Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 595 514
  • 68 322

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Aikasin tuli hämärää. Syksyä tulee.
Torstai iltana kävin golfaamassa ja kierros loppui 21:15. Vikalla reiällä ei kyllä enää palloja oikein nähnyt kuin ehkä sen verran että mihin suuntaan lähti. Parilla viimeisellä lyönnillä ei nähnyt edes minne lähti mutta ihme kyllä kaikki löysivät aina oman pallonsa 4 hengen ryhmässä ja saatiin pelattua loppuun.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Grilli kuumana. Hieno yö, kun lämmin.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Se alkaa kyllä olla viitsiminen finaalissa sienten perkuussa. Viime viikonlopun saaliista sain jo 2 päivän viiveellä ryöpättyä rouskut pakastimeen, mutta lampaankäävät odottelivat eiliseen asti ennen kun jaksoin niiden kanssa ruveta pelaamaan.
Kyllähän sitä metsissä syötävää sientä riittää, tällä hetkellä. Itselläni on sellainen strategia että metsästä otetaan se mitä ilman stressiä jaksan käsitellä. Tänään aamupäivällä se oli kaksi ämpäriä haaparouskuja ja kanttarelleja sen mitä löytyi. Rouskut on puhdistettu ja ryöpätty ja keltavahverot putsattu ja käytetty pannun kautta pakkaseen. Huomenna suolaan sienet eikä taida nyt kolmen litran ämpäri riittää, varsinkin kun hain omalta tontilta vähän mustarouskuja mukaan. Ja kävin vähän muuallakin haaparouskujen perässä...

No jaksamista @Wiljami sienten kanssa... Ehkä jotain voi jo jättää metsään kun niitä taitaa olla jo paljon tallessa. En silti kiistä etteikö olisi mukavaa kerta toisensa jälkeen lähteä metsään ja löytää sieniä. Itsekin lähdin aamun reissun jälkeen vielä läheiseen metsään pyörällä ja löysin kassillisen haaparouskuja, vähän suppilovahveroita (jätin paikalleen) ja muutaman tatin.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koetteks te yhtään alemmuudentunnetta kun käytte duunissa? Mä vähän. Hitto frendit vieressä elää täböö ja itse kymmenen kaljan jälkeen leuka rinnassa himaan. Myöhemmin sitten kuulette niiden seikkailuista. Itse vaan lauantaisin. Elämä jää piippuun. Montaa vuotta ei viitsis heittää hukkaan.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koetteks te yhtään alemmuudentunnetta kun käytte duunissa?
Tunnen, itse teen vain osa-aikatöitä (omasta tahdostani) ja toiset on täyttä päivää. Pidän myös välillä palkatonta lomaa kun työt sallii ja tuntuu siltä että tarttee lomaa. Kyllä siinä itsensä vähän huonommaksi tuntee kun ei pärjää kokopäiväitöissä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Koetteks te yhtään alemmuudentunnetta kun käytte duunissa? Mä vähän. Hitto frendit vieressä elää täböö ja itse kymmenen kaljan jälkeen leuka rinnassa himaan. Myöhemmin sitten kuulette niiden seikkailuista. Itse vaan lauantaisin. Elämä jää piippuun. Montaa vuotta ei viitsis heittää hukkaan.
No joo onhan tuo töissä käyminen vähän köyhien hommaa. Oispa syntyny kultalusikka perseessä Westendissä. Eira ja Lauttasaari olisivat myös kelvanneet. Ihan retalejengin hommaa tämä töissä käyminen.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pyöräytin tässä ohi mennen illan ratoksi vähän pullaa. Totuus on kyllä ettei pullaa vain ohimennen pyöräytetä enkä edes hirveästi pidä pullan leipomisesta. Kolmisen tuntia siihen hommaan menee kaikki vaiheet mukaan lukien. Tänäänkin tein pullan tilauksesta, en sen takia että sitä himoitsin tehdä... saatikaan syödä.

Liitteet

• IMG_20200830_185708.jpg
    IMG_20200830_185708.jpg
    957,7 KB · kertaa luettu: 105
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kyllähän sitä metsissä syötävää sientä riittää, tällä hetkellä. Itselläni on sellainen strategia että metsästä otetaan se mitä ilman stressiä jaksan käsitellä. Tänään aamupäivällä se oli kaksi ämpäriä haaparouskuja ja kanttarelleja sen mitä löytyi. Rouskut on puhdistettu ja ryöpätty ja keltavahverot putsattu ja käytetty pannun kautta pakkaseen. Huomenna suolaan sienet eikä taida nyt kolmen litran ämpäri riittää, varsinkin kun hain omalta tontilta vähän mustarouskuja mukaan. Ja kävin vähän muuallakin haaparouskujen perässä...

No jaksamista @Wiljami sienten kanssa... Ehkä jotain voi jo jättää metsään kun niitä taitaa olla jo paljon tallessa. En silti kiistä etteikö olisi mukavaa kerta toisensa jälkeen lähteä metsään ja löytää sieniä. Itsekin lähdin aamun reissun jälkeen vielä läheiseen metsään pyörällä ja löysin kassillisen haaparouskuja, vähän suppilovahveroita (jätin paikalleen) ja muutaman tatin.
Oli onneksi aika sieniköyhä reissu eilen, tuntui ettei viikossa olisi kasvanut juuri lainkaan uusia ruokasieniä. Toki melko kuiva viikkokin vaikka etenkin alkuviikolle osuikin muutama ukkoskuuro mitkä kastelivat hetkellisesti hyvin tehokkaasti. Tuli myös valikoitua tällä kertaa vähän nirsommin poimittavia. Ei noita ole tosin tullut vieläkään käsiteltyä, mutta nyt ajattelin kiehauttaa tateista nesteet ja pussittaa pakkaseen ja huomenna jos ryöppäisi rouskut ja jättäisi tuoreeltaan suolaan kun niitäkin otin vaan yhden ison salaatin edestä.

Glove

Jäsen
Radio Tapok on oikeastaan ihan mielenkiintoinen bändi. En minä kyllä venäjää ymmärrä yhtään, mutta jotain ymmärtää näistä covereista.

Illan kysymys kuuluu, lähdenkö baariin vai menenkö nukkumaan?

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Eka työviikko takana loman jälkeen ja silleen vähän mietitytti kun lievästi sanottuna tuo olut maistuu ihan mukavasti jostain juhannuksesta alkaen. Ei nyt siis puhuta mistään valtaisasta ryyppäämisestä, mutta siinä meni sellaiset viitisen viikkoa siten että lähes päivittäin tuli muutama olut tissuteltua ja sitten vielä viikonloppuisin ihan kunnon nollaus. Mutta eipä mitiä, arki meni ihan normaalisti ja mitään ongelmia ei ollut siinä että töihin tuli palattua ja alkoholia ei enää arkipäivinä kulunut. Nyt viikonloppuna tuli kaljoiteltua kun oli kaverin kolmekymppiset, mutta nyt ei ole hetkeen tiedossa mitään sen ihmeempää niin eiköhän tuo vissylinja taas pidä tovin.

Toki eipä siinä, jos tekee jossain vaiheessa mieli ottaa saunabisse tai pari niin silloin varmaan otan. Ihan yhtä hyvin se voi toki olla saunavissy tai saunajaffakin. Kyllä mulle edelleenkin vaan kunnon dokailun jälkeen tulee niin mehevä krapula että ei sitä oikein viitsi tavaksi ottaa.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paljonhan sitä yhden päivän aikana taas kerkisi... Siivottiin, kävin sienessä ja lenkillä, leivoin pullaa ja tein pataleipätaikinan, suolasin sienet ja raastoin kesäkurpitsaa pakkaseen. Ehdin katsoa myös yhden kahden tunnin leffan. Lounaan tein minä mutta iltaruuaksi mies teki makaronilaatikkoa. Siitä jäi sitten huomiselle. Oli kyllä silleen mukava päivä kun oli sopivasti hommaa... Ja pullasta tuli ihan hyvää.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitäh, täällä sataa. Eikös se pitänyt tulla korkeapaineen, lämpimän ilman ja auringonpaisteen... No se taisi olla vasta huomenna tai sitten ylihuomenna. No joo, sataa mutta mitäpä tuosta, sisähommissa olen.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitäh, täällä sataa. Eikös se pitänyt tulla korkeapaineen, lämpimän ilman ja auringonpaisteen... No se taisi olla vasta huomenna tai sitten ylihuomenna. No joo, sataa mutta mitäpä tuosta, sisähommissa olen.
Anna sataa vaan, sulla on sienet kerätty.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Löytyi uusi ärsytyksen aihe. Kännykällä kun kirjoittaa tänne viestiä ja painaa rivin vaihtoa niin tuo näppäinrivistö katoaa näkyvistä ja saattaa pahimmassa tapauksessa epähuomiossa klikata itsensä ulos sivulta. Ärsyttävää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy