa tateista nesteet ja pussittaa pakkaseen ja huomenna jos ryöppäisi rouskut ja jättäisi tuoreeltaan suolaan kun niitäkin otin vaan yhden ison salaatin edestä.
 

Glove

Jäsen
Radio Tapok on oikeastaan ihan mielenkiintoinen bändi. En minä kyllä venäjää ymmärrä yhtään, mutta jotain ymmärtää näistä covereista.

Illan kysymys kuuluu, lähdenkö baariin vai menenkö nukkumaan?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eka työviikko takana loman jälkeen ja silleen vähän mietitytti kun lievästi sanottuna tuo olut maistuu ihan mukavasti jostain juhannuksesta alkaen. Ei nyt siis puhuta mistään valtaisasta ryyppäämisestä, mutta siinä meni sellaiset viitisen viikkoa siten että lähes päivittäin tuli muutama olut tissuteltua ja sitten vielä viikonloppuisin ihan kunnon nollaus. Mutta eipä mitiä, arki meni ihan normaalisti ja mitään ongelmia ei ollut siinä että töihin tuli palattua ja alkoholia ei enää arkipäivinä kulunut. Nyt viikonloppuna tuli kaljoiteltua kun oli kaverin kolmekymppiset, mutta nyt ei ole hetkeen tiedossa mitään sen ihmeempää niin eiköhän tuo vissylinja taas pidä tovin.

Toki eipä siinä, jos tekee jossain vaiheessa mieli ottaa saunabisse tai pari niin silloin varmaan otan. Ihan yhtä hyvin se voi toki olla saunavissy tai saunajaffakin. Kyllä mulle edelleenkin vaan kunnon dokailun jälkeen tulee niin mehevä krapula että ei sitä oikein viitsi tavaksi ottaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Paljonhan sitä yhden päivän aikana taas kerkisi... Siivottiin, kävin sienessä ja lenkillä, leivoin pullaa ja tein pataleipätaikinan, suolasin sienet ja raastoin kesäkurpitsaa pakkaseen. Ehdin katsoa myös yhden kahden tunnin leffan. Lounaan tein minä mutta iltaruuaksi mies teki makaronilaatikkoa. Siitä jäi sitten huomiselle. Oli kyllä silleen mukava päivä kun oli sopivasti hommaa... Ja pullasta tuli ihan hyvää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mitäh, täällä sataa. Eikös se pitänyt tulla korkeapaineen, lämpimän ilman ja auringonpaisteen... No se taisi olla vasta huomenna tai sitten ylihuomenna. No joo, sataa mutta mitäpä tuosta, sisähommissa olen.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitäh, täällä sataa. Eikös se pitänyt tulla korkeapaineen, lämpimän ilman ja auringonpaisteen... No se taisi olla vasta huomenna tai sitten ylihuomenna. No joo, sataa mutta mitäpä tuosta, sisähommissa olen.
Anna sataa vaan, sulla on sienet kerätty.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Löytyi uusi ärsytyksen aihe. Kännykällä kun kirjoittaa tänne viestiä ja painaa rivin vaihtoa niin tuo näppäinrivistö katoaa näkyvistä ja saattaa pahimmassa tapauksessa epähuomiossa klikata itsensä ulos sivulta. Ärsyttävää.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Löytyi uusi ärsytyksen aihe. Kännykällä kun kirjoittaa tänne viestiä ja painaa rivin vaihtoa niin tuo näppäinrivistö katoaa näkyvistä ja saattaa pahimmassa tapauksessa epähuomiossa klikata itsensä ulos sivulta. Ärsyttävää.
Sulla oli tänään palkkapäivä, ni osta itelles sellainen kännykkä mikä ei tee noin. Esim. Samsung
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
This is KHL!
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko sinulla @Punamusta kenties tavoite rikkoa lähetettyjen viestien ennätys Jatkoajassa? Olen kiinnättänyt viime päivinä huomion siihen, kuinka olet kirjoitellut lähes jokaiseen mahdolliseen ketjuun täällä lyhyitäkin ns. small talk-vastauksia. Tonnitkin taitaa paukkua alta viikossa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko sinulla @Punamusta kenties tavoite rikkoa lähetettyjen viestien ennätys Jatkoajassa? Olen kiinnättänyt viime päivinä huomion siihen, kuinka olet kirjoitellut lähes jokaiseen mahdolliseen ketjuun täällä lyhyitäkin ns. small talk-vastauksia. Tonnitkin taitaa paukkua alta viikossa.
Nojoo, ei ole multa pois eikä edes häiritse, kiinnittänyt vaan samaan huomiota ja pakko oli kerran tässä katsella tilastoja niin vajaat 3,5 vuotta jäsenenä ja yli 12 000 kirjoitettua viestiä. Kovaa tykitystä nuoremmalta jäseneltä.

Minullakin jokunen hetki palstalla vierähtänyt matkan varrella elämän eri tilanteissa ja kirjoittamiseenkin mennyt aikaa siinä saatossa, 18 vuotta tänne naputellut ja silti vain reilu 9000 viestiä.

Mutta antaa mennä vaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Onneksi punis ei ole botti.

Mutta asiaan. Ei pitänyt sataa tänään. No oli golfkiekka varattu klo 15:40 alkaen ja vanhat kengät ei enää vettä pidä niin päätin kaukonäköisesti käydä ostamassa uudet. Vettähän satoi (tihkutti) käytännössä koko ajan. Ei kuitenkaan missään vaiheessa niin paljoa että olisin sateenvarjoa avannut, mutta kenttä oli aivan märkä. Olisi nuo uudet golfkengät pitänyt ostaa joka tapauksessa, mutta onneksi tuli tänään etiäinen että pitää ostaa juuri tänään ennen kierrosta.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Se onkin kirjoitusrobotti. Tai ainakin sillä on robottinäppis joka kirjoittaa tänne kaiken mitä Punis puhuu.
Paitsi että punis ei puhu kuin äärimmäisen harvoin. Hän kirjoittaa. Jopa paperille, mutta yleisemmin tietokoneella ruudulle.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vitsi ketjusta... Kun vastaukseni ei ole vitsi vaan tosissaan kirjoitettu, laitoin tänne.

Hyvät jutut tuot tänne. Tuli mieleen, että mistäs bongaat niitä?

Ei hitto, mistä ikinä revitkään näitä, osaat kyllä.
Siis todellakin kaikki vitsini on muilta kuultu ja tai jostain kopioitu. Yhden itsekeksimäni olen kyllä tänne jakanut mutta en kerro minkä ja toinen on kehitteillä... Yhden vitsin joskus kännissä keksin ja se oli hurjan hauska mutta unohdin sen kun selvisin...

Prosessi menee vähän niin että kun satun jonnekin keskustelupalstalle jonne on tehty vitsiketju niin luen sen lävitse ja jos joku vitsi jää mieleen hyvänä niin etsin sen uudelleen ja kirjoitan tai kopion sen ylös. Senkin jälkeen suurin osa vitseistä lepää jonkin aikaa kunnes luen kerättyjä vitsejä uudelleen... Ja päätän jotain julkaista. "With or without Vaselin"- vitsille kävi niin että palsta josta vitsin olin lukenut, hävisi netistä ja se piti kirjoittaa ulkomuistista. Siksi siitä tuli ehkä vähän tönkkö.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Aika montaahan viestiä kuitenkin miettii sen vuorokauden tai vaikka tunnin. Tätä nyt en.
Suoraan sydämestä. Täysillä. Slloin kun tekee mieli.

Kirjoittamisesta tänne siis kyse.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjoittaminen ja small talk eivät ole kiellettyjä. Pidän keskustelemisesta.
Minulle tuo kirjoitusten määrä aiheuttaa sen että jätän suuurimman osan kierrätyksen ketjuista avaamatta, vaikka ne näyttävät sisältävän uusia viestejä. Ei vain kiinnosta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Minulle tuo kirjoitusten määrä aiheuttaa sen että jätän suuurimman osan kierrätyksen ketjuista avaamatta, vaikka ne näyttävät sisältävän uusia viestejä. Ei vain kiinnosta.
Veli heavy, veit ns. ” jalat suustani” , —take my word. Turhanpäiväiset viestit, joissa ei ole mitään uutta sisältöä ja sanottavaa, ovat, no, turhia.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Veli heavy, veit ns. ” jalat suustani” , —take my word. Turhanpäiväiset viestit, joissa ei ole mitään uutta sisältöä ja sanottavaa, ovat, no, turhia.

Minulle ainakin on ihan sama, jos niitä turhanpäiväisiä viestejä lähettää täällä kierrätyskeskuksessa, koska tämä osio on muutenkin täysin turhanpäiväinen rinkirunkkauksen kokoontumispaikka. Mutta mitään chatti tyyppisiä viestejä ilman sisältöä ei jaksaisi jääkiekon puolella lukea.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olisi hienoa, jos joku olisi kirjoittanut tänne satatuhatta viestiä. On sellaisia palstoja olemassa, joista tuollaisia kavereita löytyy. Yksi tuttu kirjoitti 90 000 blogimerkintää. Se oli vähän sellainen Twitter-tyyppinen blogi. Instagramissakin yhdellä on jo lähes 50 000 kuvaa ja videota.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös