Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 970 793
  • 47 166

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Mitä tulee siihen aikaisempaan Torpparinmäki-Kehä3 muutokseen, niin olihan tuo ihan perusteltu Tammiston alueen melun takia ja etenkin turvallisuuden kannalta. Ainakin ruuhka-aikaan molempiin suuntiin oli aika villiä meininkiä, kun osa porukasta piti väkisin yllä 100-120kmh nopeutta ja sitten joku Pirkko Renault cliolla yritti tulla 70kmh nopeutta sinne sekaan.

Varmasti näin. Itselläni kun on tuosta kohdasta vain läpiajajan näkökulma, niin mielipide on tietty toisenlainen. Ennen tosin asuttiin Ruskeasannassa, jonne tämä uusi toispuoleinen järjestely vaikuttaa. Itse en siellä koskaan kokenut liikenteen melua häiritseväksi, mutta varmaan se on sijainnista paljon kiinni. Lisäksi tuolla on karsittu metsikköä motarin ja asuinalueen välistä, mikä on varmaan lisännyt melua. Mutta siitä huolimatta ottaa päähän mikäli tuo nopeusrajoitus jää tuollaiseksi ja vielä muutetaan koskemaan molemminpuolista liikennettä. Meluvallit saattaisivat olla parempi ratkaisu.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmasti näin. Itselläni kun on tuosta kohdasta vain läpiajajan näkökulma, niin mielipide on tietty toisenlainen. Ennen tosin asuttiin Ruskeasannassa, jonne tämä uusi toispuoleinen järjestely vaikuttaa. Itse en siellä koskaan kokenut liikenteen melua häiritseväksi, mutta varmaan se on sijainnista paljon kiinni. Lisäksi tuolla on karsittu metsikköä motarin ja asuinalueen välistä, mikä on varmaan lisännyt melua. Mutta siitä huolimatta ottaa päähän mikäli tuo nopeusrajoitus jää tuollaiseksi ja vielä muutetaan koskemaan molemminpuolista liikennettä. Meluvallit saattaisivat olla parempi ratkaisu.

Ainoa meluhaitta tuossa tulee on valittajan omasta päästä. Tuusulantietä olen ajanut hyvin paljon siitä lähtien kun kortin sain reilut 13 vuotta sitten enkä ole kertaakaan tuossa nähnyt ainuttakaan vaaratilannetta. Lahdentiellä kerran ja silloinkin jotkut kiinalaisturistit kävelivät moottoritiellä IKEA:n kasseineen.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ainoa meluhaitta tuossa tulee on valittajan omasta päästä. Tuusulantietä olen ajanut hyvin paljon siitä lähtien kun kortin sain reilut 13 vuotta sitten enkä ole kertaakaan tuossa nähnyt ainuttakaan vaaratilannetta. Lahdentiellä kerran ja silloinkin jotkut kiinalaisturistit kävelivät moottoritiellä IKEA:n kasseineen.

Onneksi niitä päätöksiä ei tehdä sen perusteella mitä satut kuulemaan tai näkemään :D

Kyllä siellä on ihan tilastot käytössä.

Kartat.vantaa.fi osoitteesta pystyy tarkastelemaan melualueita. Hyödyllinen sivusto. Esimerkkinä tälläinen, pohdin yhtä tonttia Koivuhaasta, mutta tuli tsekattua paljonko Midgårdin alueella on desibelit päivällä Kehä3:sta ja tuusulanväylästä johtuen. Kevyet 65-70db. Siinä saa muutaman lisäeuron laittaa rakenteisiin ja ikkunoihin, kun alat tuonne taloa pystyttämään ja voitte pohtia kuinka mukava on omalla pihalla viettää kesäpäivää, kun meteli on tuollainen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kummeli ja Lapinlahden Linnut ovat suomalaisia komiikkaryhmiä, joittenka sketsit alkoivat siitä et pari muusikkoa päättivät perseillä ja väkertää sketsejä omaksi ilokseen musiikkihommissa.

Aika yleinen kaava muutenkin, mutta onko Suomessa mitään muuta tunnettua komiikkaryhmää jonka taru olisi alkanut päinvastoin, eli näyttelijänhommista oisikin ruvettu tekemään humoristista musiikkia?

Miten moottoritie eroaa moottoriliikennetiestä?
Meneekö pahasti metsään jos sanon ulkomuistista et toisella ei saa kävellä/mennä polkupyörällä/ajaa mopolla, mopoautolla, traktorilla tai muulla hitaan ajoneuvon kolmion omaavalla kulkuneuvolla?

Tampereen uudehkossa rantatunnelissa ihmettelin viimesyksynä et kyseistä tunnelia ei saa mennä traktorilla, mutta mopoautolla kylläkin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika yleinen kaava muutenkin, mutta onko Suomessa mitään muuta tunnettua komiikkaryhmää jonka taru olisi alkanut päinvastoin, eli näyttelijänhommista oisikin ruvettu tekemään humoristista musiikkia?
Aki ja Turo
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Olen tilaamassa bändikamaa sivustolta, jonka tuotteet toimitetaan briteistä käsin. Pitikös myös Euroopan sisäisissä tilauksissa laittaa postinumeron eteen tuo FI-lyhenne kun tilaa Suomen ulkopuolelta? Mutulla sanoisin että piti mutta ajattelin nyt kuitenkin kysyä vielä täältä, kun jollain muulla on todennäköisesti näistä enemmän kokemusta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen tilaamassa bändikamaa sivustolta, jonka tuotteet toimitetaan briteistä käsin. Pitikös myös Euroopan sisäisissä tilauksissa laittaa postinumeron eteen tuo FI-lyhenne kun tilaa Suomen ulkopuolelta? Mutulla sanoisin että piti mutta ajattelin nyt kuitenkin kysyä vielä täältä, kun jollain muulla on todennäköisesti näistä enemmän kokemusta.

Ei taida olla väliä. Pitäisi ne kamat sieltä tulla sillä tavallisellakin postinumerolla niin kauan kun postiosoitteen alimpana kohtana lukee FINLAND.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei taida olla väliä. Pitäisi ne kamat sieltä tulla sillä tavallisellakin postinumerolla niin kauan kun postiosoitteen alimpana kohtana lukee FINLAND.
Joo, ei mitään väliä ainakaan niin kauan kuin maakin lukee. Ja lukeehan se, jos kys verkkokauppa ulkomaille lähettää. @Smitty#41
En usko toki että haittaakaan tuosta FI:stä on, mutta en ole itse koskaan laittanut.
Tässä yhteydessä mainitsen myös, että tilasin Kiinasta yhden spesiaalin elektroniikkakomponentin, ja se lähtikin tulemaan ilmeisesti maarahtina. Kesti n kolme kuukautta. Reitti oli Kiina-Kazakstan-Venäjä-Puola-Kadoksissakuukauden-Suomi. Voi tosin olla että nuo kaksi viimeistä oli toisinpäin...
 
Viimeksi muokattu:

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Ostin pari viikkoa sitten uuden porakoneen, merkiltään Ryobi. Minulla ei ole ennen ollut Ryobin työkaluja ja olekin miettinyt, että miten Ryobi kuuluu lausua oikein? Lausutaanko niin kuin kirjoitetaan vai pitääkö sanoa "Raiobi", "Riobi" tai jotenkin muuten?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ostin pari viikkoa sitten uuden porakoneen, merkiltään Ryobi. Minulla ei ole ennen ollut Ryobin työkaluja ja olekin miettinyt, että miten Ryobi kuuluu lausua oikein? Lausutaanko niin kuin kirjoitetaan vai pitääkö sanoa "Raiobi", "Riobi" tai jotenkin muuten?
Minun suusta to tulee muodossa Ryobi tai Ryopi. Tuo oo kääntyy vähän öön suuntaan, muttei kuitenkaan ole selkeä öö.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ostin pari viikkoa sitten uuden porakoneen, merkiltään Ryobi. Minulla ei ole ennen ollut Ryobin työkaluja ja olekin miettinyt, että miten Ryobi kuuluu lausua oikein? Lausutaanko niin kuin kirjoitetaan vai pitääkö sanoa "Raiobi", "Riobi" tai jotenkin muuten?
En tiedä, mutta osta ensi kerralla Bosch. Helpompi lausua.
 

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Minun suusta to tulee muodossa Ryobi tai Ryopi. Tuo oo kääntyy vähän öön suuntaan, muttei kuitenkaan ole selkeä öö.

Löysin YouTubesta pari videota ja jenkkien suussa Ryobi oli lähinnä Raiobi, jopa Raioubi. Joku venäläinen/puolalainen lausui Riobi, että tiedä nyt sitten. Itselläni pälkähti päähän ajatus kutsua konetta Raipeksi, mutta Ilvesfanit eivät varmaan tykkäisi.

En tiedä, mutta osta ensi kerralla Bosch. Helpompi lausua.

Ainakaan nuo Boschin vihreät amatöörityökalut eivät ole testeissä oikein pärjänneet. Sinisistä ammattikaluista en niin tiedä.

Makita on vielä helpompi.

Makita pitää muistaa lausua äärimmäisen möreällä bassoäänellä.
 
K

Kiekkokatsoja

Nii tällanenkin ketju on..
Veronpalautuksien päivä. Saatko palautuksia? Mulle pitäs tulla parisataa. No käyhän sillä ruokakaupassa muutaman kerran.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nii tällanenkin ketju on..
Veronpalautuksien päivä. Saatko palautuksia? Mulle pitäs tulla parisataa. No käyhän sillä ruokakaupassa muutaman kerran.

Veronpalautusta tulee huimat 5 euroa. Ja sekin taitaa mennä suoraan ulosottovelan maksuun.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä ja DeWalt.
Loput ovat puuhastelijoiden koneita.
Onko toi DeWalt nyt niin erikoinen? Erivärinen Black&Decker. DeWaltin maine perustuu siihen että Elun sirkkeleistä (jotka oli/on huippuvehkeitä) tuli yrityskaupan myötä DeWaltteja joskus ysärillä.
Tämä siis syvällä Makita-miehen bassoäänellä. Niissä on hinta-laatusuhde kohdillaan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nii tällanenkin ketju on..
Veronpalautuksien päivä. Saatko palautuksia? Mulle pitäs tulla parisataa. No käyhän sillä ruokakaupassa muutaman kerran.

En saa, mutta mätkyjä maksoin suurin piirtein tuon verran, joten voit ajatella minun maksavan tuon summan sulle.

Tekeekö moni muukin innoissaan helvetin raskasta työtä naurettavan pienellä palkalla?
 
K

Kiekkokatsoja

En saa, mutta mätkyjä maksoin suurin piirtein tuon verran, joten voit ajatella minun maksavan tuon summan sulle.

Tekeekö moni muukin innoissaan helvetin raskasta työtä naurettavan pienellä palkalla?
Moni muu on innoissaan, kun hyvinvointiyhteiskunta antaa mahdollisuuden olla tekemättä yhtään mitään. Milloinkaan.

Ja sitten sekalainen kysymys lukijoille. Mikä on pahinta/loukkaavinta/ikävintä, tai epämielyttävintä, mitä sulle on sanottu?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös