Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 481 672
  • 21 714

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siinä kahden viikon aikana voi tosiaankin testata boxin toimivuutta. Ikävää vain olla sen boxin kanssa naimisissa kun itse tuote mitä sillä pitäisi katsella ei tyydytä. Mukava maksella reilut parisataa kolmenkympin kikkareesta jolle ei ole mitään käyttöä. Voi toki olla iloinen kun on hieno boxi.

Ehdin katsoa parin viikon aikana useamman harjoituspelin Liigaa, muistaakseni joukossa oli joitakin Liigapelejä. Lisäksi katselin KHL pelejä. Kahdessa viikossa näkee suorana kymmenisen peliä ja kirjastosta voi katsoa kymmeniä lisää.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ymmärrän, mutta miksi kukaan tuotteeseen tyytymätön haluaisi kalliin boxin sinne pöytälaatikkoon?
No ei kukaan tietenkään haluakaan. Sinne se vaan joutuu kun asiakas aikansa odottelee, että palvelun taso vastaisi annettuja lupauksia ja niistä syntyneitä odotuksia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No ei kukaan tietenkään haluakaan. Sinne se vaan joutuu kun asiakas aikansa odottelee, että palvelun taso vastaisi annettuja lupauksia ja niistä syntyneitä odotuksia.
Kannattaisiko tätäkin skenaariota harkita sen kokeilujakson aikana. Voihan sitä tarve loppua vaikka tuote olisi kunnossakin. Ja kun Telia on vartavasten tarjonnut sen sitoumuksettomankin (ja oikein hyvin toimivan) vaihtoehdon.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kannattaisiko tätäkin skenaariota harkita sen kokeilujakson aikana. Voihan sitä tarve loppua vaikka tuote olisi kunnossakin. Ja kun Telia on vartavasten tarjonnut sen sitoumuksettomankin (ja oikein hyvin toimivan) vaihtoehdon.
Tottakai kannattaa ja Telia tapauksessa erityisesti, kun ei ole saaneet tuotetta vieläkään lupaa alleen tasolle, vaikka valmista vakuuteltiin olevan kauden alussa. Yleensä on kuitenkin näiden tuotteiden kanssa olettama, että pienten alkukangertelujen jälkeen hommat toimisi odotetulla tavalla.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eilisen ottelukierroksen aikana osalla käyttäjistä Telia TV-sovellus näytti DRM-herjaa. Häiriö oli havaittavissa ainakin Windows 10-sovelluksella. Häiriön juurisyytä tutkitaan parhaillaan ja erillistä hyvityslomaketta ei näillä tiedoin tulla avaamaan. Pahoittelemme tilannetta.

//Joonas S.
Kolmella eri laitteella ja käyttiksellä heitti tuota DRM-ongelmaa.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko täällä kukaan saanut sitä teliatvtä toimimaan vanhemmalla kalustolla, esim, win8.1 ja jollain selaimella? Puhelimen mininäytöltä voi katsoa ja onnistuu, mutta tietokoneella ei millään.
Itse olen jokaisen Lukon pelin katsonut win7+chrome combolla. Eli saa toimimaan kyllä vanhemmallakin kalustolla. Mullistavan katsojakokemuksen tästä tekee se, että jokaisena pelipäivänä saa jännittää näkyykö peli vai jääkö näkymättä. Toistaiseksi kuitenkin toiminut ja hyvä niin.
 

Eetu

Jäsen
Telia lupasi harkkamatsit ja etuja niille, jotka tilaa boksit ja muut jo heti kesällä. Ne, jotka tilasi, menetti koeaikansa ilman jääkiekkoa. Eikä ne ilmaiset kuukaudetkaan sitten olleetkaan ilmaisia.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Telia lupasi harkkamatsit ja etuja niille, jotka tilaa boksit ja muut jo heti kesällä. Ne, jotka tilasi, menetti koeaikansa ilman jääkiekkoa. Eikä ne ilmaiset kuukaudetkaan sitten olleetkaan ilmaisia.

Ja silloin elokuussa nousi jo esille se toukokuun laskutus, kun pelejä voi olla silloin vielä. Olen nyt täällä kerran kysynyt, aspasta kaksi kertaa ja molemmat ovat antaneet ristiriitaisia vastauksia toisiinsa nähden. Yllättävää.

Varmaa on kuitenkin se, että tämä miljardin puulaaki on elokuusta 2018 asti suunnitellut reilun toukokuun laskutuksen toteutumista ja helmikuussa 2019 sitä ei vielä ole julkaistu. Se nyt ei sinänsä ole myöskään iso yllätys, kun itse tuotteessakin on viikottain enemmän ongelmia, kuin itse peliä.

Minä en aio maksaa yhden finaalin takia kuukausipaketin hintaa, eikä varmaan muutkaan. On kuitenkin aistittavissa, että Telialla ei ole kiinnostusta puuttua asiaan vaan odottaa, että kansa unohtaisi.

Informoikaa muutkin ihmeessä jos Telia jollekkin on asiasta faktaa tiedottanut. Olisi vaan kiva tietää se, että koska kannattaa irtisanoa paketti ettei joudu maksamaan tyhjästä. Veikkaan kuitenkin, että Telian suunnittelema toukokuun laskutus on luokkaa "näe yksi peli hintaan 15,95€!". Olihan sen yhden illan blackoutinkin korvaus 3euroa. Naurettavaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Telia lupasi harkkamatsit ja etuja niille, jotka tilaa boksit ja muut jo heti kesällä. Ne, jotka tilasi, menetti koeaikansa ilman jääkiekkoa. Eikä ne ilmaiset kuukaudetkaan sitten olleetkaan ilmaisia.

Jos haluaa ostaa sian säkissä, ilman koeaikaa, syy löytyy edelleen sieltä peilistä. Enkä ymmärrä edelleenkään tätä jankkausta tuosta digiboksista, tämän tyylisiä kytkykauppoja on maailma täynnä. Eri operaattorit tarjoavat erilaisia laitteita, puhelimia, tabletteja jne. määräaikaisella sopimuksella, huonekaluja myydään osamaksulla jne. Minusta ostajallakin on joku vastuu tässä kohtaa, vähintään pitäisi ymmärtää mitä tarkoittaa määräaikainen sopimus.

Ja täytyy muistaa, että Telian digiboksi on toiminut Liigan osalta moitteettomasti, katselukokemus on ollut selvästi Ruudun aikaa parempi.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Ei jaksais aina olla yhteydessä Teliaan kun haluu kattoo kahdessa eri paikassa eri laitteilla. Esim. Mäkbuukki ja kännykkä tai kännykkä ja kännykkä. Onks muilla samaa ongelmaa? Yleensä sitten nollaavat jotain ja taas kohta on sama ongelma.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
En vähättele ongelmiasi (no vähän vähättelen) mutta on kyllä todella todella pieni osa tilaajista joilla on vain tämä yhdistelmä. Android tai iOS laite on varmasti yli 90% tilaajista, chromecastin käyttäjistä vielä useammalla.
Nyt ollaan ongelman (Telia-kielellä ominaisuuden) ytimessä. Telia olettaa juuri näin, siitä syystä että siellä on pleikkarisukupolvi tekemässä tuotetta pelkästään saman sukupolven käyttäjille. Minä taas uskallan väittää että Win10 käyttäjien osuus on paljon isompi ja moni niistä haluaa käyttää Win10/CC:tä että saa suoratoistopalveluja striimattua telkkariin. Käyttäjät +40 v. ei käytä kännykkää samalla tavalla kun nuoret, vaan tietokone ja TV -yhdistelmä on kova sana meidän keskuudessa. Minullakin on vain Win10/CC-combo ainoa järkevä vaihtoehtona, sillä minä en käytä kännykän pikkunäyttöä urheilun katsomiseen, kun olen tottunut 75" näyttöön. Ja tämä combo on toiminut kun junan vessa Ruudulla, C Morella, Netflixillä ja Viaplaylla. Ennenkuin joku ehdottaa että siirryn Android/CC-comboon: En todellakaan rupea pelleilemään puhelimen kanssa, sillä olen tottunut että voin läppäristä kelata mielenkiintoisia tapahtumia heti tapahtuman jäkeen ja se ei onnistu jouhevasti millään kännykällä.

Meitä 40+ ihmisiä on todella paljon joilla aika ei yksinkertaisesti riitä hallilla juokseminen ja siksi katsomme ottelut kotoa. Yksikään minun tutuista ei katso kännykän kautta, jokainen katsoo kannettavan tietokoneen näytöltä tai haluisi katsoa Win/CC-combolla.

Enkä ymmärrä edelleenkään tätä jankkausta tuosta digiboksista, tämän tyylisiä kytkykauppoja on maailma täynnä. Eri operaattorit tarjoavat erilaisia laitteita, puhelimia, tabletteja jne. määräaikaisella sopimuksella, huonekaluja myydään osamaksulla jne.
Joo, kyllähän noita kytkyjä löytyy maailmalta, mutta muissa kytkyissä maksetaan tuotteen hinta/arvo + kulut/kate sopimusaikana. Telian boksissa maksetaan tuotteen hinta/arvo jo kolmessa kuukaudessa.

Telia mainostaa kaiken lisäksi "joukkuepassista puolestaan laskutetaan vain niiltä kuukausilta, kuin oma joukkue pelaa", mutta nyt kun oikeastaan ainoa mikä toimii "varmasti"(?) on tuo Telian boksi, niin sekään ei enää pidä paikkansa, sillä boksista joutuu maksamaan ympäri vuoden.

Tästä viimeisestä tuli muuten samalla mieleen: Onkohan niin että Telia suostuu vain maksamaan hyvityksiä jos myös boksin kautta katsomisessa on ongelmia, eli on todistettavissa että vika on heidän päässä?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Meitä 40+ ihmisiä on todella paljon joilla aika ei yksinkertaisesti riitä hallilla juokseminen ja siksi katsomme ottelut kotoa. Yksikään minun tutuista ei katso kännykän kautta, jokainen katsoo kannettavan tietokoneen näytöltä tai haluisi katsoa Win/CC-combolla.
No me 50+ ihmiset katsotaan telkun ruudulta kännykältä käynnistettyä CC-striimiä ja win10:ssä sitä toista matsia. Me ollaan niin helvetin kiireisiä, ettei meillä oo aikaa kelata enää mitään tapahtumia taaksepäin eikä oikein kiinnostakaan. Kännykällä kelaaminen on kyllä perseestä. Esim. Viaplayn NHL-matsin erätauon skippaaminen jälkilähetyksestä on kieli keskellä suuta suoritettava toimenpide. Suoria liigalähetyksiä en ole alkukokeilujen jälkeen uskaltanut kelailla hukattuja maaleja metsästäessä, kun se rikkoi lähetyksen. Tästä olisi kiva kuulla Telian porukalta, onko tuohon win10-appsin kelaukseen tulossa parannusta. Vai toimiiko se jo kunnolla, koskien siis suoria lähetyksiä? Mulla ainakin appsi sekosi huolella, jos yritti kelata. Harvoin tarvitsen, mutta jos ominaisuus on olemassa, olisi kiva jos se toimisi.
 

JackMob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, EVZ
Itse olen jokaisen Lukon pelin katsonut win7+chrome combolla. Eli saa toimimaan kyllä vanhemmallakin kalustolla. Mullistavan katsojakokemuksen tästä tekee se, että jokaisena pelipäivänä saa jännittää näkyykö peli vai jääkö näkymättä. Toistaiseksi kuitenkin toiminut ja hyvä niin.

Kiitoos jaetusta tuskasta :-)!
Sainkin aamuyöllä pelaamaan laitteet, nettiliittymästä riippuen toimi moitteetta.
Puhelimella jaetun netin kautta toimii, DNA kuidulla ei.
Tämä muillekin tiedoksi, josko tällainen poppakonsti auttaisi.
En kyllä tiedä miksi se toimii eikä esimerkiksi kansantanhuilla uhkailu, sen jos joku bittinikkari osaisi kansantajuisesti selittää.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Jos haluaa ostaa sian säkissä, ilman koeaikaa, syy löytyy edelleen sieltä peilistä. Enkä ymmärrä edelleenkään tätä jankkausta tuosta digiboksista, tämän tyylisiä kytkykauppoja on maailma täynnä. Eri operaattorit tarjoavat erilaisia laitteita, puhelimia, tabletteja jne. määräaikaisella sopimuksella, huonekaluja myydään osamaksulla jne. Minusta ostajallakin on joku vastuu tässä kohtaa, vähintään pitäisi ymmärtää mitä tarkoittaa määräaikainen sopimus.
Kytkyjä on toki maailma täynnä. Toiset hyviä ja toiset vähemmän hyviä. Telia boxi toimii ilmeisesti vallan hyvin ja siitä en ole pahemmin mutinoita nähnyt. Ongelma on siinä, että se on kytketty tuotteeseen joka ei toimi alkuunkaan markkinoinnissa luvatulla tavalla ja jonka pitäisi toimia ilman tuota boxiakin. Lisäksi boxi on täysin hyödytön muuhun käyttöön. Hinta on tai ainakin pitäisi olla kuluttajan tiedossa ja kannattaisi tietenkin miettiä ennen kuin tuollaiseen turhaan kapistuksen sotkeutuu.

Sun mantrasta tulee kyllä mieleen lähinnä Zinzino-tunkki joka yrittää vakuutella, että muutama kympin arvoisesta kapselikeittimestä kannattaa maksaa tonni kun se on vaan niin hyvä.

Joo, kyllähän noita kytkyjä löytyy maailmalta, mutta muissa kytkyissä maksetaan tuotteen hinta/arvo + kulut/kate sopimusaikana. Telian boksissa maksetaan tuotteen hinta/arvo jo kolmessa kuukaudessa.
Tuosta telian kikkareesta maksetaan sen arvo jo pelkissä toimituskuluissa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mites se nyt meneekään, että pystyykö peliä alkaa katsoa alusta pelin ollessa vielä kesken? Eli jos pääsen tänään töllön ääreen klo 20.00, niin voinko alkaa katsoa peliä sen alusta lähtien tuolloin, vai pitääkö odottaa, että peli loppuu ennen kuin tallenne on katsottavissa?
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mites se nyt meneekään, että pystyykö peliä alkaa katsoa alusta pelin ollessa vielä kesken? Eli jos pääsen tänään töllön ääreen klo 20.00, niin voinko alkaa katsoa peliä sen alusta lähtien tuolloin, vai pitääkö odottaa, että peli loppuu ennen kuin tallenne on katsottavissa?
Voit, kunhan klikkaat ottelun nimeä ja siitä aukeavaa vaihtoehtoa "aloita alusta", etkä suoraan logoa. Huomaa kuitenkin, että jos katsot chromecastin kautta, niin castatessa ei pysty kelaamaan sitä 15 minuutin löysää pois lähetyksen alusta, vaan täytyy ensin kelata kännykällä ja sitten vasta castata. Jos sun tunnuksia käyttää myös joku muu toisella laitteella samaan aikaan, niin hänellä lähetys saattaa katketa koska Telian sovellus laskee kännykkäsi yhdeksi laitteeksi ja chromecastin toiseksi, jos toimit kuten edellä selitin.

#vainteliajutut
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eri operaattorit tarjoavat erilaisia laitteita, puhelimia, tabletteja jne. määräaikaisella sopimuksella
En ole kyllä koskaan ostanut ensimmäistäkään tablettia tai puhelinta määräaikaisella sopimuksella. Joskus olen kyllä esim. 36kk maksuajalla puhelimen hankkinut, mutta ikinä en ole mihinkään määräaikaan sitoutunut. Koroton ja kuluton maksuaika on kylläkin ollut kyseessä ja olen voinut milloin tahansa maksaa laitteen loppusumman myös kerralla pois. Telian boksi ei ilmeisesti jää edes omaksi laitteeksi, vaan kyseessä on vuokralaite.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Itse oon niin nössö että maksan mukisematta tämän kauden loppuun, mutta ellei isoja parannuksia tapahdu, ensi kauden jätän väliin. UrhoTV:ltä asti ollut vakitilaaja.

Tämä kausi on näkynyt melkein ongelmitta koko kausi Android+CC-yhdistelmällä. Joka pelissä on about kaks minuutin pätkää missä kuvanlaatu heikkenee. Muuten kuva samaa kuin Ruudun aikana.

Mutta ne päällimmäiset syyt tyytymättömyyteen löytyy asiakaspalvelusta. Ruudun ja UrhoTV:n aikana ei ikinä tarvinnut kuukausitilaajan täytellä mitään hyvityslomakkeita. Hyvitykset tuli aina automaattisesti, olivat sitten leffalippuja tai laskunalennuksia. Samalla tavalla edeltäjilläkin oli lähetysongelmia yms, mutta ne hyvitettiin ilman mutinoita.

Ja lievästi huijatuksi tunnen itseni kun ennen kautta Telia mainosti tilaamaan ennen kauden alkua, niin näkee harkkapelit ilmaiseksi. JYPiltä näin kaks peliä ja sitten selvisikin että vasta avauspeliin tilanneet saavatkin syyskuun alennettuun hintaan.

Ruudulla pystyi aloittamaan pelin katselun kesken pelin ja kelailemaan sinä aikana. Ei tarvinnut värkkäillä eri ohjelmien käynnistyksellä. Ja ne illan erikoisklipit ja muut koosteet olivat hyviä.
 

DripL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyvin toimii tuo "illan ottelut". Eikö idea ole, että halukkaat näkevät tulokset, mutta kaikkia ei spoilata. No ainakin LPRssa kahdessa pelissä putkeen selostaja kerrannut vielä perään tulokset, jos joltain meni ohi.

2019 ja pitää muiden matsien tuloksia kertoa lähetyksessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös