Mennään sitten ihan maalaisjärkeen.
1. Jos minä olisin Johaug, miksi minä ylivoimaisena urheilijana, joka muutenkin voittaa kaikki kilpailut, käyttäisin dopinkia ja riskeeraisin näin urani, kun sitä paitsi niin kuin Johaug, olisin jo voittanut kaikki mahdolliset tittelit, mitä hiihdossa voi saavuttaa. Maailmanmestaruuden, olympiavoiton, mc:n, Tour De Skin jne. jne.?
Jos minä olisin esim. Venäjän valtiollisen systeemin johtaja ja jos minun pitäisi doupata urheilijoitani douppaisinko sitä kaikkein parasta urheilijaa, joka on ylivoimainen omassa lajissaan ja voittaisi muutenkin? ....vai olisiko kenties parempi kohde ne vähän heikommat urheilijat, jotka ovat pikkaisen sen kärjen takana, mutta pienellä buustauksella olisivat mitaleilla? Itse näin uskon, että Venäjällä on tehty. Se on rationaalista ja systemaattista ja kohteet ovat tarkasti määritelty.
2. Miksi Johaug on jäänyt kiinni tällaisesta alkeellisesta Itä-Saksassa 70-luvulla käytetystä klosebol nimisestä anabolisesta steroidista. Nykyään on paljon tehokkaampia ja parempia aineita ja luulisi Norjan, joka on maailman rikkain valtio, olevan mahdollisuus pääsy näihin parempiin aineisiin. Jos siis dopingin käyttö on tarkoituksellista.
Itse uskon vahinkoon, mutta ei voida sulkea pois Johaugin tarkoituksellista savustamista systeemin toimesta tai jopa salaliittoteoriaa.
Miksi Joku haluaisi Johaiugin kärähtävän dopingista? Motiiveja on helppo löytää
Miljönääri business nainen joka on maailman paras - miehet eivät tunnetusta kestä vahvoja naisia - naista joka vetää ylämäet siihen tahtiin, että Suomen majustakin ainoastaan Matti Heikkinen pääsee kovempaa.
Kilpakummpanit haluavat savustaa Johaugin ulos menestyksen toivossa - ovat maksaneet tälle lääkärille. Epäilyksen alaisena ovat erityisesti ne, jotka ovat julkisuudessa hyvin voimakkaasti ottaneet kantaa rangaistuksen puolesta tähän case Johaigiin liittyen esim. A-K Saarinen tai Kowalczyk. Juuri A-K Saarisen kirjaa lukiessani tällainen toiminta olisi A-K Saariselta täysin mahdollista. A-K Saarinen on kirjan perusteella julkisuuden hakuinen narsistinen kusipää, jota kiinnostaa vain pokaalit ja jolla on mennyt sukset ristiin niin maajoukkueessa, kaksoissiskon Maija Saarisen kuin valmentajan, vanhempien, miehensä ja itse asiassa vähän kaikkien kanssa.
Salaliittoteoria
Joku oli jo maininnutkin, että oli havaittavisssa pientä ei aitoa surua Johuguin naamassa ja esiintymisessä. Kaikkein kovin salaliittoteoria on tietenkin se, että Johaug itse oli masinoinut itselleen doping rangaistuksen. Miksi? No niin kuin tuli sanottua Johaug on jo voittanut kaiken mahdollisen, eikä hänen tarvitse enään voittaa mitään.
Vanha sanonta; että ei ole väliä oletko julkisuudessa postiivisessa vai negatiivisessa mielessä kunhan olet julkisuudessa ja itse asiassa negatiivinen uutisointi kerää enemmän yleisöä postiiviseen nähden. Ehkä Johaug on päättänyt siirtyä business puolelle kokonaan ja laskenut miten saisi tuotteitaan paremmin myydyksi ja sitten miettinyt että olympia/maailmanmestaruuksia voittamalla ei enään saada merkittävää markkinoinnillsta hyötöä ja sitten kehitellyt itselleen tällaisen doping-casen. Hommaa näyttää toimivan sillä....
Johaug-tuotteiden myynti nousi räjähtäen ylös
Johaug-tuotteiden myynti nousi dopingkäryn jälkeen | Urheilu | Kaleva.fi
Samalla voidaan sanoa, että kiitos tapaus Johaug maastohiihdosta kirjoitetaan nyt enemmän kuin kenties koskaan maastohiihdon historiassa. Maastohiihto on nyt suositumpaa kuin koskaan aikaisemmin Tämäkin palsta on täynnä tätä case- Johaugia ja surullista katsoa esim. tätä ampumahiihtopalstaa, kun siellä on niin hiljaista.