Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2018–2019

  • 1 050 473
  • 3 931

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Kuten olet varmasti huomannut, niin pitkälti juuri Pennasen merkityksen vuoksi HPK on noin ylhäällä arviossani. Esimerkiksi Pelicansin pelaajamateriaalia pidän selvästi HPK:ta parempana. HPK:n valmennuksellinen etu tasapainottaa tilanteen.

Minun mielestä yliarvostat Pennasen arvioissasi, mutta toisaalta aliarvostat Kerhon maalivahtipelin esim. juuri Pelicansia vastaan. En millään ymmärrä miten olet saanut EHT-maajoukkueeseen valitun veskarin, joka jo toissa vuonna pesi aika puhtaasti Olkinuoran keskinäisessä pleijarisarjassa, heikommaksi. Kakkosveskareiden osalta ei merkittävästi eroja löydy.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minun mielestä yliarvostat Pennasen arvioissasi, mutta toisaalta aliarvostat Kerhon maalivahtipelin esim. juuri Pelicansia vastaan. En millään ymmärrä miten olet saanut EHT-maajoukkueeseen valitun veskarin, joka jo toissa vuonna pesi aika puhtaasti Olkinuoran keskinäisessä pleijarisarjassa, heikommaksi. Kakkosveskareiden osalta ei merkittävästi eroja löydy.
Samaa mieltä, Olkinuoralla taso heitellyt viime kausina aivan liikaa. Välillä on maaginen, mutta vastapainoksi päästää naurettavan helppoja maaleja. Larmi on tasaisempi suorittaja ja otteet olleet kovalla tasolla mitä itse seurannut. Kyllä maalivahtiosasto Larmin myötä on HPKlla lähtökohtaisesti parempi, mutta Olkinuora/Skarek kaksikolla on potentiaalia olla parempi.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sport vahvisti hyökkäystään 26-vuotiaalla sentterillä. Brody Sutter on isokokoinen ja hänet tituleerataan hyväksi kahden suunnan hyökkääjäksi. Miehellä on allaan muutama NHL-peli ja hän on kokenut AHL-pelaaja. Arvioin hänen vaikutuksensa Sporti hyökkäykseen 0,5 pisteen arvoiseksi. Näin Sportin hyökkäys nousee sijalle seitsemän, tasoihin SaiPan kanssa. Hyvä Sport!

Hyökkäys
1. JYP, TPS 9,5
3. Kärpät, Ässät, HIFK 9
6. Tappara 8,5
7. SaiPa, Sport 8
9. KalPa, Lukko 7,5
11. HPK, Pelicans, Ilves 7
14. KooKoo, Jukurit 6,5
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Päivitetty yhteenveto kokonaispisteistä:
1. Kärpät 39
2. HIFK 36
3. TPS 34,5
4. JYP 34
5. Tappara 32,5
6. KalPa 32
7. Ässät 31,5
8. SaiPa 31,5
9. Lukko 31,5
10. HPK 30
11. Pelicans 30
12. Ilves 29
13. KooKoo 29
14. Sport 28,5
15. Jukurit 27,5

Saapuneet:
• SaiPa: 30,5 -> 31,5 (2.7.2018 Denisov)
• Lukko 30,5 -> 31,5 (11.7.2018 Krejcik ja 20.7.2018 Auk)
• Ässät 31 -> 31,5 (16.7.2018 Makkonen)
• HPK 30,5 -> 30,5 (25.7.2018 Laatikainen)
• KalPa 31 -> 32 ( 26.7.2018 Wilson)
• TPS 34 -> 34,5 (27.7.2018 Piskula)
• HIFK 35,5 -> 36 (27.7.2018 Lessio)
• Sport 28 -> 28,5 (2.8.2018 Sutter)

Poistuneet:
HPK: 30,5 -> 30 (2.8.2018 Porseland)
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Päivitetty yhteenveto kokonaispisteistä:
1. Kärpät 39
2. HIFK 36
3. TPS 34,5
4. JYP 34
5. Tappara 32,5
6. KalPa 32
7. Ässät 31,5
8. SaiPa 31,5
9. Lukko 31,5
10. HPK 30
11. Pelicans 30
12. Ilves 29
13. KooKoo 29
14. Sport 28,5
15. Jukurit 27,5

Saapuneet:
• SaiPa: 30,5 -> 31,5 (2.7.2018 Denisov)
• Lukko 30,5 -> 31,5 (11.7.2018 Krejcik ja 20.7.2018 Auk)
• Ässät 31 -> 31,5 (16.7.2018 Makkonen)
• HPK 30,5 -> 30,5 (25.7.2018 Laatikainen)
• KalPa 31 -> 32 ( 26.7.2018 Wilson)
• TPS 34 -> 34,5 (27.7.2018 Piskula)
• HIFK 35,5 -> 36 (27.7.2018 Lessio)
• Sport 28 -> 28,5 (2.8.2018 Sutter)

Poistuneet:
HPK: 30,5 -> 30 (2.8.2018 Porseland)
Taman perusteella kaikki paitsi ylivoimainen mestaruus olisi totaalinen pettymys Karpilta
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Päivitetty yhteenveto kokonaispisteistä:

Pahoittelut, että en nyt koko ketjua ja kaikkia viestejä jaksa kahlata läpi, joten ehkä tämä on jo selvennetty, mutta kuinka suurta eroa käytännössä runkosarjan pisteissä tarkoittaa esimerkiksi Kärppien ja HIFK:n kolmen pisteen ero?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Pahoittelut, että en nyt koko ketjua ja kaikkia viestejä jaksa kahlata läpi, joten ehkä tämä on jo selvennetty, mutta kuinka suurta eroa käytännössä runkosarjan pisteissä tarkoittaa esimerkiksi Kärppien ja HIFK:n kolmen pisteen ero?
Varmaan joku 20-25 pistettä vähintään.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pahoittelut, että en nyt koko ketjua ja kaikkia viestejä jaksa kahlata läpi, joten ehkä tämä on jo selvennetty, mutta kuinka suurta eroa käytännössä runkosarjan pisteissä tarkoittaa esimerkiksi Kärppien ja HIFK:n kolmen pisteen ero?
Ei ole selvennetty, joten ei syytä pahoitteluun. Tuollaista runkasarjapistevertailua en aio tehdä. Joudut tyytymään osaltani tähän, olen pahoillani.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Pahoittelut, että en nyt koko ketjua ja kaikkia viestejä jaksa kahlata läpi, joten ehkä tämä on jo selvennetty, mutta kuinka suurta eroa käytännössä runkosarjan pisteissä tarkoittaa esimerkiksi Kärppien ja HIFK:n kolmen pisteen ero?
Ainakin sita etta esim. JYP on samalla todennakoisyydella 13. kuin ensimmainenkin
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varmaan joku 20-25 pistettä vähintään.
Olet sinä aikamoinen epeli. Ensin et kestä keskustelua ja käsket meikäläisen pitää tunkkini. Kuitenkin olet valmis puolestani tuollaisia arvioita heittelemään. Tehdäänkö nyt niin, että minä pidän sen tunkkini ja sinä pidät kiinni sanomisistasi, etkä nostele meikäläisen tunkilla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ainakin sita etta esim. JYP on samalla todennakoisyydella 13. kuin ensimmainenkin
Mukavia nämä tällaiset tulkinnat, ei siinä mitään. Pääsit tuohon päätelmäsi ilmeisesti sillä, että Kärpien ja JYPin ero on tällä hetkellä yhtä suuri kuin sijalla kolmetoista olevan KooKoon ja JYPin? En ole todennäköisyyslaskujen asiantuntija, joten en mene sanomaan, että päätelmäsi on väärä, vaikka pikkaisen niin epäilen. Minä kehotan sinua tulkitsemaan taulukkoa niin, että KooKoolla on yhtä suuri todennäköisyys sijoittua JYPiä paremmin, kuin JYPillä on sijoittua Kärppiä paremmin. Aikamoinen luotto on minulla Kärppiin!
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olet sinä aikamoinen epeli. Ensin et kestä keskustelua ja käsket meikäläisen pitää tunkkini. Kuitenkin olet valmis puolestani tuollaisia arvioita heittelemään. Tehdäänkö nyt niin, että minä pidän sen tunkkini ja sinä pidät kiinni sanomisistasi, etkä nostele meikäläisen tunkilla.
No kerro nyt sinä arvoisa asiantuntija se ero pisteissä.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pahoittelut, että en nyt koko ketjua ja kaikkia viestejä jaksa kahlata läpi, joten ehkä tämä on jo selvennetty, mutta kuinka suurta eroa käytännössä runkosarjan pisteissä tarkoittaa esimerkiksi Kärppien ja HIFK:n kolmen pisteen ero?

Ei ole selvennetty, joten ei syytä pahoitteluun. Tuollaista runkasarjapistevertailua en aio tehdä. Joudut tyytymään osaltani tähän, olen pahoillani.
Heräsi mielenkiinto ja avasin excelin. Laskin kuinka suuri @McTorso n antama arvosana oli prosentuaalisesti kaikkiin arvosanoihin nähden, jonka jälkeen suhteutin sen jaossa oleviin pisteisiin.

Arvosana Pisteet​
Kärpät 39 110
HIFK 36 102
TPS 34,5 98
JYP 34 96
Tappara 32,5 92
KalPa 32 91
Ässät 31,5 89
SaiPa 31,5 89
Lukko 31,5 89
HPK 30 85
Pelicans 30 85
Ilves 29 82
KooKoo 29 82
Sport 28,5 81
Jukurit 27,5 78
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Fakta on se että herra McTorso on mennyt omaaan miinaansa. Laittoi Kärpille lähes maksimipisteet vaikka hyökkäysosasto on täysin arvoitus. Kun herra McTorso tutkii potentiaalia niin se on kärppien kohdalla aina potenssiin 2-3 muihin verrattuna. Kannattaisi enemmän pitäytyä faktoissa kun jossain fantasioissa omien pelaajien potentiaaleihin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tuo Pepper Jackin tilasto kertoo aika paljon. Että liigan huonoin saisi 78 pistettä. Jossain mättää ja pahasti,
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Heräsi mielenkiinto ja avasin excelin. Laskin kuinka suuri @McTorso n antama arvosana oli prosentuaalisesti kaikkiin arvosanoihin nähden, jonka jälkeen suhteutin sen jaossa oleviin pisteisiin.

Arvosana Pisteet​
Kärpät 39 110
HIFK 36 102
TPS 34,5 98
JYP 34 96
Tappara 32,5 92
KalPa 32 91
Ässät 31,5 89
SaiPa 31,5 89
Lukko 31,5 89
HPK 30 85
Pelicans 30 85
Ilves 29 82
KooKoo 29 82
Sport 28,5 81
Jukurit 27,5 78
Kiitos! Kyllähän tuo arviointiskaalani liian suppea on ollut, kuten aiemmin vähän surkuttelin. Sen verran puolustuksen sanaa tuohon suppeuteen, ettei arviointi ideana ole missään vaiheessa ollut runkosarjan pisteytys. No, paljon on saatu porua, vaikka olen ollut tuon sinunkin pisteytystaulukon mukaan perin kohtelias arvioissani.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No kerro nyt sinä arvoisa asiantuntija se ero pisteissä.
Ei tämän arvion ideana ole ollut runkosarjan pistemäärät, vaan voimasuhteet. Jos haluat tarkan arvion runkosarjassa kerätyistä pisteistä joukkue kohtaisesti, tee sellainen itse. Minulta et sitä saa, koska sellaisen tekemisessä en koe olevan kauheasti järkeä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuo Pepper Jackin tilasto kertoo aika paljon. Että liigan huonoin saisi 78 pistettä. Jossain mättää ja pahasti,
Kerropa nyt, missä kohtaa minun tekemäni voimasuhdearvio ilmoittaa Liigan huonoimman joukkueen runkosarjan pistemääräksi 78? Missä kohtaa tekemäni arvio ilmoittaa yhtään minkä joukkueen pistemäärän? Kyllä minä väitän, että pahasti mättää nyt jossain muualla kuin tuossa esittämässäni voimasuhdearviossa.

Erittäin mielelläni keskustelen voimasuhdearvioistani ja liigan voimasuhteista ylipäänsä. Sekä kritiikki että kehut ovat tervetulleita. Kritiikki, jota sinä annat, on kuitenkin aika tyhjänpäiväistä ja hölmö olen, kun näihin edes vastaan.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos! Kyllähän tuo arviointiskaalani liian suppea on ollut, kuten aiemmin vähän surkuttelin. Sen verran puolustuksen sanaa tuohon suppeuteen, ettei arviointi ideana ole missään vaiheessa ollut runkosarjan pisteytys. No, paljon on saatu porua, vaikka olen ollut tuon sinunkin pisteytystaulukon mukaan perin kohtelias arvioissani.
Täytyy vielä todeta, että jos käytit arviossasi arvosanoja 4-10 etkä 0-10, on laskuni virheellinen ja piste-erot kasvavat.

Ei varmasti ole kovin mielekästä ruveta voimasuhdevertailua tehdessä miettimään, miltä sarjataulukko näyttäisi pisteiden osalta, ellei sitten tee sitä laskennallisesti tilastojen pohjalta. Veikkaan että siitä syntyisi liikaa korjailua vain sen vuoksi, että pisteytys näyttäisi miellyttävämmältä, eikä lopputulos välttämättä vastaisi enää täysin omaa mielipidettä.

EDIT: Tältä näyttäisi 4-10 taulukolla
Pisteet​
Kärpät 131
HIFK 114
TPS 106
JYP 103
Tappara 94
KalPa 91
Ässät 88
SaiPa 88
Lukko 88
HPK 80
Pelicans 80
Ilves 74
KooKoo 74
Sport 71
Jukurit 66
 
Viimeksi muokattu:

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Fakta on se että herra McTorso on mennyt omaaan miinaansa. Laittoi Kärpille lähes maksimipisteet vaikka hyökkäysosasto on täysin arvoitus. Kun herra McTorso tutkii potentiaalia niin se on kärppien kohdalla aina potenssiin 2-3 muihin verrattuna. Kannattaisi enemmän pitäytyä faktoissa kun jossain fantasioissa omien pelaajien potentiaaleihin.

Kehoitan @mixu näillä helteillä viimestään jättämään leikin kesken ja nostamaan vaan kädet ilmaan suosiolla. Itse menin samaan miinaan kun tuo lista alunperin tuli julki. Lueskelin tuota Jatkoajassa tapahtuu-ketjua ja siellä oltiin kyllä taas hyvin perillä mitä siitä seuraa kun näitä ”analyyseja” rupeaa tulemaan ja mitä niillä haetaan. Poppareiden hakuunhan siellä lähti suurin osa. Luettuani sitä ketjua niin ottaa oikein kunnolla päähän että sorruin edes kommentoimaan alkuunkaan näitä ”listauksia”
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kerropa nyt, missä kohtaa minun tekemäni voimasuhdearvio ilmoittaa Liigan huonoimman joukkueen runkosarjan pistemääräksi 78? Missä kohtaa tekemäni arvio ilmoittaa yhtään minkä joukkueen pistemäärän? Kyllä minä väitän, että pahasti mättää nyt jossain muualla kuin tuossa esittämässäni voimasuhdearviossa.

Erittäin mielelläni keskustelen voimasuhdearvioistani ja liigan voimaauhteista ylipäänsä. Sekä kritiikki että kehut ovat tervetulleita. Kritiikki, jota sinä annat, on kuitenkin aika tyhjänpäiväistä ja hölmö olen, kun näihin edes vastaan.
Esiinnyt aina amatöörinä ja sellainen sinä olet. Miks sitten loukkaannut jos joku on kanssasi eri mieltä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täytyy vielä todeta, että jos käytit arviossasi arvosanoja 4-10 etkä 0-10, on laskuni virheellinen ja piste-erot kasvavat.
Kouluarvosanoinahan minä vanhana opettajamiehenä noita arvioita ajattelin.
Ei varmasti ole kovin mielekästä ruveta voimasuhdevertailua tehdessä miettimään, miltä sarjataulukko näyttäisi pisteiden osalta, ellei sitten tee sitä laskennallisesti tilastojen pohjalta. Veikkaan että siitä syntyisi liikaa korjailua vain sen vuoksi, että pisteytys näyttäisi miellyttävämmältä, eikä lopputulos välttämättä vastaisi enää täysin omaa mielipidettä.
Näin juuri. Ei tuossa voimaauhdearviossani ole kysymys runkosarjan pisteistä. Mukava kuitenkin, että viitsit tuon laskelman tehdä.
Esiinnyt aina amatöörinä ja sellainen sinä olet. Miks sitten loukkaannut jos joku on kanssasi eri mieltä.
Kyllä, olen maallikko, enkä missään nimessä halua esiintyä minään objektiivisena asiantuntijana. Täällä on objektiivisia asiantuntijanimimerkkejä jo ihan tarpeeksi. Erilaisten mielipiteiden kanssa minulla ei ole mitään ongelmaa. Jos olet ollut tarkkaavainen, olet huomannut, että tiukimmat vastaukset olen antanut silloin, kun kirjoituksiani on vääristelty ja usein todennäköisesti tahallaan. Sinullahan on asiasta ihan tuore omakohtainen kokemus. Mutta tosiaan se, että on erimieltä kanssani, sopii minulle oikein hyvin. Minun loukkaantumisista sinun ei muuten tarvitse huolta kantaa, kiitos vain.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kärpillä on mielestäni ylivoimaisesti kovin pakisto, hyvä maalivahdit ja laadukkaita kiekollisia laitureita mutta oikeastaan vain yksi takuuvarma laatutason keskushyökkääjä. Jotenkin tilastojen valossa Kristofin läpilyönti tuntuisi todella isolta yllätykseltä, olisi uskomaton haku. Heponiemi puolestaan on mielenkiintoinen tuttavuus siinäkin mielessä että B-junnuikäinen Heponiemi ja Tepsin Pajuniemi ovat tehneet suunnilleen samaan tahtiin tehopisteitä. Tepsin joukkueessa Pajuniemi tuskin tulee mahtumaan kahteen ekaan kenttään.

Kupari on todella lupaava sentteri, mutta onko sitten kuitenkaan vielä tällä kaudella riittävällä tasolla. Tepsillä on Kakko, joka on lähellä Kuparin tasoa muttei hänkään tule todennäköisesti mahtumaan kahteen ekaan kenttään, ei kai sentään vielä ratko pelejä. Ainahan toki sen Pyörälän voi laittaa sentteriksi, mutta siinä kohtaa tuhlataan joukkueen ainoa laadukas "voimalaituri" mielestäni.

Yhteenvetona, Kärpillä on kovin joukkue, mutta sentteriosasto vaatii vahvistusta. Lasun iso luokkaantuminen olisi katastrofi. Ihan kiva toki ettei muillakin joukkueilla on joku sauma.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
EDIT: Tältä näyttäisi 4-10 taulukolla
Pisteet​
Kärpät 131
HIFK 114
TPS 106
JYP 103
Tappara 94
KalPa 91
Ässät 88
SaiPa 88
Lukko 88
HPK 80
Pelicans 80
Ilves 74
KooKoo 74
Sport 71
Jukurit 66
Nyt näyttää aika kivalta. On se Kärpät kova! Kiitos vaivannäöstä.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Kärpät tosiaan pelaa kyseisen listauksen perusteella ihan väärässä liigassa. Puolustus on eittämättä liigan parhain, mutta hyökkäys kompensoi tilannetta suurella kädellä. Ei ne marginaalit ole kärkijengeillä kuin hiuksenhienoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös