Mainos

Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

• 965 268
  • 6 382

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"Kiihdytys, raju jarrutus" -ajotyylillä varustetut bussikuskit. Voi vittu.

Myös bussikuskit, jotka lähtee pysäkiltä ilman mitään varoitusta. Pari kertaa meinannut ajaa bussin kylkeen, kun on lähtenyt ilman vilkkua, tai siis laittanut vilkun päälle samalla hetkellä, kun lähtenyt liikkeelle. Sen verran varovaiseksi olen tullut, että nykyään usein hiljennän neljänkympin alueella, jos bussi on pysäkillä. Jotkut sitten laittavat vilkun päälle ja jäävät odottelemaan, että tuleeko auto ohi vai antaako (oikeaoppisesti) tietä ja joskus tulee sitten jäätyä jopa pysähdyttyä kokonaan siihen bussin taakse. Nämä siis tapahtuneet täällä Espoossa.

Sitä vain mietin, että ovatko jotkut bussikuskit oikeasti niin vitun tyhmiä, että eivät pysäkiltä lähtiessä seuraa ollenkaan muuta liikennettä?

Ralph

Jäsen
Myös bussikuskit, jotka lähtee pysäkiltä ilman mitään varoitusta. Pari kertaa meinannut ajaa bussin kylkeen, kun on lähtenyt ilman vilkkua, tai siis laittanut vilkun päälle samalla hetkellä, kun lähtenyt liikkeelle. Sen verran varovaiseksi olen tullut, että nykyään usein hiljennän neljänkympin alueella, jos bussi on pysäkillä. Jotkut sitten laittavat vilkun päälle ja jäävät odottelemaan, että tuleeko auto ohi vai antaako (oikeaoppisesti) tietä. Nämä siis tapahtuneet täällä Espoossa.
Sitten on niitä, jotka laittavat vilkun päälle jo vaikka siellä on asiakkaita astumassa yhä sisään, koska halutaan että takana tulevat autot jarruttaisivat ja päästäisivät bussin heti edelle.

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sitten on niitä, jotka laittavat vilkun päälle jo vaikka siellä on asiakkaita astumassa yhä sisään, koska halutaan että takana tulevat autot jarruttaisivat ja päästäisivät bussin heti edelle.

Eniten vituttaa se, että nämä mainitsemani tapaukset ovat olleet suht hiljaisella tiellä eli hyvin olisi voinut odottaa sen 2-3 sekuntia, että ajan ohi, eikä vain kiilata eteen aiheuttaen samalla vaaratilanteen.

Edit. Ja nuo @aquanqua mainitsemat kiihdytä-jarruta -kuskit vituttaa erityisesti, kun on pienen lapsen kanssa liikenteessä. Pari kertaa meinannut poika kaatua bussissa.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Busseillahan on etuajo-oikeus lähteä pysäkiltä (jos vilkku on päällä). Kaveri opetti tuon jo ennen kuin muutin pk-seudulle. Sen siis, että ne kyllä lähtevät miten sattuu ja aina kannattaa varoa pysäkillä olevaa bussia.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ärsyttää tämä loppumattomalta tuntuva elokuvantekijöiden film noir -villitys. Ei niissä tarinoissa sinänsä vikaa ole, mutta kyllästyttää se, että suurin osa elokuvasta tapahtuu pimeässä ja hämärässä - ja/tai on vielä kuvattu jonkun suodattimen läpi niin, että kuva on epäselvä.
Ennen oli sentään aina aurinkoiset länkkärit, Sound of Music-tyyppiset spektaakkelit, jopa No Country for Old Men oli sentään valoisa, vaikka tarina olikin synkkä. Mitä hyötyä on teräväpiirtotelkkarista, kun ruutu on koko ajan täynnä pimeää.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Elokuvissa enemmän vielä kuin yllämainittu ärsyttää suomalaisten elokuvien äänimaailma. Dialogi on epäselvää muminaa (etenkin jos siellä on nämä Marlon Brandon peruna suussa -puhekoulun stipendiaatit Mikko Leppälahti ja Laura Böörn), mutta auta armias kun tulee autoilukohtaus ja poppibiisi. Heti paukkuu 50 desibeliä lisää ja korvat vuotaa verta. Mikä vittu siinä on, että suomalaisia elokuvia ei osata äänittää eikä miksata kunnolla?

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Elokuvat tehdään elokuvateattereihin katsottavaksi. Ei niitä tehdä sen mukaan miten kenenkin kotona on laitteet näitä varten.
Sama homma se on siellä teatterissa. Puheen kuullakseen saa pinnistellä, ja musa paukkuu niin että tuoli tutisee.

A Siente

Jäsen
Sama homma se on siellä teatterissa. Puheen kuullakseen saa pinnistellä, ja musa paukkuu niin että tuoli tutisee.

No sit se on huonosti miksattu elokuva. En ainakaan itse muista tuollaista kokeneeni edes suomalaisten elokuvien kohdalla. Ihan mielenkiinnosta kysyn, voitko nimetä elokuvan jossa tälläistä on ollut?

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki suomalaiset. Pahimpina ehkä nämä Aleksi Mäkelän kahden tunnin musavideot. Jesperi Hääppöset ja nämä mutisee jotain hiljaa ja sitten Ville Pusa huutaa Ingen vinner niin vitun kovaa että rappaukset tippuu katosta.

Yhtään kotimaista leffaa viimeisen noin 30 vuoden ajalta en muista, jossa muu äänimaailma ei hukuttaisi dialogia alleen. Ulkomailla tämä osataan, miksi meillä ei?

A Siente

Jäsen
Saman ääniongelman huomannu kotimaisissa dokumentti/tosi-tv sarjoissa, joissa on joku pakottava tarve lisätä dramaattista taustamusiikkia puheen päälle. Ärsyttävää.

A Siente

Jäsen
Joskus ärsyttää kun sanoo kassalle moi ja se alkaa sössöttää jotain ruotsia. Pahinta kun kassa eka sanoo suomeksi ja sit vielä ruotsiksi perään. Mitä helvettiä, ollaan kuitenkin suomessa ni voitais ihan kotimaan kielellä hoitaa. Varsinkin kun en ole mikään vitun hurri. Voisi muuttaa kaksikieliseltä alueelta pois. Aloin miettimään, niin melkein alkoi jo vituttamaan.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Joskus ärsyttää kun sanoo kassalle moi ja se alkaa sössöttää jotain ruotsia.

Missä tätä tapahtuu? Jossain Pietarsaaressa?

Tai jossain Ekenäsissä. Joo, sitä kuntaa ei enää ole... on vain joku Raasepori. Muistan jonkun retken Ekenäsiin kun jossain pikkuputiikeissa oli myyjiä jotka eivät osanneet suomea, tai halusivat esittää etteivät osanneet. Kyllä ne asiat jotenkin sai sönkötettyä selviksi kun olin pari vuotta ruotsia opetellut. Matkakumppanini osasi vielä vähemmän ruotsia tai siis ei tiennyt sanaakaan (olin matkalla mummoni kanssa).

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jokunen vuosi sitten kun tuli vietettyä kuukauden verran aikaa länsirannikolla niin kyllähän tuohon ruotsin kieleen jatkuvasti asioidessaan törmäsi. Lähinnä kyllä ärsytti se, että oli kakarana niin idiootti, että ei viitsinyt tuota kieltä opetella kun sen siitä helpolla ilmaiseksi mukaan olisi saanut.

Joskus ärsyttää kun sanoo kassalle moi ja se alkaa sössöttää jotain ruotsia. Pahinta kun kassa eka sanoo suomeksi ja sit vielä ruotsiksi perään. Mitä helvettiä, ollaan kuitenkin suomessa ni voitais ihan kotimaan kielellä hoitaa. Varsinkin kun en ole mikään vitun hurri. Voisi muuttaa kaksikieliseltä alueelta pois. Aloin miettimään, niin melkein alkoi jo vituttamaan.

Sä olet se vieraskielinen siirtolainen, joka puhuu eri kieltä kuin alkuperäisväestö.

Ja vielä alempaa kieltä.

Kieltä, jolla on ensimmäinen kirja kirjoitettu 1864, sitä ennen oli vain käännöksiä.

Sulla on väärä asenne.

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
How I Met Your Mother:n kutsuminen Ensisilmäyksellä-nimellä.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
YouTube-mainokset ennen videota, mutta etenkin videon jälkeen, jumankauta jälkeen, ärsyttävät. Saahan niitä luonnollisesti skipattua tai kierrettyäkin, mutta ottavat ne kupoliin aika ajoin. Kyseessä on tosin melko harmiton juttu, eikä niistä universumi kaadu kumoon.
Mulla on aina Adblock Plus estämässä turhat mainokset niin eipä ole tuotakaan ongelmaa. Otan sen pois päältä vain sellaisilla sivustoilla, jotka sitä erikseen vaativat.

Spotifyssa mainokset ärsyttivät mua myös siihen pisteeseen, että päädyin lopulta hommaamaan Premiumin, enkä tuosta sittemmin ole ikinä edes harkinnut luopuvani. Musa on mulle sen verran tärkeä osa elämää, että en halua raivostuttavien mainosten pilaavan eargasmisia nautintohetkiäni. Merkittävin etu tossa Premiumissa on se että voin käyttää myös kännykälläni Spotifyta täysin vapaasti. Tuo 10 euroa kuussa on lopulta sen verran vaatimaton hinta että mun täytyisi olla täysin broke, että mut saisi katkaisemaan Premiumin.

Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Spotifyssa mainokset ärsyttivät mua myös siihen pisteeseen, että päädyin lopulta hommaamaan Premiumin, enkä tuosta sittemmin ole ikinä edes harkinnut luopuvani.

Tämähän on kuin kapitalistin ABC-kirjasta kuinka tehdään asiakashankintaa. Joillain sivustoilla on tekstejä tiedämme, että et tullut tänne mainosten takia, mutta.

Yllättävänkin vähän ehkä on niitä mitkä valittaa AdBlockerista. Luulisi tuon olevan perushomma paitsi sitten toisaalta se olisi kävijälle vittuilua. Joskus joutuu poistamaan, kun on joku mielenkiintoinen artikkeli.

Jatkoaika on ilmoittanut oletettavasti virallisesti tai ainakin Ylläpidon suulla, että heitä ei kiinnosta käyttääkö joku.

Pieni asia muuten mikä ärsyttää on miksi kaikki ei käytä. Tuo pitäisi saada alakoulun opetussuunnitelmaan.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on aina Adblock Plus estämässä turhat mainokset niin eipä ole tuotakaan ongelmaa. Otan sen pois päältä vain sellaisilla sivustoilla, jotka sitä erikseen vaativat.

Youtubessa on tosin jo hyvin yleistä, että mainokset sijoitellaan itse videon sisälle, jolloin niitä ei voi blokata. Ymmärrän toki tämän myös tubettajan kannalta.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Youtubessa on tosin jo hyvin yleistä, että mainokset sijoitellaan itse videon sisälle, jolloin niitä ei voi blokata. Ymmärrän toki tämän myös tubettajan kannalta.

Tämä vaikuttaisi empiirisen kokemuksen perusteella olevan melko lailla maakohtainen. Joskus miettii kuinka täällä on näin paljon mainoksia ja jonkun valtiorajan ylitettyä ei vaikuta enää samalta ollenkaan.

Tiedä sitten, tuskin kertoisivat vaikka kysyisi.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä vaikuttaisi empiirisen kokemuksen perusteella olevan melko lailla maakohtainen. Joskus miettii kuinka täällä on näin paljon mainoksia ja jonkun valtiorajan ylitettyä ei vaikuta enää samalta ollenkaan.

Tiedä sitten, tuskin kertoisivat vaikka kysyisi.

Ei ole maakohtainen vaan siis tarkoitin noita videon sisältöön jemmattuja mainoksia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy