Ihmettelyketju

  • 6 351 254
  • 38 754
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Tosaa. @Ishmael
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

444

Jäsen

Tosaa. @Ishmael
Tattis! Enpä tajunnut etsiä noin kaukaa, kun muistelin että vastahan siellä oli jotain höpinää. Ja haullakaan ei löytynyt. No, nyt on hyvä taas hengittää.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mitenhän jengi aina uskaltaa viettää viikonloppuja. Onhan se kuitenkin yks pelottavimmista asioista mitä on.
Voi sinua. Siehän tykkäät viinasta ja viikonlopuista? Joko kroppa kanittaa?

Mikä olisi nimesi, jos olisit syntynyt 100 vuotta sitten

Jos jonkun nimi on Kalle ja syntynyt 1975, niin mistä ne voi tietää, että sen vanhemmat olisi nimennyt sen Johannekseksi, jos olisi syntynyt 100 vuotta sitten.
Mie olen näköjään Niilo.
 
K

Kiekkokatsoja

-Vielä lähes päivittäin näkyy/kuuluu eteläsuomessakin kesärenkailla ajajia. Liukas keli ei takuulla yllätä.
-Huoletonta on ihmisten liikkuminen kesällä. Muutaman kerran viikossa näkyy läheltäpiti tilanteita/osumia. No aivot on narikassa.
-Kyllä monen asian summa on vakio. Jäi rahaa säästöön, kun näitä koronan vuoksi rajoitettuja vapaa-ajan menoja ei ollut. Vastaavasti on tullut muutamia yllättäviä kuluja.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä lähes päivittäin näkyy/kuuluu eteläsuomessakin kesärenkailla ajajia. Liukas keli ei takuulla yllätä.
Minäkin olen ajanut lähes kaksi kuukautta kesärenkailla
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Nyt on pakko tulla tänne ihmettelemään. Kävi nimittäin ilmi että kaikki eivät hahmota vuodenaikoja/kuukausia samalla tavalla. Vielä enemmän ihmetyttää että kaveripiirissä tehdyn pikagallupin perusteella olen selkeässä vähemmistössä. Niin selkeässä, että en vielä löytänyt ketään muuta joka ajattelee samalla tavalla ja sain tittelin "friikki".

Olen siis aina ajatellut että kellotaululle sijoitettuna talvi on ylhäällä, kevät vasemmalla, kesä alhaalla ja syksy oikealla. Kuukaudet kulkevat vastapäivään siten, että tammikuu on klo 11 kohdalla, helmikuu klo 10, maaliskuu klo 9 jne.

Tämä on niin syvälle juurtunut omaan päähän, että meinaa mennä aivot solmuun jos koittaa jotenkin muuten ajatella. Ihmettelenpä siis sitäkin, että mistä tämmöinen ajatusmalli on itselle iskostunut.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Niin selkeässä, että en vielä löytänyt ketään muuta joka ajattelee samalla tavalla ja sain tittelin "friikki".

Olen siis aina ajatellut että kellotaululle sijoitettuna talvi on ylhäällä, kevät vasemmalla, kesä alhaalla ja syksy oikealla. Kuukaudet kulkevat vastapäivään siten, että tammikuu on klo 11 kohdalla, helmikuu klo 10, maaliskuu klo 9 jne.
Aika friikkiä tuommoinen vastapäivään ajan hahmottaminen.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Nyt on pakko tulla tänne ihmettelemään. Kävi nimittäin ilmi että kaikki eivät hahmota vuodenaikoja/kuukausia samalla tavalla. Vielä enemmän ihmetyttää että kaveripiirissä tehdyn pikagallupin perusteella olen selkeässä vähemmistössä. Niin selkeässä, että en vielä löytänyt ketään muuta joka ajattelee samalla tavalla ja sain tittelin "friikki".

Olen siis aina ajatellut että kellotaululle sijoitettuna talvi on ylhäällä, kevät vasemmalla, kesä alhaalla ja syksy oikealla. Kuukaudet kulkevat vastapäivään siten, että tammikuu on klo 11 kohdalla, helmikuu klo 10, maaliskuu klo 9 jne.

Tämä on niin syvälle juurtunut omaan päähän, että meinaa mennä aivot solmuun jos koittaa jotenkin muuten ajatella. Ihmettelenpä siis sitäkin, että mistä tämmöinen ajatusmalli on itselle iskostunut.
Tuo on hämärää. Lähden kasaamaan roviota, noituus elää näköjään vahvasti edelleen.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Nyt on pakko tulla tänne ihmettelemään. Kävi nimittäin ilmi että kaikki eivät hahmota vuodenaikoja/kuukausia samalla tavalla. Vielä enemmän ihmetyttää että kaveripiirissä tehdyn pikagallupin perusteella olen selkeässä vähemmistössä. Niin selkeässä, että en vielä löytänyt ketään muuta joka ajattelee samalla tavalla ja sain tittelin "friikki".

Olen siis aina ajatellut että kellotaululle sijoitettuna talvi on ylhäällä, kevät vasemmalla, kesä alhaalla ja syksy oikealla. Kuukaudet kulkevat vastapäivään siten, että tammikuu on klo 11 kohdalla, helmikuu klo 10, maaliskuu klo 9 jne.

Tämä on niin syvälle juurtunut omaan päähän, että meinaa mennä aivot solmuun jos koittaa jotenkin muuten ajatella. Ihmettelenpä siis sitäkin, että mistä tämmöinen ajatusmalli on itselle iskostunut.

Itselläni sama homma, vastapäivään mennään. Joko kyseessä on alitajuinen keskiluokkaistuneen keskivertoihmisen pieni kapina vallitsevia yhteiskuntanormeja vastaan tai sitten tuo juontaa juurensa ala-asteelle. Muistan että jossain luokan seinällä oli vuodenaikataulu, jossa vuodenajat oli merkitty noin. Se jäi jotenkin mieleen ja samalla kuukaudetkin meni sopivasti samalla tyylillä
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Itselläni sama homma, vastapäivään mennään. Joko kyseessä on alitajuinen keskiluokkaistuneen keskivertoihmisen pieni kapina vallitsevia yhteiskuntanormeja vastaan tai sitten tuo juontaa juurensa ala-asteelle. Muistan että jossain luokan seinällä oli vuodenaikataulu, jossa vuodenajat oli merkitty noin. Se jäi jotenkin mieleen ja samalla kuukaudetkin meni sopivasti samalla tyylillä
Ootte outoja.
Miten maaliskuu voi olla 9. Se kun on kolmas kk. Sitä siis ihmettelen tässä aamukahvia odotellessa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on pakko tulla tänne ihmettelemään. Kävi nimittäin ilmi että kaikki eivät hahmota vuodenaikoja/kuukausia samalla tavalla.
Jatkoaikalaisten ajatuksiin aiheestaan voi tutustua tarkemmin ketjussa Miten koet ajan (tms). Ja voi huomata että samoin ajattelevia löytyy täältäkin.


Edit. Tai sitten tästä ketjusta...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Samoin ja veikkaan nähneeni lapsena jossain vuoden kiertokulun piirretyn noin.
Pari kertaa työelämässä jouduin asiaa selittämään kun markkinoinnin vuosikello näytti alaisista oudolta...
Pari perustelua minäkin pyytäisin, jos joku esittelisi minulle väärään suuntaan kulkevan vuosikellon. Meneekö se sitten niin, että joku päivä olette palanneet markkinoinnin osalta 80-luvulle?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen siis aina ajatellut että kellotaululle sijoitettuna talvi on ylhäällä, kevät vasemmalla, kesä alhaalla ja syksy oikealla.
Minäpä hahmotan ajan täsmälleen samoin kuin sinä.
Samoin ja veikkaan nähneeni lapsena jossain vuoden kiertokulun piirretyn noin.
Kyllähän tuo vuodenaika-kello on tuttu minullekin. Yleensä se kulkee myötäpäivään (ks. liite) enkä tiedä missä vaiheessa se on kääntänyt joillain toisin päin. Ja minkäs sitä sille voi jos se on päässä eripäin kuin monilla muilla. Ei se siellä päässä mihinkään käänny jos se sinne syvälle on iskostunut.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200530-120304~2.png
    Screenshot_20200530-120304~2.png
    493,8 KB · kertaa luettu: 134

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Kyllähän tuo vuodenaika-kello on tuttu minullekin. Yleensä se kulkee myötäpäivään (ks. liite) enkä tiedä missä vaiheessa se on kääntänyt joillain toisin päin. Ja minkäs sitä sille voi jos se on päässä eripäin kuin monilla muilla. Ei se siellä päässä mihinkään käänny jos se sinne syvälle on iskostunut.

En tiedä miksi itsekin näen sen mielessäni näin, mutta lieneekö selitys yksinkertaisuudessaan joku piirtoheitinkalvo, jonka ala-asteen opettaja on aikanaan asettanut heittimelle väärin päin ja esittänyt luokalle siis peilikuvaa, kun on puhuttu vuodenajoista.

Nuori mieli, kieroutettu peruuttamattomasti...
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tästä keskustelusta tuli mieleen ajan (vuosilukujen) hahmottaminen, jota kukaan kaverini ei ainakaan hahmota samalla tavalla kuin minä.

Eli minun mielessäni vuosilukujen jana kulkee ajanlaskun alusta asti vasemmalta oikealle vuoteen 1989. Vuodesta 1990 vuoteen 2000 jana kulkee ylöspäin (kaksiulotteisesti), jonka jälkeen jana alkaa taas kulkemaan vasemmalta oikealle. Ehkä tämä johtuu siitä, että olen syntynyt 90-luvulla.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen siis aina ajatellut että kellotaululle sijoitettuna talvi on ylhäällä, kevät vasemmalla, kesä alhaalla ja syksy oikealla.
Ja leivän päälle laitat juuston kinkun alle?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ja leivän päälle laitat juuston kinkun alle?
Meinasin tuota perversiota tulla vertaamaan vastapäivään kulkevaan aikaan, mutta nimenomaisesti sinä (vääränä) versiona jossa juusto tulee leivälle leikkeleen päälle. Aamulla viimeksi ihmettelin koko konseptia, pakko olla trollausta.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Ja leivän päälle laitat juuston kinkun alle?
No en tietenkään! Jos on kylmä voileipä niin ensin kinkku ja päälle juusto. Lämpimään voikkariin alle vähän juustoa, sen jälkeen kinkkua ja päälle reilummin juustoa.
 

Glove

Jäsen
Jos alettaisiin kuvittelemaan, että kello kulkee vastapäivään. Kellonaika kertoisi aina montako tuntia vuorokautta on jäljellä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ja leivän päälle laitat juuston kinkun alle?
Minä taasen ihmettelen ihmisiä jotka laittaa juuston ja leikkeleen samalle leivälle. Minulle kysymys kumpi tulee päälle juusto vai kinkku on täysin epärelevantti ja/tai utopistinen. Enkä oikeastaan edes voi vastata siihen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös