Jotakuinkin noin. Toki kunnostasi riippuen tunnin kävelyllä on muita terveydellisiä vaikutuksia.Paljonko kulutan kaloreita, jos kävelen perusvauhtia tunnin?
Vajaan 2 pikkukaljan verran.. veikkaan.
Jotakuinkin noin. Toki kunnostasi riippuen tunnin kävelyllä on muita terveydellisiä vaikutuksia.Paljonko kulutan kaloreita, jos kävelen perusvauhtia tunnin?
Noin perusfysiikan näkökulmasta, vauhdilla ei ole väliä. Aina menee yhtä paljon, joskus vaan vähempi tai enempi aikaa. Siirrä kappale X pisteestä A pisteeseen B, vie aina yhtä paljon energiaa. Teho vaikuttaa sitten siihen, paljon menee aikaa. Vastaus riippuu kappaleen massasta ja matkasta, kuten sinunkin tapauksessa.Paljonko kulutan kaloreita, jos kävelen perusvauhtia tunnin?
Ookei. Tulipas tarkka vastaus, mikäs siinä. Entäpäs jos laskennallinen paino on tuollainen keskimääräpainoinen mies.Noin perusfysiikan näkökulmasta, vauhdilla ei ole väliä. Aina menee yhtä paljon, joskus vaan vähempi tai enempi aikaa. Siirrä kappale X pisteestä A pisteeseen B, vie aina yhtä paljon energiaa. Teho vaikuttaa sitten siihen, paljon menee aikaa. Vastaus riippuu kappaleen massasta ja matkasta, kuten sinunkin tapauksessa.
https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuriOokei. Tulipas tarkka vastaus, mikäs siinä. Entäpäs jos laskennallinen paino on tuollainen keskimääräpainoinen mies.
319 kaloria tekee kaksi 0,33 litran tölkkiä kaljaa ja melkein puolet kolmannesta siihen päälle. Sitähän @Kiekkokatsoja alunperin kysyi.https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri
Ikä 30 vuotta, mies, 180cm, 80kg laitoin ja kävely 5,4km/tunti reipas kävely, 319 kcal.
Arvot siis hatusta vedettynä.
Kyllä.319 kaloria tekee kaksi 0,33 litran tölkkiä kaljaa ja melkein puolet kolmannesta siihen päälle. Sitähän @Kiekkokatsoja alunperin kysyi.
On nämä keskustelupalstat hienoja kun voidaan ratkoa arkipäivän ongelmia ja auttaa samalla miestä mäessä.
Kyllähän kalja kädessä tulee usein keskustassa käppäiltyä. Seurailee vaikka jotain peffaa tms.Itse en ajatellut, mutta tuli mieleen ajatus, että mitäs jos joku laskennallinen nörtti (en minä).. niin lähtisi kävelylle olutreppu mukanaan. Aina kun olisi yhden oluen kalorit kävelty, voisi pysähtyä, ja ottaa oluen. Toki tämän olutjutun voisi tehdä ennen kävelyä, tai kävelyn jälkeen.
Pysyisi kalorit kohdallaan.
En tässä iässä enää jaksa mitään leipiä voidella. Maitoakin join johonkin inttiin asti tai sieltä muistan kettuilua kun muut joi vettä."Päivän kysymys". Minkälaista leipää syöt?
Itse suosin moniviljaista, tai sitten kauraleipää. Sellaisia, joiden kuitupitoisuus on kohtuullisen korkea.
Vai etkö syö leipää ollenkaan, tai hyvin vähän?
Fingerporissa oli joku aika sitten Italian ympäriajosta, jossa tietenkin oli auto katollaan."Päivän kysymys". Minkälaista leipää syöt?
Itse suosin moniviljaista, tai sitten kauraleipää. Sellaisia, joiden kuitupitoisuus on kohtuullisen korkea.
Vai etkö syö leipää ollenkaan, tai hyvin vähän?
Leivättömyys ja ajoneuvolla ajo on vaarallinen yhdistelmä. Siksi koska "leipä miehen tiellä pitää" sanonta, voi iskeä leivättömään.
-Saa tämän lähettää fingerporiin, jos kelpaa. Siihen piirrokseen sitten rallikuski, joka ajaa ulos.
Roskien vienti ulos auttaa melko usein.Lisäys. Kysymys nro 2. Miten hävität banaanikärpäset?
Tossa pari sellaista, kävi mua moikkaamassa.
Moro!Lisäys. Kysymys nro 2. Miten hävität banaanikärpäset?
Mutta jos juokset tuon saman matkan, niin kaloreja kuluu kävelyä enemmän.Noin perusfysiikan näkökulmasta, vauhdilla ei ole väliä. Aina menee yhtä paljon, joskus vaan vähempi tai enempi aikaa. Siirrä kappale X pisteestä A pisteeseen B, vie aina yhtä paljon energiaa. Teho vaikuttaa sitten siihen, paljon menee aikaa. Vastaus riippuu kappaleen massasta ja matkasta, kuten sinunkin tapauksessa.
Lisäys. Kysymys nro 2. Miten hävität banaanikärpäset?
Banaanikärpäsillä on sama maku kuin minulla, ne tykkäävät lonkerosta. Kerran kun sattui olemaan kämpässä muutama banaanikärpänen ja jäi yöksi lähes tyhjä lonkerolasi pöydälle niin siellä ne lillui aamulla koko sukukunta. Saattaisin toki itsekin hukkua jos lonkerouima-altaaseen joutuisin. Ei tietäisi joisiko vai hengittäisikö ja kun tarpeeksi monesti hörppäisi niin taitaisi hukkua.Lisäys. Kysymys nro 2. Miten hävität banaanikärpäset?
Joo työpaikalla kerran eräs sanoi: Katsokaa, ja suihkautti kärpästä jollain spray pullolla. Kärpänen tipahti heti.Itse vien kanssa roskat ja tutkin löytyykö kämpästä jostain esim. märäntynyt banaani tai joku muu hedelmä. Joskus on näinkin käynyt.
Sitten jäljelle jääneet olen yleensä murhannut esimerkiksi suihkutettavalla dödöllä.
Ja laita lime lisäksi. Ei muuten tule uudelleen.Moro!
Laita korkeakauluksiseen, päästä suipponevaan lasiin (viinilasi tms.) Omenaviinietikkaa, vettä ja tippa tiskiainetta. Jätä lasi kärpäsien luokse noin viikoksi. Tappaa tulevankin sukupolven.
Keitin aamulla kaksi kuppia juhlamokkaa.Minkä mokan olet tehnyt viimeksi?
No, edellinen taisi olla se, kun jätin auton avaimet lukittuun autoon. Ajelen -91 Corollalla, joten joo, se on mahdollista. Käyttäkää te niitä itseohjautuvia autoja. Minä tykkään ajaa autoa. Sen tunnustan, että oli jo toinen kerta, kun tämä kävi. Tällä kertaa toisen samanlaisen Corollan avaimet löytyi kotoa ja sillä pääsin sisään. Viimeksi olikin hieman erilainen homma.Minkä mokan olet tehnyt viimeksi?
Tästäpä tuli mieleen juttu vuosien takaa. Auto oli Chrysler Voyager. Pakkasaamu, laitoin auton käymään ja aloin rappaamaan ikkunoita puhtaaksi. Sitten en enää päässytkään autoon. Siinä se käydä hyrskytteli sen ajan, että sain apuvoimia paikalle.No, edellinen taisi olla se, kun jätin auton avaimet lukittuun autoon. Ajelen -91 Corollalla, joten joo, se on mahdollista. Käyttäkää te niitä itseohjautuvia autoja. Minä tykkään ajaa autoa. Sen tunnustan, että oli jo toinen kerta, kun tämä kävi. Tällä kertaa toisen samanlaisen Corollan avaimet löytyi kotoa ja sillä pääsin sisään. Viimeksi olikin hieman erilainen homma.
Lisäys. Kysymys nro 2. Miten hävität banaanikärpäset?
Jos tarkoitit banaanikärpästen kiveksiä, niin tuolla keinolla jää kaikki naaraat vielä eloon. Mikäli tarkoitit mun kasseja, niin tuon neuvon jätän kyllä väliin.Ensin pitää ajella toinen kives karvattomaksi. Sitten tuikataan karvat siitä toisesta kiveksestä tuleen.
Lopuksi hutkitaan banaanikärpäset hengettömiksi vesurilla.