Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 476 001
  • 5 189

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viime yön unet jäivät lopulta vähiin, joten tänään vastaan ainoastaan eiliseen tekstiini saamiini vastauksiin.

Siis mitäh? Mä laitan herätyksen soimaan aina vähintään tunti ennen lähtöä. Koska yleensä siinä käy niin että mulla menee ekasta herätyksestä vähintään se puol tuntia päästä ylös sängystä. En todellakaan ole aamuihminen. Ja tarvitsen aamupalan ja -kahvin ennen kuin voidaan edes miettiä lähtemistä. Hampaatkin pesen aamuisin, samoin suihku. Kaikkinensa mulla menee puolisen tuntia herätä ja toiset reilu puoli tuntia hoitaa aamurutiinit pois alta. Jos pitäisi herätä 5 minuuttia ennen kotoa lähtöä niin ensiksi iskisi paniikki, sitten vitutus ja viimestään koulu/työpaikalla vitullinen nälkä.
Kyllä minäkin herään joka aamu vähintään tunti ennen lähtöä. Tosin välillä saatan torkuttaa pari kertaa, mutta se on seurausta siitä, että olen herätyksen laittanut aikaisemmaksi. Tuo sängyssä makoilu on myös pieni pahe minulla. Aamupala ja -kahvi kuuluvat myös minun aamuuni. Ehdottomasti. Ohjeeni osoitin heille, joilla ei ole aamulla muuta kuin sängystä ylös nouseminen, pukeminen ja lähteminen. Ja silti myöhästyy. En ymmärrä. Ehkä se juontaa juurensa siihen, että esikoulusta lähtien tilanne on ollut se, että olen kello xx.xx tien varressa taksia/bussia odottamassa tai sitten jää koko päivä väliin. Ja sitten tulee sanomista. Enkä ole nyt katkera mistään kurinpalautuksesta, olen todella kiitollinen tästä asiasta vanhemmilleni, etten oikeastaan myöhästy. Ja muutenkin siitä, että meillä on ollut hyvä kuri kotona. Ei liian kova, mutta selvät rajat on aina ollut.

Toisaalla kuuleman mukaan on tehty niin, että taksin tuloa on pyydetty myöhemmäksi, jotta ehtii. En ymmärrä tätä. Sitten joku toinen joutuu muuttamaan tapojaan. Itse olen todella kaavoihin kangistunut ja aamurutiinien muuttaminen on vaikeaa. Onneksi olemme muuttaneet suhteellisen usein, joten on kuitenkin tullut vaihtelua tapoihin.

Auts, kuulun valitettavasti hieman tähän kategoriaan. Kouluun olen tämän(kin) vuoden puolella saapunut pyörällä lukuisia kertoja viime tipassa, vaikka ajomatka on vaivaiset 10 minuuttia.
Eihän tuo viime tipassa saapuminenkaan oikeastaan ole ongelma. Se, että tulee jatkuvasti sen 10-15 minuuttia myöhässä on täysin eri asia. Kouluun. Töissä en usko tällaista paljonkaan katseltavan. Oikeastaan se, että tulet viime tipassa kertoo, että lähdet juuri sopivaan aikaan. Ei joudu turhia odottelemaan missään. Siihen minäkin pyrin. Tuon odottelusta jäävän ajan voi esimerkiksi aamulla täyttää nukkumalla.

Kiitos tästä viestistä muutenkin. Siinä sitä ollaan uunituoreita kuskeja, nauti ajelemisesta. Meikäkin ajanee kortin tämän vuoden puolella, että se löytyy taskusta tulevaisuutta varten. Voin vain kuvitella sen tunteen, kun ajelee autolla yöaikaan ja luukuttaa musiikkia. Pitäisi ostaa muutama levy sitten omaan kaaraan: Iron Maidenia, Mötley Crüeta, Poisonia, Judas Priestiä ja AC/DC:tä, ainakin.
Todellakin nautin. Ajokortin ajaminen on kannattavaa, koska siitä ei oikeastaan häviä sen suurempia. Paitsi tuon järkyttävän summan rahaa tietenkin, mutta ajokortilla saa aika paljon vapauksia lopulta. Voi mennä ja tulla paljon vapaammin, eikä tarvitse kokoaikaa olla häiritsemässä toisien askareita kyselemällä kyytejä milloin mihinkin. Yöllä on kyllä rentouttavaa ajella. Musiikin pitää vain olla sellaista, että pysyy hereillä, eikä mitään rauhallista. Siinä sinulla on monta hyvää vaihtoehtoa. Harmi, että itselläni ei ole omaa autoa. Ajelen lähinnä äitini autolla. Välillä saan muita lainaan. Äitin autossa ei edes toimi levysoitin. Meni jotenkin jumiin, eikä suostu ottamaan levyjä kiduksiinsa. Olen nyt käyttänyt matkakaiutinta ajellessani.

Jos on jostain vähän myöhässä, pitää sanoa että radiosta tuli Bohemian Rhapsody, ei voinut jättää kesken. Sillä saa pienen myöhästymisen aina ja joka kerta anteeksi.
Tämä on kyllä erinomainen ohje. Itse ainakin opettajana tai työnantajana pitäisin tätä hyväksyttävänä syynä. Tosin se olisi jollain tapaa todistettava. Yleensähän nuo soittolistat löytyvät radioiden nettisivuilta, joten sieltä sitten näytettävä, että pari minuuttia sitten tullut. On muuten mahtava kappale. Laitanpa just nyt heti kuunteluun.

Ihanan rentouttavaa tämä kirjoitteleminen tällälailla juuri ennen nukkumaankäymistä. Voisi ruveta pitämään blogia, tai vain kirjoittelemaan Wordiin aina ihan kaikki mitä päässä pyörii. Tänne ei nyt ihan kaikkea kuitenkaan kehtaa suoltaa. Eikä kyllä sinne blogiinkaan ihan kaikkea. Jostain luin, että helpottaa nukahtamiseen, kun kirjoittaa ajatukset tekstiksi. Varmaan kynä ja paperi olisi parempi, mutta tietokoneella kirjoittaminen on nopeampaa ja jotenkin pidän näppäimistön äänestä. Pari kertaa olen blogia aloitellut, mutta kirjoittaminen on ollut niin vaikeaa, ettei mitään järkeä. Nyt on ollut kaikenlaista tapahtumaa joten josko sitä nyt keksisi mitä purkaa tekstiksi. Ei mitään tyhmää teemaa blogille. Ei ole kiva lokeroitua joksikin ja jos keksisi hyvän tekstin, niin jää julkaisematta, koska ei kuulu genreen. Ehkä aloittelen tuolla Wordilla ja jos niitä tekstejä tulee paljonkin, niin sitten rupeaisin niitä julkaisemaan jossain. Aikamoista vaeltelua voisi kyllä olla aiheesta toiseen, kuten kirjoitukseni yleensäkin.

Mutta siis. Nyt on vastattu. Ei, en kuitenkaan sen takia ole hereillä, että pääsisin varta vasten näihin vastaamaan. Tuossa vain huomasin kellon olevan jo yli puolen yön ja muistin saamani vastaukset. Enköhän kuitenkin tästä jo käännä pään tyynyyn. NHL-pelin alkamiseenkin vielä niin paljon aikaa, etten nyt sitäkään jää väijymään.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Olin tänään baarissa. Oli tosi kiva ilta täynnä naurua ja 'banteria' niinku noi britit sanois. Olihan se brittipubikin hehe! Hemmetti.. jekkubattery/red bull on kyllä meikän heikko kohta mitä baareiluun tulee. Ei järin terveellinen drinkki mutta ah niin syntisen hyvää. Sellainen tuli taas tilattua ja lieneekö se sitten osasyynä miksi (taaskaan) ei nukuta. Olen tässä koko yön oikeastaan vaan kuunnellut Spotifysta musiikkia ja höpötellyt vuoron perään jatkoaikaan ja discordiin, mutta nyt alkaa olla kello jo sen verta että lieneisi syytä ottaa jo jotain yöpalaa ja painua sitten pehkuihin. Huomenna jänskätään Suomi-Ruotsia ja perjantaina meen tällä kertaa toisen kaverin kanssa elokuviin :) Mut joo, pakko se on yrittää kait nukkua ettei mene taas koko yön valvomiseksi niinku sillon sunnuntaiyönä..
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yövuorossa ollaan ja siirryin juuri parvekkeelle viilentymään kylmä cokistölkki kädessä. Sää viileni, mutta sisätilat eivät vielä juurikaan. Mukava kuunnella, kun luonto heräilee pikkuhiljaa uuteen päivään Linnutkin aloittivat laulunsa hetki sitten.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jos vaihteeksi kirjoittelisi tännekin ketjuun, kun satun olemaan tässä hereillä ja kello näyttää puolta yhtä yöllä. Just äsken kotiuduin lastenhoitokeikalta siskon kotoa ja sen takia olen siis yhä valveilla. En ole vielä ehtinyt menemään nukkumaan. Siskolla, hänen miehellään ja heidän teini-ikäisellä tyttärellä venyi ilta siellä teatterin loppujuhlassa hiukan pitkäksi ja sen vuoksi olin näinkin kauan siskon poikaa kaitsemassa.

No eipä tuo juuri haitannut. Hyvä vain että tässä unirytmi on tällainen että tulee valvottua myöhään. Jaksaa varmaan sitten huomenna paremmin katsella finaalinkin ja juhlia mahdollisesti sen jälkeen. Ja ensi viikolla pitää myös olla hereillä yöllä kun alkaa Stanley cup-finaalit, niitäkin aion väijyä.

Ja hyvinhän tuo lapsenhoitokeikka meni. Tuo siskon poika loppupeleissä niin rauhallinen ja on paljon omissa puuhissaan älypuhelimellaan. Eipä siinä paljoa tarvitse kuin katsoa että kaikki on hyvin. Vähän aikaa pelattiin myös pleikkaa, tosin siskolla on vähän tylsä minun pelata pleikkaa kun niillä on vain ps3.

Minulla kun on nykyään se uudempi konsoli, ps4. No hakattiin nyt kuitenkin sitä ps3:lle uusinta mahdollista NHL-peliä eli Legacy editionia. Ihan hauskaa nyt loppuen lopuksi oli, vaikka minulla kotona onkin uudemmat vermeet. No aina se on hauskaa kaksin pelata vastakkain mitä tahansa peliä.

Loppuillasta siskon poika sitten nukahti sohvalle pariksi tunniksi ja minä sain entistä enemmän rauhassa katsella Kanadan ja Tshekin MM-välierämatsista loput ja Salattuja elämiä sekä Emmerdalea Cmoresta.

Sellainen ilta. Olen mielissäni että näin yllättäen järjestyi aikaa olla etenkin siskon pojan kanssa ja kyllä vietin aikaa jonkin verran myös muun siskon perheen kanssa. Arkena kun ei ehdi ja etenkin siskon perheellä niin kiireinen aikataulu yleensä, mutta hyvä että nyt järjestyi aikaa. Ihan ykskaks eilen sisko pisti Facebookissa viestiä että voisinko olla siskon pojan kanssa lauantain. Minähän tietenkin heti suostuin.

Lauantaina vietinkin tosiaan vapaapäivän. Pidän huolen siitä että en sitten kuitenkaan itseäni uuvuta tuolla työn haullakaan. Kyllähän työn haku tosiaan ihan työstä käy, se on kuin toimistotyötä tekisi. Tai näin oletan, ikinä en ole kyllä toimistotyötä tehnyt.

Mutta se on tärkeää että ei nyt jatkuvasti hae niitä töitäkään vaan pitää välillä vapaata. Se on varmaan hyödyksi sitten siinä työnhaussakin. Vähän kun aivotkin saanut lepiä yhden-kahden päivän verran niin on freshimmät ajatukset käytössä.

Olen nähnyt, että on melko rohkeaa sanoa itse itseään hyväksi kirjoittajaksi. Tämä heti herättää yleensä vastalauseita. Että etpäs ole! Ja voi olla että tässäkin tekstissä on nyt kirjoitusvirheitä varsinkin kun väsyneenä kirjoittaa mutta kyllä uskon vahvasti silti että olen hyvä kirjoittaja. Olen saanut tästä kuulla kuitenkin kehuja monelta eri taholta. Eikä se vielä kesää tee jos yhdessä tekstissä on virheitä, kokonaisuus ratkaisee.

Mutta joka tapauksessa, uskon että kirjoitustaidosta on hyötyä minulle työnhaussa. Kunhan vain osaa hyödyntää sen kirjoitustaidon siinä työnhaussa. Rohkeasti pitää vain osata myydäkin itseään työhakemuksessa. Se itsensä kehuminenkin on kyllä vain taitolaji. Pitäisi osata just sopivasti markkinoida itseään, ei saisi mennä liikaakaan kehumaan.

Ja aika vähän loppuen lopuksi olen työttömänä joutunut olemaan elämäni aikana. Silloin valmistumiseni jälkeen muutin porukoiden nurkkiin takaisin asumaan vuonna 2009 ja olin jonkin aikaa työttömänä. Mutta sitten jo ainakin kesällä 2010 alkoi töitä järjestymään ja tuotakin ennen olin tehnyt paljon keikkaa yhden vanhainkodin keittiölle.

Sitten taas vuonna 2014 olin myös jonkin aikaa työttömänä, mutta sitäkin on vaikeaa muistella loppupeleissä että minkä ajan vuosina 2014-2015 olin työttömänä ja minkä ajan taas jo siinä kunnossa että en olisi ollut edes työkykyinen. Olin noina vuosina sekä parin kuukauden ajan keuhkokuumeen että myös sen alkoholismin kourissa.

No joo, se tuosta menneisyyden muistelemisesta tällä erää. Pääpointti tosiaan siinä että en ole varmaankaan työttömänä ollut elämäni aikana kuin korkeintaan kaksi vuotta yhteensä ja onko se sitten paljon vai vähän? Minun mielestäni se on loppuen lopuksi aika vähän, etenkin jos tässä kohta taas työkuviot järjestyvät.

No, huomenna eli siis jo tänään ajattelin taas osallistua biljardiryhmään aamulla, käydä äänestämässä EU-vaaleissa, hakea hetken ajan töitä ja katsella urheilua. Uskotaan siihen, että tänään on suuri päivä! Tänään on taas meidän päivä!

Nyt hyvät yöt!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kolmisen tuntia olen saanut nukuttua tänä yönä. Tiedän että ei saisi sanoa näin, ei saisi kiintyä liikaa hoitajiin täällä kuntoutuskeskuksessa mutta etenkin jos muutan lopulta toiselle paikkakunnalle niin kyllä minulla tulee ikävä etenkin kahta hoitajaa täältä.

Sehän voi nimittäin olla niin että nämä kaksi ihmistä ovat voineet olla tuttavallisia vain siksi minulle näiden vuosien ajan että se kuuluu heidän työhönsä. Näiden hoitajien kanssa on aina niin hauskaa, tai ei aina mutta usein ainakin. Taakse jää paljon hyviä muistoja. Orpo olo olisi ja tulee olemaan jos yhtä äkkiä etenkin nämä kaksi hoitajaa ei kuulukaan lähes siihen päivittäiseen porukkaan joiden kanssa olen tekemisissä.

Mutta tiedän että hoitajien kanssa ei saa kaverustua. Tämä on heidän työtään ja se voisi olla tosiaan niin että ilman työtään he eivät olisikaan niin ystävällisiä ja se olisi pettymys. Toisaalta jos vielä uudelleen joskus tarvitsen vastaavia palveluita niin ei olisi hyvä jos hoitajien seassa olisi kaksi liiankin kaveriani. Täällä on jopa tiukat säännöt sille että hoitajat ja asukkaat eivät saa olla keskenään Facebook-kavereita.

Mutta kyllä ikävä jää etenkin kahta näitä lupsakkaa tyyppiä. Sekin kertoo paljon suhteestani ihmisiin että alkaako esiintymään sellaista leikkimielistä naljailua puolin ja toisin. Tämä voi olla vähän erikoistakin mutta vittuilen usein parhaille kavereilleni. Siis leikkimielellä.

Tämä on sitten hauskaa molempien mielestä. Ja jotenkin jopa lujentaa kaverisuhdetta. Minä olen tällainen luonteeltani, äitinikin sanoi että sinusta ei koskaan tiedä milloin olet tosissasi ja milloin pelleilet. Ja sitten kun joku ihminen on tarpeeksi tuttu niin voi hänelle alkaa vaikka vinoilemaan. Silloin se on ok, kun se on leikkimielistä ja molemminpuolista hauskanpitoa. Ei kiusaamista.

Mutta se että voi naljailla toiselle leikkimielellä vaatii sen että tuntee hyvin toisen ja tietää ettei tämä suutu. Sillä tässä ei ole tosiaan tarkoituksena kenenkään suuttuminen tai loukkaaminen. Ja näiden kahden hoitajan kanssa onkin niin hyvät välit että on tullut jopa naljailtua heille.

Syy miksi kirjoitan nyt näistä asioista tähän ketjuun on se että äsken aloin itkemään kesken unieni. Onko muilla muuten sama homma, alkaa itkettämään joskus unissaan? No joka tapauksessa, toistin sitten näiden kahden hoitajan nimeä ja heräsin siihen.

Silloin tajusin että minähän ikävöin jo etukäteen näitä kahta hoitajaa ja suren sitä tilannetta että enää ei naljaillakaan ihan joka päivä heidän kanssaan. Tiedän että tämä on typerää ja ei saisi kun hoitajat tekevät kuitenkin vain työtään. Ja pirun hyvin kyllä tekevätkin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ei tänäyönä saa kyllä nukuttua.

Vittu et on hienoo.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Ei voi. Ei vaan pysty.

Toisaalta olisi kyllä ihan hyvä saada unta kun huomenna on menoa, mutta eipä tämä haittaa. Kerrankin on hyvä syy valvoa, ja mä olen tottunut tulemaan toimeen olemattomilla unilla.
Mulla on onneksi huomenna vapaata koko päivä, joten sikäli ei paineita. Ulkona sataa kaatamalla, muuten heittäisin juoksulenkin ja kuuntelisin lempibiisejäni volyymit täysillä.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
@Punamusta parin viikon nuhakuumeflunssaperkeleen juuri lähes selättäneenä en uskalla lähteä testaamaan, tuleeko se kaatosade ja +6°C yhdistelmällä kuinka nopeasti takaisin. Muuten olisi jopa kiehtova ajatus, jollain sairaalla suomalaisella tavalla :)
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
En mennyt torijuhliin kuusi vuotta sitten, kun Ässät juhli mestaruutta. Olin vielä melko pieni, en uskaltanut mennä massiivisen kokoiseen väkijoukkoon. Ja tänäänkin emmin hieman, mennäkö vai ei. Mutta nyt mä menin. Nyt mä olin perhana ekaa kertaa torilla! Nyt minäkin menin torille! Vielä ennen kuin täytin 18 vuotta. Hahaa! Nyt on tämäkin epäkohta korjattu, vihdoin ja viimein!
Joo siis hei ku Suomi viimeks voitti maailmanmestaruuden, mä olin just karvan verran alle 18v ja vielä liian ujo että en sit lähteny torille bailaa. Mut tällä kertaa mä menen! Ois muuten enää 1,5 viikkoa meikäläisen 26v synttäreihin ja tän viikon perjantaina pukeudun vihdoin onnellisena merkonomin lakkiin. Ja koht on kesä... tää on ihan paras vuosi! Vielä kesäheila eteen ku pompsahtais jostakin niin eihän tässä enää löytäs sanoja. Noh ikuisena sinkkuna toki suhtaudun skeptisesti omiin tsäänsseihin tavata the one ;D
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
En mennyt torijuhliin kuusi vuotta sitten, kun Ässät juhli mestaruutta. Olin vielä melko pieni, en uskaltanut mennä massiivisen kokoiseen väkijoukkoon. Ja tänäänkin emmin hieman, mennäkö vai ei. Mutta nyt mä menin. Nyt mä olin perhana ekaa kertaa torilla! Nyt minäkin menin torille! Vielä ennen kuin täytin 18 vuotta. Hahaa! Nyt on tämäkin epäkohta korjattu, vihdoin ja viimein!
Et voi ainakaan itseäsi nynnyksi sanoa. Toisaalta, mitäs vittua muille kuuluu miten sinä ja moni muu juhlii Suomen 3. mm-kultaa. Foorumin virallisen kalsarikännien vetelyn ammattilaisen eli @pettter:in kommentit kys. tapahtumasta kiinnostuisi, kuinka kovat meiningit torilla onpi)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vähän turhan usein ollut mahdollisuus kirjoittaa viime aikoina tähän ketjuun. Pitäisi nukkua yönsä paremmin, mutta jostain syystä ei vain nukuta. Tai nukuin tänäkin yönä sikeästi sen ajan, minkä nukuin mutta heräsin sitten jo siinä viiden aikaan aamulla. En tiedä miksi se uni ei nyt vain maita ja minulla on aina ollut sitä vikaakin vielä että jos herään aamulla niin minun on vaikeaa saada uudelleen unen päästä kiinni.

Olen kantapäänkin kautta oppinut ja huomannut sen että minun viestini täällä keskustelupalstalla vähän turhankin usein toistavat itseään. Jotenkin sitä vain silti kirjoittelee niistä samoista asioista paljon tekstiä. Välillä ne asiat ovat sentään eri asioita ja vaihtuvat siis, mutta kun joku asia on kulloinkin elämässäni tärkeä ja ajankohtainen niin tulee siitä raapusteltua tännekin tekstiä usein.

Nyt kielen päällä on etenkin ollut tuo työnhaku. Ja aion siitä vielä kirjoittaakin tänne tekstiä, nytkin. Mutta koitan kirjoittaa vähän eri näkökulmista ja käsitellä eri asioita sen työnhaun puitteissa. Koko työnhakuhan on niin samperin laaja juttu että kirjoitettavaa siinä piisaakin. En tiedä vaatiiko työnhaku sitten jo jopa liikaakin?

Työnhaussa on paljon asioita mitä pitäisi osata ottaa huomioon. Ja että kaiken edes osaisi ottaa huomioon niin pitää oppia jo itsestään lisää työnhaustakin ja kehittyä jo siinäkin. Siksi nytkin yritän samalla kun haen töitä niin lukea paljon työnhakuun liittyviä artikkeleita netistä. Ja kyllähän tällaisia artikkeleita paljon onkin. Hirveästi tuntuu löytyvän juttua netistä ja voisi olla jotain opuksiakin oikein olemassa työn hausta. Tällaisia kirjojakin voisi olla kiinnostavaa ja hyödyllistä lukea.

Koen että minulla on mahdollisuus kehittyä jo yksistään työnhakijana. Ja se kehittyminen tekisi hyvää työnhaulleni. Suhtaudun muutenkin itseni kehittämiseen erittäin positivisesti. Koskaan emme ole valmiita ja aina on varaa kehittyä paremmaksi. Ja virheitä ei kannata toisaalta pelätäkään sillä ne vasta opettavaisia onkin.

Niin minulla on varaa kehittyä työnhakijana, sillä eihän työnhakuni kauhean hyvin sujunut esimerkiksi vuonna 2009. Silloin kun työttömänä olin. Ei saisi liikaakaan syyllistää sitten taas itseään, sillä paljon voi olla kiinni siitäkin työnhaussa että ei ole vain tuuria ja hakijoita samaan paikkaan on pilvin pimein.

Työnhaussa epäonnistuminen voi olla niin paljon muustakin kiinni kuin vain itsestään ja siksi ei kannattaisi syyllistääkään itseään kovin paljoa ja vaipua epätoivoon, mutta kyllä jonkinlaisia mahdollisia syitä näen itsessänikin siihen ettei työnhakuni ole kovin mairittelevasti ennen sujunut.

Yksi syy voi olla siinä että minun on vaikeaa motivoitua kunnolla tekemään etukäteen mitään työtä. Aristelen vähän sitä uuden työn aloittamista ja toisaalta taas, olen tottunut elämässäni siihen että työ on välttämätön paha mitä on pakko tehdä että saa palkkaa. Näiden syiden vuoksi minun on vaikea ennalta motivoitua ja innostua mistään työstä ja siksi en saa näitä asioita näkymään työn haussanikaan.

Toinen mahdollinen syy työnhaussa epäonnistumiseen voisi olla siinä että en ole tarpeeksi rohkea myymään ja markkinoimaan itseäni. Koulussa olin kyllä hyvä näissä silloin kun piti myydä jotain tuotetta mutta sitten kun pitäisikin mainostaa itse itseään niin voin ollakin turhan vaatimaton.

Kolmas syy voi olla siinä että en ole tehnyt tarpeeksi räätälöityjä työhakemuksia. Olen ennen lähettänyt liikaa massahakemuksia ja se ei ole hyvä juttu. Pitäisi ottaa tarkemmin yrityksistä selvää ja lukea tarkemmin työpaikkailmoitus ja kirjoittaa niiden pohjalta räätälöidympiä työhakemuksia.

Olenkin kyllä nyt saanut huomata se että lähetän hakemuksia nykyään paljon verkkaisemmalla tahdilla kuin esimerkiksi vuonna 2009. Mutta panostan nyt entistä enemmän siihen työhakemuksien laatuun ja räätälöimiseen, tai ainakin yritän panostaa. Toivon että se on niin että ei se määrä vaan se laatu.

Neljäs syy voi olla sitten se että sosiaaliset taitoni eivät ole riittävän hyvät. Tai ne eivät ole olleet riittävän hyvät vielä muutama vuosi sitten. Uskallan sanoa kuitenkin tässä kehittyneeni sillä juuri mahdollisuus kehittää itseään vuorovaikutustilanteissa oli yksi syy minkä takia aikanaan lähdin tekemään harrastukseni parissa kovalla tahdilla pitkiäkin haastatteluita. Sain arvokasta kokemusta vuorovaikutustilanteista vaikka itse olinkin niissä tilanteissa se haastattelija.

Juu, mutta näitä edellä lueteltuja asioitakin kun saisi petrattua ja hiottua paremmaksi niin varmaan työnsaantimahdollisuuteni kasvaisivat. Mutta nyt vähitellen uuden päivän kimppuun josta alku menee tiukasti sen työnhaun parissa.

Olen nyt jättänyt menemättä toistaiseksi ainakin vielä kuntouttavaan työtoimintaankin mukaan ja käyn vain harvakseltaan Klubitalollakin että saan keskitettyä kaiken jaksamiseni ja aikani (toki minulla vapaa-aikaa silti on) työnhakuun. Se on nyt se ykkösjuttu elämässäni.

Toisaalta olen jättänyt työkokeilun jälkeen palaamatta kuntouttavaan työtoimintaan senkin vuoksi takaisin että en koe että se enää hyödyttäisi minua mitenkään. Minulla on jo nyt aktiivisesti tekemistä elämässä. Ne työt siellä "Majakassa" olivat pirun tylsiä ja palkkakin oli erittäin pieni.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Hyvää yötä niille ketä on menossa nukkuu, hyvää huomenta niille joiden unirytmit on päin prinkkalaa ja hyviä valvojaisia niille ketä on Stanley Cupin orjia like me.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hyvää yötä niille ketä on menossa nukkuu, hyvää huomenta niille joiden unirytmit on päin prinkkalaa ja hyviä valvojaisia niille ketä on Stanley Cupin orjia like me.

Vähän mietinkin olisiko tänä yönä taas peli, kun ei ole hetkeen ollut. Näköjään taas on, mutta taidan mennä nukkumaan. Kun olisi niitä töitäkin tai ainakin asioita mitä pitää sitten selitellä miksi ei ole valmiina.

Ideaalitilanne voisi olla se, että laittaa taustalle auki hiljaiselle ja mukanukkuu vähän. Ei sitä muutenkaan pysty jotain täysin kummallista seitsemän tunnin putkea heräämättä uneksia, niin sehän olisi aika sama, jos televisio on auki.

Onneksi ei tarvitse hallissa olla, kisareissut on raskaita.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Vähän mietinkin olisiko tänä yönä taas peli, kun ei ole hetkeen ollut. Näköjään taas on, mutta taidan mennä nukkumaan. Kun olisi niitä töitäkin tai ainakin asioita mitä pitää sitten selitellä miksi ei ole valmiina.
Jooh, olisin itsekin lirissä jos olisi ns. velvoitteita. Mulla ei onneksi ole tällä hetkellä mitään, kun kesätöitä en hakenut, vaan päätin henkisesti yllättävänkin rankan työharjoittelun päätyttyä, kun en kerta sielläkään saanut jatkaa että odotan valmistumispäivääni (ylihuomenna), ja sitten alan taas kokeilee kepillä jäätä että josko merkonomin papereilla olisin hieman paremmassa asemassa työnhakuprosesseissa. Ei tuo peruskoulu nyt varsinaisesti silleen ainoana koulutuspohjana vakuuta isoa osaa työnantajista, vaikka itse hakemus olisi kuinka hyvä ja huoliteltu.

Näin muuten viime yönä unta että kävin lähi Alepassani kysymässä töitä ja siellä tuumittiin että heillä on itseasiassa paha työntekijäpula ja ottavat minut mielellään sinne. Enneuni vaiko ennenaikaista haaveilua..?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kolmas syy voi olla siinä että en ole tehnyt tarpeeksi räätälöityjä työhakemuksia.

Mitenköhän tämän urbaanilegendan saisi lopullisesti kumottua. Jos et ole jonkun erittäin kapean alan erityisprofessori, niin tietenkin sama hakemus kelpaa kaikkiin saman alan hommiin.

Tiedän tämän siitä, että olen itse metodia käyttänyt ja nyt siitä, että olen joutunut lukemaan hakemuksia. Jos hakemus on hyvä, niin miten sen edes voisi muutella eri puljuja varten. Työtehtävät nyt vain on samanlaisia eri paikoissa.

On täysin selvää, että tuo hakemus on mennyt muuallekin eikä siinä ole mitään väärää. Pientä viilausta voi tehdä, mutta siihen ei kannata paljoakaan panostaa. Tärkeintä on se, että ei lähetä väärällä nimellä jotain eli copy/paste -erheitä. Niistä jää heti kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Huoh.. Ei nukuta yhtään ja pitäisi herätä viimeistään yhdeksän tunnin päästä. Tuli nukuttua klo 16:30-19:30 välillä ihan överit päiväunet niin vähän pelottaa, että tämäkin yö menee valvomiseksi. Missä tapauksessa katsoisin tietysti NBA:n ekan finaalin ja joutuisin sen jälkeen pohtimaan, millä energialla meinaan selvitä huomisesta..
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Valvon jo toista yötä putkeen ainoastaan siksi, kun ei väsytäkään. Kuuntelen Spotifysta mitäs muutakaan kuin suosikkibändiäni The Word Alivea ja koitan tässä hukuttaa musiikkiin ei-toivotut ajatukset jollaisia juuri ulostin notepadiin. Jääkaapissa taitaa olla vielä yks puolen litran bisse, eli vois kalsarikännitellä tässä loppuyön ja toivoa että se hiton unikin tulisi vähän aiemmin ku eilen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt voi sitten vaihteeksi taas kirjoittaa tähänkin ketjuun. Kello on yli kahdentoista yöllä ja en ole vielä nukkunut silmän räpäystäkään tänä yönä. Syy on yksinkertaisesti siinä että katselin tuon Mestareiden liigan finaalin. Nyt voisi sitten kohta mennä koittamaan sitä nukkumista ja herätä sitten kolmelta katselemaan silloin alkavaa kolmatta Stanley cup-finaalia.

Katselin tosiaan tuossa tuon Mestareiden liigan finaalin ja koitin samalla ideoida jutun ja keskustelun aiheita blogiini ja täällä kuntoutuskeskuksessa joka tiistai olevaan teemakahvilaan. Kummallakin kun on sama ongelma eli keskustelun ja kirjoituksien aiheet alkavat olemaan vähissä. Onhan tuo teemakahvila lempiryhmäni täällä pidettävistä eri ryhmistä mutta vain silloin jos on mielenkiintoinen aihe ryhmässä ja sellainen hyvä aihe josta riittää keskustelua.

No minä nyt koitin tällaisia keskustelun aiheita keksiä. Ja paljonhan niitä voisi keksiä silläkin että lukisi aktiivisesti eri keskustelupalstoja, mistä näillä palstoilla keskustellaan ja myös lukemalla toisten blogeja voisi löytyä ideoita myös omaan blogiin ja ideoita keskustelujen aiheiksi.

En ala nyt tässä käymään läpi mitä aiheita keksin ja oivalsin, mutta ihan hyviä keskustelun aiheita keksin. Osa oli jopa sellaisiakin että tuli sellainen ahaa-elämys, ihme kun tästä ei ollakaan puhuttu ja kirjoitettu aiemmin!

No joo, se siitä. Niin kuin tuonne toiseen ketjuun jo kirjoitinkin, niin tänään tein todella hyvää ruokaa. Harvoin nykyään tulee panostettua näin paljoa ruoan laittoon vaan sitä tulee yritettyä päästä halvemmalla ruoan laitossa ja koittaa myös säästää aikaa ruoan laitossakin. No kovin aikaa vieviä eivät eilisen päivän ruoatkaan olleet tehdä mutta kyllähän ne jonkin verran kustansi. Kauppakuitissani oli miltei lukema 30 euroa tämän päivän ostosreissun jälkeen ja ostin ruokaa vain eilisen lounasta varten. Tosin tein sitten kerralla niin paljon sapuskaakin että siitä lounasta riitti välipalaksi ja iltapalaksikin sekä tämänkin päivän ruoaksi.

Eilen sitten tosiaan grillasin lohta. Lohi on helppoa grillattavaa ja erittäin hyvää sellaista. Sitten grillasin myös lohkoperunoita ja näiden oheen tein kanasalaattia. Nyt haisee omakehu, mutta aika usein kun kokkaan niin saan kyllä erittäin hyviä ruokia aikaiseksi. Kunpa vaan jaksaisin kokata useamminkin. Tosin, se on kyllä valitettavasti välillä myös se taloudellinenkin kysymys. Liian usein joutuu pitämään ruokaan tulevat raaka-aineetkin vähissä että tulee halvemmaksi.

Aikaa pitäisi oppia muuten käyttämään järkevämmin. Tuntuu että paljon jää tekemättä sellaista mitä olisi muuten mahdollista tehdä mutta ei ole aikaa ja sellainen tunne muutenkin että aika valuu hukkaan. Ihan kuin sitä aikaa ei osaisi nyt hyödyntää parhaalla mahdollisella tavalla.

No sain kuitenkin toukokuunkin aikana lähetettyä jopa 34 työhakemusta vaikka silloinkin oli tunne että aika valuu hukkaan ja ei tästä mitään tule. Mutta siinä kyllä vanha sanonta pitää kutinsa, pienistä puroista syntyy iso joki. Kun yhdenkin päivänä jaksaa ja ehtii lähettää edes sen yhden työhakemuksen niin tulee siitäkin jo 30 lähetettyä työhakemusta kuukaudessa.

Mutta voisihan sitä aikaa silti oppia käyttämään paremmin.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Nyt katselen Blues-Bruinsin kolmatta peliä. Tällä kertaa ehdin tosin onneksi nukkua nelisen tuntia, kun tuli nukahdettua kesken (tylsän) Mestarien liigan finaalin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt on tehtävä elämälle jotain, että se tuntuisi oikealta. Nyt se ei oikein tahdo tuntua.

Tähän minulla on sellainen neuvo, että älähän ota painetta vaikka elämä ei nyt tuntuisikaan oikealta tai jos et ole vielä löytänyt omaa juttuasi. Sinä olet kuitenkin vielä nuori, elämä on edessä ja olet fiksu (ainakin) ikäiseksesi ja mitähän kaikkea.

On totta että pitäisi tietää se oma juttu jo kovin nuorena, mutta kyllä se sieltä sitten omalla ajallaan ja erilaisia asioita kokeilemalla löytyy ennemmin tai myöhemmin. Minä hakeuduin parikymppisenä tiskaajaksi erääseen ravintolaan ja kun pärjäsin siellä erittäin hyvin niin alkoi itämään ajatus että josko tästä alasta tulisi se minun juttuni. Sitä ennen ei oikein mikään ala tuntunut omalta, mutta siellä ravintolassa töissä ollessani alkoi se keittiöala kiinnostamaan enemmän ja enemmän.

Sekin juttu löytyi sillä että meni rohkeasti kokeilemaan niitä hommia. Sitä ennen en ollut opiskellut keittiöalaa enkä tehnyt päivän päivää töitä keittiöalalla. Ja sitten tämän kirjoittamisen löysin omaksi jutukseni vielä pari vuotta myöhemmin, sekin vain sillä että olin saanut kuulla kehuja kirjoitustaidostani useilta ihmisiltä ja sitten lähdin testaamaan kirjoitustaitoani harrastuksen pariin ja siitä tuli intohimoinen juttu minulle. Siitä ei nyt sitten kuitenkaan työtä tullut minulle, mutta tärkeä harrastus kuitenkin.

Tai no täytyy kyllä tunnustaa, että osin jopa sattumaltakin hakeuduin opiskelemaan keittiöalaa. Tyhmä kun olin niin luulin aluksi lähteväni opiskelemaan matkailu-alan restonomiksi mutta sitten vähitellen aukeni että tämä opiskelemani ala käsitteleekin ennen kaikkea keittiöalaa. Tällä tiellä nyt kuitenkin vieläkin ollaan.

Mutta minä olin nuoruudessani todella ujo, pahasti kiusattu, syrjäytynyt ja eksyksissäkin elämässäni mutta kyllä minäkin lopulta elämäni raiteilleen sain. Pääpointti varmaan siinä että ei nuorten kannata ottaa mielestäni painetta siitä jos se oma juttu ei heti löydykään. Kyllä se sieltä sitten ajan kanssa tulee, jos vaan vielä auttaa sitä tulemista rohkeasti ja avoimesti kokeilemalla erilaisia asioita ja elämällä. Mutta siitä nuoruudestakin kannattaa nauttia, jos on sellainen tilanne että siitä voi nauttia täysin siemauksin. Minulle nuoruus oli vaikeaa aikaa, mutta en ole kuitenkaan katkera.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös