Ihmettelyketju

  • 6 351 307
  • 38 754

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
En ymmärrä, mutta sillä ei ole mitään väliä. Halusin kuitenkin tämän kertoa. Olen yksinkertainen mies.
Ei sun tarvitse. Niin olen minäkin.

Mutta: kun aikoinaan poikansa Jussi jäi kokkelista kiinni, niin Hilkka sanoi olevansa niin shokissa. Meille siitä tuli lentävä lause, oon ihan Hilkat.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Siis miten jotkut osaa dokaa niin ettei herää pusikosta. Eiks se kuitenkin oo hirveän vaikeeta.
Ei niitä pusikoita kuitenkaan ihan joka paikassa ole, useat joutuvat semmoisen puutteessa sammumaan esimerkiksi nurmikolle, laiturille tai vaikkapa rantahietikolle.
 
K

Kiekkokatsoja

Jääkiekon puutteeseen, olen katsonut Suomen mm kisa pelejä menneiltä vuosilta. Sekä 20 vuotiaiden, että varsinkin miesten pelejä. Koosteita, joista osa pidempiä, osa lyhyempiä.

Pari asiaa ihmetyttää. No se että kuinka pienestä voi olla kiinni, yksittäisen ottelun voitto, ja mm kisojen mitalli.
Ja kuinka paljon tekevät mm kisa tuomarit virheitä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suomella olisi ainakin 5 maailmanmestaruutta ja Olympia-kulta jos tuomarit olisivat viheltäneet toisin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Siis miten jotkut osaa dokaa niin ettei herää pusikosta. Eiks se kuitenkin oo hirveän vaikeeta.
Meillä täälä Mansesterissa miliisi pöyhii puskat niin hyvin että korjaavat kyllä Sorille.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei sun tarvitse. Niin olen minäkin.

Mutta: kun aikoinaan poikansa Jussi jäi kokkelista kiinni, niin Hilkka sanoi olevansa niin shokissa. Meille siitä tuli lentävä lause, oon ihan Hilkat.

Olin joskus paikassa X Jussin kanssa ja Jussi sitten laittoi piirtoheitinkalvon sellaiseen monistuskoneeseen, johon piirtoheitinkalvoa ei pidä laittaa. Jussi oli ihan hilkat, että ei hän ymmärrä miten tässä näin kävi. Se oli aikaa ennen naamapalmuja.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tikanpojat puussa, orava loukussa ja nyt astuin jäniksen poikasen päälle. Hitto että säikäytti kun mätäs rääkäisi. Äiti jänis oli jättänyt lapsensa heinikkoon odottelemaan kun itse loikki joillain asioilla.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pari asiaa ihmetyttää. No se että kuinka pienestä voi olla kiinni, yksittäisen ottelun voitto, ja mm kisojen mitalli.
Ja kuinka paljon tekevät mm kisa tuomarit virheitä.

Mielenkiintoista olisi joskus suhteuttaa tuomarien virheiden määrä pelaajien tekemiin virheisiin. Veikkaisin pelaajien vievän määrällisesti mennen tullen.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielenkiintoista olisi joskus suhteuttaa tuomarien virheiden määrä pelaajien tekemiin virheisiin. Veikkaisin pelaajien vievän määrällisesti mennen tullen.
Mä en näe tuota vertailua aiheelliseksi, sillä kyseessä on kaksi eri asiaa. Vähän sama kuin vertailisi mustikkaa ja mansikkaa.

Oma maa mansikka, muu maa mustikka.
 
K

Kiekkokatsoja

Mielenkiintoista olisi joskus suhteuttaa tuomarien virheiden määrä pelaajien tekemiin virheisiin. Veikkaisin pelaajien vievän määrällisesti mennen tullen.
Sellaisen vertailun voisi varmaan tehdäkin, jossa olisi kyse siitä, että seurasiko virheestä selkeästi jotain.
Pelaajan virhe = omassa maalissa soi.
Tuomarin aiheeton jäähyvihellys = yv:llä maali. Tai viheltämätön jäähy, ja rikkojajoukkue tekee maalin.
Muu vertailu, ei niin helppoa.

Tuomarin pitäisi olla puolueeton, eikä väärästä toiminnasta saisi olla kummallekkaan etua.
Tätä kyllä on tapahtunut. Oleellistakin. Hävittiinhän mekin yksi mm finaali Kanadalle 90 luvun alussa tuomarivirheeseen. Muistatko mikä tilanne siinä oli?

Mutta tuen pohdintaasi, pelaajat tekee enemmän virheitä
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sellaisen vertailun voisi varmaan tehdäkin, jossa olisi kyse siitä, että seurasiko virheestä selkeästi jotain.
Pelaajan virhe = omassa maalissa soi.
Tuomarin aiheeton jäähyvihellys = yv:llä maali.
Muu vertailu, ei niin helppoa.

Voihan se pelaajakin vielä alivoimalla tehdä virheen, josta maali syntyy.
Tuomarin pitäisi olla puolueeton, eikä väärästä toiminnasta saisi olla kummallekkaan etua.
Tätä kyllä on tapahtunut. Oleellistakin. Hävittiinhän mekin yksi mm finaali Kanadalle 90 luvun alussa tuomarivirheeseen. Muistatko mikä tilanne siinä oli?

Olen samaa mieltä, että tuomarin pitää olla puolueeton. Jos tarkoitat sitä tilannetta, jossa Rod Brind'Amour kamppaa Jari Kurrin ja tekee hetken päästä tasoitusmaalin, niin muistan. Ei Suomi tosin tuota peliä siihen mielestäni hävinnyt, vaan peliaikaa oli vielä jäljellä ja yhden maalin enemmän tekemällä Suomi olisi voinut voittaa. Sitä en muista oliko toisinpäin kyseenalaisia vihellyksiä tai viheltämättä jättämisiä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olen samaa mieltä, että tuomarin pitää olla puolueeton. Jos tarkoitat sitä tilannetta, jossa Rod Brind'Amour kamppaa Jari Kurrin ja tekee hetken päästä tasoitusmaalin, niin muistan. Ei Suomi tosin tuota peliä siihen mielestäni hävinnyt, vaan peliaikaa oli vielä jäljellä ja yhden maalin enemmän tekemällä Suomi olisi voinut voittaa. Sitä en muista oliko toisinpäin kyseenalaisia vihellyksiä tai viheltämättä jättämisiä.
Oliko se Rod the Bod? Olen elänyt siinä uskossa, että se oli Brendan Shanahan. Todennäköisesti olet oikeassa. No, jotain kusipäistä se Shanahan joka tapauksessa teki joskus Suomea vastaan. Mikäköhän se tilanne mahtoi olla, näin ihmettelyn merkeissä siis?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oliko se Rod the Bod? Olen elänyt siinä uskossa, että se oli Brendan Shanahan. Todennäköisesti olet oikeassa. No, jotain kusipäistä se Shanahan joka tapauksessa teki joskus Suomea vastaan. Mikäköhän se tilanne mahtoi olla, näin ihmettelyn merkeissä siis?

Näin minä muistelisin. Että olisi Kurrin kaatanut ja sillä varjolla päässyt omaa kaistaansa aivan vapaaseen maalintekopaikkaan, josta laittoi sitten hetkeä myöhemmin syötön sisään. PTV:ltä katseltiin pienestä matkatelevisiosta.
 
K

Kiekkokatsoja

Voihan se pelaajakin vielä alivoimalla tehdä virheen, josta maali syntyy.


Olen samaa mieltä, että tuomarin pitää olla puolueeton. Jos tarkoitat sitä tilannetta, jossa Rod Brind'Amour kamppaa Jari Kurrin ja tekee hetken päästä tasoitusmaalin, niin muistan. Ei Suomi tosin tuota peliä siihen mielestäni hävinnyt, vaan peliaikaa oli vielä jäljellä ja yhden maalin enemmän tekemällä Suomi olisi voinut voittaa. Sitä en muista oliko toisinpäin kyseenalaisia vihellyksiä tai viheltämättä jättämisiä.
Hei, pelaajia on jäällä yleensä 12, tuomareita 4. Tekeekö pelaajat (yli) 3kertaa enemmän virheitä, kuin tuomarit, jotta voidaan sanoa pelaajien tekevän enemmän virheitä??
Siinä olisi jäsen @Everton seuraava projekti.

No muotoilen uudelleen. Suomi olisi kohtuullisella todennäköisyydellä voittanut Kanadan, ilman tuomarivirhettä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hei, pelaajia on jäällä yleensä 12, tuomareita 4. Tekeekö pelaajat (yli) 3kertaa enemmän virheitä, kuin tuomarit, jotta voidaan sanoa pelaajien tekevän enemmän virheitä??
Siinä olisi jäsen @Everton seuraava projekti.

Veikkaisin kyllä. Veikkasin jopa, että huomattavasti vielä enemmän virheitä tekevät pelaajat. Ei niistä läheskään kaikki toki maaliin johda, mutta eipä niin käy tuomareidenkaan virheiden kohdalla.
 
K

Kiekkokatsoja

Veikkaisin kyllä. Veikkasin jopa, että huomattavasti vielä enemmän virheitä tekevät pelaajat. Ei niistä läheskään kaikki toki maaliin johda, mutta eipä niin käy tuomareidenkaan virheiden kohdalla.
Todennäköisesti joo.
Ratkaisevia virheitä, joo. Pieniä virheitä joo. Peliä sekoittavia/haittaavia virheitä ei.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Ainoastaan huonot häviäjät nillittää tuomarivirheistä. Niitä sattuu niin kauan kun siellä ihminen tuomaroi, ei niille mitään voi. Jos haluat voittaa, niin pelaa niin hyvin, ettei tuomarivirheet haittaa. Poislukien Minsk 2014.
 
K

Kiekkokatsoja

Ainoastaan huonot keskusteliat, liittyvät keskusteluaiheeseen vittuilemalla, tylysti, tai muutoin epäsopivasti.

Ainoastaan huonot keskustelijat, eivät uskalla asiallisesti keskustella, myös tuomariasioista.

Tässäpä päivän viimeiset ihmettelyt. Elävässä elämässäni olikin ihmetyttävän tapahtumarikas päivä, pääasiassa negatiivisissä asioissa. Kuluttava päivä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
vaikka Samu onkin HIFK-fani ja ja ihan symppis tyyppi,
Siis korrrrossstan etten miestä tunne, mutta kuullut ja lukenut useammastakin lähteestä että Samu olisi hyvinkin mulukku mieheksi. Tiä näistä sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös