Tunnista bullshit-leikki

  • 34 207
  • 289

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Seikkaluni musiikkibisneksen maailmassa:

A) Olen laulanut kotonani SingStar-pelistä kappaletta, joka lienee yksi tunnetuimmista suomalaisista kappaleista maailmalla, kun yksi kyseisen biisin säveltäjistä asteli yllättäen meille sisään.
B) Olen noussut kesken yöunieni saattamaan ns. niskaperse-otteella kodistani ulos muusikon, joka on levyttänyt maineikkaalle Sub Pop -levy-yhtiölle.
C) Olen mennyt jatkoille erään viitisentoista levyä julkaisseen amerikkalaisbändin hotellihuoneeseen yhtyeen kutsumana.

Mikä ei ole totta?

A ei ole totta, en voi kuvitella kenenkään laulavan kotona SingStaria jos ei ole 10-15-vuotias tyttö.
 

Nick Neim

Jäsen
Urheiluteemalla mennään, kuten edellisellä kerralla kun näitä laitoin.

A) Norjalainen maastohiihdon tuplamaailmanmestari on tervehtinyt minua kaupassa ja tervehdin takaisin.
B) Saksalaisturisti on kysynyt minulta, että olenko Fernando Alonso.
C) Kissani on nimetty italialaisen jalkapalloilijan mukaan.
C, koska se on ilmiselvä valinta yhdeksi "totuudeksi", joten oikeasti koirasi on nimetty italialaisen jalkapalloilijan mukaan. Tai vaihtoehtoisesti et omista lemmikkiä ollenkaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
C ei ole totta, kohdat A ja B liittynevät luultavasti joihinkin työtehtäviin tai vastaaviin (tai sitten pyörität näyttävää rinkiä joka koostuu misseistä ja laulajattarista).
Näinhän se oli; Tanja oli Kuopion raveissa yleisöä alusvaatenäytöksellä viihdyttämässä, Paulalla oli työhön liittyvää asiaa, mutta Päivi Paunun koiralla ei ollut mitään hätää, kun koirakävelyllä kohtasimme Helsingin rantajäillä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näinhän se oli; Tanja oli Kuopion raveissa yleisöä alusvaatenäytöksellä viihdyttämässä, Paulalla oli työhön liittyvää asiaa, mutta Päivi Paunun koiralla ei ollut mitään hätää, kun koirakävelyllä kohtasimme Helsingin rantajäillä.

Olisin veikannut Päivi Paunua, koska kelle olisi tullut hänen nimensä mieleen tätä laadittaessa. Karpela sen sijaan oli ihan saletti, missithän kävivät aikoinaan alusvaatekierroksilla kaikissa marketeissakin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
A. Maailmalla ei tunnetaan kuin vain kaksi biisiä Suomesta. Toinen on Sibeluiksen Finlandia ja toinen on Daruden Sandstorm. Sibelius tuskin tuli teille kylään ja Sandstormissa ei ole sanoja.

Jos siitä on YouTubessa karaoke-versio, niin kyllähän siitä voi SingStar-versiokin olla.

Itse veikkaan vaihtoehtoa B. Tilanne sinällään on tapahtunut, mutta @Everton ja tämä kuuluisa muusikko olivat oikeasti päinvastaisissa rooleissa.

No, otetaan se jäljelle jäävä C. Tiedän kouvolalaisbändin (tai ainakin luulen tietäväni), joka kansainvälisesti levyttää Subpopille. A:ssa on liikaa yritystä, että olisi kusetusta ja C on sellainen liian mielikuvitukseton vaihtoehto ja kaikki tietävät, että totuus on tarua ihmeellisempää.

(Ei tainnut tuo tietämäni luulo olla oikea, mutta kuitenkin.)

C on totta, koska kyllähän jenkit hövelisti kutsuu bileisiinsä vaikka mitä porukkaa. A:ssa taas yliarvioidaan tunnettavuutta maailmalla, mutta on se silti totta.

B:ssakin on jotain tapahtunut vaan se ei mennyt aivan noin. Eli B.

EDIT:

Lisätään vielä C:n olevan siksikin totta, kun ne harrastaa avec-kutsuja mikä voi olla kuka tahansa. Rehvakkaasti sanotaan kuinka on kutsuttu, vaikka olisi mennyt vain jonkun siivellä kuka tuntee bändin jostain kouluajoilta.

A ei ole totta, en voi kuvitella kenenkään laulavan kotona SingStaria jos ei ole 10-15-vuotias tyttö.

Hyviä ja vähemmän hyviä päättelyitä. Mustan Nuolen viesti liippaa jo aika läheltä henkilöllisyyden arvuuttelua...

Moton veikkaus sekä myös päättelyketjunsakin oli oikein. C-väitekään ei sinällään ole valetta, mutta ei vaan tapahtunut minulle. Puolisoni oli ainoana ulkopuolisena Hayseed Dixie -yhtyeen seurana Kouvolan Cumuluksen hotellihuoneessa.

A ja B ovat siis totta ja etenkin B-kohdassa tapahtumiin liittyy vielä meheviä yksityiskohtiakin. Mutta tyydytään sekä asianomaisten ja oman henkilöllisyyden suojaamiseksi toteamaan niistä ainoastaan sen verran, että kyseessä ei tosiaankaan olleet Jean Sibelius tai Kurt Cobain.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Urheiluteemalla mennään ja yksi on väärin.

Koirani on nimetty:

A) Katalaanijalkapalloilijan mukaan
B) Kroaattitennispelaajan mukaan
C) Kanadalaisen jääkiekkoilijan mukaan
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
A. Olen masturboinut HUS:n leikkaussalin yläpuolella olevassa "katseluhuoneessa" alla ollessa menossa sydänleikkaus. En kuitenkaan jäänyt rysän päältä kiinni.
B. Olen masturboinut Suomen Moskovan suurlähetystön uima-altaassa. Toimitus keskeytyi kuitenkin huomatessani talkkarin tuijottavan ulkoa lasiseinän takaa vihaisesti ja menetin avaimeni lähetystöön.
C. Olen masturboinut Helsingin yliopiston "luolastovarastoissa" eli maanalaisissa kerroksissa, joissa säilytetään mm. joka ikistä lehteä, joka suomeksi on koskaan ilmestynyt, ymmärtämättä niissä tietenkin olleen kameravalvonta. Vasta muutaman runkkukerran jälkeen ymmärsin miksi yliopiston tietoturva- yms. väki naureskelevat aina minut nähdessään.

Veikkaan kohtaa B. Tosirunkkaria ei yksi talkkari häiritse, päinvastoin. Ja varsinkin kohta A sisältää ehdottoman olettamuksen pro-tason masturbaattorista, sillä amatööri ei saisi sydänleikkauksen nähdessään värkkiään edes toimimaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Urheiluteemalla mennään ja yksi on väärin.

Koirani on nimetty:

A) Katalaanijalkapalloilijan mukaan
B) Kroaattitennispelaajan mukaan
C) Kanadalaisen jääkiekkoilijan mukaan

C on fuulaa. Koirasi nimi on todennäköisesti Xabi Ivanisevic.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
C on fuulaa. Koirasi nimi on todennäköisesti Xabi Ivanisevic.

Todella hyvin arvattu! Koira on Carles Alvari Goran ja kukaan ei tiedä syytä, miksi tuo Goran roikkuu tuossa perässä. Itse olemme hänelle kuitenkin nuo nimet antaneet.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjoitan tätä viestiä n. 100-kerroksisessa pilvenpiirtäjässä auringon paistaessa taustalla.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kissani on tätä kirjoittaessa

A) kaapin päällä
B) sohvalla
C) ikkunalaudalla

nyt täytyy vain muistaa missä se nyt on jos arvuutteluja tulee.

A täytyy olla fuulaa, jos kissoja on vain yksi. Etutassut ikkunalaudalla ja takatassut sohvalla on vielä ihan hyvin mahdollista, jos sohva on riittävän lähellä ikkunaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
A. Olen masturboinut HUS:n leikkaussalin yläpuolella olevassa "katseluhuoneessa" alla ollessa menossa sydänleikkaus. En kuitenkaan jäänyt rysän päältä kiinni.
B. Olen masturboinut Suomen Moskovan suurlähetystön uima-altaassa. Toimitus keskeytyi kuitenkin huomatessani talkkarin tuijottavan ulkoa lasiseinän takaa vihaisesti ja menetin avaimeni lähetystöön.
C. Olen masturboinut Helsingin yliopiston "luolastovarastoissa" eli maanalaisissa kerroksissa, joissa säilytetään mm. joka ikistä lehteä, joka suomeksi on koskaan ilmestynyt, ymmärtämättä niissä tietenkin olleen kameravalvonta. Vasta muutaman runkkukerran jälkeen ymmärsin miksi yliopiston tietoturva- yms. väki naureskelevat aina minut nähdessään.
B on valhetta, sillä et masturboinut siellä altaassa, vaan panit.

Luen näitä palstoja.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sitten joskus kun hankin kissan, niin hänen nimekseen tulee Schrödinger.
Berliinin Humboldt-yliopistossa vieraillessani satuin osumaan Erwin-Schrödinger-Zentrumin kohdalle. Vaikka aikaa ylimääräiselle pyrähdykselle ei olisi pahemmin ollut, niin pikavilkaisu sisälle oli välttämättä tehtävä. Muutaman valokuvan otin todisteeksi paikan löytämisestä, mutta kissasta ei näkynyt viiksikarvaakaan. On tietysti mahdollista, että otus olisi ollut laatikossa ja laatikko jossakin kellarissa.


A. Olen masturboinut HUS:n leikkaussalin yläpuolella olevassa "katseluhuoneessa" alla ollessa menossa sydänleikkaus. En kuitenkaan jäänyt rysän päältä kiinni.
B. Olen masturboinut Suomen Moskovan suurlähetystön uima-altaassa. Toimitus keskeytyi kuitenkin huomatessani talkkarin tuijottavan ulkoa lasiseinän takaa vihaisesti ja menetin avaimeni lähetystöön.
C. Olen masturboinut Helsingin yliopiston "luolastovarastoissa" eli maanalaisissa kerroksissa, joissa säilytetään mm. joka ikistä lehteä, joka suomeksi on koskaan ilmestynyt, ymmärtämättä niissä tietenkin olleen kameravalvonta. Vasta muutaman runkkukerran jälkeen ymmärsin miksi yliopiston tietoturva- yms. väki naureskelevat aina minut nähdessään.
Tämä saattaa myös olla sääntöjä venyttävä kompa, jossa kaikki ovat oikeita vastauksia. @Käyttäjänimetön on lukenut mies ja perusteli kyllä valintansa faktoihin nojautuen, mutta mistäpä tuon tietää, vaikka kyse olisi ollut kahdesta eri tapauksesta, jotka molemmat abianos on toteuttanut. Vaikkapa siten, että aiemmalla kerralla altaassa paneskeltiin, ja jälkimmäisellä kerralla vasta masturboitiin. Tai onhan noita runkku- ja panotuokioita voinut olla suurlähetystön altaalla vaikka kuinka moniaita.

Edellä esitetyistä olettamuksistani huolimatta myös minä vastaan, että B on pötyä. Moskovan Suomen suurlähetystön avaimen haltijaksi päätyy mitä todennäköisimmin olemalla suomalainen diplomaatti, diplomaatin suurlähetystön alueella asuva perheenjäsen, tai olemalla suurlähetystön paikalta palkattu työntekijä tms., joka asuu lähetystön ulkopuolella. Avaimen menettäminen on paremminkin osa sellaista tapahtumasarjaa, jossa diplomaatti joko siirretään toisiin tehtäviin ja useimmiten toiseen maahan, asetetaan esimerkiksi disponibiliteettiin ja siirretään kotimaahansa, tai paikalta palkatun työntekijän työ- tai virkasuhde irtisanotaan. Jatkan perustelujani:

Vaihtoehto A: oletetaan, että abianos olisi ollut diplomaatti. Julkirunkkaamista harrastavan diplomaatin siirtäminen toisaalle voi toki tulla kysymykseen, mutta harva diplomaatti kuvaisi tapahtumasarjan huipentumaa ilmaisulla "menetin avaimeni lähetystöön". Ei, abianos ei ole ollut diplomaatti, eikä ole menettänyt suurlähetystön avaimia ns. oman käden kautta.

Vaihtoehto B: oletetaan, että abianos olisi ollut lähetystöalueella asuvan diplomaattistatuksella toimivan henkilön samassa osoitteessa asuva perheenjäsen. Jos diplomaatin puoliso tai lapsi jäisi kiinni uima-altaassa runkuttelusta, niin tuossa tapauksessa avaimia ei noin vaan otettaisi pois. Jotakin sanomista tulisi, ja ehkä kyllähän diplomaattiperheet muutenkin vaihtavat välillä asemapaikkaa, mutta että perheenjäsenen runkkailutaipumuksen tultua julki? Vaikea uskoa.

Vaihtoehto C: oletetaan, että abianos olisi ollut lähetystön paikalta palkattu työntekijä tai muu työsuhteessa toimiva henkilö. Tässä asemassa joku esim. paikalta palkattu viisumivirkailija saisi kyllä herkästi lähtöpassit, jos tämän toiminta ei ole suurlähetystössä työskentelevälle henkilölle sopivaa. Tässä on tosin vaan sellainen seikka, että mitä helvettiä abianos olisi tehnyt uima-altaassa yksinään runkkaamassa, vai oliko altaassa mahdollisesti jokin lähetystörunkkareiden joukkokokoontuminen? En usko jälkimmäistä tapahtuneen sen enempää spontaanisti kuin muutoinkaan. Lisäksi, paikalta palkatulla työntekijällä ei oikein ole asiaa tuonne uima-altaalle kuin tietynlaisten (lähetystön sisäisten) tapahtumien jatkoilla, tai esim. päätymällä jonkun suurlähetystöllä asuvan diplomaattiperheen vieraaksi olemalla samalla siis paikalta palkattu tms. virkailija tai työntekijä. Talkkari (oik. kiinteistönhoitaja) katselemassa runkkaria lasiseinän takaa kuulostaa niin ikään epäilyttävältä. Päiväsaikaan erittäin outoa (mennä altaaseen runkille), hämärään tai pimeään aikaan todennäköisempää, mutta tuskin abianoskaan on niin vekkuli kaveri, että menisi iltabileiden myöhäistunneilla altaaseen yksinään runkille, minkä joku sitten toteaa lasiseinän takaa. Panemista uskon kyllä hyvinkin voineen sattua, ei siinä mitään.

Vaihtoehto D on, että abianoksella olisi ollut suurlähetystön avain hallussaan muulla kuin vaihtoehdoissa A-C kuvatuilla statuksilla. Tämä olisi hyvin poikkeuksellista. Vieraat tai läheisetkään ulkopuoliset palveluntarjoajat tai näiden työntekijät tuskin noita avaimia saavat millään perusteella. Suomen Moskovan suurlähetystössä vierailleet tietävät, että sisäänpääsyä ja poislähtöä kontrolloidaan siellä jotakuinkin tarkasti.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hyviä ja vähemmän hyviä päättelyitä. Mustan Nuolen viesti liippaa jo aika läheltä henkilöllisyyden arvuuttelua...

Tämä ei toki ollut tarkoitukseni. Koska olet rekisteröitynyt palstalle 2001 ja ollut ensi kesänä jo 18 vuotta Jatkoajassa niin et voi onneksi ollakaan määrittämässäni ikähaarukassa, ellei jotain todella yliluonnollista olisi tapahtunut.

@Turha Kaukalo : Kissasi on sohvalla eli B, muut ovat vääriä vaihtoehtoja tällä hetkellä. Ikkunalaudalla on liian vilpoista kissalle näin talvella ja kaapin päälle on turha mennä jos voi lötköttää sohvalla.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
A) Olen pelannut Suomen jääkiekkomaajoukkueessa

B) Olen tavannut ja jutellut pitkään James Hetfieldin kanssa

C) Olen harrastanut ryhmäseksiä niin, että olin ainut mies, mutta naisia oli 3. Tämä siis ilman maksua.

Edit. Ainii joo. Yksi ei pidä paikkaansa. Vai pitikö tässä kaksi olla pitämättä paikkaansa? No anyway
 
Viimeksi muokattu:

Gemondo

Jäsen
A) Olen pelannut Suomen jääkiekkomaajoukkueessa
Bullshit. Oikeasti et osaa edes luistella.


A) Olen koskenut Stanley Cup-pokaaliin

B) Olen ollut Stanley Cup-finaalipäivänä pukukoppikäytävällä noin tunti ennen peliä

C) Olen pitänyt sormessani Stanley Cup-sormusta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös