Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 061
  • 66 848
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Löysin lapsena ison tölkin Lahden erikoista. Avaamaton oli, mutta sisällä ei ollutkaan tonkanpesuvettä vaan pieniä kuulia tai vastaavia ja tölkkiä käytettiin rytmisoittimena.
Samaa aihetta sivuten, mä näin alle kouluikäisenä keittiön pöydällä "omenamehulasin". Mutsi muistaakseni siinä tokaisi että siinä ei ole omenamehua mutta minä, omapäinen skeptikko en tuota niin vain niellyt totena. No siinä lasissa oli tosiaan faijan pilsnerit. Sain siis ensikosketuksen alkoholiin jo hyvin nuorena. Ja ehkä samalla pienet traumat lapsuusvuosiksi.

Lähes tasan tarkalleen 10 vuotta myöhemmin olin sitten 14-vuotiaana kesällä Sverigessä tädin vanhimman tyttären kämpillä, jääkaapissa oli 1,5 litran Coca Cola-pullo ja tällä jonnella oli hillitön jano. Kaadoin kolat lasiin ja vittu soikoon se oli viskikolaa! Tunsin oloni kusetetuksi.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänne kierrätyskeskukseen tarvittaisiin selvästi oma ketju "pettterin seikkailut, sekoilut ja häröilyt". Myöhemmin joku voisi kirjoittaa noiden kertomusten pohjalta fiktiivisen tositapahtumiin perustuvan kirjan. Mä esim. voisin ilmottautua vapaaehtoiseksi tähän projektiin.
Hyvä idea. Dokumenttisarja YouTubeen olisi myös kiva, mutta ehkä liikaa vaadittu jo.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Minä vetäisin parivuotiaana ilmeisesti jonkun rommikolat. Asuttiin silloin Brasiliassa ja juomana oli aina kokista ja aikuisilla rommilla terästettyä versiota. Äitini oli vaan ihmetellyt kun haisin aamulla ihan vanhalta viinalta.

Eikä omena kauas puusta putoa. Vanhempi tyttäreni päätti maistaa minun lasistani "mehua" kolmevuotiaana eräänä juhannuksena kun olin saunaa lämmittämässä. Oli kuulemma pahaa mehua (punkkua).
Oliko samankaltainen lopputulos kuin alla:
 

Liitteet

  • vaapukkamehu.jpg
    vaapukkamehu.jpg
    49,9 KB · kertaa luettu: 195
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuolla koronan vaikutukset elämääsi-ketjussa kirjoitinkin jo tänään että tämä koronatilanne tulee vaikuttamaan elämääni niin että ajattelin nostaa ruokaan kuukaudessa käyttämääni rahamäärää 200 eurosta 300 euroon. No, tuo 300 euroa kuullostaa jo melko isolta määrältä yhdelle hengelle ruokaan kuukaudessa mutta ajattelin joka tapauksessa kasvattaa sitä rahamäärää mitä kuluu ruokaan.

Kun ei tässä ihan hirveästi muuhun mene rahaa niin ruokaan voi nyt panostaa yhä enemmän. Kun on vaikka salaatista ja kasviksista joutunut supistamaan niin nyt voi varmasti syödä terveellisemminkin. Siitä tulee kuitenkin lisähintaa aina että siihen pääruoan yhteyteen kyhääkin sen ylimääräisen salaatin.

No tässä kuussa se kasvava ruokarahamäärä näkyy varmasti etenkin pääsiäisenä. Silloin voisi ruokaan panostaa. Pitäisikin pääsiäiseksi suunnitella hyvä ruokalista. Tietenkin keittiöalalla työskentelevänä minua kiinnostaa tuollaiset ruokalistojen suunnittelut. Ja ensi viikolla pitäisi leipoa pääsiäiseksi rahkapiirakan lisäksi myös bebejä. Ne ajattelin vaan tällä kertaa värjätä keltaiseksi.

Vaikka tässä nauttiikin nyt näistä vapaista niin jollain tavalla sitä odottaa jo sitä pääsiäistä ja pitkää neljän vapaan putkea. Toivottavasti ei ole siihen mennessä tapahtunut mitään merkittävää negatiivista muutosta entisestään Suomen tilanteessa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Vituiksi kaikki menee kuitenkin, tavalla tai toisella. Se on varma.
Näinhän se Ron Jeremykin totesi aikanaan kun ei opettajan hommat napanneet eikä Broadwayllakaan tullut menestystä. Sitten meni koko elämä päin vittua ja alkoi suosiota ja hilloa pukkaamaan ovista ja ikkunoista!
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos ottaa kuppia, niin kannattaa laittaa ajastin kännyynkin kun uunia käyttää. Nykyinen naisystävä tämän tavan opetti aikoinaan. Muistakaahan tämä, ei pala ruuat ja muutenkaan käy köpelösti.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Terve! Tässä viuhahti melkein vuorokausi ja olo edelleen sen verran hutera, etten jaksa lukea taaksepäin. Siksi kysyn seuraavaa....

Onko @vilperi edelleen työkokeilussa ja korvaa päihteet leipomisella?
@Iisoppi oletko edelleen katkera poikapuolesi äidille ja korvaatko päihteet kukkaistutuksilla?
@mikko600 onko edelleen julkisesti harakka fani vaikka todellisuudessa manufani?
kirjoittaako @Turha Kaukalo edelleen onlinereita ilman asiaa?

Eli onko mikään muuttunut vuorokauden aikana?

-Hera80-
kaikkien kaveri ilman asuntovaunua
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Välillä on kiva kun menee päin persettäkin.

Minä en perseeseen törmää, ainakaan miehen perseeseen. Olen hetero. Naisen perseeseen voin törmätä. Mutta mielelläni käännän kyllä etupuolelle.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@Hera80 Olen joskus jo muistaakseni kirjoittanut että siitä kun leivon aina jouluksi niin paljon niin on saattanut muodostua mielikuva että olen kova muutenkin leipomaan.

Tämä on osittain virheellinen mielikuva sillä olen loppuen lopuksi aika laiska leipuri muuna aikana. Joulukuussa innostun mutta muuten on aika hiljaista. Laskiaiseksi leivon pullia, synttäreilleni täytekakun ja marjapiiraan ja joskus kesä-syysvaihteessa myös marjapiiraan. Siinä se oikeastaan pääpiirteittäin onkin.

Kuvaavaa on että minulla on vieläkin iso osa viime kesänä poimimistani punaherukoista tallessa pakkasessa. En ole edes marjapiirasta saanut aikaiseksi leipoa vaikka se mamman marjapiiras onkin suurta herkkuani.

No pannareita teen nyt sentään silloin tällöin. Ottaa päähänkin välillä itse asiassa se kuinka laiska leipuri olen siis muulloin kun just joulukuussa. Rahkeita olisi kyllä enempäänkin ja tykkäisinkin tosi paljon sekä suolaisista että makeista leivonnaisista mutta ei sitä tule vain leivottua. Enkä tiedä korvaanko päihteet leipomisella? Toisaalta silloinkin vielä kun käytin päihteitä niin leivoin vähintään yhtä paljon kuin nykyäänkin. Jos en enemmänkin.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Jos Jarno 42 vuotta, jolla on vaimo ja kaksi lasta, kuolee auto-onnettomuudessa jossa tuhoutuu auto jossa on rahoitusta jäljellä 18500 euroa, miten käy noiden maksujen?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitos @vilperi vastauksesta ja epäselvyyksien välttämiseksi totean, että minulla on aidosti suuri kunnioitus sinua kohtaan. Tiedän omakohtaisesti, kuinka suuri työ on nousta pohjalta takaisin pinnalle. Oma tapani potkia eteenpäin on epäsovinnainen, mutta sellainen mikä toimi minulle.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos Jarno 42 vuotta, jolla on vaimo ja kaksi lasta, kuolee auto-onnettomuudessa jossa tuhoutuu auto jossa on rahoitusta jäljellä 18500 euroa, miten käy noiden maksujen?
Jos on Jarnon nimissä, niin ei mitään. Jos ei kuolinpesästä saa rahoja, niin ei niitä kenenkään tartte maksaa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos on Jarnon nimissä, niin ei mitään. Jos ei kuolinpesästä saa rahoja, niin ei niitä kenenkään tartte maksaa.
Mutta kuka silä autolla sitten saa ajaa? Tuskin ainakaan vaimo. Ja kuka sitten vie lapset kouluun ilman autoa? No eihän tämä tilanne sinun syytä ole, kunhan kysyin.

-Hera80-
kansalaispoliisi
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta kuka silä autolla sitten saa ajaa? Tuskin ainakaan vaimo. Ja kuka sitten vie lapset kouluun ilman autoa? No eihän tämä tilanne sinun syytä ole, kunhan kysyin.
Auto on tuhoutunut. Lapset bussiin, ratikkaan tai lentokoneeseen tai vaimo ostaa itse auton.

-sämppäri-
Rakastaja ja rankaisija
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Viimeksi muokattu:

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Auto on tuhoutunut. Lapset bussiin, ratikkaan tai lentokoneeseen tai vaimo ostaa itse auton.

-sämppäri-
Rakastaja ja rankaisija
Ensinnäkin älä matki mua. Toisekseen yh-äiti ei noin vain osta uutta autoa, kun ensin pitää hoitaa oman miehen hautajaiset alta pois. Toisekseen ei noi asu helsingissä, joten ratikka ei kulje. Häpeä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Just sellainen fiilis pitkästä aikaa, että olisi voinut lähteä baariin parille kaljalla mutta eihän ne perkeleet ole enää auki!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös