Hauskoja hetkiä taas NHL19 pelissä kun Dynasty modea tahkoaa.
Montrealia vastaan peli, menen kohtalaisen nopeasti 2-0 johtoon ja eka erän jälkeen nämä lukemat. Toisessa erässä tuleekin sitten sellainen vaihe että ihan sama mitä teen niin joku vitun Don van Massenhooven tai Alex Dell viheltää aina sen jäähyn ja tottakai Montikka saa tahkota ylivoimaa niin kauan että kaventavat. Sitten tuleekin seuraavasta hyökkäyksestä kunnon klap-klap-klap kuviolla maali Montikalle ja 2-2. Syöttö taisi lähteä jostain maalin takaa kunnon no-look passina, mutta meneehän se siitä veskarin edestä toki suoraan lapaan.
Tän jälkeen Massenhooven pistää sitten pillin perseeseen ja jäähyjä ei tietenkään tule. Tekoälykin pelaa sellaista paskapeliä että ei paremmasta väliä. Siis joo, ei mitään likaista yms mutta jotenkin osaavat aina mennä luistelulinjojen eteen ja ties mitä, mutta ei tule jäähyjä. Paitsi sitten erän viimeisellä minuutilla kun vähän yli-innokkaasti lähden taklaamaan ja osuipa sitten numeroihin. Vitonen joo, ihan ansaittu mutta olihan tuo uskomatonta että tekoäly onnistuu pelaamaan niin että ei tule vittu jäähyn jäähyä ekan erän jälkeen. Jatkoajalla sitten Massenhooven antaa varmuudeksi vielä yhden jäähyn minulle niin Montreal saa kairata rauhassa viiskolmosella 3-2 voittomaalin. Jes vittu.
Seuraavassa pelissä olikin sitten Boston vastassa. Tää olikin sitten ihan erilainen, menen jopa 5-0 johtoon ja Boston on saanut kuusi vetoa maalia päin kun on pelattu jotain 56 minuuttia. Tietysti onnistuvat kaventamaan, tässä vaiheessa taas vitutti se kun veskari ei saa mitään kiinni joten vedin ragequitilla pelin loppuun simulaatiolla. Sieltä tuli sentään 6-1 voitto sitten. Olisihan tuo kiva jos laukoisivat joskus.
Ennen Montreal peliä jouduin muuten kertaalleen lopettamaan pelin kesken kun oikeasti hajosi kasetti tuohon tekoälyn vilunkiin. Tai ei nyt vilunkiin, mutta kyllä mulla menee vati nurin näissä jos itse lauon 20 kertaa kahteen erään ja veskari torjuu kaikki mahdolliset ja mahdottomat. Losia vastaan peli, kahden erän jälkeen 1-1 ja vedot 20-6. Tekoälyn ainoa maali oli ylivoimalla klassinen syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö ja vielä pari syöttöä päälle ja takatolpalta tyhjiin. Joo eipä siinä. Päätöserässä sitten lähtee maskiton veto, veskarini torjuu paitsi että ei torjukaan vaan nussii kiekon jotenkin sylistään jalkoihin, sieltä jalkojen väliin ja sitten kun alkaa sätkimään maalilla kuin epilepsiakohtauksen saanut niin säheltää kiekon maaliin. Tässä vaiheessa riitti ja pleikkari meni hetkeksi kiinni.
Mulle ois ihan ok tappiot näissä dynasty hommissa jos tuossa olisi jotain järkeä. Esim. New York Rangersille hävisin oikeasti sen takia kun pelasin huonosti ja en saanut mitään aikaan, NYR vei vedotkin jotain 30-20 ja mulla ei ollut mitään kunnollisia maalipaikkoja edes. Mutta sitten nää vitun "tekoäly vaan päättää että nyt häviät" tappiot kyllä on ihan uskomattomia. Jotenkin käsittämättömiä että peliä on voitu koodata siten että välillä vastustaja on ihan kuin "oikea vastustaja" ja sitten tulee näitä "tekoäly laukoo 5 kertaa ja voittaa 2-1" pelejä.
Ja älkää nyt tulko selittämään että EA:n NHL-pelit ei yritä olla mikään aito simulaatio. Joo olen huomannut. Harvoin tosiaan tuollaisia lätkäpelejä näen mitä tässä nyt sai todistaa taas.
En mä sitten tiedä vaadinko näissä Dynasty modeissa tekoälyltä vähän liikoja, mutta onko se oikeasti ajatuksena mahdotonta että tekoälyä vastaan pelatessa olisi edes alustavaa realismia mukana ja ne laukoisivat muutenkin kuin niitä millontarkkoja lasereita tai sitten miljoonan syötön jälkeen kiekko tyhjään maaliin. Ja että niitä vetoja tulisi enemmän kuin se maksimissaan 10 per peli. Hassua sinänsä että kun pelejä simuloi tuon kauden aikana niin simuloitujen pelien laukaisumäärät on ihan realistisella tasolla, mutta näissä itse pelatuissa ehkä kerran kaudessa.