Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 731 114
  • 33 987

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus vuonna miekka ja kivi TV:stä tuli reality-sarja Suuri Seikkailu, jossa oli kilpailija nimeltään Peik. Niistä päivistä eiliseen elin uskossa, että Peik on virolainen nimi.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tulikin sitten kirjoitettua aika moneen topiikkiin vaikka uhosin meneväni nukkumaan. Olen pahoillani että en ole pahoillani.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että jos tuolla kadullakin ja pitkin kylänraitteja kaikki vastaantulijat olisivat yhtä mukavia kuin palstan @vastaantulija , niin ei tarvitsisi karttaa/pelätä sosiaalisia tilanteita. Ainakaan niin paljoa kuin nyt.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kun karthagolainen Hanno törmäsi gorilloihin hän päätti ottaa niitä vangiksi, mutta sai mukaansa vain naisia. Nämä piti sitten tappaa ja nahat vietiin Karthagoon saakka, jossa ne säilyivät kunnes Scipio Aemilianus ja roomalaiset tuhosivat kaupungin. Niin ja Hanno luuli gorilloja joiksikin alkukantaisiksi ihmisiksi.

In its inmost recess was an island similar to that formerly described, which contained in like manner a lake with another island, inhabited by a rude description of people. The females were much more numerous than the males, and had rough skins: our interpreters called them Gorillae. We pursued but could take none of the males; they all escaped to the top of precipices, which they mounted with ease, and threw down stones; we took three of the females, but they made such violent struggles, biting and tearing their captors, that we killed them, and stripped off the skins, which we carried to Carthage: being out of provisions we could go no further.

Kyseessä on myös ensimmäinen meille säilynyt kuvaus gorilloista tai ainakin hyvin samanlaisista ihmisapinoista. Historia on kiinnostavaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Radiopuhelimet on hieno yhtye, vaikka olen tiennyt tämän jo 1990, kun ostin bändin K.O. albumin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Siis kestikö tässä 30 vuotta vai ei? Ja tähän hymiö.
Olen vähän hidas. :) Ehkä tuossa on takana se, että löysin bändin uudestaan parin-kolmen tuoreimman tekeleen kautta. "K.O.","Pian, Pian" ja "Jäämeri"-albumit olivat aikoinaan kovassa kuuntelussa, mutta sitten vähän loppui. Ja taas ihan hemmetin kovaa kamaa tullut ulos. Pitää tutustua noihin välilevyihin myös tässä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Avautui, että Suomessa on rikosnimike "pahoinpitelyn yritys".

Ei ole tullut ajatelleeksi, että jos ei onnistukkaan vetämään pataan, niin sekin on rikos. Tosin onhan tietysti olemassa tapon yritys jne.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tosin onhan tietysti olemassa tapon yritys jne.

Yrittänyttä ei laiteta. Monelle kännissä olleelle ja impotentille on tuttu myös esimerkiksi panemisen yritys. Tämä eroaa tapon yrityksestä kuitenkin sillä, että tätähän ei lasketa, eikä siitä saa yhtään mitään. Eikä se sitäpaitsi ole edes rikos. Paitsi, jos toinen on tiedoton tai haluton. No sit se on jo jonkun muun yritys kuin panemisen.
 
K

Kiekkokatsoja

No sellanen juttu että..
Jos oot lämmittämässä mikrouunissa lenkkimakkaranpätkää. Ja teet makkaraan kivat viillot ennakkoon. Laitat makkaran lämpenemään ilman mikrokupua. ja unohdat makkaran liian pitkäksi aikaa lämmitykseen niin.
-Kätevästi siitä makkaran päältä lohkeilee viiltojen mukaisia palasia, ja lenteleen mikron kattoon ja seiniin.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Ne, kenellä on oikeasti fyrkkaa tilillä ovat niitä vaatimattomimpia. Päivällä kahvilla erään Veikkauksen siunaamaan kanssa ja jätti uudehkon pirkkamossensakin kauas parkkipaikalle ja saapui vanhoissa farkuissaan ja t-paidassaan niinkuin kuka tahansa pöytään ja pisti röökin huuleen. Tyylikästä, todella tyylikästä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jalkapallon naisten liigassa pelaa "helsinkiläinen PK-35 Vantaa".
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viipuri, Helsinki, Hjallis, Vantaa! PK se kaikille .... ja niin päin pois.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ei ilmeisesti avautunutkaan kunnolla. Naisten liigassa pelaa ihan helsinkiläinen PK-35. Siellä pelaa myös vantaalainen PK-35 Vantaa.
Urheiluruudussa sanottiin, että ottelussa pelasi "Helsingin PK-35 Vantaa".
 

TrafficIsland

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulle tänään avautui, että Kansallinen Liiga on nykyään naisten jalkapallon ylimmän sarjatason nimi. Luulin jotenkin tähän asti, että Kansallinen Liiga olisi ollut miesten ykkösdivarin brändinimi, vähän samaan tapaan kuin Mestis.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mulle tänään avautui, että Kansallinen Liiga on nykyään naisten jalkapallon ylimmän sarjatason nimi. Luulin jotenkin tähän asti, että Kansallinen Liiga olisi ollut miesten ykkösdivarin brändinimi, vähän samaan tapaan kuin Mestis.
Vittu minä vihaan näitä. Etenkin Mestistä. Mestishän on kuulemma lyhenne mestaruussarjasta, mutta mikä mestaruussarja se muka on kun mestaruus ratkotaan ihan toisessa sarjassa. Vittu divari on divari, eikä se vähemmän divarimmaksi mistään nimenvaihdoksista tule. Niin kauan kuin minussa henki pihisee, käytän Suomen toiseksi korkeimmasta jääkiekkosarjasta nimeä divari. Estäkääpäs, perkeleet. Divari se oli Kekkosen aikaan ja divari se on nyt.
 
K

Kiekkokatsoja

Nimet, ne on usein sanahelinää ja tavoitetta johonkin enempään, mihin ei oo rahkeita.
Itella on kai Suomen typerin nimimuutos. Paljonko se maksoi, ja ketkä ovat siitä vastuussa?? Mitä Itella tarkoittaa?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tajusin että kylläpäs on muuten tosielämän prioriteetit ottaneet uuden täysin odottamattoman suunnan mun elämässä edellisen noin viikon aikana. Siksi mua ei ole täälläkään juuri viime aikoina näkynyt, mitä nyt yöllä laitan yleensä muutamat vakioviestini.

Avautui sekin, että tää päivä oli mulle kuin suoraan jostain salkkari spin offin käsikirjoituksesta. Toimintaa, draamaa, riitelyä, sopimista. Eipähän käynyt ainakaan aika pitkäksi kun koko ajan oli jotain.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Merita, Nordea, Destia... Firmallehan tärkeintä on, että nimeä ei pysty mitenkään yhdistämään toimialaan.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jahti on erittäin mielenkiintoinen visailuohjelma, jossa on välillä oikein tietäviäkin tyyppejä. Hyvä, että kaikki jaksot ovat nähtävissä Katsomossa. Katselen nyt niitä 5-7 jaksoa päivässä sieltä. Harmi, että näin myöhään tajusin, että tuollainenkin ohjelma on tullut jo muutaman vuoden Suomessa.

Eero "Arkisto" Ylitalo näyttää jahdissa ihan erilaiselta kuin vuoden 1992 (?) Suomen tietoviisaassa. Katselin jo vuonna 1992 7-vuotiaana Suomen tietoviisasta. Katselin myös sen jakson, missä Ylitalo oli mukana Haluatko miljonääriksi -ohjelmassa. Hän ei päässyt jatkoon karsintakysymyksestä. Toki onhan tässä kulunut jo 28 vuotta tuosta vuodesta 1992, mutta viiksien kasvattaminen on varmaan suurin syy siihen, että Ylitalo näyttää ihan erilaiselta. Yhden jakson taisin katsella Jahdista herra Arkiston pelaamista tajuamatta, että kenestä on kysymys. Seuraavassa jaksossa Mikko Leppilampi esitteli, että herra Arkisto on Eero Ylitalo, niin siinä vaiheessa rupesivat minullakin kellot soimaan päässä.

Jahti voittaa tällä hetkellä Haluatko miljonääriksi -ohjelman noin 10-1. Minä tykkään katsella visailuohjelmia, joissa on minua huomattavasti viisaampia kilpailijoita. Toki osan kilpailijoiden tyhmyys välillä harmittaa, kuten yhden naisen, joka sekoili kolmessa kysymyksessä ihan kummallisesti (helppo minun huudella kotisohvalta). Agora oli hänen mielestä kirjasto, Wilhelm Tell oli kuulemma Alankomaista ja Einstein oli vanhempi kuin Tesla (oli siinä joku kolmaskin vaihtoehto, mutta ei millään Einsteinia voi pitää vanhimpana kolmesta, kun hän kuitenkin kuoli vasta toisen maailmansodan jälkeen).
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös