Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 322 976
  • 66 820

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Olen arvon palstaveli @sämpylä89 eri mieltä kanssasi. Kyllä se CV ja ne työtodistukset jostain kertoo. Ei kukaan ole ollut esimerkiksi 5v pätkiä työpaikoissa jos on aivan tossukka. Sitävastoin jos niistä näkee, että henkilö vaihtaa paikkaa kuin sukkia niin kyllä sekin jostain kertoo.

Paljon on tullut nähtyä kaikenlaisia seppiä, mutta nimenomaan tuo työhistoria on hetimiten heistä kertonut aika paljon.

Itse ainakin tuon aina todistukset mukana työhaastatteluun ja ojennan ne hetimiten saatesanoin "tutustukaa mikäli koette tarpeelliseksi" 5/5 kerrasta onnistunut tähän mennessä, viimeisin työpaikka vieläpä siten että paikalle ei edes tarvinnut vaivautua ja kovasti ovat olleet kiitollisia eivätkä pois tahdo päästää.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kukaan ole ollut esimerkiksi 5v pätkiä työpaikoissa jos on aivan tossukka. Sitävastoin jos niistä näkee, että henkilö vaihtaa paikkaa kuin sukkia niin kyllä sekin jostain kertoo.
Kyllä ne tossukatkii on samassa työpaikassa pitkiä aikoja :) Voin toki olla väärässä, ja varmasti tapani mukaan oonkin. Tuo nyt vaan kumpusi omista kokemuksista kun monta kertaa on jo sanottu haastatteluun kutsuvaiheessa että jätä todistukset himaan. Enkä mä oikeestaan ees oo säilyttäny mitän työtodistuksii. Oon vähän tämmönen hulda huoleton. Eräs yrittäjä sanoi että luopui todistuksien katsomisesta muutama vuos sitten sen takia että niiden vuoksi hän teki vääriä päätöksiä paljon rekrytoinnissa. Nimenomaan kun on ottanut paperilla päteviä kavereita jotka ei sit oo ollukkaan hyviä tekijöitä siihen hommaan ja eivätkä ole sopineet työilmapiiriin. Sen jälkeen ku on luottanut omaan ihmis tuntemukseen, nii on tullu parempia pätöksiä.

Noh, oikeita tapoja on monenlaisia. En mä kauheen väärin oo voinu tehdä ku oon lähes jokaisen työpaikan saanu missä oon juttusilla käyny, ja nyt siis pomo antoi mulle haastattelijan roolin. Jatkan firman perinnettä ja luotan omaan ihmistuntemukseen, enkä katsele papereita. Mieluummin semmonen ketä pitää kouluttaa, mut ihmisenä sopis hommaan ja tulis muiden kaa toimeen, kun paperilla pätevä, mut muuten naama norsunvitulla.

Tämäkin voi riippua niin paljon alasta. Mutta kuljetusalalla, maanrakennusalalla ja tehdastyössä mulle ollaan sanottu jo ennen haastattelua että papereita et tarvii mukaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On tähän asti joka baarista muovipussi löytynyt. Lisäksi saa juttuseuraa taatusti.

Niin ja miksi ei voisi ottaa omaa mukaan. Kyllähän ihmiset kantaa esimerkiksi lompakoissaan turhempIakin asioita. Miksi sinulla on vuoden vanha kuitti siellä, mutta ei muovipussia.

Seitsämänneks, kaikki rapisteli jotain karkkipussejaan, eikö vittu yhden leffan ajan voi olla syömättä..

Ymmärrät tahallaan väärin. Eihän kukaan mene ruokaravintolaankaan syömään pelkkää kivennäisvettä.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Näin se pitäisikin olla, vaikka sulla olis mitä lappuja ja lippuja mukana nii ne ei kerro mitään siitä et ootko esim kova tekemään hommia. Sitten tottakai ne laput ja liput ymmärtää jos haetaan jotain virkaa tai semmosta.

Yritän kovasti miettiä mikähän olisi helpompaa väärentää kuin työtodistus. Naurettavan turhia paperilappusia.

Kerran haastattelija raivosi miten niin sinulla ei ole työtodistuksia, mistä tiedän, että et ole ollut vaikka vankilassa. Vastasin et mistään.

Ja siis miksi ei olisi saanut olla vankilassa. Miksi sellaisia rakennetaan, jos niissä ei saa olla.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
On se vaan jännä miten erilainen fiilis on 8 tunnin aitassa nukuttujen unien jälkeen verrattuna n saman aja kerrostalohorrostamiseen. Pitänee ensi viikollakin jokunen päivä käydä duunissa rannalta kun ei siinä kämpäksi kutsutussa turkkilaisessa saunassa vaan saa kunnolla lepoa.

Edit. Ja tarkennuksena: En ole Teuvo Hakkarainen vaikka saunassa asunkin.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Voi luoja kun olen taas yöllä kerännyt pisteet kotiin.. En kuulemma vessaan omien sanojeni mukaan ole löytänyt niin on ollut helpompi sitten alkaa siirtelemään reilu satakiloista kirjahyllyä pois paikaltaan. En tiedä, että meinasinko sitten siellä takana "jemmassa" käydä paskalla vai mikä oli jutun juoni...

Emäntä vaan äsken kertoili...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meillä kävi eilen kavereita kylässä ja he toivat meille kirsikkapuun tuliaisiksi. Istutettiin se juuri. Nostin myös sipulin maasta kun lyökit olivat jo kaatuneet maahan. Täällä alkoi sataa joten voi siirtyä sisälle katsomaan ah niin kiinnostavaa naisten maratonia.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
... Täällä alkoi sataa joten voi siirtyä sisälle katsomaan ah niin kiinnostavaa naisten maratonia.
Eikö olisi mielekkäämpää katsoa vaikka sitä sadetta? Täällä ei vielä vettä tule mutta eiköhän se iltapäivällä ala viimeistään. Mukava nähdä luonnon virkistyminen kun tulee vettä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Voi luoja kun olen taas yöllä kerännyt pisteet kotiin.. En kuulemma vessaan omien sanojeni mukaan ole löytänyt niin on ollut helpompi sitten alkaa siirtelemään reilu satakiloista kirjahyllyä pois paikaltaan. En tiedä, että meinasinko sitten siellä takana "jemmassa" käydä paskalla vai mikä oli jutun juoni...

Emäntä vaan äsken kertoili...

Nuorena sammuin sohvalle ja, näin on minulle kerrottu, nousin sohvalta, kusin sohvaan, ja menin sohvaan takaisin tutimaan. Onneksi ei ollut oma sohva, heh-heh. Sohvan omistaja vähän aamusella mulkoili. En tiedä mikä vittu sitä vaivasi, kumma tyyppi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eikö olisi mielekkäämpää katsoa vaikka sitä sadetta?
Tai vaikka maantiepyöräilyä... Aika puuduttavaa. Olen kerran ollut katselemassa maantiepyöräilyn SM-kisoja. Oli kyllä köyhät bileet, noin puolen tunnin välein vilahti ohi ryhmä pyöräilijöitä. Sitten taas odotettiin. Vietin aikaani lueskekellen kirjaa mukana tuomassani puutarhatuolissa. Kaupassa kävin pari kertaa ja muistaakseni myös kotona, hakemassa sen puutarhatuolin kun mukanani ollut retkeilyjakkara tuntui liian epämukavalta istua. En muista kuka voitti mutta Jukka Heinikainen se ei ollut.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tai vaikka maantiepyöräilyä... Aika puuduttavaa. Olen kerran ollut katselemassa maantiepyöräilyn SM-kisoja. Oli kyllä köyhät bileet, noin puolen tunnin välein vilahti ohi ryhmä pyöräilijöitä. Sitten taas odotettiin. Vietin aikaani lueskekellen kirjaa mukana tuomassani puutarhatuolissa. Kaupassa kävin pari kertaa ja muistaakseni myös kotona, hakemassa sen puutarhatuolin kun mukanani ollut retkeilyjakkara tuntui liian epämukavalta istua. En muista kuka voitti mutta Jukka Heinikainen se ei ollut.
Niin, itse katselisin sadetta myös siinä tapauksessa että vaihtoehtona on maantiepyöräily. Oikeastaan urheilun seuraaminen ei jaksa nykyisin juurikaan kiinnostaa, jaliskisoista tuli vilkuiltua muutama jatkopeli ja siinähän tämän kesän sportin katsonnat taitaa ollakin. Jukureiden matseihin on toki kausikortti jo kannatuksen vuoksi ja toissapäivänä kävin kauden ekassa harkkamatsissa kun junnuilla oli treenipeli kk:ta vastaan. Hallissa oli kyllä mukavan viileää kun ulkoilma tuollounkit pelin alkaessa yli +30 astetta.

Mitäs tosiaan luit? Mulle saa vinkata historiallisia dekkareita, vapusta lähtien ahmin C J Sansomin opuksia mutta tällä viikolla loppui viimeinen julkaistu teos ja jotain olisi keksittävä tilalle.

Täälläkin alkoi vihdoin sade, voisi käydä kastumassa pihalla ihan siitä ilosta että se on mahdollista.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jaahas. Mitä kirjaa luit? Tuli vain mieleen kysyä. Oliko detektiivitarina?
Minulla on sellainen harmaa aavistus että kyseessä olisi ollut jokin Mary Higgins Clarkin kirja. Pyöräilykisan voitti muuten sellainen (nobody) kun Jussi Veikkanen (TWD länkenistä). Ja vuosi oli 2003.

Niin, itse katselisin sadetta myös siinä tapauksessa että vaihtoehtona on maantiepyöräily. Oikeastaan urheilun seuraaminen ei jaksa nykyisin juurikaan kiinnostaa, jaliskisoista tuli vilkuiltua muutama jatkopeli ja siinähän tämän kesän sportin katsonnat taitaa ollakin.
On tullut tässä istuttua aika monta kertaa television ääressä katsellen urheilua vaikka se ei aina jaksa hirveästi kiinnostaa. On vaan niin kiva olla välillä juoten. Taas toisaalta pidän kovasti urheilun seuraamisesta... Yleisurheilu ja maastohiihto on ehkä lempi"lajejani". Tänään on mielenkiintoiset pikaviestit Berliinissä ja tietenkin Lipsasen loikat kiinnostaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pallo putoaa jäähän vasta puolelta, mutta WTTJ jo soi. Ei tietenkään ole mahdollista olla pelissä missä ei soisi.

Nyt etsin oven mikä aukeaa tällä lipulla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
The Wiren kaudet paremmuusjärjestyksessä: 4, 1, 2, 3, 5. Ei yllätyksiä. Enintään voi miettiä toisen kauden asemaa. Kolmoskaudella toki Barksdalen klaanin saagan loppu. Vitoskausi on jotenkin pliisu, siis verrattuna muihin kausiin eikä yleisesti tv-sarjoihin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Päähän sattuu pikkuisen. En tiedä onko kyse darrasta vai siitä että mua potkittiin päähän ja lyötiin leukaan. Vois ottaa pari loiventavaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
En tiedä, mikä ihmisillä on nyt vinossa. Jotenkin tänään tullut interwebissä vastaan tosi paljon pahansuopaisuutta. Aikuiset ihmiset ilkeilevät toisilleen, jopa facessa pari frendiä on yllättänyt negativisesti. Siis sellaiset, jotka eivät koskaan ole käyttäytyneet moukkamaisesti. Jotenkin aistin kireän tunnelman ympäri somea. Selkeesti latistanut myös omaa fiilistä mutta pitää tehdä tästä illasta mukava täällä kotona.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nyt ei ole tarkoitus pilkata kuollutta tai mitään muutakaan, varsinkin kun Perttu Häkkisen poismeno liikutta itseäkin, mutta tässä on jo jotain kornia.
Todella harmillinen juttu. Oli tosiaan ilmeisimmin kaatunut pyörällä ja lyönyt päänsä kohtalokkain seurauksin. Jos joku läheinen näitä lukee, niin toivotan voimia ja osanottoni. Hieno ja älykäs mies.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Dredd on edelleen yksi tämän vuosikymmenen parhaista elokuvista. Jumalainen leffa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Nyt ei ole tarkoitus pilkata kuollutta tai mitään muutakaan, varsinkin kun Perttu Häkkisen poismeno liikutta itseäkin, mutta tässä on jo jotain kornia.
Mikä tuossa oli sun mielestäsi kornia?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mikä tuossa oli sun mielestäsi kornia?
Älykkyys, polkupyörällä on kypäräpakko, kaatuminen ja pään lyöminen. Siitä kun alat laskeskella, niin voit varmaan päästä maaliin.
Vähän sama kuin kehua älykkääksi ihmistä joka kuolee kolarissa, kun ei käyttänyt turvavyötä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Älykkyys, polkupyörällä on kypäräpakko, kaatuminen ja pään lyöminen. Siitä kun alat laskeskella, niin voit varmaan päästä maaliin.
Vähän sama kuin kehua älykkääksi ihmistä joka kuolee kolarissa, kun ei käyttänyt turvavyötä.
Haista vittu! Sä et todellakaan voi tietää minkälaiseen päävammaan Häkkinen kuoli tai että oliko hänellä kypärä päässään. Ja muutenkin mauton hypoteesi, mikä nyt ei sinun kohdallasi oikeastaan edes yllätä.

Niin ja Suomessa ei ole kypäräpakkoa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Haista vittu! Sä et todellakaan voi tietää minkälaiseen päävammaan Häkkinen kuoli tai että oliko hänellä kypärä päässään. Ja muutenkin mauton hypoteesi, mikä nyt ei sinun kohdallasi oikeastaan edes yllätä.

Niin ja Suomessa ei ole kypäräpakkoa.
Ai katos sehän poistui, voi hirvitys. Paskat edes poistunut, siellä se on vieläkin laissa. Kylläpäs sulla nyt ottaa koville, ei muuta minun toteamustani mihinkään. Sinä olet se joka yhdisti älykkyyden tuohon touhuun, en minä. Minä totesin että melkoisen mautonta.
90 § (15.11.2002/954)
Polkupyöräilijän suojakypärän käyttö

Polkupyöräilijän ja polkupyörän matkustajan on ajon aikana yleensä käytettävä asianmukaista suojakypärää.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En tiedä, mikä ihmisillä on nyt vinossa. Jotenkin tänään tullut interwebissä vastaan tosi paljon pahansuopaisuutta. Aikuiset ihmiset ilkeilevät toisilleen, jopa facessa pari frendiä on yllättänyt negativisesti. Siis sellaiset, jotka eivät koskaan ole käyttäytyneet moukkamaisesti. Jotenkin aistin kireän tunnelman ympäri somea. Selkeesti latistanut myös omaa fiilistä mutta pitää tehdä tästä illasta mukava täällä kotona.

Välillä on tuollaisia aaltoja. Jatkoajassa oli (mielestäni) letkeä ja leppeä fiilis joskus viikko sitten, mutta sitten alkoi taas tulla kaikkea ns. nillitystä omiin silmiin mm. siitä, että on letkeää ja leppeää. Mutta mitäpä näistä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ai katos sehän poistui, voi hirvitys. Paskat edes poistunut, siellä se on vieläkin laissa. Kylläpäs sulla nyt ottaa koville, ei muuta minun toteamustani mihinkään. Sinä olet se joka yhdisti älykkyyden tuohon touhuun, en minä. Minä totesin että melkoisen mautonta.
Mitä sä sönkötät? Minä sanoin Häkkisen olleen älykäs, jota hän todellakin oli. En todellakaan yhdistänyt sitä yhtään mihinkään. Kumpikaan meistä ei tiedä tarkalleen, miten Häkkinen kuoli ja oliko hänellä esim. kypärä päässään vai ei, joten mene pilaamaan joku muu aihe, jooko.

Niin, ja "yleensä". Tuon tulkinnanvaraisempaa ei olekaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös