Jokereihin liittyvät pelin ulkopuoliset asiat

  • 431 481
  • 2 379

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei asiaa muuta. Sinä pidät oikeutenasi liittää kaiken mitä venäjällä tapahtuu tai mitä venäjä tekee Jokereihin sillä perusteella, että Jokerit pelaa KHL:ää. Minä en tee niin. Asia osaltani loppuunkäsitelty.

Vaikka osaltani tuossa on liioittelua, kuitenkin hyvä yhteenveto. Olen pitkälti samaa mieltä. KHL on Venäjän valtion kehittämä, rahoittama** ja ylläpitämä sarja, jota johdetaan valtion tavoitteiden mukaisesti. Vaikea siinä faktaperusteisesti on erottaa Venäjän toimia KHL:n toimista ja tavoitteista. Ne tukevat toinen toistaan. Jokerien ja Arenan erottaminen täysin Venäjän valtion toimista kaatuu jo siihen kun muistaa, miten silta Krimille Venäjältä rakennettiin ja kenen toimiessa pääurakoitsijana, ja miten Jokerien tappiot maksetaan.

Mielestäni olisi parempi, jos Jokerit liitettäisiin nykyään brändinä* yllä olevan sijasta demokratian ja ihmisoikeusien toteuttamiseen urheilussa sekä siihen, että homo- ja heteroseksuaalit ja muiden seksuaalisuuksien edustajat olisivat toisiinsa nähden tasa-arvoisia.




* nykyinen Jokeribrändi on niin ryvetetty, että ei suuretkaan Jokerien ystävät Selänteestä alkaen voi seuraa ostaa
** oligarkit maksavat osan, mutta saavat rahaa valtiolta urakkoina yms.
 
P

Poistettu käyttäjä 113795

Soft poweria ei suunnata Jokerien kannattajiin.
Kiitos!

Voinen nyt mennä Arenalle rauhallisin mielin Jokeri-kannattajana (tekisi mieleni sanoa, ydin-jokerina, mutta en uskalla) ilman että putinismi iskee alitajuntaan salakavalasti.
Toista se on satunnaiskatsojilla.

Jokereihin liittyvistä, pelin ulkopuolisista asioista tulee mieleen ruplan nykykurssi ja sen kehitys.
Erittäin edullista lähteä vieraspeleihin kannattamaan rakastamaansa joukkuetta, Jokerit (ska), Jokerit (ska)…Jokerit.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kukaan ei ole liittänyt ydinasekehittelyä Jokereihin ja jos sinäkään et sitä tee, hyvä niin.

Jokerien ja Arenan erottaminen täysin Venäjän valtion toimista kaatuu jo siihen kun muistaa, miten silta Krimille Venäjältä rakennettiin ja kenen toimiessa pääurakoitsijana, ja miten Jokerien tappiot maksetaan.

Eli liitetäänkö me Jokerit ydinasekehittelyyn vai ei? Sä puhut itsesi pussiin joka toisessa lauseessa. Suoraan sanoen olet säälittävä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eli liitetäänkö me Jokerit ydinasekehittelyyn vai ei? Sä puhut itsesi pussiin joka toisessa lauseessa. Suoraan sanoen olet säälittävä.

Ei liitetä. Missään en ole liittänyt. Opettele lukemaan. Koita saada jotain tukiopetusta suomen kielen opiskeluun.

Kun kirjoitan lainaamassasi kohdassa, "Jokerien ja Arenan erottaminen täysin Venäjän valtion toimista kaatuu jo siihen kun muistaa, miten silta Krimille Venäjältä rakennettiin ja kenen toimiessa pääurakoitsijana, ja miten Jokerien tappiot maksetaan", peruskoulutason suomellakin viestin sisällön pitäisi olla 100 % selvä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei liitetä. Missään en ole liittänyt. Opettele lukemaan. Koita saada jotain tukiopetusta suomen kielen opiskeluun.

Kun kirjoitan lainaamassasi kohdassa, "Jokerien ja Arenan erottaminen täysin Venäjän valtion toimista kaatuu jo siihen kun muistaa, miten silta Krimille Venäjältä rakennettiin ja kenen toimiessa pääurakoitsijana, ja miten Jokerien tappiot maksetaan", peruskoulutason suomellakin viestin sisällön pitäisi olla 100 % selvä.

Asia selvä. Ei muuta kuin hyvää alkavaa vuotta 2019.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Asia selvä. Ei muuta kuin hyvää alkavaa vuotta 2019.

Samoin. Pitkät on vapaat Venäjällä. Joulun ja uuden vuoden vapaat 1.-8.1. kahdeksan päivää. Senpä takia venäläisiä ystäviäni saapuu Suomeen. Vaikka tiesin etteivät ole kiekosta normaalia enempää kiinnostuneita, kysyin neutraalisti Jokerien peleistä. Päätin mennä ensimmäisen kerran Arenalle KHL-aikana, jos haluavat että vien heidät sinne. Mutta kun moskovalaisjoukkue pelaa vasta 8. päivä (ystävät ovat Moskovasta, ja palaavat sinne 6. päivä), eipä tarvinnut Arenalle lähteä. SKA sai kommentin, "ei todellakaan vähääkään kiinnosta, päinvastoin". Poistin venäläiset kirosanat. Vähän pisti itsenäni vituttamaan, että heillä oli mahdollisuus tuollaiseen tunteeseen. Kyllä jääkiekkoon kuuluu tunne, varsinkin meillä katsomossa.
 

anteror

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä on tätä, loppujen lopuksi aika hedelmätöntä vääntöä käyty jo maailman sivu, enkä usko että mulla on mitään sen isompaa kontribuutiota aiheeseen. Mutta kysyn kun on mulle epäselvää. Täällä on palstatotuutena se, että Krimin siltaurakkaan vaikutti Jokereitten tukeminen. Onko se pelkkä palstatotuus, vai onko fakta että Timtšenko, Rotenberg ja toi rosvoklaani sai oikeasti siltaurakan koska Jokerit? Kääntäen, olisiko homma mennyt jollekin toiselle jos noi em. henkilöt eivät olisi tukeneet ja kuitanneet Jokereiden tappioita?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Täällä on tätä, loppujen lopuksi aika hedelmätöntä vääntöä käyty jo maailman sivu, enkä usko että mulla on mitään sen isompaa kontribuutiota aiheeseen. Mutta kysyn kun on mulle epäselvää. Täällä on palstatotuutena se, että Krimin siltaurakkaan vaikutti Jokereitten tukeminen. Onko se pelkkä palstatotuus, vai onko fakta että Timtšenko, Rotenberg ja toi rosvoklaani sai oikeasti siltaurakan koska Jokerit? Kääntäen, olisiko homma mennyt jollekin toiselle jos noi em. henkilöt eivät olisi tukeneet ja kuitanneet Jokereiden tappioita?


Kukaan ei tietääkseni väitä

1) että siltaurakka tuli A Rotenbergille Jokerien vuoksi tai
2) Timtšenko sai siltaurakan Jokerien takia koska
3) Timtšenko ei urakasta tietääkseni edes kiinnostunut, vaan hylkäsi tarjouksen.

Lyhyt viestisi oli täynnä keskenäänkin ristiriitaista tavaraa RT-propagandan malliin.

Sitten taas kerran faktat esille:

1) Venäläiset oligarkit saavat valtiolta tilauksia ja urakoita
2) Oligarkit käyttävät saamaansa rahaa mm. FIFA:n lahjontaan ja urheiluun Chelseasta Jokereihin
3) Putin kertoo suunnat, mihin rahaa tulee käyttää kansainvälisessä urheilussa.
4) Vuoden 2018 ykköskohde oli jo kaukan sitten alkanut korruptio FIFA:n Moskovan kisojen eteen ja venäläisfutaajien dopingtulosten hävittäminen/unohtaminen ja asian tutkimatta jättäminen FIFA:ssa.

Valitan vastaukseni laajentumista FIFA:n ja futiksen puolelle. Mutta en voi vastata kysymyksiisi lainkaan, ellen kerro mitkä olivat putinistien ykköskohteet.
 

anteror

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tarkoitus ei ollut mitenkään provoilla. Halusin vaan selventää itselleni onko Jokerit ollut jotenkin vaa'ankieliasemassa tässä nimenomaisessa siltaurakassa.
Vaikka nyt vielä Viasatin kautta Jokereiden matseja katsonkin niin tiedostan kyllä mädännäisyyden siellä takana. Ja vielä tuohon 'kukaan ei tietääkseni väitä', kyllä mä oon saanut näistä viesteistä sen kuvan että Jokereilla oli joku merkitys tuossa urakassa. Ja nuo faktat ovat siis ihan tiedossa. Kiitos vastauksestasi.
 

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Toistaiseksi seuraan Jokereita. Seuraan vaikka siirtyisivät japanin liigaan. Harmittaa mua vähän kun pelataan Venäjällä. Mä en vaan voi sille asialle mitään. Putin ja kumppanit on yhtä kuin korruptio ja kaikki muu paska. Sillekään mä en mahda mitään. Onneksi on Helsingin Jokerit.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Hyvää Uutta Vuotta kaikille Jokerit henkisille softiksille ja koviksille!

Keväällä 2019 pistetään itänaapurin joukkueet Tali-Ihantala hengessä yksi kerrallaan lomille.

Muistakaa että meitä yhdistää yksi asia, rakkaus jääkiekkoseura Helsingin Jokereita kohtaan.

Jokerikannattajilla on kuitenkin eri leirien kesken merkittäviä eroavaisuuksia. Putinistit vs khl-kriittiset, lammaslauma vs omilla aivoillaan ajattelevat, venäläiset vs suomalaiset, seuran tuhoajat vs seuran tulevaisuudesta välittävät jne. Yksikään khl-fani ei ole Jokerikannattaja eikä tule koskaan olemaan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikki nyt tietää tän, mutta laitetaan kun IS on haastatellut taas Salaman Teukkaa

– Olen valmis johonkin rooliin Jokereissa – siis jos vaan niin halutaan ja seura tarvitsee apuani, Selänne sanoi.

– Asiasta on ollut puhetta. Viime aikoina olen kuitenkin ollut laiska, eikä tämä asia ole juuri pyörinyt mielessäni.

Selänteeltä kysyttiin myös, olisiko hän valmis lähtemään Jokerien omistajaksi. Tämän tiedon hän torpedoi odotetusti.

– En ole missään olosuhteissa lähdössä Jokerien omistajaksi, hän tiivisti.

Ilta-Sanomien tietojen mukaan Selänteelle on kaavailtu Jokereissa urheilupuolen merkittävän taustavaikuttajan roolia.

Kiekkolegenda Teemu Selänne vahvistaa: ”Olen valmis johonkin rooliin Jokereissa”

Mitähän tuo urheilupuolen taustavaikuttajan rooli pitäisi sisällään? Selänne olisi ainakin aika kova nimi puhumaan pelaajia Jokereihin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
https://www.iltalehti.fi/talous/a/1af96134-2d22-41d5-9e26-96c3b094f9bd

Narriomistajat myyvät koneitaan. Pakotteet näköjään purevat, ainakin jossian määrin, vaikka yksitysikoneen myymisestä on vielä pitkä matka köyhyteen. Kuinkahan kauan kokevat mielekkääksi kuitata Jokereiden aiheuttamat 10-15 miljoonan vuosittaiset tappiot? Vastaa yhtä yksityiskonetta vuodessa.
Mä näin yhden IFK:n omistajakuntaan kuuluvan ostavan halpis vessapaperia Salesta, mitenköhän kauan menee kun nappulat loppuu lopullisesti.

Hohhoijjaa näitä juttuja
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit

Jos en aivan väärässä ole, niin uutisessa mainituista nimistä ainoastaan Gennadi Timtshenko omistaa Jokereista osuuden. Jossain luki, että hän on Venäjän kahdeksanneksi rikkain mies ja maailman top 100:ssa 14,1 miljardin dollarin omaisuudellaan, joten kymppimillin tappiot ei varmaan tunnu missään. Varsinkin kun tiedetään, että nämäkin tappiot heidän kannattaa maksaa kun saa sitten Putte-sedältä takaisin omansa eri projektein.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mä näin yhden IFK:n omistajakuntaan kuuluvan ostavan halpis vessapaperia Salesta, mitenköhän kauan menee kun nappulat loppuu lopullisesti.

Hohhoijjaa näitä juttuja
Ottamatta kantaa itse asiaan sen enempää, niin analogiasi ontuu aika kammottavasti. HIFK tuottaa omistavalle taholle voittoa, Jokerit on riippuvainen venäläisten omistajiensa rahoista. Tässä on aika iso ero.

Ja voihan tuosta itse uutisestakin sen verran sanoa, että on hienoa, jos pakotteet purevat näihin rikollisiin, jotka Jokereitakin rahoittavat. Se on kuitenkin eri asia, kuinka nopeasti ne vaikuttaisivat Jokereiden vapautumiseen.

Jos en aivan väärässä ole, niin uutisessa mainituista nimistä ainoastaan Gennadi Timtshenko omistaa Jokereista osuuden.
Mainituista nimistä vain Timchenko omistaa Jokereita, paperilla.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Huhujen mukaan myös tälle palstalle kirjoittelee säännöllisesti joku venäläinen trance-artisti, joka ei jostain syystä kehtaa mainita suosikkijoukkuettaan.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Huhujen mukaan myös tälle palstalle kirjoittelee säännöllisesti joku venäläinen trance-artisti, joka ei jostain syystä kehtaa mainita suosikkijoukkuettaan.

Trance musiikista en tiedä mitään, mutta jos minuun viittaat niin kehtaaminen ei liity asiaan millään tavalla. Nybarin viimeisinä vuosina oma seura oli boikotissa (vain lätkäjaosto) enkä halunnut liputtaa sen jengin puolesta. Mutta kun nyt muistutit asiasta ja Nybarikin on poissa sotkemasta asioita, niin lisäsin iloksesi suosikkijoukkueen profiiliini.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
En tiedä mihin ketjuun tämä parhaiten sopisi, mutta koetetaan tätä. Katsoin tänään pitkästä aikaa Jokereiden matsia jonkun verran kun tuli sopivaan hetkeen. Vain vikan erän mutta se riitti ihan hyvin.

Mutta varsinainen kysymys. Missä kohtaa pelipaidat ovat muuttuneet tuollaisiksi että niissä on noin vähän mainoksia? Viimeksi kun näin niin olivat melkoisia tilkkutäkkejä.
Siistin näköinenhän on noin puhdas paita toki.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Mutta varsinainen kysymys. Missä kohtaa pelipaidat ovat muuttuneet tuollaisiksi että niissä on noin vähän mainoksia? Viimeksi kun näin niin olivat melkoisia tilkkutäkkejä.
Siistin näköinenhän on noin puhdas paita toki.
Tässä vähän Jokereiden vieraspelipaitojen historiaa KHL:ssä:

2014-2015
2015-2016
2016-2017
2017-2018
2018-2019

Oikeastaan siis 16-17 kaudesta eteenpäin paidoista saatu siistimmän näköisiä ja tämän kauden paita on ehkä näistä hienoin. 14-15 kauden Nordicbet/No Logo/sininen palkki viritelmä oli aika rumannäköinen

Niin joo ja linkit vievät kuviin jokeripelaajista vieraspaidoissa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tässä vähän Jokereiden vieraspelipaitojen historiaa KHL:ssä:

2014-2015
2015-2016
2016-2017
2017-2018
2018-2019

Oikeastaan siis 16-17 kaudesta eteenpäin paidoista saatu siistimmän näköisiä ja tämän kauden paita on ehkä näistä hienoin. 14-15 kauden Nordicbet/No Logo/sininen palkki viritelmä oli aika rumannäköinen

Niin joo ja linkit vievät kuviin jokeripelaajista vieraspaidoissa.

Kiitokset. Onko vieraspaidoissa eri mainokset kun kotipaidoissa?
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Kiitokset. Onko vieraspaidoissa eri mainokset kun kotipaidoissa?
Kotipaidoissa on vielä olkapäissä Finnarin logot ja selkäpuolella sitten isolla Piki-Teamin ja Nissanin logot. Muuten siis melko identtiset paidat.

Hyvin ollaan kuitenkin peliasuja pystytty siistimään vuosien aikana. Kymmenen vuoden takaisia tilkkutäkkirättejä ei ole yhtään ikävä.

Linkki Wikipediaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös