Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 549 996
  • 21 786

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Elisalla kyllä ainakin pitää taloyhtiön ilmaiseenkin tehdä nolla-sopimus, joka kysyy Hetua.

Ja mikä siinä Hetun antamisessa nyt on se ongelma sinullekin?

Ei siinä ole mitään ongelmaa. Mulla on Telian palveluitakin useampia, 100/10 kuitu ja mobiililiittymiä.

Mutta he ei suostu mulle liigaa myymään.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ei siinä ole mitään ongelmaa. Mulla on Telian palveluitakin useampia, 100/10 kuitu ja mobiililiittymiä.

Mutta he ei suostu mulle liigaa myymään.
Voisko johtua siitä että olet menettänyt luottotiedot sinä aikana kun liittymät oli jo Telialla? Olemassa olevat voi yleensä pitää ja vähän niitä muutella mutta yleensä mitään lisää operaattori ei myönnä
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
En minä vänkää vänkäämisen takia vaan juuri siksi, etten saa palvelua vaikka löisin rahaa tiskiin ennakkoon
En sinua tarkoittanutkaan.
Tää hetu on nyt ihan täysin epäolennainen asia tässä keskustelussa, sillä kyse on pohjimmiltaan siitä, että miksi Telialle ei voisi maksaa etukäteen nähdäkseen Liigan, kuten minkä tahansa muun suoratoistopalvelun nähdäkseen? Estääkö sen oikeasti joku muu kuin halu se toteuttaa? Ja edelleenkin kyllä uskon Telian tuon toteuttavan jollain aikavälillä, jos etukäteen maksavia asiakkaita haluavat.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Voisko johtua siitä että olet menettänyt luottotiedot sinä aikana kun liittymät oli jo Telialla? Olemassa olevat voi yleensä pitää ja vähän niitä muutella mutta yleensä mitään lisää operaattori ei myönnä

Mulla oli luottotietomerkintä kun muutin nykyiseen asuntoon ja vuokraan kuului se perus 10/1 ilman mitään soppareita, upgradesin sen ongelmitta 100/10 kuituun mutta nyt computer says no.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Ei ole olemassa mitään ihmeen ”teleoperaattorilakia”, mistä revit näitä juttuja?
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2014/20140917 linkki vie Finlexin sivuille kohtaan laki sähköisen viestinnän palveluista. Tuo laki pitää sisällään kaiken, mihin juurikin Telian toiminta perustuu ja noiden pykälien ja lukujen mukaan heidän on toimittava. Siellä on muunmuassa mainittu, että heillä on oikeus olla tarjoamatta liittymää tilaajalle, jolla on maksuhäiriöitä. He voivat myös pyytää vakuusmaksua käyttäjiltä, joilla tällaisia maksuhäiriöitä on ollut.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tän ketjun taso alkaa olla luokkaa Suomi24 kiitos parin nimimerkin.

CC+ kuitu + iphone seiskasta striimattuna 55” LG full HD kohtalaisen hyvä laatu. Ei nyt vielä ihan yltänyt viimevuotiseen kaapelin tasoon, muttei myöskään ollut ärsyttävää nykimistä mitä eniten pelkäsin. Ei pätkinyt lähetykset eikä pikselimössöäkään näkynyt kuin pari sekuntia pari kertaa ja katsoin käytännössä koko pitsin.

CC käytettävyys yllätti itseni, ei kuluta puhelimen akkua juuri ollenkaan eikä lähetys pätki vaikka kävisi paskalla tai postilaatikolla. En tiedä edes vaikuttaako moiset toimet mihinkään, mutta tavallisena kansalaisena tälläisetkin asiat mietityttivät etukäteen.

Yhteenvetona vois sanoa etten pettynyt, vaikka etukäteen mietinkin että tää voi kaapeliin tottuneelle olla melkoista paskaa. Toivottavasti laatu paranee vielä ainakin pykälän niin olen täysin tyytyväinen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Väkisinkin on pakko hieman ihmetellä tätä "vika on aina muualla" -mentaliteettia. Jos on luottotiedot menettänyt, niin ei se ole Telian vika. Ei yhdelläkään yrityksellä ole mitään velvollisuutta joustaa niiden kanssa joilta on luottotiedot menneet. Ja vaikka jotkut joustaisivatkin, niin ei se tarkoita sitä, että kaikkien pitäisi joustaa.

Ainahan sitä saa toiveita esittää ja palautetta antaa, mutta kun Telia ei ole kyseistä ongelmaa aiheuttanut, niin en näe aiheelliseksi lähteä suuremmin valittamaan asiasta heidän suuntaansa. Jos muutosta asiaan haluaa, niin asiallinen ja rakentava palaute on yleensä paras keino saada haluamansa. Siihen asti mennään niillä mitä on jaettu, eli pyritään löytämään itse tilanteeseen ratkaisu mahdollisuuksien mukaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Väkisinkin on pakko hieman ihmetellä tätä "vika on aina muualla" -mentaliteettia. Jos on luottotiedot menettänyt, niin ei se ole Telian vika.
Ei tietenkään ole, eikä kukaan ole käsittääkseni näin väittänytkään.
Ainahan sitä saa toiveita esittää ja palautetta antaa, mutta kun Telia ei ole kyseistä ongelmaa aiheuttanut, niin en näe aiheelliseksi lähteä suuremmin valittamaan asiasta heidän suuntaansa. Jos muutosta asiaan haluaa, niin asiallinen ja rakentava palaute on yleensä paras keino saada haluamansa. Siihen asti mennään niillä mitä on jaettu, eli pyritään löytämään itse tilanteeseen ratkaisu mahdollisuuksien mukaan.
Mun ei ole ollut ainakaan tarkoitus valittaa Telian suuntaan, vaan juurikin uskoa, että kehittävät systeemiään, jotta palvelun pariin saataisiin lisää meitä maksavia asiakkaita, sillä eikös se olisi kaikkien etu? Luottotiedottomia on todellakin paljon ja nyt he sitten keksinevät muita kenties pysyviä ratkaisuja nähdäkseen Liigaa, kuten laittomat striimit ja kaverin tunnuksilla katsomisen. Tosin noita edellämainittuja keinoja käytetään varmasti aina ja en osaa edes arvioida maksaisiko monikaan niiden käyttäjistä Liigasta vaikka heillä olisi siihen mahdollisuus.

Noh, näillä mennään ainakin toistaiseksi ja kivahan se on jotta itse näkee, mitäs sitä muista ;)
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
hieman ihmetellä tätä "vika on aina muualla" -mentaliteettia. Jos on luottotiedot menettänyt, niin ei se ole Telian vika

Tämä lause on itseasiassa vitun tyhmä. Jos hetkeäkään miettii, niin nostetut epäkohdat on ihan valideja ja itseasiassa todella arvokkaita Telialle. Minä kun luulen, että niitä kiinnostaa asiakaspalvelu enemmän kuin joillekin ryhmille lällättely ja halveksinta, se kuuluu tänne jatkoaikaan, jossa se Äo harvoin ylittää kengännumeroa ja joskus, harvoina hyvinä hetkinä saavat aikaan kahvit näppikselle ja sitä myötä elämän pidennystä. Telialle homma on bisnestä ja heille on tärkeää saada palaute toimiiko jutut ja missä olisi parannettavaa. Mikään ei kehity hymistelemällä, siksi kriittiset palstalla ovat Telialle taatusti arvokkaampia ja merkityksellisimpiä, kuin yksikään hymistelijä, kas kun se hymistelijä jatkaa palvelun käyttäjiä, mutta Telia haluaa niitä lisää.

yhdelläkään yrityksellä ole mitään velvollisuutta joustaa

Kyllä, velvollisuutta ei ole, mutta yksikään yritys ei jätä kiveäkään kääntämättä palvellakseen asiakasta, jos meinaa pärjätä kilpailussa. Kyse ei ole velvollisuudesta, vaan tahdosta, koska se välttämätöntä bisneksessä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
En tiennytkään, että laki kieltää Teliaa myymästä Liigaa ilman Telian liittymää. Jos taas kyse on siitä, että Telia ei halua myydä Liigaa ilman liittymää, niin sitten syy on Teliassa eikä laissa. Mun on DNA:n kaapeliasiakkaana vaikea ymmärtää miten tuo laki erottelee Telia TV:n ja esimerkiksi Netflixin, kun toisen saan ostettua luottokorttiveloituksena ja toista en.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No sori, mutta kyllähän tuo nyt on periaatteellista jankkaamista. Miksi et voi antaa henkilötunnusta sopimusta tehdessä?

Kun ei ole sitä helvetin osoitetta Suomen väestörekisterissä. Passista voin lähettää kuvan samantien ja se on vielä aivan uusi ja voimassa vuoteen 2023 asti. Eli ei ihan yhtä pitkään kuin Telian soppari, mutta melkein.

Miten se on periaatteellista, että Telia on jäänyt kiinni housut nilkoissa siitä kuinka ei nyt osattukaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä lause on itseasiassa vitun tyhmä. Jos hetkeäkään miettii, niin nostetut epäkohdat on ihan valideja ja itseasiassa todella arvokkaita Telialle. Minä kun luulen, että niitä kiinnostaa asiakaspalvelu enemmän kuin joillekin ryhmille lällättely ja halveksinta, se kuuluu tänne jatkoaikaan, jossa se Äo harvoin ylittää kengännumeroa ja joskus, harvoina hyvinä hetkinä saavat aikaan kahvit näppikselle ja sitä myötä elämän pidennystä. Telialle homma on bisnestä ja heille on tärkeää saada palaute toimiiko jutut ja missä olisi parannettavaa. Mikään ei kehity hymistelemällä, siksi kriittiset palstalla ovat Telialle taatusti arvokkaampia ja merkityksellisimpiä, kuin yksikään hymistelijä, kas kun se hymistelijä jatkaa palvelun käyttäjiä, mutta Telia haluaa niitä lisää.

Kyllä, velvollisuutta ei ole, mutta yksikään yritys ei jätä kiveäkään kääntämättä palvellakseen asiakasta, jos meinaa pärjätä kilpailussa. Kyse ei ole velvollisuudesta, vaan tahdosta, koska se välttämätöntä bisneksessä.
Ja tämä vastaus viestiini se vasta tyhmä ja asiaton onkin. Tajuatko nyt yhtään, että mitä viestissäni edes kritisoin? Minä kun olen luullut, että olet ihan järkevä kirjoittaja, mutta tämä alkaa mennä kyllä jo riman ali.

Kyse ei todellakaan ole siitä, etteikö täällä nostetut epäkohdat olisi ihan valideja tai että hymistelemällä kaikki paranee. Minäkin olen nostanut useita epäkohtia esille näissä Telia-keskusteluissa ja tulen tekemään niin jatkossakin.
 
Viimeksi muokattu:

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Prepaidilla ei saa rahaa niiltä jotka unohtavat peruuttaa tilauksen
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Siis eikö tätä hommaa nyt saa tilattua määräajaksi etukäteen maksamalla? Minä olen ainakin ihan saamarin huono muistaan peruutella mitään, niin mielellään maksaa vaikka sitten könttänä sen 12kk ja seuraavaksi vuodeksi sitten seuraavan, kuin että pitää antaa luottokortteja jonnekkin firmoille, jotka laskuttelee sieltä sitten kuukausittain.

Muutoinkin tykkään käyttää erikseen käyttötiliä ja säästötiliä, varsinkin intternetissä. Nopeasti nykyään siirtyy kuitenkin varat tilien välillä ja ei paskassakaan skimmauksessa, tai tietomurrossa mene kaikkea kerralla.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Luin tuolta jostain, että pystyy katsomaan kahdella eri laitteella. Onko kukaan koittanut, että pystyykö samaan aikaan? Lisäksi pystyykö katsomaan samaan aikaan telian ja Elisan verkossa?
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis eikö tätä hommaa nyt saa tilattua määräajaksi etukäteen maksamalla? Minä olen ainakin ihan saamarin huono muistaan peruutella mitään, niin mielellään maksaa vaikka sitten könttänä sen 12kk ja seuraavaksi vuodeksi sitten seuraavan, kuin että pitää antaa luottokortteja jonnekkin firmoille, jotka laskuttelee sieltä sitten kuukausittain.

Muutoinkin tykkään käyttää erikseen käyttötiliä ja säästötiliä, varsinkin intternetissä. Nopeasti nykyään siirtyy kuitenkin varat tilien välillä ja ei paskassakaan skimmauksessa, tai tietomurrossa mene kaikkea kerralla.

Mikä ongelma on ottaa tämä palvelu toistaiseksi olevalla sopimuksella, ja laitat laskun suoraveloitukseen nettipankkiisi? Silloin voit keskeyttää sen milloin haluat.
 

jaaza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Juu, hienosti toimi Huawei tabletilla ja Telia TV sovelluksella.
Soittelin asiakaspalveluun tuosta kirjaston toimivuudesta ja sanoivat, että kaikki pelit eivät näy ehkä myöhemmin sitten. Todellakin kahdella eri laitteella voi katsella samoilla käyttäjätunnuksilla eri ip:stä. Hyvä jutska!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tajutko nyt yhtään, että mitä viestissäni edes kritisoin? Minä kun olen luullut, että olet ihan järkevä kirjoittaja, mutta tämä alkaa mennä kyllä jo riman ali.

Minä en näe täällä kenenkään nostaneen ainoatakaan epäasiallista ongelmakohtaa esiin, vaan jokainen on oikea ja perusteltu. Se, että ne eivät ole Telian aiheuttamia ei merkitse, etteivätkö ne olisi Telian ratkaistavissa. Kukaan muu niitä ei voi ratkaista. Minä lukutaitoisena ihmisenä ymmärsin tasan tarkkaan mitä kritisoit, mutta minusta se oli turhaa paskan jauhamista. Jos asian tiimoilta ei kivi sinun kengässäsi hierrä, et voi uskottavasti olla mitätöimässä niiden valitusta, joilla se kivi hiertää. Jokaisella on oikeus ja minun mielestäni jopa velvollisuus nostaa kissaa pöydälle omalla persoonallaan ja verbaalisuudellaan, sisältö merkitsee, ei semantiikka.

Toivon ja uskon, että Telian asenne reklamointiin on ihan toinen, kuin sinulla tekstiesi perusteella. Asioiden huomioiminen ja parantaminen tuo Telian kassaan kilinää ja lienee siellä päässä merkittävin mittari asioille. Jos täällä kirjoittajat nostaa, vaikka kuinka rosoisella ulosannilla epäkohtia ja korjattavia tulokseen vaikuttavia tekijöitä, se rosoisuus on triviaa ja sisältö kultaa. Muista, että monella lätkäniilolla alkaa olla hiki ja kärsivällisyys koetuksella, kun on olemassa järjettömiä esteitä itselle palvelun hankkimiselle ja reilu kuukausi enää aikaa saada muutosta. Pitäishän sen verran kyetä empatiseeraamaan tavallaan harrastaja kollegoita, että sen ymmärtäisit ja heitä sympatiseeraisit.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luin tuolta jostain, että pystyy katsomaan kahdella eri laitteella. Onko kukaan koittanut, että pystyykö samaan aikaan? Lisäksi pystyykö katsomaan samaan aikaan telian ja Elisan verkossa?
En ole koittanut, mutta nimenomaan samaan aikaan pitäisi pystyä kahdella katsomaan. Tuo kahden laitteen raja koskee nimenomaan samanaikaista katselua, muutenhan laitteita voi käyttää enemmänkin, mutta ei samaan aikaan. Ja sillä nyt ei ole mitään merkitystä missä verkossa laite on.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mikä ongelma on ottaa tämä palvelu toistaiseksi olevalla sopimuksella, ja laitat laskun suoraveloitukseen nettipankkiisi? Silloin voit keskeyttää sen milloin haluat.
No enkö mä nyt just selittänyt? Unohda koko juttu, ei saa maksaa kerralla. Vika siis minussa eikä siinä joka yrittää myydä. Minä nyt vain haluan maksaa kerralla enkä missään vitun erissä. Tämä kyllä onnistui Ruudun kautta.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No enkö mä nyt just selittänyt? Unohda koko juttu, ei saa maksaa kerralla. Vika siis minussa eikä siinä joka yrittää myydä. Minä nyt vain haluan maksaa kerralla enkä missään vitun erissä. Tämä kyllä onnistui Ruudun kautta.

Okei, kukin tyylillään. Mutta ehkä nämä palveluntarjoajat eivät ihan jokaiseen marginaalisen toiveeseen voi vastata, varsinkin jos on vaihtoehtoinen ja käytännössä saman asian ajava tapa olemassa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä en näe täällä kenenkään nostaneen ainoatakaan epäasiallista ongelmakohtaa esiin, vaan jokainen on oikea ja perusteltu. Se, että ne eivät ole Telian aiheuttamia ei merkitse, etteivätkö ne olisi Telian ratkaistavissa. Kukaan muu niitä ei voi ratkaista. Minä lukutaitoisena ihmisenä ymmärsin tasan tarkkaan mitä kritisoit, mutta minusta se oli turhaa paskan jauhamista. Jos asian tiimoilta ei kivi sinun kengässäsi hierrä, et voi uskottavasti olla mitätöimässä niiden valitusta, joilla se kivi hiertää. Jokaisella on oikeus ja minun mielestäni jopa velvollisuus nostaa kissaa pöydälle omalla persoonallaan ja verbaalisuudellaan, sisältö merkitsee, ei semantiikka.

Toivon ja uskon, että Telian asenne reklamointiin on ihan toinen, kuin sinulla tekstiesi perusteella. Asioiden huomioiminen ja parantaminen tuo Telian kassaan kilinää ja lienee siellä päässä merkittävin mittari asioille. Jos täällä kirjoittajat nostaa, vaikka kuinka rosoisella ulosannilla epäkohtia ja korjattavia tulokseen vaikuttavia tekijöitä, se rosoisuus on triviaa ja sisältö kultaa. Muista, että monella lätkäniilolla alkaa olla hiki ja kärsivällisyys koetuksella, kun on olemassa järjettömiä esteitä itselle palvelun hankkimiselle ja reilu kuukausi enää aikaa saada muutosta. Pitäishän sen verran kyetä empatiseeraamaan tavallaan harrastaja kollegoita, että sen ymmärtäisit ja heitä sympatiseeraisit.
Sinä et sitten ymmärrä tippaakaan mitä kirjoitan tai tarkoitan viesteilläni. Ihan selvää Suomea yritän kirjoittaa, mutta tuntuu menevän yli hilseen oikein tosissaan. En tiedä ymmärrätkö tahallasi väärin, vai missä on vika, mutta alkaa hiljalleen todellakin ärsyttämään.

Lue nyt perkele ne viestit uudelleen ja yritä ymmärtää mitä niissä sanotaan. Tähän asti on mennyt kuitenkin ihan kaikki ohi, niin ehkäpä saat edes jostain kiinni jos koetat uudelleen.

Kohta menee jo usko.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Okei, kukin tyylillään. Mutta ehkä nämä palveluntarjoajat eivät ihan jokaiseen marginaalisen toiveeseen voi vastata, varsinkin jos on vaihtoehtoinen ja käytännössä saman asian ajava tapa olemassa.
Ei tuo ole saman asian ajava tapa. Ihmiset on tässä maailmassa ihan riittävän kusessa kun on milloin mitäkin osamaksua ja minnekkin maksettavana, sitten ihmetellään miksi menee luottotietoja. Tämä sama keskustelu käytiin jo autoiluketjussa. Eihän se kymppi kuussa nyt tosta ole paha, eikä satanen tästä. Yhtäkkiä meneekin kuussa enemmän kuin voi maksaa.

Minä olen valmis maksamaan kaiken tänään, mikä on enemmän kuin sama raha huomenna, jos se ei Telialle kelpaa, niin sitten on kelpaamatta. Minä en ala kenenkään kuukausimaksukusilutkuttajaksi. Heräisitte ihmiset, oikeasti! Laskekaa joskus paljonko teillä noihin kaikkiin ihme kuukausimaksuihin menee. Muutama eri TV soppari ja monta sataa katoaa hups heijaa. Minä ainakin osaan säästää tililleni sen verran mitä haluan ja sitten voin maksaa sen vuoden kerrallaan, jos minut haluaa asiakkaaksi.

Miksi te luulette että ne mainokset on täys näitä kuukausimaksujuttuja? Ei ne ole siksi että ne olisi parempi vaihtoehto kuluttajille, vaan koska teiltä voidaan silloin lypsää enemmän kun kuvittelette, että eihän toi nyt paljoa ole.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tuo ole saman asian ajava tapa. Ihmiset on tässä maailmassa ihan riittävän kusessa kun on milloin mitäkin osamaksua ja minnekkin maksettavana, sitten ihmetellään miksi menee luottotietoja. Tämä sama keskustelu käytiin jo autoiluketjussa. Eihän se kymppi kuussa nyt tosta ole paha, eikä satanen tästä. Yhtäkkiä meneekin kuussa enemmän kuin voi maksaa.

Minä olen valmis maksamaan kaiken tänään, mikä on enemmän kuin sama raha huomenna, jos se ei Telialle kelpaa, niin sitten on kelpaamatta. Minä en ala kenenkään kuukausimaksukusilutkuttajaksi. Heräisitte ihmiset, oikeasti! Laskekaa joskus paljonko teillä noihin kaikkiin ihme kuukausimaksuihin menee. Muutama eri TV soppari ja monta sataa katoaa hups heijaa. Minä ainakin osaan säästää tililleni sen verran mitä haluan ja sitten voin maksaa sen vuoden kerrallaan, jos minut haluaa asiakkaaksi.

Mennään nyt offtopiciksi, mutta vastuullinen rahankäyttäjä voi perustaa nettipankkiin tilejä vaikka kuinka paljon. Esim. kanavapaketit-niminen tili, jonne laittaa tänään kaikkien tulevan 12 kuukauden kanavamaksujen verran rahaa, ja sitten sieltä menee suoraveloitukset.
Olen kyllä kanssasi samaa mieltä siinä, että mieluummin ostaa asioista etukäteen säästetyillä/tienatuilla rahoilla, mutta nämä kanavapaketit otan itse mieluummin kuukausikohtaisina, jotta voin ne perua kun en enää ehdi/jaksa katsoa jotain niistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös