No ainakaan kirjoitustesi perusteella susta ei pahaa luuta löydykään. Varmasti ihan kaikkia ärsyttää jotkin sairaat ihmiset. Heihin vaan tulee suhtautua vähän eri tavalla.
Juu, välillä voi olla raskasta olla tekemisissä vähän sairaiden ihmisten kanssa. Etenkin jos on päivittäinkin tekemisissä. Näistä asioista pitäisi kai osata kirjoittaa sellain kauniisti kun on vähän herkkiä aiheita.
Esimerkiksi täällä liiankin paljon kirjoituksissani toistuneessa kuntoutuskeskuksessa asuu ja käy välillä erilaista porukkaa. Kaikkihan me sairaita täällä olemme, tai no minä nyt alan itse olemaan jo kuntoutunut mutta joukkoon mahtuu sitten vakavamminkin sairaita. Ihmisiä joista huomaa jo päällepäin että tuo ei käy ihan täysillä. Sen huomaa esimerkiksi puheista, käyttäytymisestä jne.
Se hyvä juttu on että nämä ovat hyväntahtoisia. Ei todellakaan mitään kusipäitä. Mutta silti se käy välillä voimille kun näihin ihmisiin törmää täällä ainakin lähes päivittäin. Yritän kyllä olla mukava heillekin ja päästää toisesta korvasta heti ulos sen mikä on toisesta korvasta sisään tullut. Kun voi tulla siis minkä tason juttua vaan missä tahansa tilanteessakin kun ei tunnu olevan tosiaan mitään suodatinta. Ja sitten todella paljon tuota samojen sanomisten toistoa.
Yhdellä toisella asukkaallakin täällä on sama etunimi kuin eräällä maamme tunnetulla kirjailijalla niin kyllähän tämä toinen asukas muistaa heittää tästä saman kysymyksen vitsillä aina törmätessään tähän toiseen. Et ole sille sukua? Ja tuossa vain yksi esimerkki. Jos minä täällä kirjoitan toisinaan samoista aiheista niin tämä asukas puhuu ja heittää samat letkautukset varmaan vielä 10 kertaa useammin.
No joo, kyllä se välillä voimille käy olla tekemisissä paljon vähän sairaiden ihmisten kanssa. Ei voi mitään. Se hyvä puoli on että tätä palstaa ei ainakaan pitäisi lukea kukaan sellainen joka tunnistaa mistä kuntoutuskeskuksesta ja mistä asukkaista kyse niin uskaltaa avautua rohkeammin. Vaikka onhan nämä arkoja aiheita kirjoittaa kun pitäisi olla ymmärtäväinen ja hyvä ihminen.