Päivän doping-käry

  • 1 040 424
  • 4 703

Jeffrey

Jäsen
Kilpasisko Johaugin rasvailuista: Se oli puhdas vahinko - Maastohiihto - Hiihtolajit - Sport - MTV.fi

Ihmeellistä lässytystä näiltä Johaugin ulkomaalaisilta kilpasiskoilta; esim. Diggins, Kalla, Rydqvist...Kaikki puolustavat dopingista kärähtänyttä urheilijaa.

Vaikuttaa siltä, että nämä naiset kuuluvat siihen samaan kategoriaan, johon kuuluvat myös Tauskin konserteissa pillumärkänä juoksevat emakot.

Tiede ei ole pystynyt selittämään tämän ihmisryhmän olemassaoloa, tai sen syitä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Olen lueskellut norjalaisia lehtiä tämän skandaalin aikana, ja vaikka edelleen joukossa on kritiikittömiä myötätunto-juttuja niin kriittiset sävyt ovat hiljalleen kasvattaneet osuuttaan, samaten kommenttiosuuksissa on myös paljon realismia ja arvostelua joukossa. Ei taida olla paluuta norjalaiseen puhtauden lintukotoon näiden jupakoiden jälkeen - ja tiedä vaikka olisi uusia tulossa. Erittäin tervetullutta kehitystä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Vaikuttaa siltä, että nämä naiset kuuluvat siihen samaan kategoriaan, johon kuuluvat myös Tauskin konserteissa pillumärkänä juoksevat emakot.

Myös mieshiihtäjiltä on kuulunut aika paljon hymistelyä ja "kannustusta" - luulenpa että tämä liittyy vähän muihin asioihin kuin sukupuoleen. Ruotsihan edelleen on kiinnijäämättömyyden siunatussa tilassa vaikka olettaisin että vaikka siellä ei oltaisikaan ihan norjalaisella tasolla niin "huippuosaamista" kuitenkin löytyy.
 

BaronFIN

Jäsen
Vaikuttaa siltä, että nämä naiset kuuluvat siihen samaan kategoriaan, johon kuuluvat myös Tauskin konserteissa pillumärkänä juoksevat emakot.

Tiede ei ole pystynyt selittämään tämän ihmisryhmän olemassaoloa, tai sen syitä.
Justyna Kowalczykilta tuli twitterissa samanlainen reagointi kuin Saariselta. Kuva pakkauksesta jossa on aika selkeästi Doping -merkintä. Ehkä sitä on käytetty kokovartalo voiteena palautumisen tukena ja kuviteltu ettei neljän kuukauden jälkeen tule testaajaa ja jos tulee, niin taustatarina valmiina medialle itkettäväksi.

Tuossa ei ole mitään vahinkoa tapahtunut vaan pelattu systeemin äärirajoilla. Ja hieman yli. Kuitteja voi aina esitellä miten haluaa ja lähtökohtaisesti antaisin neljä vuotta kieltoa ja voi voi päälle. Tosin Justiinakin jäänyt aikoinaan kiinni dopingista, joten kuka onkaan 'puhdas' ja puhdas? Heittäkööt ensimmäisen kiven.
 
Mennään sitten ihan maalaisjärkeen.

1. Jos minä olisin Johaug, miksi minä ylivoimaisena urheilijana, joka muutenkin voittaa kaikki kilpailut, käyttäisin dopinkia ja riskeeraisin näin urani, kun sitä paitsi niin kuin Johaug, olisin jo voittanut kaikki mahdolliset tittelit, mitä hiihdossa voi saavuttaa. Maailmanmestaruuden, olympiavoiton, mc:n, Tour De Skin jne. jne.?

Jos minä olisin esim. Venäjän valtiollisen systeemin johtaja ja jos minun pitäisi doupata urheilijoitani douppaisinko sitä kaikkein parasta urheilijaa, joka on ylivoimainen omassa lajissaan ja voittaisi muutenkin? ....vai olisiko kenties parempi kohde ne vähän heikommat urheilijat, jotka ovat pikkaisen sen kärjen takana, mutta pienellä buustauksella olisivat mitaleilla? Itse näin uskon, että Venäjällä on tehty. Se on rationaalista ja systemaattista ja kohteet ovat tarkasti määritelty.

2. Miksi Johaug on jäänyt kiinni tällaisesta alkeellisesta Itä-Saksassa 70-luvulla käytetystä klosebol nimisestä anabolisesta steroidista. Nykyään on paljon tehokkaampia ja parempia aineita ja luulisi Norjan, joka on maailman rikkain valtio, olevan mahdollisuus pääsy näihin parempiin aineisiin. Jos siis dopingin käyttö on tarkoituksellista.

Itse uskon vahinkoon, mutta ei voida sulkea pois Johaugin tarkoituksellista savustamista systeemin toimesta tai jopa salaliittoteoriaa.

Miksi Joku haluaisi Johaiugin kärähtävän dopingista? Motiiveja on helppo löytää

Miljönääri business nainen joka on maailman paras - miehet eivät tunnetusta kestä vahvoja naisia - naista joka vetää ylämäet siihen tahtiin, että Suomen majustakin ainoastaan Matti Heikkinen pääsee kovempaa.

Kilpakummpanit haluavat savustaa Johaugin ulos menestyksen toivossa - ovat maksaneet tälle lääkärille. Epäilyksen alaisena ovat erityisesti ne, jotka ovat julkisuudessa hyvin voimakkaasti ottaneet kantaa rangaistuksen puolesta tähän case Johaigiin liittyen esim. A-K Saarinen tai Kowalczyk. Juuri A-K Saarisen kirjaa lukiessani tällainen toiminta olisi A-K Saariselta täysin mahdollista. A-K Saarinen on kirjan perusteella julkisuuden hakuinen narsistinen kusipää, jota kiinnostaa vain pokaalit ja jolla on mennyt sukset ristiin niin maajoukkueessa, kaksoissiskon Maija Saarisen kuin valmentajan, vanhempien, miehensä ja itse asiassa vähän kaikkien kanssa.

Salaliittoteoria

Joku oli jo maininnutkin, että oli havaittavisssa pientä ei aitoa surua Johuguin naamassa ja esiintymisessä. Kaikkein kovin salaliittoteoria on tietenkin se, että Johaug itse oli masinoinut itselleen doping rangaistuksen. Miksi? No niin kuin tuli sanottua Johaug on jo voittanut kaiken mahdollisen, eikä hänen tarvitse enään voittaa mitään.

Vanha sanonta; että ei ole väliä oletko julkisuudessa postiivisessa vai negatiivisessa mielessä kunhan olet julkisuudessa ja itse asiassa negatiivinen uutisointi kerää enemmän yleisöä postiiviseen nähden. Ehkä Johaug on päättänyt siirtyä business puolelle kokonaan ja laskenut miten saisi tuotteitaan paremmin myydyksi ja sitten miettinyt että olympia/maailmanmestaruuksia voittamalla ei enään saada merkittävää markkinoinnillsta hyötöä ja sitten kehitellyt itselleen tällaisen doping-casen. Hommaa näyttää toimivan sillä....

Johaug-tuotteiden myynti nousi räjähtäen ylös
Johaug-tuotteiden myynti nousi dopingkäryn jälkeen | Urheilu | Kaleva.fi

Samalla voidaan sanoa, että kiitos tapaus Johaug maastohiihdosta kirjoitetaan nyt enemmän kuin kenties koskaan maastohiihdon historiassa. Maastohiihto on nyt suositumpaa kuin koskaan aikaisemmin Tämäkin palsta on täynnä tätä case- Johaugia ja surullista katsoa esim. tätä ampumahiihtopalstaa, kun siellä on niin hiljaista.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Niin, mutta onko Therese Orlowski voittanut nämä kaikki kisansa ilman dopingia, vai sen kanssa ja onko tämä episodi nyt vain ikävä yhteensattuma, vai viite siitä vuosia jatkuneesta kiellettyjen aineiden käytöstä, mikä pikku hiljaa alkaa tulemaan päivänvaloon? Ja mitä noiden Johaug-tuotteiden myyntiin tulee, niin onko piikki (no pun intended) niin kova, että sen takia kannattaa heittää esim. Fischerin sponssisopimus roskiin?

Eli Aikku on siis maksanut Norjan hiihtomaajoukkueen henkilääkärille Theresen sabotoinnista? Etkö sinä @Hiihtofani muutes itse juuri täällä aiemmin keuhkonnut, että vain mestaruudet ja voitot merkitsee? Nyt kun ne merkitsee yksilölajissa, joka muutenkin on aina ollut arvokisapainotteista, niin Aikku on kusipää. Siinä toki olet oikeassa, että menestys, etenkin toisten on aina herättänyt tunteita ja intohimoja - myös negatiivisia, että siinä mielessä kaikki on toki mahdollista, jopa sabotointi. Paljonhan Aikku on mahtanut tälle lekurille maksaa. Mietin vain palkkapussia mitä joku sellainen voi saada, joka toimii öljymaan kansallisaarteen eli hiihtomaajoukkueen lääkärinä ja sen ylittävää summaa. Mutta ehkä tämä kertoo myös hiihtoväen paniikista, että kaivetaan Talonmies Nyyröset kaapista tätä asiaa selittämään. Ja mitkä ovat ne muut mahdolliset vaikuttimet, jotka tähän tekoon on ko. lääkärin saaneet. Ja jos lääkäri on niin moraaliton, että antautuu karkkirahoilla vieraan vallan sabotaasiyrityksen toteuttajaksi, niin voidaanko olettaa, että silloin on ummistettu silmät myös oman maan rikkeiltä? Noh, tämä nyt ei liene enää otsikon mukaista kirjoittelua, mutta menkööt ajatusleikkinä.

Ps. Myllylältä voi kysyä tuosta dopingtuomion jälkeisestä julkisuudesta lisää. Tai ei enää voi. RIP.
 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
Mennään sitten ihan maalaisjärkeen.

1. Jos minä olisin Johaug, miksi minä ylivoimaisena urheilijana, joka muutenkin voittaa kaikki kilpailut, käyttäisin dopinkia ja riskeeraisin näin urani, kun sitä paitsi niin kuin Johaug, olisin jo voittanut kaikki mahdolliset tittelit, mitä hiihdossa voi saavuttaa. Maailmanmestaruuden, olympiavoiton, mc:n, Tour De Skin jne. jne.?

Ehkä Johaug on alkujaankin noussut huipulle douppinkin voimalla? Kenties ikä on alkanut painamaan tai neidille on tullut joku harjoituskauden loukkaantuminen jonka paranemista on autettu dopingilla. Mahdollisesti neiti taas haluaa pysyä huipulla, koska suurin osa hänen tuloistaan tulee sen seurauksena, että hän on maailman ykköshiihtäjiä. Vaikka tekstissäsi mainitset Johaugin tuotteiden myyntimenestyksen. Totuus lienee kuitenkin se, että vaikka ne hetkeksi tämän seurauksena nousevatkin, tulevat ne lopulta romahtamaan, varsinkin jos ura menee katkolle.

2. Miksi Johaug on jäänyt kiinni tällaisesta alkeellisesta Itä-Saksassa 70-luvulla käytetystä klosebol nimisestä anabolisesta steroidista. Nykyään on paljon tehokkaampia ja parempia aineita ja luulisi Norjan, joka on maailman rikkain valtio, olevan mahdollisuus pääsy näihin parempiin aineisiin. Jos siis dopingin käyttö on tarkoituksellista.

Hyvin usein dopingista kiinnijäävät käryävät alkeellisista aineista. Tästä hyvä esimerkki on Venäjä ja siellä varsinkin yleisurheilussa heilunut viuhka. Se miksi jäädään kiinni näistä köyhistä on varmasti suurimmaksi osaksi johtuvaista siitä, että ne parhaimmat eivät testeissä näy. Tästä taas hyvä esimerkki on Yhdysvaltain yleisurheilu myllerrys, jossa rangaistukset tuli muun todistusaineiston nojalla. Miksi taas on ylipäänsä käytetty tällaista köyhänmiehen hormonia? On hyvin todennäköistä, että se on otettu ns. cocktailin mukana. Eli otetaan useaa eri ainetta, jotta annos on riittävä mutta yksittäiset aineet eivät testissä näy. Tai sitten on löydetty aine johon on saatavilla helppo selitys, esim. Case Sundby.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Langettaisivat nyt vaan minun puolestani mahdollisimman nopeasti sen Johaugin sääntöjen kanssa linjanmukaisen rangaistuksen. Pikkaisen rupeaa jo mitta täyttymään siinä miten YLE esimerkiksi retostelee nyt tällä jutulla. Ei meidän tarvitse olla samanlaisia kuin mitä norjalaiset aikanaan oli Myllylää kohtaan, että tässä nyt ruvetaan kostamaan ja riepottelemaan ihmistä.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Ps. Myllylältä voi kysyä tuosta dopingtuomion jälkeisestä julkisuudesta lisää. Tai ei enää voi. RIP.
Niinpä. Kyllä Myllyläkin siitä aikoinaan sai hetkellisesti taloudellista hyötyä kun 2001 doping-skandaalin aikaan varastot tyhjenivät hetkessä Karpaasi-sinapista. Sama ilmiö kuin Johaug-vaatteilla nyt. Mutta tuo huonon julkisuuden aiheuttama hyöty jäi lopulta hyvin mitättömäksi ja lyhytaikaiseksi. Samoin Martti Vainio myi Lomakouherossa nimikirjoituksiaan käryn jälkeen joita ennen käryä antoi ilmaiseksi. Kulttitavaraa tietenkin, mutta ei kovin huimaa liiketoimintaa pidemmän päälle.
 
Ehkä Johaug on alkujaankin noussut huipulle douppinkin voimalla?

Johaug on ollut koko uransa huippu heti nuoruudesta asti. Jo 18-vuotiaana 2007 hän otti Sapporossa pronssia 30km:llä. Johaug on 3x nuorten MM. Mitään sellaista yht'äkkistä tason nousua ei ole ollut, vaan ura on ollut tasaisesti nousujohteinen.

Viime kaudella hän oli distanssicupissa ylivoimainen, koska pahimmat kilpailijat Björgen oli äitiyslomalla ja Kowalzcyk jäähdyttelyvaiheessa. Kokonaiscupissa hän ei kuitenkaan mitenkään ylivoimainen ollut, sillä hyvä sprintteri Östberg pärjäsi myös distanssimatkoilla ja Johaug varmisti voiton vasta viimeisessä osakilpailussa.

Vertailukohtana A-K Saarinen. Saarinen ei ollut mikään nuorisotähti ja omien sanojensa mukaan hänen kaksoissiskonsakin oli häntä lahjakkaampi. Saarisen vuosi 2009 on merkittävästi parempi kausi kuin hänen muut kautensa. Saarinen istuu kuin nenä päähän tällaisen tyypillisen dopingin käyttäjän kanssa. Vähän siellä kärjen takana, joka on voittanut MM:n, kun se yksi kausi oli jostain syystä niin hyvä. Muutenkin Saarisen suoritukset ovat hyvin ailahtelevia niin että huonoimman ja parhaimman suorituksen välillä on iso kuilu. Myös parhaimman kauden ja huonoimman kauden välillä on iso kuilu.


Kenties ikä on alkanut painamaan tai neidille on tullut joku harjoituskauden loukkaantuminen jonka paranemista on autettu dopingilla. Mahdollisesti

Johaug on nyt 28v eli hiihtäjä parhaassa iässä ns. prime iässä. Mistään loukkaantumisesta ei ole mitään tietoja eikä merkkejä.

muutes itse juuri täällä aiemmin keuhkonnut, että vain mestaruudet ja voitot merkitsee?

Joo mutta en keinolla millä hyvänsä halua lajiryhmän ykköseksi. Kyllä muita pitää sen verran kunnioittaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mennään sitten ihan maalaisjärkeen.

1. Jos minä olisin Johaug, miksi minä ylivoimaisena urheilijana, joka muutenkin voittaa kaikki kilpailut, käyttäisin dopinkia ja riskeeraisin näin urani, kun sitä paitsi niin kuin Johaug, olisin jo voittanut kaikki mahdolliset tittelit, mitä hiihdossa voi saavuttaa. Maailmanmestaruuden, olympiavoiton, mc:n, Tour De Skin jne. jne.?

Jos minä olisin esim. Venäjän valtiollisen systeemin johtaja ja jos minun pitäisi doupata urheilijoitani douppaisinko sitä kaikkein parasta urheilijaa, joka on ylivoimainen omassa lajissaan ja voittaisi muutenkin? ....vai olisiko kenties parempi kohde ne vähän heikommat urheilijat, jotka ovat pikkaisen sen kärjen takana, mutta pienellä buustauksella olisivat mitaleilla? Itse näin uskon, että Venäjällä on tehty. Se on rationaalista ja systemaattista ja kohteet ovat tarkasti määritelty.

2. Miksi Johaug on jäänyt kiinni tällaisesta alkeellisesta Itä-Saksassa 70-luvulla käytetystä klosebol nimisestä anabolisesta steroidista. Nykyään on paljon tehokkaampia ja parempia aineita ja luulisi Norjan, joka on maailman rikkain valtio, olevan mahdollisuus pääsy näihin parempiin aineisiin. Jos siis dopingin käyttö on tarkoituksellista.

Itse uskon vahinkoon, mutta ei voida sulkea pois Johaugin tarkoituksellista savustamista systeemin toimesta tai jopa salaliittoteoriaa.

Miksi Joku haluaisi Johaiugin kärähtävän dopingista? Motiiveja on helppo löytää

Miljönääri business nainen joka on maailman paras - miehet eivät tunnetusta kestä vahvoja naisia - naista joka vetää ylämäet siihen tahtiin, että Suomen majustakin ainoastaan Matti Heikkinen pääsee kovempaa.

Kilpakummpanit haluavat savustaa Johaugin ulos menestyksen toivossa - ovat maksaneet tälle lääkärille. Epäilyksen alaisena ovat erityisesti ne, jotka ovat julkisuudessa hyvin voimakkaasti ottaneet kantaa rangaistuksen puolesta tähän case Johaigiin liittyen esim. A-K Saarinen tai Kowalczyk. Juuri A-K Saarisen kirjaa lukiessani tällainen toiminta olisi A-K Saariselta täysin mahdollista. A-K Saarinen on kirjan perusteella julkisuuden hakuinen narsistinen kusipää, jota kiinnostaa vain pokaalit ja jolla on mennyt sukset ristiin niin maajoukkueessa, kaksoissiskon Maija Saarisen kuin valmentajan, vanhempien, miehensä ja itse asiassa vähän kaikkien kanssa.

Salaliittoteoria

Joku oli jo maininnutkin, että oli havaittavisssa pientä ei aitoa surua Johuguin naamassa ja esiintymisessä. Kaikkein kovin salaliittoteoria on tietenkin se, että Johaug itse oli masinoinut itselleen doping rangaistuksen. Miksi? No niin kuin tuli sanottua Johaug on jo voittanut kaiken mahdollisen, eikä hänen tarvitse enään voittaa mitään.

Vanha sanonta; että ei ole väliä oletko julkisuudessa postiivisessa vai negatiivisessa mielessä kunhan olet julkisuudessa ja itse asiassa negatiivinen uutisointi kerää enemmän yleisöä postiiviseen nähden. Ehkä Johaug on päättänyt siirtyä business puolelle kokonaan ja laskenut miten saisi tuotteitaan paremmin myydyksi ja sitten miettinyt että olympia/maailmanmestaruuksia voittamalla ei enään saada merkittävää markkinoinnillsta hyötöä ja sitten kehitellyt itselleen tällaisen doping-casen. Hommaa näyttää toimivan sillä....

Johaug-tuotteiden myynti nousi räjähtäen ylös
Johaug-tuotteiden myynti nousi dopingkäryn jälkeen | Urheilu | Kaleva.fi

Samalla voidaan sanoa, että kiitos tapaus Johaug maastohiihdosta kirjoitetaan nyt enemmän kuin kenties koskaan maastohiihdon historiassa. Maastohiihto on nyt suositumpaa kuin koskaan aikaisemmin Tämäkin palsta on täynnä tätä case- Johaugia ja surullista katsoa esim. tätä ampumahiihtopalstaa, kun siellä on niin hiljaista.

Ihan sama, Johaug on jäänyt kiinni kielletystä aineesta, josta pitäisi seurata vähintään 2 vuoden kilpailukielto. Jos FIS päästää Johaugin parilla kuukaudella, se joutuu selvittelemään päätöstään oikeudessa.
 

Byvajet

Jäsen
Maalaisjärkeen?

-Johaug kertoi aikaisemmin tarkistavansa kaiken 2-3 kertaan.
-Lääkäri on kyseisen aineen asiantuntija taustansa vuoksi.
-Lääkkeessä on suuri varoitusmerkintä.
-Lääkettä ei ole tapana käyttää huuliin.

Ei sovi minun maalaisjärkeeni noin monta päällekkäisyyttä.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Toi huulirasvajuttu ei vain ole todellista, se on vaan hyvin tehty peitetarina!

Norja, tuo hiihdon suurmahti, jossa valmennus, olosuhteet ja rahoitus on aivan huippuluokkaa. Tapahtuu sitten niin että heidän ykkösnaisensa huulet rohtuu leirillä, jossa luulisikin niiden rohtuvan. No ups.. muuten huippuunsa viritetty joukkue on unohtanut omat huulirasvansa kotiin! Ei hätää, marsitaan sitten paikalliseen italialaiseen apteekkiin ja VITTU jollainen ihmeen tavalla onnistutaan ostamaan juuri sitä voidetta, jossa on isolla dopingvaroitusmerkki ja joka ei kuulema edes hyvin sovellu auringonpolttamiin huuliin ja ostamisen tekee vielä maajoukkueen LÄÄKÄRI! Sama kaveri sitten tarjoaa tätä joukkueensa ykkösnyrkille, vieläkään lääkäri ei ole huomannut dopingvaroitusmerkkiä, eikä ole edes tutkinut mitä rasva sisältää. Therese ottaa purkin ja uskoo saman tien että tämä on hyvä tuote, siis sama nainen joka aikaisemmin on sanonut että hän neuroottisesti tarkastaa jokaisen tuotteen jota käyttää. No nyt ei sitten tarkastanut, vaikka käytti tuotetta monta päivää, luulisi että edes jossain vaiheessa jo puhdas uteliaisuus ja urheilijan varovaisuus olis saanut hänet katsomaan tuubin kylkeen!

Mutta mä uskon että tämä voi olla totta, mutta tämä voi tapahtua vain jollain sonkajärven hiihtoseuralla, joka on ekaa kertaa ulkomailla treenaamassa ja jolla on "lääkärinä" joku paikallinen puoskari ja ykköshiihtäjänä joku täysin tuulitunneliblondi! Tälläinen olisi ainoa skenaario jonka pystyn kuvittelemaan tässä huulirasvajutussa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikä unohdeta sitäkään, että kyseinen lääke ei ole hyllytavaraa, vaan sitä pitää osata erikseen pyytää myyjältä. Johtopäätös on, että lääkäri on tasan tarkkaan tietänyt mitä lääkettä hakee ja miten sitä apteekista saa. Tiesi varmasti myös sen, että lääke sisältää dopingiksi luettavaa ainetta sekä se, ettei lääke oikein sovi huulten sivelyyn. Eli kyseessä on todellisen dopingkäryn tökerö peitelly-yritys.

Mainittakoon, että Wengin poisjäänti leiriltä johtuu isoäidin kuolemasta. Tai näin ainakin norjalaiset väittävät...
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Niinpä. Kyllä Myllyläkin siitä aikoinaan sai hetkellisesti taloudellista hyötyä kun 2001 doping-skandaalin aikaan varastot tyhjenivät hetkessä Karpaasi-sinapista. Sama ilmiö kuin Johaug-vaatteilla nyt. Mutta tuo huonon julkisuuden aiheuttama hyöty jäi lopulta hyvin mitättömäksi ja lyhytaikaiseksi. Samoin Martti Vainio myi Lomakouherossa nimikirjoituksiaan käryn jälkeen joita ennen käryä antoi ilmaiseksi. Kulttitavaraa tietenkin, mutta ei kovin huimaa liiketoimintaa pidemmän päälle.

@Hangon keksi; kyllähän Vainio on vielä pitkän aikaa myöhemmin myynyt Jaakko Tepon kokoomalevyjä mahtavana esikuvana kappaleelle Ryynäsen Vartti. Ohessa linkkiä youtubeen.

Ryynäsen Vartti - YouTube
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Mainittakoon, että Wengin poisjäänti leiriltä johtuu isoäidin kuolemasta. Tai näin ainakin norjalaiset väittävät...

Väkisin pistää epäilemään tämänkin tarinan paikkaansapitävyyttä. Heille jotka tämän uskovat, koko vuonomaan dopingsoppa näyttäytyy eri valossa. Tunteisiin vetoavaa uutisointia.. Mielenkiinnolla odotetaan mikä on Astridin poisjäännin syy.
 

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Väkisin pistää epäilemään tämänkin tarinan paikkaansapitävyyttä. Heille jotka tämän uskovat, koko vuonomaan dopingsoppa näyttäytyy eri valossa. Tunteisiin vetoavaa uutisointia.. Mielenkiinnolla odotetaan mikä on Astridin poisjäännin syy.

Jotain rajaa nyt näihin. Weng on itse postannut kuvan isoäidistään Instagramiin ja Expressen on uutisoinut tosta. Hyvin vaikea uskoa että joku voisi olla niin kylmä ihminen ja myöskin Wengin koko perhepiiri että keksisivät tälläisen tekosyyn.

Yleisesti ottaen on näihin Norjan huippuhiihtäjien käryihin kommentoitava että ei automaattisesti voi alkaa koko Norjaa syyttämään Dopingin käytöstä. Tälläkin palstalla ollaan aiemmin todettu mahdollisia (muitakin) syitä Norjalaisten dominointiin maastohiihdossa. Oma uskomus dopingiin urheilussa yleisesti ottaen on, että kaikki huippu-urheilijat liikkuvat hyvin harmaalla alueella oman "käyttönsä" suhteen. Tuskin kukaan huippuhiihtäjä pelkällä kaurapuurolla ja ruisleivällä hiihtää. Uskon erityisesti, että monia palautumista nopeuttavia keinoja käytetään, jotka ovat siellä "harmaalla alueella".
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
. Oma uskomus dopingiin urheilussa yleisesti ottaen on, että kaikki huippu-urheilijat liikkuvat hyvin harmaalla alueella oman "käyttönsä" suhteen. Tuskin kukaan huippuhiihtäjä pelkällä kaurapuurolla ja ruisleivällä hiihtää. Uskon erityisesti, että monia palautumista nopeuttavia keinoja käytetään, jotka ovat siellä "harmaalla alueella".

Hyvä esimerkki taisi olla tuo meldonium josta moni jäänyt kiini viimeisen vuoden aikana, moni ei tajunnut lopettaa sen käyttöä kun aikaisemmin se oli sallittu aine. Varmaan edelleen on todella paljon muita vastaavia jotka liikkuu harmaan alueen lähettyvillä. Joissakin voi hyöty olla todella vähäistä mutta jotain on pakko käyttää ettei ero kasva niin suureksi näihin jotka käyttää enemmän kepulikonsteja. Tuskin tosiaan kukaan pelkällä kaurapuurolla menee, osalla vain on enemmän kieletyt konstit kun toisella.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toi huulirasvajuttu ei vain ole todellista, se on vaan hyvin tehty peitetarina!

Vaikka olisikin totta niin ei kai se poista sitä vastuuta että jokainen pitää itsestään ja ottamistaan aineista vastuun. Kyllähän minäkin jos menisin johonkin bileisiin ja joku tarjoaa vaikka jotain pillereitä ja poliisi tulisi pidättämään niin ei selitykseksi kelpaa että en tiennyt mitä tuli otettua. Vaikka vain olisi käyttänyt huuliin rasvaa niin se on silti doping rike josta vähintään sen kaksivuotta pitäisi tulla. Oikeastaan voisi antaa normaalin tuomion päälle vielä parivuotta siitä että tuossa on varmaan lääkärin kanssa kaksi maailman tyhmintä ihmistä, eihän sitä tiedä mitä muita kielettyjä aineita on vetänyt jos joka apteekista mennään sokeena ostamaan jotain.
 

Pekkis

Jäsen
Yleisesti ottaen on näihin Norjan huippuhiihtäjien käryihin kommentoitava että ei automaattisesti voi alkaa koko Norjaa syyttämään Dopingin käytöstä. Tälläkin palstalla ollaan aiemmin todettu mahdollisia (muitakin) syitä Norjalaisten dominointiin maastohiihdossa.

Tämä on totta. Skandinavia-cupin tuloksia kun katsoo, niin siitä saa jonkinlaisen käsityksen norjalaisten valtavasta tasosta. Esimerkkinä vaikka viime tammikuun 10. päivä Östersundin perinteisen 16 km yhteislähtö. Yhdeksän ensimmäistä sijaa Norjaan. Paras suomalainen Perttu Hyvärinen sijalla 33 (+18.3), edellä 24 norjalaista. Sijalla 55 oli Lauri Lepistö (+1.00.2), ja Laurihan voitti reilu kuukausi tästä alle 20 vuotiaiden MM-kilpailuissa pronssia 10 km perinteisellä.

Norjalaisten dominointi verrattuna vaikka nyt suomalaisiin ei ole vielä junioreissa järin suurta, mutta sitten kun siirrytään yleiseen sarjaan alkaa tapahtumaan. Paljon on ollut viime aikoina puhetta huippu-urheilijoiden taloudellisesta ahdingosta, ja hiihtäjiä tämä kyllä koskee aivan erityisesti. Henkilökohtaisia sponsoreita saa taatusti helpommin Norjassa kuin Suomessa, ja siinähän se sitten onkin.
Norjassa on rahaa ja arvostusta maastohiihtoa kohtaan (ainakin tähän syksyyn asti ollut...), Suomessakin on rahaa, mutta se kohdennetaan johonkin muualle.

Tulevien Lahden MM-kilpailujen suhteen ovat odotukset vahvasti positiivisen puolella. Norjalaisten harjoittelurauha on rikkoontunut, ja se tulee näkymään tuloslistoissa.
 
Eikä unohdeta sitäkään, että kyseinen lääke ei ole hyllytavaraa, vaan sitä pitää osata erikseen pyytää myyjältä. Johtopäätös on, että lääkäri on tasan tarkkaan tietänyt mitä lääkettä hakee ja miten sitä apteekista saa. Tiesi varmasti myös sen, että lääke sisältää dopingiksi luettavaa ainetta sekä se, ettei lääke oikein sovi huulten sivelyyn. Eli kyseessä on todellisen dopingkäryn tökerö peitelly-yritys

Kuitenkin Johaug jäi kiinni nimenomaan tuosta klostebolista. Samaa ainetta löytyy tuosta kuuluisasta huulirasvasta. Jos nyt ajatellaan, että tuo huulirasva on pelkkä peitetarina ja todellisuudessa Johaugia on doupattu muilla tavoin tuolla klostebolilla niin herää kyllä kysymys, että miksi. Siis miksi juuri klostebol, joka on varsin heikko anabolinen steroidi. Samaa ainetta on laajamittaisesti käytetty viimeksi DDR:n aikoihin eli yli 30 vuotta sitten. Ja nyt sitten monien mielestä dopingin huippumaa Norja käyttäisi tällaista. Kysyn uudelleen, miksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös