Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 477 238
  • 5 190

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Täällä on vielä lämmintä 12,3 astetta. Ei taida olla kylmä yö tulossa. Minä taidan nyt käydä nukkumaan. Ei kyllä vielä väsytä mutta eiköhän se uni tule kun vähän rauhoittuu ja sulkee silmänsä... Ja ajattelee jotain, ihan jotain "irrelevanttia" ja hupaisaa... Vaikka jäykkiä seipäitä ja kuutta metriä?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla on tänne ketjuun ollut asiaa viime aikoina turhan usein. Niin tänäkin yönä, kello on jo vähän yli kaksi enkä ole nukkunut yhtään. Valvoin ensiksi myöhään, kahteentoista asti sen Suomen jalkapallopelin vuoksi ja senkin jälkeen olen valvonut. Olin niin väsynyt Suomen jalkapallopelin aikana että tyhmänä menin juomaan pari kuppia kahvia, se minusta teki kaiketi pirteän ja nytkään en sitten unta saa.

No jos tässä ei uni tule silmään niin täytyy katsella NHL-kiekkoa mikä alkaa ihan just. No jos jotain hyvää tässä tilanteessa hakee niin on tietenkin tuon NHL-kiekon lisäksi se, että huomenna on minulla vapaapäivä. Pyöräillä pitää jaksaa huomisen aikana sellaiset 20 kilometriä mutta muuten saa ottaa rennosti.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Minulla on tänne ketjuun ollut asiaa viime aikoina turhan usein. Niin tänäkin yönä, kello on jo vähän yli kaksi enkä ole nukkunut yhtään. Valvoin ensiksi myöhään, kahteentoista asti sen Suomen jalkapallopelin vuoksi ja senkin jälkeen olen valvonut. Olin niin väsynyt Suomen jalkapallopelin aikana että tyhmänä menin juomaan pari kuppia kahvia, se minusta teki kaiketi pirteän ja nytkään en sitten unta saa.

No jos tässä ei uni tule silmään niin täytyy katsella NHL-kiekkoa mikä alkaa ihan just. No jos jotain hyvää tässä tilanteessa hakee niin on tietenkin tuon NHL-kiekon lisäksi se, että huomenna on minulla vapaapäivä. Pyöräillä pitää jaksaa huomisen aikana sellaiset 20 kilometriä mutta muuten saa ottaa rennosti.
Voin kokemuksesta sanoa sen, että kahvin juominen illalla EI ole hyvä idea jos suunnittelee menevänsä nukkumaan lähitunteina :D Pari kertaa venähtänyt valvominen aamun tunneille asti, kun oon keittänyt itselleni kupin kahvia liian myöhään jaksaakseni valvoa "vähän pidempään". Jostain syystä se kahvi saa mut yleensä kans sepustamaan yöllä kirjoituksia millon muistioon ja milloin jatkikseen. Sitä käy ikään ku aivot ylikierroksilla keskellä yötä.. Menee rytmit helposti sekasin iltakahvittelusta. Riskiä touhua.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Näin viime yönä unta, jossa olin Kikan stand up -keikalla, ja Kikka oli kovin sairas ja nuhaisen oloinen, mutta keikkui silti lavalla. Outoa tässä oli se, että Kikka on laulajatar eikä stand up -koomikko, ja Kikka on sitä paitsi kuollut.

Ostin täksi yöksi uuden tyynyn.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ilta taas venynyt näinkin myöhälle asti. Katselin tuossa jalkapalloa, sekä saksalaisen Bundesliigan että espanjalaisen La ligan pelejä. Toinen peleistä pyöri pleikkarin kautta tv-ruudulla ja toinen läppärillä. Ja toinen peleistä eli Bundesliigan peli oli hiukan toista peliä selvempi, se kun päättyi peräti 7-1. La ligan peli päättyi vain 0-1 sellaisen joukkueen kuin Alavesin voittoon. Noita pelejä ennen olin katsellut jo HPK:n jääkiekkoliigan ottelun.

Nyt yöllä sitä tulisi taas NHL-jääkiekkoakin Viaplaysta, mutta taidan tästä kohta mennä nukkumaan. Taidan katsella vasta jälkilähetyksinä näitä yön NHL-otteluita. Käyhän se niinkin varsinkaan kun ei katsele etukäteen aamulla pelien lopputuloksia. Huomenna on muuten melkoinen penkkiurheilijan superpäivä, etenkin jos on noita maksukanavia käytössä. Sieltä alkaa kiinnostavia urheilupelejä tulemaan jo 12.40 alkaen ja tarjonta kestää luultavammin yhtäkestoisesti sinne aamuyöhön 2.15 saakka.

Mutta nyt taidan mennä maate. Jos ja toivottavasti saan unen päästä kiinni. Jos en saa, niin voihan se olla että katselen noita NHL-pelejä suorana lähetyksenäkin. Toivottavasti saan kuitenkin nukuttua ja jaksan huomenna koko pitkän penkkiurheilijan unelmavuorokauden.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Erilaista urheilua olen katsellut aina sieltä lauantaista kello 12.25 lähtien tähän kellon lyömään saakka. Kattavaa on ollut urheilutarjonta ja olen viettänytkin sen parissa mielenkiintoisen lauantain/ ja jo vähän sunnuntaitakin. Nyt katselin viimeksi NHL:ää ja formuloita ja sen takia olen vieläkin hereillä. Winnipegin peli päättyi juuri.

Nyt pitäisi sitten päättää mitä minä tämän loppuyön kanssa teen. Menenkö nukkumaan vai jatkanko urheilun seuraamista? Sieltähän tulisi NHL- ja NBA-pelejä aina johonkin kello 8.30 saakka. Järki sanoisi että painu maate ja katsele ne pelit joita et nyt näe niin jälkilähetyksenä sunnuntain aamupäivällä. Mutta toisaalta en tahtoisi mennä maate vaan haluaisin vielä jatkaa tätä katselu-urakkaani.

Pirää nyt vielä miettiä mitä tässä oikein tekisi. Kyllä sitä periaatteessa jaksaisi valvoa ja huomenna ei ole mitään muuta ohjelmassa kun kappas, taas urheilun seuraamista. Mutta tosiaan, NHL-pelit ja formulat sitä on minua tällä kertaa ainakin tähän asti valvottanut.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Unirytmi on taas sekaisin kuin seinäkello. Väsymys alkaa klo 10 aamulla...
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Miten voi olla muutaman oluen jälkeen niin hankala keskittyä urheilun seuraamiseen. Ei millään pysy katse pelivälineessä..
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Valvonhan minä taaskin. Tällä kertaa yön NHL-pelien vuoksi. Sieltä tulee suomalaisittainkin niin kiinnostavia pelejä että pakko oli herätä katselemaan niitä. Askissa on siis tänä yönä Suomen aikaa muun muassa Carolina, Colorado ja Winnipeg.

Olin kyllä jo ennestään nukkunut melko vähän kahtena viime yönä että valvominen tänä yönä ei todellakaan helppoa ole kertyneen väsymyksen takia mutta katsotaan nyt kuinka miehen käy. Silmät meinasivat ainakin vielä äsken mennä istualteenkin kiinni.

Coloradon peli siis käynnistyi suomalaisittainkin ilahduttavastii. Mikko Rantanen vei Coloradon heti jo kolmannella minuutilla johtoon luvuin 1-0. Carolinan pelissä ollaan puolestaan vielä tasatilanteessa 0-0 kun ensimmäistä erää on pelaamatta vajaa viisi minuuttia. Laukaukset ovat tällä hetkellä Carolinalle lluvuin 14-4-

Harmi vaan että selostuskieli näissä tämän yön peleissä on englanti ja minä olen surkea englannin kielessä mutta kyllähän näitä silti katselee. Käynhän minä jäähallillakin toisinaan katselemassa pelejä ja siellä ei ole selostusta lainkaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Puolitoista tuntia sängyssä kieppumista, kolme varttia Jatkoajassa ja ylipäätään ylhäällä. Tämän jälkeen varmaan taas jossain vaiheessa takaisin sänkyyn kokeilemaan, josko sinne sillä kertaa jäisin koko yöksi ja peräti nukahtaisin. "Nukkua! kenties uneksia? -- siinä Se vastus", sanoisi Hamletkin ainakin jos Cajanderilta kysytään.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Katselin Ghost Stories -nimisen "kauhuleffan" mutta se kuumottavuus loppui tasan siihen paikkaan, kun tajusin, että tuossa rainassa näyttelee The Fast Show -brittikomediasta tuttu Paul Whitehouse. Ei vaan loppuelokuvan pyörinyt kuin Cheezy Peas -mainokset päässä ja Unlucky Alfin toilailut. Hankala kyllä asennoitua näyttelijään, jos olet omalla tavallaan maineesi vanki.

"...and of course, I'm afraid that I was very, very drunk"
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Katselin Ghost Stories -nimisen "kauhuleffan" mutta se kuumottavuus loppui tasan siihen paikkaan, kun tajusin, että tuossa rainassa näyttelee The Fast Show -brittikomediasta tuttu Paul Whitehouse. Ei vaan loppuelokuvan pyörinyt kuin Cheezy Peas -mainokset päässä ja Unlucky Alfin toilailut. Hankala kyllä asennoitua näyttelijään, jos olet omalla tavallaan maineesi vanki.

"...and of course, I'm afraid that I was very, very drunk"

Tunnistan ilmiön, mutta onneksi minua häiritsee aniharvoin tuon tapainen. Esimerkiksi brittinäyttelijä Mark Gatissia (mm. League Of Gentlemen -komediasta tuttu) näkee milloin missäkin, esim. Uudessa Sherlockissa Mycroft Holmesina, mutta en minä Sherlockia katsellessani muistele ollenkaan Gatissin komediarooleja.

Toki jos on pahasti kulunut naama kuten esim. Rowan Atkinsonilla niin voi olla vaikea olla näkemättä "mr. Beania" (tai Johnny Englishia) muiden Atkinsonin roolien takaa. Pitäisi joskus katsoa Atkinsonin tuoreemmat vakavat roolisuoritukset kuten esim. komisario Maigret -roolit joissa hän esittää klassista ranskalaista poliisikomisariota.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei vaan taaskaan nukuta, herätyskello soi 07.00. Syytänkö tästä kellojen siirtoa vai mitä? Kävin jo kertaalleen yrittämässä unten maille siirtymistä ja puolitoista tuntia ähistyäni siirryin tunti sitten pois sängystä. Turha sielläkään on hikoilla.

Kellojensiirto oli taas järjetön, hieman pidemmät loppusyksyn illat vaihdettiin kerralla pimeydeksi vähän sen jälkeen kun pääsee töistä ja päivä onkin sitten siinä. Aamuvalon kannalta ero taas on merkityksetön. Jos Baltian maat siirtyvät porukalla kesäaikaan niin pitäisi varmaan harkita sinne muuttamista jossain vaiheessa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Taas täällä. Nukkumista on yritetty vähän ennen kuin kello löi puoltayötä, nyt palasin sängystä koneelle odottamaan väsymystä, tänä yönä kemiallista sellaista siinä toivossa, että puolikas unipilleri avittaisi. Välttelen noiden ottamista kuin tarpeeseen, mutta jos/kun on taas toinen yö menossa vituiksi, aamuherätys seitsemältä ja keskiviikkona pitää herätä viimeistään kuudelta niin johonkin väliin on unta saatava edes muutama tunti.

Aamulla sitten väsyttää, ja ulkona on pilkkopimeää. Ja nyt, kiitos helvetin talviaikaan siirtymisen takia myös töistä kotiin lähtiessä ehtii jo aurinko laskemaan ennen kuin ehdin kotiin. Siinä se talviajan hieno hyöty, josta unitohtori Timo Partoset ovat fanaattisesti meuhkanneet: aamulla on edelleen pimeää herätessä ja nyt myös töistä kotiin päästessä jo hämärtää. Tämä on sitten terveydelle muka eduksi? Eiköhän eduksi olisi ja kaamosmasennusta vähentäisi jos töistä tullessa olisi tunti pari valoisaa, jotta ehtisi jotain siellä harrastaakin ja ulkoilla. Aamun pimeydelle ei tässä vaiheessa vuotta paljoa voi, mutta ei sillä niin väliäkään. Väsyttää se kumminkin silloin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Brasiliassa on yli 200 miljoonaa ihmistä ja ne osaa pelata jalkapalloakin. Silti ei mitään keskustelua niiden uudesta presidentistä Suomen isoimmalla poliittisella palstalla. Naurattaa miten valikoidaan mistä kirjoitellaan. Parempi olisi varmaan vain nukkua.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kahtena peräkkäisenä päivänä ollut herätys jo siinä aamu neljän maissa. Olen herännyt NHL:ää katselemaan. Eilen heräsin tasan neljältä kun tuli peli Vancouver-Chicago ja tänään nukuin puoli viiteen asti kun tämän aamuinen peli San Josen ja Columbuksen välillä alkoi hiukan myöhemmin.

Muuten olen nukkunut hyvin mutta onhan tässä yöunet jääneet parina viime päivänä lyhyeksi kun herätys on ollut jo näin aikaisin. Näitä neljän aikoihin alkavia pelejä kyllä herääkin jo katselemaan, toisin kun noita vielä aiemmin tulevia pelejä. Yhden-kahden aikaan tulevat pelit menee mielummin sitten jälkikatseluun.

Eilenkään ei päässyt aiemmin nukkumaan kun tuli se NHL-kamppailu suoraan Suomen Helsingistä.

Nyt pystyn taas katselemaankin näitä Nhl-otteluita kun ottelut näkyvät näin laadukkaasti. Tässä oli häikkää, kuva jumittui paikoilleen eikä lähetystä voinut katsella. Mutta selaimen vaihto toi tosiaan ratkaisun tähän ongelmaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Taas täällä. Heräsin huonosti nukuttujen tuntien jälkeen terveydellisiin ongelmiin ja nyt uni välttelee jälleen. Ehkä yritän kuitenkin vielä tovin levätä, vielä olisi pari tuntia aikaa ennen kuin pitää nousta ja lähteä. Saisi Pikku Kakkosesta tuttu itäsaksalainen partamies eli Nukkumatti vierailla rohypnol-unihiekkapusseineen useammin täälläkin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kello on nyt minuutin yli puolen yön. Ajattelin että voisi käydä nukkumaan. Toisaalta huomenna ei tartte ihan aikaisin herätä. On pyhäpäivä, pyhäinpäivä. Kyllähän sitä voisi muutaman kynttilän viedä haudoille. Illalla on vähän naamiaisbileitä. Voisin olla kissa tai noita, olen niissä hyvä (löytyy kamppeet ja maskit kotoa), olen minä ihan siedettävä kummituskin kyllä. Lakanat löytyy kotoa...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mie en kyllä yhtään ymmärrä tätä halloweenhommaa. Ei ollut Kekkosen aikaan kurpitsoja ja vampyyrinäkin oli vaan Christopher Lee. Jos joku kakara soittaa ovikelloa niin paiskaan sen niskaperseotteella etäs, en perkele tykkää yhtään näistä höpöhöpöjuhlista. Sekin Amerikan jalkapallo, ei se mitään jalkapalloa ole vaan kainalopalloa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mie en kyllä yhtään ymmärrä tätä halloweenhommaa. Ei ollut Kekkosen aikaan kurpitsoja ja vampyyrinäkin oli vaan Christopher Lee. Jos joku kakara soittaa ovikelloa niin paiskaan sen niskaperseotteella etäs, en perkele tykkää yhtään näistä höpöhöpöjuhlista. Sekin Amerikan jalkapallo, ei se mitään jalkapalloa ole vaan kainalopalloa.

Kiekkomaski vain naamaan ja machete kouraan, niin ovikelloa rimputtava pikkuperkele ei enää toiste uskalla tulla häiriköimään.

Kainalopallosta olen samaa mieltä, mutta vanhoina hyvinä aikoina vampyyrina oli Bela Lugosi.

Tervetuloa muuten takaisin. Reilun kolmen vuoden palstabreikiltäsi palaaminen on ilahduttava asia nyky-Jatkoajassa, josta vanhan koulukunnan kirjoittajat ovat joko eläköityneet, kengitty palstalta (scholl jopa kahdesti) tai muuten vain harventaneet esiintymistahtia kuin ikämiesten erektiot.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tervetuloa muuten takaisin. Reilun kolmen vuoden palstabreikiltäsi palaaminen on ilahduttava asia nyky-Jatkoajassa, josta vanhan koulukunnan kirjoittajat ovat joko eläköityneet, kengitty palstalta (scholl jopa kahdesti) tai muuten vain harventaneet esiintymistahtia kuin ikämiesten erektiot.
Kiittää & kumartaa. Nyt oli hetki aikaa. Iso paha Evil jäi pois silloin kun jäi, koska poikani vajosi koomaan ja makasi tuossa Kuopion keskussairaalassa kuukauden kanttuvei. Ei tiedetty herääkö edes. Oli neljän vanha. No, heräsi. Opetteli uudestaan kävelemään ja puhumaan ja kaikki jutut. On nyt noheva ekaluokkalainen. Eli välillä ei oikein nettiasiat napanneet, oli oikeassa elämässä hommia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kiittää & kumartaa. Nyt oli hetki aikaa. Iso paha Evil jäi pois silloin kun jäi, koska poikani vajosi koomaan ja makasi tuossa Kuopion keskussairaalassa kuukauden kanttuvei. Ei tiedetty herääkö edes. Oli neljän vanha. No, heräsi. Opetteli uudestaan kävelemään ja puhumaan ja kaikki jutut. On nyt noheva ekaluokkalainen. Eli välillä ei oikein nettiasiat napanneet, oli oikeassa elämässä hommia.

Oikea elämä tulee usein väliin nettiasioihin, ja parempi on silloin keskittyä oikeaan elämään. Sellaista on käynyt minullekin, tosin ei noin dramaattisissa merkeissä. Hyviä vointeja ekaluokkalaiselle.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sekin Amerikan jalkapallo, ei se mitään jalkapalloa ole vaan kainalopalloa.
Knoppitietona kerron, että tuo football nimitysän tulee siitä että se kainalossa kulkeva pallo on yhden jalan pituinen. Sitä en tiedä miten on keksitty eurooppalaista jalkapalloa tarkoittava sana soccer. Metrisysteemihän tämänkin olisi ratkaissut ja Amerikassa tuo football olisikin armpitball ja oikea jalkapallo football, niinkuin loogisinta olisi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ehdinpäs kirjoittaa vielä tähän ketjuun. Minua ottaa päähän herätä jo näin aikaisin. Piti nukkua pitempään ja olla uutispimennossakin yön NHL-ja NBA-pelien suhteen sekä katsella pelit vasta jälkilähetyksenä mutta heräsinkin silti jo nyt. Unta ei näemmä riittänyt pidempään ja säpsähdin hereille jo kello 5.30.

Piti nukkua kyllä reilusti myöhempään. Olin nimittäin rättiväsynyt eilen illalla herättyäni tosiaan kahtena edellisenä aamuna jo noin kello neljän paikkeilla ja nukuttuani kahtena viime yönä vain noin viisi tuntia per yö. No nukuin minä nyt hieman enemmän jo kuin kahtena viime yönä olen nukkunut mutta olisi sitä voinut kauemminkin nukkua. No ehkä sitä kohta voisi vielä uudelleenkin koittaa sitä nukkumista?

Tänä viikonloppuna ei tule edes urheilua yhtä paljon kuin mitä on kahtena aiempana viikonloppuna tullut mutta ehtiipähän sitten tehdä jotain muutakin. Viime lauantainakin kun kuitenkin vietin urheilun parissa aikaa kaikkiaan sellaiset rapiat 17 tuntia. Nyt ehtii tekemään jo ruokaakin sekä imuroimaan huushollinsa. Imuri minulla onkin tällä hetkellä rikki mutta saan lainata tämän kuntoutuskeskuksen imuria poikkeustapauksissa.

Tänään on pyhäinpäiväkin mutta tuskin käyn silti haudoilla tänään. Isä pisti viestiä viikolla ettei ole kotona tänään ja ei pääse käymään haudoilla. Eli tuskin käyn yksinkään haudoilla. Äidin hauta sijaitseekin aika kaukana täältä Hämeenlinnasta, eli Tyrvännössä. No veljeni hauta olisikin vielä ihan siedettävän pyöräilymatkankin päässä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onpa vapaan puolen osiossa hiljaista. Eipä sillä, en itsekkään tiedä mitä sitä tekisi. Periaatteessa voisi kuunnella pari vinyyliä kynttilänvalon loimutessa, toisaalta taas ei ja nyt kun tätä kirjoitan, niin tuo koko toiminta alkoi kuulostaa jotenkin ärsyttävältä.

No, tykkään kynttilöistä. Tykkään toki myös vinyyleistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös