Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 975 959
  • 47 167

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Taitavat kuninkuusravit olla tänä vuonna Lahdessa. En ole menossa enkä ole koskaan käynyt (kuninkuusraveissa)vaikka aika usein nuo on Lahdessakin ollut. Raveissa olen kyllä pari kertaa käynyt...

Siellähän ne on Jokimaalla ja majoituskin olisi, mutta voi olla, että tästä ei ehkä pysty siirtymään sinne. Maailmassa on liikaa tapahtumia ja kaikkialle ei ehdi.

Kaikilla kynnelle kykenevillä on velvollisuus mennä. Harmillista, että palsta ei mahdollista itsemoderointia, mutta jos joku ei mene kunkkareihin kävelymatkan päähän, niin ikibännit pitäisi tulla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
jos joku ei mene kunkkareihin kävelymatkan päähän, niin ikibännit pitäisi tulla.
No minä en sentään asu ns. kävelymatkan päässä Jokimaan ravikeskuksesta. Just kysyin googlelta ja se kertoi että meiltä kävelee Jokimaalle sellaiset viisi tuntia... Mutta kai sellainen voi olla jollekin ihan hyvä kävelymatka... Pyöräilymatkana voisi sopiakin myös minulle.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
No minä en sentään asu ns. kävelymatkan päässä Jokimaan ravikeskuksesta. Just kysyin googlelta ja se kertoi että meiltä kävelee Jokimaalle sellaiset viisi tuntia... Mutta kai sellainen voi olla jollekin ihan hyvä kävelymatka... Pyöräilymatkana voisi sopiakin myös minulle.
Fillarilla ja/tai kävellen sinne onkin kätevää mennä, autolla joutuu jonottamaan ja parkkipaikatkin ovat kilometrien etäisyydellä. Tosin P-alueilta on bussikuljetus hevosten juoksukilpailuradalle.
 

Glove

Jäsen
Fillarilla ja/tai kävellen sinne onkin kätevää mennä, autolla joutuu jonottamaan ja parkkipaikatkin ovat kilometrien etäisyydellä. Tosin P-alueilta on bussikuljetus hevosten juoksukilpailuradalle.

Eikö se pitäisi olla hevosvaunukuljetus kun raveista on kyse? Itse olen kerran käynyt kuninkuusraveissa isäni kanssa. Milloin ne nyt Oulussa olikaan, 1982 tai jotain.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Eikö se pitäisi olla hevosvaunukuljetus kun raveista on kyse? Itse olen kerran käynyt kuninkuusraveissa isäni kanssa. Milloin ne nyt Oulussa olikaan, 1982 tai jotain.
Joo, jos on oma hevonen mukana. Ihmisyleisö joutuu käyttämään muita kulkuneuvoja.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Onko ruotsalaisten "homottelu" yhteispohjoismaista puuhaa, eli harjoittavatko sitä myös norjalaiset, tanskalaiset ja islantilaiset, vai onko kyse pelkästään jostakin suomalaisten alemmuuskompleksista tms.?

Onneksi moinen touhu alkaa joka tapauksessa olla jo ns. mennyttä maailmaa.
 
Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko ruotsalaisten "homottelu" yhteispohjoismaista puuhaa, eli harjoittavatko sitä myös norjalaiset, tanskalaiset ja islantilaiset, vai onko kyse pelkästään jostakin suomalaisten alemmuuskompleksista tms.?

Onneksi moinen touhu alkaa joka tapauksessa olla jo ns. mennyttä maailmaa.


Ehkä huvittavinta tuossa homottelussa on se, että ruotsalaiset eivät tunnu ottavan sitä itseensä yhtään. Moniin muihin kansoihin kohdistuva vittuilu saa edes jonkinlaisen vastareaktion, mutta ruotsalaisten kohdalla ei ja se tekeekin tästä vähän koomista.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Eläinaiheisia kysymyksiä seuraavaksi.

1) Kuinka suuri fontti on kyseessä kun joku sanoo et kirjoittaa jonkun asian "kissan kokoisilla kirjaimilla"
2) Kuinka suuri korotus vuokranhintaan on Kummeli Jackpotista tuttu lausahdus "Pitäisiköhän Keijon korottaa vuokraa tuollaisen hiiren verran?"
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Onko ruotsalaisten "homottelu" yhteispohjoismaista puuhaa, eli harjoittavatko sitä myös norjalaiset, tanskalaiset ja islantilaiset, vai onko kyse pelkästään jostakin suomalaisten alemmuuskompleksista tms.?

Onneksi moinen touhu alkaa joka tapauksessa olla jo ns. mennyttä maailmaa.
Uskoisin selityksen olevan, että ruotsalaisia ei suuremmin kiinnosta tietää, mitä suomalaiset heistä keskenään puhuvat. Suomenruotsalaiset ja poliittisesti korrektit suomalaiset ovat kai joskus hiukan toppuutelleet homottelua.
Ruotsalaisten vitseissä hölmöläisten osa annetaan norjalaisille tai suomalaisille.
"Kuulutus Arlandan lentokentällä: lento Frankfurtiin lähtee kello 14:45. Lento Osloon lähtee, kun pieni viisari on Mikki Hiiren kohdalla ja iso viisari osoittaa suoraan ylöspäin."
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko ruotsalaisten "homottelu" yhteispohjoismaista puuhaa, eli harjoittavatko sitä myös norjalaiset, tanskalaiset ja islantilaiset, vai onko kyse pelkästään jostakin suomalaisten alemmuuskompleksista tms.?

Onneksi moinen touhu alkaa joka tapauksessa olla jo ns. mennyttä maailmaa.
Käsittääkseni kyllä tuota harrastetaan ihan jopa kansainvälisestikin, tai ainakin siten että ruotsalaisista annetaan kuva vähän sellaisina pehmopoikina. Ei välttämättä suoraan ihan homoina, mutta kuitenkin vähän sellasina pehmoisina.

Toki joskus olen kuullut sellaistakin että tanskalaiset olisi oikeasti niitä kunnon hedelmäkakkupoikia.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko ruotsalaisten "homottelu" yhteispohjoismaista puuhaa, eli harjoittavatko sitä myös norjalaiset, tanskalaiset ja islantilaiset, vai onko kyse pelkästään jostakin suomalaisten alemmuuskompleksista tms.?

Onneksi moinen touhu alkaa joka tapauksessa olla jo ns. mennyttä maailmaa.

En tiedä, mutta aina jostain nurkan takaa välillä ilmestyy ihmisiä, jotka oikeasti uskovat Ruotsissa olevan jotenkin erityisen paljon homoseksuaaleja.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Miten moottoritie eroaa moottoriliikennetiestä?
Kato googlesta. Wikipediassakin on molemmista artikkelit. Tiellä liikkuessasi (toivottavasti) huomaat, että niillä on erilaiset liikennemerkit.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Kato googlesta. Wikipediassakin on molemmista artikkelit
Niin justiinsa. Vittujako täällä kyselet sekalaisten kysymysten ketjussa kun aina voi katsoa googlesta. Ihan turhia nämä ketjut, missä saa kysellä asioista, koska aina voi katsoa googlesta.

Olisit nyt vielä vastannut että KVG niin olisi viesti mennyt paremmin perille. Tajuaisi kysyjäkin, että ei pidä mennä kyselemään asioita keskustelupalstan kysymysketjuun vaan pitää katsoa googlesta. Joku joutuu kuitenkin käyttämään aikaansa kirjoottaakseen vastaukseksi, että kato googlesta.

Ihan oikeesti nyt.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
No ihan oikeesti nyt. Wikipedia-artikkeleiden mukaan eroja on muitakin kuin nopeusrajoitus, joten kun kysyn täällä, niin saan muut ihmiset selvittämään asian (ja kirjoittamaan vastauksen tänne) sen sijaan, että selvittäisin asian itse. Ja ehkä asian selvittämisen jälkeen voisin jopa itse kertoa niistä eroista täällä.

Ei se nyt tarvitse niinkään olla, että kun on joku sekalaisten kysymysten ketju, niin siellä kysellään asioista, mihin löytyy helposti vastaus verkosta. Tai saahan niitä kysellä ja moni niihin vastaakin, mutta ei pidä pahoittaa mieltään (varsinkaan toisen puolesta), jos vastaus on kato googlesta.

Em. kysymys ei nyt ihan tähän sarjaan uppoa, mutta pahimpia esimerkkejä tyylistä kysyn keskustelupalstalta sen sijaan, että etsisin itse oikean vastauksen oikeasta lähteestä on tyyliin mitä passi maksaa?, tarvitsenko laivalle henkkarit? tms. Ja sitten ihmetellään, kun saadaan monenkirjavaa vastausta, että mikähän noista pitää paikkansa. Kunnes lopulta joku tulee ja linkkaa oikean vastauksen poliisin, laivayhtiön tms. sivuilta. Miksi se kysyjä ei sen sijaan, että kirjoittaa kysymyksensä jonnekin ja odottaa muiden etsivän helposti löytyvän tiedon, etsi sitä tietoa itse. Varsinkin kun vähänkin aivotoimintaa käyttämällä voi päätellä, mikä voisi se oikea tai ainakin riittävän pätevä lähde tiedolle olla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan oikeesti nyt.
Minusta se oli ihan hyvä vinkki. Ihan tuon saman tekstin "miten moottoritie jne" googlen hakukenttään kirjoittamalla olisi päässyt suoraan oikean ja luotettavan vastauksen ääreen. Ei tarvitsisi odotella, arvioida vastausten luotettavuutta tms eli käytännössä itse sitten googlettaa kuitenkin.
Toki tilanne on eri jos kysymyksellä pyritään esittämään joku keskustelun kannalta olennainen pointti, eli jos esim tässä tapauksessa niillä ei olisi eroa, mutta nyt ei ollut kyse siitä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi se kysyjä ei sen sijaan, että kirjoittaa kysymyksensä jonnekin ja odottaa muiden etsivän helposti löytyvän tiedon, etsi sitä tietoa itse. Varsinkin kun vähänkin aivotoimintaa käyttämällä voi päätellä, mikä voisi se oikea tai ainakin riittävän pätevä lähde tiedolle olla.

Se on sitä sosiaalisuutta. Istutko pubissakin tiukasti naama norsunvitulla omaan mukiisi tuijottaen vai muiden kanssa seurustellen.

Toinen asia on se sääntöviidakko minkä kanssa joutuu taistella. Esimerkiksi vaikkapa eri maiden viisumikäytännöt ei aina ole niin kovin helppoja vaikka menisit sinne ulkoministeriön sivustolle tutkimaan. Sitä voi sitten joltain kysäistä miten sinä tuon ihan oikeasti teit.

Kaikki asiat on helppoja mitkä itse tietää osaavansa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Toinen asia on se sääntöviidakko minkä kanssa joutuu taistella. Esimerkiksi vaikkapa eri maiden viisumikäytännöt ei aina ole niin kovin helppoja vaikka menisit sinne ulkoministeriön sivustolle tutkimaan. Sitä voi sitten joltain kysäistä miten sinä tuon ihan oikeasti teit.

Kaikki asiat on helppoja mitkä itse tietää osaavansa.
...mihin löytyy helposti vastaus verkosta. Tai saahan niitä kysellä ja moni niihin vastaakin, mutta ei pidä pahoittaa mieltään (varsinkaan toisen puolesta), jos vastaus on kato googlesta.

Jostain syystä korostin sanaa helposti, ehkä olisi pitänyt jatkaa korostusta pidemmälle.

Ei siinä, kyllä mä ymmärrän, että kysytään. Varsinkin sen jälkeen on järkeväkin kysellä, jos verkosta on vaikea löytää oikeaan tietoa tai sitä on vaikea ymmärtää. Mutta ei siitä pidä pahastua, jos saa neuvon etsiä tiedon itse, jos se on a) helposti löydettävissä ja b) suht ymmärrettävääkin.

Lisäksi, aika usein ihmiset eivät osaa yhtään pohtia lähdekriittisyyttä, joten senkin myötä on joskus hyvä ohjata ihmisiä oikeaan lähteeseen. Esim. jos Korkein oikeus on antanut jonkun päätöksen tai viranomainen tiedotteen, niin ei silloin oikea lähde asian oikean tiedon tarkistamiseksi ole joku iltapäivälehdessä julkaistu uutinen vaan se alkuperäinen uutisen aikaan saanut lähde. Tämä viimeinen pohdinta nyt karkasi kauaksi alkuperäisestä kinastelusta. Tältä osin tähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös