Pari asiaa ihmetyttää. No se että kuinka pienestä voi olla kiinni, yksittäisen ottelun voitto, ja mm kisojen mitalli.
Ja kuinka paljon tekevät mm kisa tuomarit virheitä.
Mä en näe tuota vertailua aiheelliseksi, sillä kyseessä on kaksi eri asiaa. Vähän sama kuin vertailisi mustikkaa ja mansikkaa.Mielenkiintoista olisi joskus suhteuttaa tuomarien virheiden määrä pelaajien tekemiin virheisiin. Veikkaisin pelaajien vievän määrällisesti mennen tullen.
Aikuisena oppii myös vaikeita asioitaSiis miten jotkut osaa dokaa niin ettei herää pusikosta. Eiks se kuitenkin oo hirveän vaikeeta.
Oppiminen on nynnyjen puuhaa.Aikuisena oppii myös vaikeita asioita
Sellaisen vertailun voisi varmaan tehdäkin, jossa olisi kyse siitä, että seurasiko virheestä selkeästi jotain.Mielenkiintoista olisi joskus suhteuttaa tuomarien virheiden määrä pelaajien tekemiin virheisiin. Veikkaisin pelaajien vievän määrällisesti mennen tullen.
Sellaisen vertailun voisi varmaan tehdäkin, jossa olisi kyse siitä, että seurasiko virheestä selkeästi jotain.
Pelaajan virhe = omassa maalissa soi.
Tuomarin aiheeton jäähyvihellys = yv:llä maali.
Muu vertailu, ei niin helppoa.
Tuomarin pitäisi olla puolueeton, eikä väärästä toiminnasta saisi olla kummallekkaan etua.
Tätä kyllä on tapahtunut. Oleellistakin. Hävittiinhän mekin yksi mm finaali Kanadalle 90 luvun alussa tuomarivirheeseen. Muistatko mikä tilanne siinä oli?
Oliko se Rod the Bod? Olen elänyt siinä uskossa, että se oli Brendan Shanahan. Todennäköisesti olet oikeassa. No, jotain kusipäistä se Shanahan joka tapauksessa teki joskus Suomea vastaan. Mikäköhän se tilanne mahtoi olla, näin ihmettelyn merkeissä siis?Olen samaa mieltä, että tuomarin pitää olla puolueeton. Jos tarkoitat sitä tilannetta, jossa Rod Brind'Amour kamppaa Jari Kurrin ja tekee hetken päästä tasoitusmaalin, niin muistan. Ei Suomi tosin tuota peliä siihen mielestäni hävinnyt, vaan peliaikaa oli vielä jäljellä ja yhden maalin enemmän tekemällä Suomi olisi voinut voittaa. Sitä en muista oliko toisinpäin kyseenalaisia vihellyksiä tai viheltämättä jättämisiä.
Oliko se Rod the Bod? Olen elänyt siinä uskossa, että se oli Brendan Shanahan. Todennäköisesti olet oikeassa. No, jotain kusipäistä se Shanahan joka tapauksessa teki joskus Suomea vastaan. Mikäköhän se tilanne mahtoi olla, näin ihmettelyn merkeissä siis?
Hei, pelaajia on jäällä yleensä 12, tuomareita 4. Tekeekö pelaajat (yli) 3kertaa enemmän virheitä, kuin tuomarit, jotta voidaan sanoa pelaajien tekevän enemmän virheitä??Voihan se pelaajakin vielä alivoimalla tehdä virheen, josta maali syntyy.
Olen samaa mieltä, että tuomarin pitää olla puolueeton. Jos tarkoitat sitä tilannetta, jossa Rod Brind'Amour kamppaa Jari Kurrin ja tekee hetken päästä tasoitusmaalin, niin muistan. Ei Suomi tosin tuota peliä siihen mielestäni hävinnyt, vaan peliaikaa oli vielä jäljellä ja yhden maalin enemmän tekemällä Suomi olisi voinut voittaa. Sitä en muista oliko toisinpäin kyseenalaisia vihellyksiä tai viheltämättä jättämisiä.
Hei, pelaajia on jäällä yleensä 12, tuomareita 4. Tekeekö pelaajat (yli) 3kertaa enemmän virheitä, kuin tuomarit, jotta voidaan sanoa pelaajien tekevän enemmän virheitä??
Siinä olisi jäsen @Everton seuraava projekti.
Todennäköisesti joo.Veikkaisin kyllä. Veikkasin jopa, että huomattavasti vielä enemmän virheitä tekevät pelaajat. Ei niistä läheskään kaikki toki maaliin johda, mutta eipä niin käy tuomareidenkaan virheiden kohdalla.
Siis korrrrossstan etten miestä tunne, mutta kuullut ja lukenut useammastakin lähteestä että Samu olisi hyvinkin mulukku mieheksi. Tiä näistä sitten.vaikka Samu onkin HIFK-fani ja ja ihan symppis tyyppi,
Ainakin huumausaineidenkäyttäjä, enkä arvosta tota jengiä yhtään. En edes ns. viihdekäyttäjiä.Siis korrrrossstan etten miestä tunne, mutta kuullut ja lukenut useammastakin lähteestä että Samu olisi hyvinkin mulukku mieheksi. Tiä näistä sitten.
Mä en näe tuota vertailua aiheelliseksi, sillä kyseessä on kaksi eri asiaa. Vähän sama kuin vertailisi mustikkaa ja mansikkaa.
Oma maa mansikka, muu maa mustikka.
Erittäin hyvä ja asiallinen kysymys. Asiaa tarkemmin mietittyäni ja tutustuttuani kirjallisuuteen sekä tutkimuksiin terveysvaikutuksista olen tullut siihen tulokseen, että tottakai niitä voi verrata. Molemmat ovat marjoja ja molempia voi pakastaa.Minun mielestäni tämä vertaus ontui. Vai selvennätkö miksei mansikkaa ja mustikkaa voi verrata keskenään? Tämä asia alkoi minua ketjun nimen mukaisesti hieman ihmetyttämään.
Erittäin hyvä ja asiallinen kysymys. Asiaa tarkemmin mietittyäni ja tutustuttuani kirjallisuuteen sekä tutkimuksiin terveysvaikutuksista olen tullut siihen tulokseen, että tottakai niitä voi verrata. Molemmat ovat marjoja ja molempia voi pakastaa.
Aina ei näe metsää puilta.
Se on juuri näin. Ja tapa millä @vilperi minua korjasi oli tyylikäs. Ei aggressiivista hyökkäystä vaan tyylikäs toteamus "selvennätkö".Vertailtavuuteen en ota kantaa, mutta asiavirheet pitää korjata. Emmehän kirjoita epäfaktoja täällä.
Näin juuri, lehmä on märehtiväinen ja ihminen erehtyväinen.Se on juuri näin. Ja tapa millä @vilperi minua korjasi oli tyylikäs. Ei aggressiivista hyökkäystä vaan tyylikäs toteamus "selvennätkö".
Jokainen ihminen on erehtyväinen, mutta vain tyhmä pitää kiinni erehdyksestään.