Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 108 655
  • 47 279
K

Kiekkokatsoja

Nii tällanenkin ketju on..
Veronpalautuksien päivä. Saatko palautuksia? Mulle pitäs tulla parisataa. No käyhän sillä ruokakaupassa muutaman kerran.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Veronpalautuksien päivä. Saatko palautuksia? Mulle pitäs tulla parisataa. No käyhän sillä ruokakaupassa muutaman kerran.

Veronpalautusta tulee huimat 5 euroa. Ja sekin taitaa mennä suoraan ulosottovelan maksuun.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä ja DeWalt.
Loput ovat puuhastelijoiden koneita.
Onko toi DeWalt nyt niin erikoinen? Erivärinen Black&Decker. DeWaltin maine perustuu siihen että Elun sirkkeleistä (jotka oli/on huippuvehkeitä) tuli yrityskaupan myötä DeWaltteja joskus ysärillä.
Tämä siis syvällä Makita-miehen bassoäänellä. Niissä on hinta-laatusuhde kohdillaan.

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

En saa, mutta mätkyjä maksoin suurin piirtein tuon verran, joten voit ajatella minun maksavan tuon summan sulle.

Tekeekö moni muukin innoissaan helvetin raskasta työtä naurettavan pienellä palkalla?

K

Kiekkokatsoja

En saa, mutta mätkyjä maksoin suurin piirtein tuon verran, joten voit ajatella minun maksavan tuon summan sulle.

Tekeekö moni muukin innoissaan helvetin raskasta työtä naurettavan pienellä palkalla?
Moni muu on innoissaan, kun hyvinvointiyhteiskunta antaa mahdollisuuden olla tekemättä yhtään mitään. Milloinkaan.

Ja sitten sekalainen kysymys lukijoille. Mikä on pahinta/loukkaavinta/ikävintä, tai epämielyttävintä, mitä sulle on sanottu?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Voikohan Pasi Viherahon luokitella tuohon samaan? Molemmat ovat kyllä harvinaisen tuttuja tapauksia tuolta YouTuben maailmasta. Ihan mielenkiintoisiakin ihmisiä.
Voi toki. Selkeimmät erot näiden kahden tubettajakasvon välillä ovat tietty, että Pasi ei ole Nipan tapaan henkisesti rajoittunut ja hän on maleksinut pitkäaikaistyöttömänä lähinnä omaa aikaansaamattomuuttaan. Lisäksi loisimisvuosia taitaa olla alla jo tuplamäärä Lempäälän keisariin verrattuna. Toki niilokin on tätä vauhtia vielä viisikymppisenä persaukinen pitkäaikaistyötön, en näe yhtäkään syytä miksi tuohon tulisi minkäänlaista muutosta seuraavan 13 vuoden aikana.
Kuinkahan moni jatkoaikalainen on käynyt Australiassa? Tuo olisi matkakokemuksena erittäin eksoottinen.
Australia kuulostaa tosiaan ihanalta lomakohteelta ja takuulla heti kun talous on täällä päässä siinä kunnossa ja rahaa säästetty tarpeeksi, niin varmasti lähen mitä pikimmiten ausseihin morjestamaan kenguruita ja koalia... ja samalla tietysti pyrin pysymään pois niiden vaarallisimpien petojen tieltä.

K

Kiekkokatsoja

Mihin kaupunkiiin tai maahan muuttaisit, jos persaus.. siis lompakko kestäisi?
Voi olla myös osan vuodesta asumistakin.
Itsellä se voisi olla 2-3 paikassa asumista, vuoden ympäri.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikö Suomi ole yksi maailman kalleimmista (top10-20) maista? En siis ymmärrä kysymystä. Jos haluaa muuttaa johonkin niin kannattaa muuttaa, voin vain kuvitella kuinka raskasta on asua jossain missä ei halua.

K

Kiekkokatsoja

Eikö Suomi ole yksi maailman kalleimmista (top10-20) maista? En siis ymmärrä kysymystä. Jos haluaa muuttaa johonkin niin kannattaa muuttaa, voin vain kuvitella kuinka raskasta on asua jossain missä ei halua.
Kyse ei ole vastakkainasettelusta. Lähinnä kyselyä haaveista. Haaveista joita ei ole välttämätöntä toteuttaa.
Luulen että monilla voisi olla haaveita, missä asuisi. Esim eläkkeellä, tai silloin kun lompakko olisi riittävän pullea.
Esimerkiksi talvet etelän lämmössä ja kesä Suomessa. Taikka haave muuttaa entiselle kotipaikkakunnalleen, mutta työ onkin toisaalla.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä joku Elboniakin on kallis, jos sulla ei ole duunia, mitä voisit siellä suorittaa. Nippu pitää olla kunnossa, jos muuttaa pysyvästi ilman duunia tai osa-aikaisesti duunin pysyessä kotimaassa.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä joku Elboniakin on kallis, jos sulla ei ole duunia, mitä voisit siellä suorittaa. Nippu pitää olla kunnossa, jos muuttaa pysyvästi ilman duunia tai osa-aikaisesti duunin pysyessä kotimaassa.
No sitä just vähän tarkoitin, että sisältyykö kysymykseen myös se että lopettaisi työssäkäynnin kokonaan ja pitäisikö pärjätä nykyisillä varoilla ("jos lompakko kestää"), vai olisiko raha ikäänkuin poistettu yhtälöstä. Vai olisiko tarkoitus työskennellä myös siellä haavemaassa.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Voi olla myös osan vuodesta asumistakin.
Itsellä se voisi olla 2-3 paikassa asumista, vuoden ympäri.

Se olennaisin lihavoitu. Jos lompakko kestää palveluista maksamisen; asuminen [kiinteistövälittäjä, isännöinti], lääkäripalvelut, byrokratiasta ja kielimuurista selviäminen ja 2-3 asunnon ylläpito, niin omat mieltymykset ratkaisevat. Ilmasto, harrastusmahdollisuudet, paljon seuraelämää/paljon omaa rauhaa jne.
Jos pitää pihistellä, niin sitten esimerkiksi Thaimaa, Brasilia, Espanja, Portugali, Albania ja Viro.
Itsehän olen asunut vuosikausia eri maissa, mutta aina on ollut työpaikka ja asunto valmiina.
Jokaisesta maasta pitää vain löytää ne hyvät puolet, eikä takertua niihin hunompiin asioihin.

K

Kiekkokatsoja

Loppukesä, ja sää nyt +loppuviikolla hieno. Mitä teet loppukesällä, kun sää n. +20- ja on vapaa-aikaa?
Itse ainakin yritän olla ulkona mahdollisimman paljon. Istun, kävelen ja pyöräilen. Onneksi mulla ei oo mitään akuuttia, pakko tehdä juttua olemassa.
Syksyn ja talven säässä, ehtii hyvinkin tehdä ja olla sisätiloissa. Vaikkapa jäähallissa.
Lisäys. Mulle on nautinto, jos saa olla ulkona vähemmällä vaatteella. Nakuilusta tosin en nauti, mutta t paita shortsit kelistä paljonkin. +20-25 on paras lämpötila ulkona. Mutta toki vähempikin ok, kun sopivasti pukeutuu.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paljonko kulutan kaloreita, jos kävelen perusvauhtia tunnin?
Vajaan 2 pikkukaljan verran.. veikkaan.
Noin perusfysiikan näkökulmasta, vauhdilla ei ole väliä. Aina menee yhtä paljon, joskus vaan vähempi tai enempi aikaa. Siirrä kappale X pisteestä A pisteeseen B, vie aina yhtä paljon energiaa. Teho vaikuttaa sitten siihen, paljon menee aikaa. Vastaus riippuu kappaleen massasta ja matkasta, kuten sinunkin tapauksessa.

K

Kiekkokatsoja

Noin perusfysiikan näkökulmasta, vauhdilla ei ole väliä. Aina menee yhtä paljon, joskus vaan vähempi tai enempi aikaa. Siirrä kappale X pisteestä A pisteeseen B, vie aina yhtä paljon energiaa. Teho vaikuttaa sitten siihen, paljon menee aikaa. Vastaus riippuu kappaleen massasta ja matkasta, kuten sinunkin tapauksessa.
Ookei. Tulipas tarkka vastaus, mikäs siinä. Entäpäs jos laskennallinen paino on tuollainen keskimääräpainoinen mies.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

Glove

Jäsen
K

Kiekkokatsoja

319 kaloria tekee kaksi 0,33 litran tölkkiä kaljaa ja melkein puolet kolmannesta siihen päälle. Sitähän @Kiekkokatsoja alunperin kysyi.

On nämä keskustelupalstat hienoja kun voidaan ratkoa arkipäivän ongelmia ja auttaa samalla miestä mäessä.
Kyllä.
Itse en ajatellut, mutta tuli mieleen ajatus, että mitäs jos joku laskennallinen nörtti (en minä).. niin lähtisi kävelylle olutreppu mukanaan. Aina kun olisi yhden oluen kalorit kävelty, voisi pysähtyä, ja ottaa oluen. Toki tämän olutjutun voisi tehdä ennen kävelyä, tai kävelyn jälkeen.
Pysyisi kalorit kohdallaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy