@Leon kerrotko mikä sinun päämääräsi on tulla puolustamaan aina Teliaa ja kehumaan, että sinulla itselläsi homma toimii täydellisesti(ei yllätys)? Oletko rehellisesti sitä mieltä, että Telia on hoitanut tämän koko liigataipaleen kunnialla? Jos olet, ok. Jos et, niin miksi et ja miksi ihmiset eivät saisi valittaa asiasta esim. juuri tässä eli sille osoitettussa viestiketjussa? Ei nuo Telian ongelmat vaikenemalla korjaannu ja yhteydenotoista aspaan ei ole ollut mitään hyötyä, joten tämä on ihan hyvä kanava purkaa huonoja kokemuksia. Toki, osa porukasta täälläkin hassusti avautuu, vaikka ei edes ole ollut Teliaa eikä tule ottamaan, mutta se on eri keskustelu se.
Kerron ihan suoraan, että minua huvittaa tämä ketju välillä aivan suunnattomasti. Jengi huutaa pää punaisena vittuperkeleitä ja haistakaapaskoja. Samalla olettavat, että tänne vinkumalla saa jotain leffalippuja vuokraamosta ja laskut mitätöityä ongelmien sattuessa. Oikea kanava on asiakaspalvelu. Ja yhtä suoraan kerron, että ongelmiahan tässä ekan kauden mittaan on ollut. Katteettomia lupauksia, joita tänne selittelemään valjastetut duunarit sitten kieli keskellä suuta joutuvat kiertelemään ja kaartelemaan. Ei käy kyllä kateeksi. En puolustele Teliaa, mutta mulle tulee vastareaktio tästä mesoamisesta. Jos koet haukkumatta jättämisen Telian puolusteluksi, niin se on oma valintasi. En itse muista kertaakaan erikseen kehuneeni Teliaa lätkälähetysten osalta.
On tänne kirjoitellut sentään asiallisestikin käyttäytyviä kuluttajia. Valitettavasti hukkuvat vittuperkeleiden tulvaan. Olen itse asiakasrajapinnassa töissä ja olen kyllä tyytyväinen, että omassa asiakaskunnassani käyttäytyminen on hiukan aikuisempaa. Omaan työni kuuluu myös ongelmanselvittely ja se hoituu kaikkein parhaiten yhteistyöllä. Internetin ihmemaassa on ihan oikeasti vika välillä jossain muuallakin kuin operaattorilla, välillä toki operaattorillakin, kuten olemme tässä ketjussa saaneet lukea. Mulla ei ole mitään käsitystä hyvitysperusteista, eikä niitä varmaan tänne tulla kertomaankaan. Maalaisjärjellä ajateltuna minusta Telian kannattaisi tarjota hövelimmin niitä leffakoodeja, koska laskuhyvitykset ovat suhteellisen pieniä ja mielipaha korvauksen jälkeenkin luultavasti jää kaivelemaan.
Ja todellakin mulla on toiminut alusta lähtien homma niin hyvin, kuin omat yhteydet ovat antaneet myöden. Alussa laatu heitteli, mutta se johtui liian hitaasta netistä kahden matsin samanaikaiseen striimaamiseen. En tunne tätä lähetystekniikkaa kovinkaan hyvin, mutta ihmettelen kovasti, miksi toisilla ei toimi ns. mikään ja mulla ja ehkä muillakin toimii aina. En ole havainnut kenenkään striimaamista paremmin tuntevan tahon antaneen mitään asiantuntijalausuntoja, joten olen opetellut kantapään kautta rajaamaan näitä juttuja. Vaikka kaikki aina vakuuttavat, että yhteydet ovat kunnossa ja silti puskuroi ja pätkii, en vain ymmärrä, miksi se osuu toisille, mutta ei kaikille. Tai oikeasti ymmärrän, mutta en ymmärrä sitä, että se olisi automaattisesti Telian vika. Jos kaikilla pätkisi aina samaan aikaan, niin sitten se olisi helposti jäljitettävissä Telian syyksi. Mutta kun ei pätki. Jossain on ihan varmasti vikaa, mutta se vikakohta pitää selvittää.
Mulla on kolme maksettua palvelua, kuten olen tainnut pariin kertaan mainita. Vuodenvaihteessa nostin netin nopeuden 50 megaan ja satsasin hiukan reitittimeen samalla. Vaihdoin siis hinnat alkaen -mallin hiukan tyyriimpään, mikä oli saanut hyvät arvostelut verkkokaupassa. Eurosportin ja Viaplayn ongelmat katosivat samalla (kyllä, mulla oli ongelmia vastaanotossa!). Nuo ongelmat johtuivat luultavasti wlanista, 2,4 GHz on aika täynnä tässä naapurustossa. Liiga on alusta lähtien pelittänyt kuvan osalta kunnolla, mutta sitä katsoin aina olkkarin 5 GHz CC:llä. Kakkostelkkari + toinen CC oli kuuluvuuden takia huonommalla taajuudella ja ongelma esiintyi vain siinä. Reitittimen vaihdon jälkeen siirsin sen paremmalle 5 GHz taajuudelle ja sen jälkeen ei edes suurennuslasilla ole löytynyt mussuttamista minkään palveluntarjoajan laadusta. Tai itse asiassa nyt viikonloppuna Viasatin www-striimi oli hajalla, IOS + CC toimi samaan aikaan. Sekin korjaantui saman päivän aikana.