Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 752
  • 6 153
Joskus ärsyttää kun sanoo kassalle moi ja se alkaa sössöttää jotain ruotsia. Pahinta kun kassa eka sanoo suomeksi ja sit vielä ruotsiksi perään. Mitä helvettiä, ollaan kuitenkin suomessa ni voitais ihan kotimaan kielellä hoitaa. Varsinkin kun en ole mikään vitun hurri. Voisi muuttaa kaksikieliseltä alueelta pois. Aloin miettimään, niin melkein alkoi jo vituttamaan.

Sä olet se vieraskielinen siirtolainen, joka puhuu eri kieltä kuin alkuperäisväestö.

Ja vielä alempaa kieltä.

Kieltä, jolla on ensimmäinen kirja kirjoitettu 1864, sitä ennen oli vain käännöksiä.

Sulla on väärä asenne.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
How I Met Your Mother:n kutsuminen Ensisilmäyksellä-nimellä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
YouTube-mainokset ennen videota, mutta etenkin videon jälkeen, jumankauta jälkeen, ärsyttävät. Saahan niitä luonnollisesti skipattua tai kierrettyäkin, mutta ottavat ne kupoliin aika ajoin. Kyseessä on tosin melko harmiton juttu, eikä niistä universumi kaadu kumoon.
Mulla on aina Adblock Plus estämässä turhat mainokset niin eipä ole tuotakaan ongelmaa. Otan sen pois päältä vain sellaisilla sivustoilla, jotka sitä erikseen vaativat.

Spotifyssa mainokset ärsyttivät mua myös siihen pisteeseen, että päädyin lopulta hommaamaan Premiumin, enkä tuosta sittemmin ole ikinä edes harkinnut luopuvani. Musa on mulle sen verran tärkeä osa elämää, että en halua raivostuttavien mainosten pilaavan eargasmisia nautintohetkiäni. Merkittävin etu tossa Premiumissa on se että voin käyttää myös kännykälläni Spotifyta täysin vapaasti. Tuo 10 euroa kuussa on lopulta sen verran vaatimaton hinta että mun täytyisi olla täysin broke, että mut saisi katkaisemaan Premiumin.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Spotifyssa mainokset ärsyttivät mua myös siihen pisteeseen, että päädyin lopulta hommaamaan Premiumin, enkä tuosta sittemmin ole ikinä edes harkinnut luopuvani.

Tämähän on kuin kapitalistin ABC-kirjasta kuinka tehdään asiakashankintaa. Joillain sivustoilla on tekstejä tiedämme, että et tullut tänne mainosten takia, mutta.

Yllättävänkin vähän ehkä on niitä mitkä valittaa AdBlockerista. Luulisi tuon olevan perushomma paitsi sitten toisaalta se olisi kävijälle vittuilua. Joskus joutuu poistamaan, kun on joku mielenkiintoinen artikkeli.

Jatkoaika on ilmoittanut oletettavasti virallisesti tai ainakin Ylläpidon suulla, että heitä ei kiinnosta käyttääkö joku.

Pieni asia muuten mikä ärsyttää on miksi kaikki ei käytä. Tuo pitäisi saada alakoulun opetussuunnitelmaan.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on aina Adblock Plus estämässä turhat mainokset niin eipä ole tuotakaan ongelmaa. Otan sen pois päältä vain sellaisilla sivustoilla, jotka sitä erikseen vaativat.

Youtubessa on tosin jo hyvin yleistä, että mainokset sijoitellaan itse videon sisälle, jolloin niitä ei voi blokata. Ymmärrän toki tämän myös tubettajan kannalta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Youtubessa on tosin jo hyvin yleistä, että mainokset sijoitellaan itse videon sisälle, jolloin niitä ei voi blokata. Ymmärrän toki tämän myös tubettajan kannalta.

Tämä vaikuttaisi empiirisen kokemuksen perusteella olevan melko lailla maakohtainen. Joskus miettii kuinka täällä on näin paljon mainoksia ja jonkun valtiorajan ylitettyä ei vaikuta enää samalta ollenkaan.

Tiedä sitten, tuskin kertoisivat vaikka kysyisi.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä vaikuttaisi empiirisen kokemuksen perusteella olevan melko lailla maakohtainen. Joskus miettii kuinka täällä on näin paljon mainoksia ja jonkun valtiorajan ylitettyä ei vaikuta enää samalta ollenkaan.

Tiedä sitten, tuskin kertoisivat vaikka kysyisi.

Ei ole maakohtainen vaan siis tarkoitin noita videon sisältöön jemmattuja mainoksia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
"Sä et ymmärrä kun sulla ei ole omia lapsia" tai "Ymmärrät sitten kun sulla on omia lapsia" .
Yleinen valhe. Mulla on ollut omia lapsia jo 90-luvulta lähtien, enkä ymmärrä vieläkään.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ihmiset jotka kirjoittaa kaikkien lyhenteellisten joukkueiden nimet tietoisesti väärin omaa laiskuuttaan. Hpk, Tps, Hifk jne.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Ihmiset jotka kirjoittaa kaikkien lyhenteellisten joukkueiden nimet tietoisesti väärin omaa laiskuuttaan. Hpk, Tps, Hifk jne.

Ihmiset jotka kirjoittavat valtaosan asioista väärin pelkkää laiskuuttaan. En siis viittaa tässä sinuun vaan noin yleensä. Yhdyssanat täysin tuntematon käsite, enään, tahalleen, kappalejako jne. Lista on pitkä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ihmiset jotka kirjoittavat valtaosan asioista väärin pelkkää laiskuuttaan. En siis viittaa tässä sinuun vaan noin yleensä. Yhdyssanat täysin tuntematon käsite, enään, tahalleen, kappalejako jne. Lista on pitkä.
Enään ja kyynerpää eritoten ovat sen tason vieläpä melko yleisiä kielioppivirheitä, jotka Peter Griffiniä lainaten "grinds my gears". Itse sorruin kanssa vielä teininä kirjoittamaan kuullostaa kahella L-kirjaimella. Sitten kans yksi ihan hävyttömän ruma kielioppivirhe johon mm. eräs kaverini sortuu jatkuvasti on perjaatteessa. Särähtää tuokin silmään niin perkuleesti.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Enään ja kyynerpää eritoten ovat sen tason vieläpä melko yleisiä kielioppivirheitä, jotka Peter Griffiniä lainaten "grinds my gears". Itse sorruin kanssa vielä teininä kirjoittamaan kuullostaa kahella L-kirjaimella. Sitten kans yksi ihan hävyttömän ruma kielioppivirhe johon mm. eräs kaverini sortuu jatkuvasti on perjaatteessa. Särähtää tuokin silmään niin perkuleesti.

HerraNjumala, kyllä näitä riittää. Tuota perjaatteessa on joskus kaveriporukassa käytetty puhekielessä ihan läpällä, ei ole tullut koskaan mieleen että joku käyttäisi sitä oikeasti.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Se ärsyttää kun jostain uutisesta on poistettu kommentointi käytöstä tai vaihtoehtoisesti kommentit eivät lataudu. Myöskin se on outoa, että omat kommentit eivät koskaan läpäise Ilta-Sanomien "sensuuria", kun taas paljon asiattomampia ja turhempia kommentteja pääsee läpi.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ihmiset jotka kirjoittavat valtaosan asioista väärin pelkkää laiskuuttaan. En siis viittaa tässä sinuun vaan noin yleensä. Yhdyssanat täysin tuntematon käsite, enään, tahalleen, kappalejako jne. Lista on pitkä.

Itseäni ärsyttää ihmiset, jotka eivät osaa kirjoittaa päivämääriä.

Kaikki osaavat kirjoittaa päivämäärän 14.6.2019, mutta jos ei tarvitse vuosilukua ilmoittaa, niin jostain syystä kuukauden jälkeinen piste jää yllättävän monella pois. Silmiin sattuu, kun jossain näkee neljätoista piste kuusi sen tarkoitetun neljästoista kuudetta sijaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Perkele, pussilakana hajosi. Varvas meni läpi ja nyt se on melkein kahdessa osassa. Täytyy huomenna laittaa uusi. Eikä meillä ole enää montaa parillista pussilakanaa... täytyy laittaa sekapareja tai ostaa uusia. Yhtään pussilakanasetti ei edes häälahjaksi tullut...
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Avattu palindromi arkku-ketjun otsikko ei itsessään ole palindromi ja lisäksi siinä on vielä kirjoitusvirhe.
 
K

Kiekkokatsoja

Odottaminen, että pääsee töistä kotiin.
Odottaminen, että pääsee lomalta töihin..
Tai ei nyt ihan niin..
Tässäpä odotan että kello on 12 ja pääsen vieraaksi kyläpaikkaan.

Lisäys. Toisen henkilön pierun haju. Oma paska ei haise.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös