Israel vs. Palestiina – aina sattuu ja tapahtuu

  • 428 678
  • 3 487

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Kyse....markkinatalouteen.

Kiitos. Tämä saivartelu, vaikka et itse sitä tunnustakaan, loppuu tähän. Tästähän saisi jatkuvan oravanpyörän molemminpuoliselle pätemiselle, jos halua olisi. Nyt sen sijaan, että olisit esittänyt omia näkemyksiäsi joka ikiselle asialle, joihin haluat tarttua, puutuitkin minun jokaisen sanan yksityiskohtaan kääntämällä ne virheellisiksi tai väittämällä minun tarkoittaneen jotain, mitä en ole tarkoittanut. Toisaalta oma moka, että lähdin saivarteluihisi mukaan.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Enkös minä niin sanonutkin? Maanalaisetmuurit rakennetaan, jotta Hamas ei saisi raketteja helposti tunnelien kautta.
Olet kyllä aika totaalisen pihalla ihan kaikesta jos kuvittelet että Hamas hommaa raketteja tunneleita pitkin jotka menevät Israeliin.

Ovat varmasti onnellisia jos jonkun tutkimukseen mukaan näin on. Se ei poista sitä tosiasiaa, että Israelin hallinnosta on tullut entistä itsekeskeisempi ja ahneempi. Se on huolestuttavaa, jos oma kansa ei näe asiaa niin.
Veikkaan että sinun ratkaisu asiaan on se että vaihdetaan kansa. Eli sinä ja Hamas olette todellakin löytäneet toisenne, mikä nyt ei ollut minulle mikään yllätys.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Kiitos. Tämä saivartelu, vaikka et itse sitä tunnustakaan, loppuu tähän. Tästähän saisi jatkuvan oravanpyörän molemminpuoliselle pätemiselle, jos halua olisi. Nyt sen sijaan, että olisit esittänyt omia näkemyksiäsi joka ikiselle asialle, joihin haluat tarttua, puutuitkin minun jokaisen sanan yksityiskohtaan kääntämällä ne virheellisiksi tai väittämällä minun tarkoittaneen jotain, mitä en ole tarkoittanut. Toisaalta oma moka, että lähdin saivarteluihisi mukaan.

Höpsis. Olet esittänyt lukuisia vääriä väittämiä ja puhunut mutuun perustuvista näkemyksistäsi loogisina päätelminä. Sen sijaan, että puolustaisit kirjoittamaasi perusteluin, leimaat niiden kyseenalaistamisen saivarteluksi ja uhriudut. Jännä.
 
Viimeksi muokattu:

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Höpsis. Olet esittänyt lukuisia vääriä väittämiä ja puhunut mutuun perustuvista näkemyksistäsi loogisina päätelminä. Sen sijaan, että puolustaisit kirjoittamaasi perusteluin, leimaat niiden kyseenalaistamisen saivarteluksi ja uhriudut. Jännä.

Heh. Voihan sen noinkin nähdä. Olen tietääkseni esittänyt vain yhden loogisen vaihtoehdon asialle, joka mielestäsi voisi olla yksi mahdollinen vaihtoehto monien joukossa. Se ei varmastikaan ole ainoa, mutta ei myöskään väärä. Mitä muuhun tulee, niin sanon vaan, että omasta mielestä muiden mutuihin o aina helppo puuttua.

edit. et muuten ollutkaan samaa mieltä.ylläolevasta. Pahoittelut. Sinä veikkaat, että asiaan liittyy muutakin. Puhut siis itsekin mutuun perustuvista näkemyksistä, vaikka muuten yrität päteä.
 
Viimeksi muokattu:

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Kuten olen joskus aiemmin jo sanonut, Hamas on myös kansallinen puolue, joka asettaa useasti kansan edun etusijalle. Tästä syystä voidaan tehdä myös sellainen looginen johtopäätös raketti-iskujen vähentymiselle, että kansa ei välttämättä pidä kuolemasta ja hävityksestä. Tämähän selviäisi Gazan kadunmiehiltä ja naisilta.

Oli pakko ottaa kiinni tähän koska tämän enempää ei voisi yhdessä lauseessa vihreellistä infoa ollaakaan. Hamas ei missään olosuhteissa ole mikään "kansallinen puolue" Se on syytettynä lukuista rikoksista ihmisyyttä vastaan käyttämällä oman maan kansaa kilpenä. Se myös operoi kouluista ja sairaaloista käsin. Hizbollah sentään vain meni lähelle tarkkailupisteitä jotta tuho osuisi sotilaisiin mutta hamas on mennyt jo ihan liian pitkälle.

Ja tuossa oli myös hyvin absurdia nämä: "joka asettaa useasti kansan edun etusijalle" ja "kansa ei välttämättä pidä kuolemasta ja hävityksestä."
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Oli pakko ottaa kiinni tähän koska tämän enempää ei voisi yhdessä lauseessa vihreellistä infoa ollaakaan. Hamas ei missään olosuhteissa ole mikään "kansallinen puolue" Se on syytettynä lukuista rikoksista ihmisyyttä vastaan käyttämällä oman maan kansaa kilpenä. Se myös operoi kouluista ja sairaaloista käsin. Hizbollah sentään vain meni lähelle tarkkailupisteitä jotta tuho osuisi sotilaisiin mutta hamas on mennyt jo ihan liian pitkälle.

Ja tuossa oli myös hyvin absurdia nämä: "joka asettaa useasti kansan edun etusijalle" ja "kansa ei välttämättä pidä kuolemasta ja hävityksestä."

No tämä kommenttisi kyllä luokittelee sinut lopullisesti siihen kategoriaan, jossa ei ole kuin yksi ja ainoa syypää Lähi-Idän konfliktiin. Eli sellaisia täältä näköjään löytyy. Tietämättömyytesi tai välinpitämättömyytesi tai mielipidemuokkaus paistaa tekstistäsi läpi, mutta luotetaan siihen, että tiedät oikeasti Hamasista paremmin kuin esimerkiksi minä. Viimeisen virkkeen saivarteluun en lähde mukaan. Jos et sitä oikeasti muka ymmärtänyt, niin sitten sinua on turha auttaa ymmärtämään tuollaisia näkemyksiä.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tietämättömyytesi tai välinpitämättömyytesi tai mielipidemuokkaus paistaa tekstistäsi läpi, mutta luotetaan siihen, että tiedät oikeasti Hamasista paremmin kuin esimerkiksi minä. Viimeisen virkkeen saivarteluun en lähde mukaan.

Minä saatan olla tietämätön, mutten missään nimessä ole välinpitämätön. Siksi haluaisinkin lukea sinun kuvailevan Hamasia, sekä sen toimintaa ja tavoitteita laajemmin. Se, mihin olen itse netissä törmännyt on kirjoitettu varsin negatiiviseen sävyyn, mikä lienee tuota mainitsemaasi mielipiteen muokkausta. Tiedä, vaikka @Zalmonella kin tulisi korjanneeksi asenteitaan ja muuttaneeksi käsitystään Hamasista.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Miten Israelin pitäisi toimia?

Kysyn uudelleen:

- Kuka hyväksyi vuoden 1947 rajat?

- Miksi tämä "Palestiina ei ollut itsenäinen vuosina 1947- 1967 kun alue oli arabien hallussa?

- Hamas ei hyväksy kuin Israelin tuhon. Maltillisempien palestiinalaisten ensimmäinen julkinen tavoite on saada vuoden 1947 rajat, ei 1967 rajoja. Noin 80% Israelin 1947-48 valloittamilla alueilla asuvista arabeista ei taas halua liittyä Palestiinaan vaan asua Israelissa.

- Miten arabit toimivat Jerusalemin juutalaiskorttelissa, jonka he valloittivat 1947-48 sodassa? Vastaus on kuin Isis, kaikki synagogat hävitettiin ja juutalaiset (jotka olivat useimmat uskonnollisia pasifisteja) karkoitettiin raiskausten ja murhien saattamana. Miten kävi arabikorttelin 1967, kun Israel valtasi alueen? Kalliomoskeija seisoo edelleen juutalaisen uskon ja kultturin pyhimmällä paikalla ja israelilaiset vaeltavat itkumuurille.

- Miten siis Israelin tulisi toimia? Jos ymmärrätte yhtään islamia, niin siellä totuudella ei ole arvoa, merkitystä on vain kasvojen säilyttämisellä ja kunnialla. Valhe ja petos on aivan luonollista jos se palvelee esittäjänsä päämääriä. Tämä kannattaa muistaa kun seuraatte alueen tilannetta.

Lainaan tätä vanhaa viestiä josta mielestäni käy hyvin selväksi islamofobiasi. "Jos ymmärrätte yhtään islamia, niin siellä totuudella ei ole arvoa, merkitystä on vain kasvojen säilyttämisellä ja kunnialla." Sinä niputat kaikki muslimit ja islamilaiset valtiot nätisti nippuun joka on islamofobiaa tai sitten se on typeryyttä, saat itse päättää kumpaa. Selittääkö islam sinusta nämä viimeisen sadan vuoden tapahtumat Lähi-Idässä vai voisiko tuon alueen öljyvarannoilla ja suurvaltapolitiikalla olla jotain osuutta asiaan? Islam on melko vanha uskonto ja muslimit ja juutalaiset ovat eläneet alueella sekaisin satoja vuosia. Moni tämän palstan kirjoittajista on sitä mieltä että muslimien ainoa tavoite on tappaa kaikki juutalaiset. Jos näin olisi, muslimeilla olisi ollut kaikki aika tehdä noin jo vuosisatoja sitten.

'Mothers of all Palestinians should also be killed,' says Israeli politician - Daily Sabah
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Moni tämän palstan kirjoittajista on sitä mieltä että muslimien ainoa tavoite on tappaa kaikki juutalaiset.

Mitkähän kaikki nimimerkit ovat tätä mieltä?

Jos näin olisi, muslimeilla olisi ollut kaikki aika tehdä noin jo vuosisatoja sitten.

Aikaa varmaan olisi ollut, mutta työlästä puuhaa, koska juutalaiset olivat vuosisatojen ajan täysin hajallaan pitkin maita ja mantuja. Vasta viimeiset noin 70 vuotta on ollut sellainen tilanne, että iso joukko kipapäitä on ollut lähellä ja kivasti nipussa. Tylsää vain, että yrittäjät ovat ottaneet kuokkaansa joka ikinen kerta.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Lainaan tätä vanhaa viestiä josta mielestäni käy hyvin selväksi islamofobiasi. "Jos ymmärrätte yhtään islamia, niin siellä totuudella ei ole arvoa, merkitystä on vain kasvojen säilyttämisellä ja kunnialla." Sinä niputat kaikki muslimit ja islamilaiset valtiot nätisti nippuun joka on islamofobiaa tai sitten se on typeryyttä, saat itse päättää kumpaa.

No mikä tuossa lainaamassasi sitaatissa on islamofobiaa? Kerropa sitten minulle kuinka islamissa edellä oleva asia on? Mielelläni tutustun sinun näkemykseesi, joten avaa sitä vähän.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
No mikä tuossa lainaamassasi sitaatissa on islamofobiaa? Kerropa sitten minulle kuinka islamissa edellä oleva asia on? Mielelläni tutustun sinun näkemykseesi, joten avaa sitä vähän.

Kysytkö tuota nyt ihan vakavissasi? Sinä kirjoitit:"Islamissa merkitystä on vain kasvojen säilyttämisellä ja kunnialla." Eli tuo vain-sana määrittää että islamissa millään muulla ei ole merkitystä. Minusta tuo on islamofobista jos mikä. Minä olen katsonut YT:sta paljon Reza Aslanin haastatteluja ja puheita ja voin yhtyä hänen näkemykseensä siitä että jokainen ihminen tuo uskoonsa omat arvonsa ja näkemyksensä, myös oman kulttuurinsa,ei ole olemassa mitään universaalia tulkintaa koraanista, sunnasta tai näyistä. Jostain syystä muslimit ovat erittäin suosittu puheenaihe juuri nyt Yhdysvaltain mediassa. Minun on ihan pakko kysyä sinulta, uskotko Jumalaan? Kysyn vielä toisenkin kysymyksen, mitä mieltä olet rauhanaktivisti Miko Peledista, israelilaisen kenraalin Matti Peledin pojasta? Hän kiertää ympäri Yhdysvaltoja puhumasta siitä kuinka Israelin nykyhallinto on fasistinen ja miehitys ja sorto pitäisi lopettaa. Miko Peled | Tear Down the Wall… #zionism must go. Free Palestine, end the occupation.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jos vielä joku selittäisi mitä islamofobia tarkoittaa. Jäänyt hämäräksi kun sitä käytetään niin laajasti. Miltei kuin kaikki islamin kritisoiminen olisi islamofobiaa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
No tämä kommenttisi kyllä luokittelee sinut lopullisesti siihen kategoriaan, jossa ei ole kuin yksi ja ainoa syypää Lähi-Idän konfliktiin. Eli sellaisia täältä näköjään löytyy. Tietämättömyytesi tai välinpitämättömyytesi tai mielipidemuokkaus paistaa tekstistäsi läpi, mutta luotetaan siihen, että tiedät oikeasti Hamasista paremmin kuin esimerkiksi minä. Viimeisen virkkeen saivarteluun en lähde mukaan. Jos et sitä oikeasti muka ymmärtänyt, niin sitten sinua on turha auttaa ymmärtämään tuollaisia näkemyksiä.

Aivan. Ei olekkaan kuin yksi syypää Ja olen mielestäni perustellutkin, että miksi näin. Ja kun kuitenkaan missään ei ole näkynyt jälkeäkään tietämättömyydestä tai mielipidemuokkauksesta niin olisi suotavaa, että kirjoitat asioista niin kuin ne on eikä siten miten niiden luulet olevan jos puhut niistä tosiasioina.

Hamas nyt on aika loppuun koluttu aihe eikä siitä saa millään foliohatulla ruusuista terrori-järjestöä.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Kysytkö tuota nyt ihan vakavissasi? Sinä kirjoitit:"Islamissa merkitystä on vain kasvojen säilyttämisellä ja kunnialla." Eli tuo vain-sana määrittää että islamissa millään muulla ei ole merkitystä. Minusta tuo on islamofobista jos mikä. Minä olen katsonut YT:sta paljon Reza Aslanin haastatteluja ja puheita ja voin yhtyä hänen näkemykseensä siitä että jokainen ihminen tuo uskoonsa omat arvonsa ja näkemyksensä, myös oman kulttuurinsa,ei ole olemassa mitään universaalia tulkintaa koraanista, sunnasta tai näyistä. Jostain syystä muslimit ovat erittäin suosittu puheenaihe juuri nyt Yhdysvaltain mediassa. Minun on ihan pakko kysyä sinulta, uskotko Jumalaan? Kysyn vielä toisenkin kysymyksen, mitä mieltä olet rauhanaktivisti Miko Peledista, israelilaisen kenraalin Matti Peledin pojasta? Hän kiertää ympäri Yhdysvaltoja puhumasta siitä kuinka Israelin nykyhallinto on fasistinen ja miehitys ja sorto pitäisi lopettaa. Miko Peled | Tear Down the Wall… #zionism must go. Free Palestine, end the occupation.

Kyllä kysyin tosissani. Jos saivartelet tuolla vain sanalla niin käytä edes lainausmerkkejä oikein. En kirjoittanut kuten väität, kirjoitin: "Jos ymmärrätte yhtään islamia, niin siellä totuudella ei ole arvoa, merkitystä on vain kasvojen säilyttämisellä ja kunnialla". Kontekstissa "vain" painottuu suhteessa "totuuteen". Sinä yrität laittaa sanoja suuhuni, pyydän älä tee niin.

Miksi kysyt uskonko Jumalaan? Määritteleekö se minut tai argumenttini tiettyyn lokeroon versus jos sanoisin etten usko? Olen kristitty suomalainen. Pelkkä eurooppalaisuus tai länsimaalaisuus määrittelee maailmankatsomukseni, joka heijastuu kulttuurissa, tieteessä politiikassa, kaikessa inhimillisessä kanssakäymisessä (Emile Durkheim, Max Weber). Myös sinä @bebeto olet tämän viitekehyksen kasvatti, jonka merkittävä aineosa kristinusko on, välittämättä siitä uskotko Jumalaan vai et.

Reza Aslan kertoo sinulle mitä islamofobia on tämän päivän maailmassa. Reza on minun suosikkimuslimini, miksei tällaisia ihmisiä ole enemmän

Reza Aslan on suosikkimuslimisi? Anteeksi nyt vain, mutta kategorointisi kuulostaa aika esineellistävältä, vähän kuin suosikkijoukkue, suosikkijäätelö tai suosikkilemmikki. Kannattaa tutustua oikeisiin eläviin ihmisiin, ei vain digimaailman julkisuushahmoihin. Mene tekemään tuttavuutta kotiseutusi vastaanottokeskuksiin, niin minäkin teen Suomessa ollessani.

Täytyy myös ihmetellä mistä juutuupista sinä näitä kavereita kaivat esiin? Reza Aslan mukava ja edustava tv-esiintyjä, mutta Aslanin mielipiteet edustavat islamilaista maailmaa yhtä hyvin kuin Joseph Smith kristinuskoa. Hän on islamista luopunut iranilainen kaveri, joka myöhemmin innostui suufilaisuudesta, jota suurin osa muslimeista (niin shiioista kuin sunneista) pitää jopa vaarallisena harhaoppina. Se on mystisen salaisen tiedon esoteerinen suuntaus, jonka suhdetta islamiin voi verrata gnostilaisuuden suhteeksi kristinuskoon tai kabbalaisuuden suhdetta juutalaisuuteen. Hänen kirjansa Jeesuksesta rajuna vapaustaistelijana, kiivaana seloottina, on sekoitus islamin ja gnostilaisuuden opetusta.

Miko Peledin nykyisistä kannanotoista en osaa paljon sanoa. Israelissa on monenlaisia poliittisia kansalaisaktivistiliikkeitä kuten normaalissa demokraattisessa valtiossa yleensä on. Muistaakseni Peledin perhe koki jonkun ikävän tragedian vajaa parikymmentä vuotta sitten ja Mattityahu Peledistä tuli aktiivi rauhan puolestapuhuja. Mattihyahu Peledi ehdoitti 2000-luvun alussa radikaalia yhden valtion mallia. Malli on ainakin vielä liian radikaali molemmille osapuolille, kovin vähän on saanut kannatusta Israelissa tai palestiinalaishallinnon saati Hamasin keskuudessa.

Mutta olen enemmän islamin asiantuntija kuin Israelin nykyisen politiikan, joten myönnän virheiden mahdollisuuden.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
@LuKi , uskonnoista voidaan keskustella jossain muussa ketjussa jos sopii. Matti Peled erosi armeijasta vuoden -67 sodan jälkeen, linkin takana olevasta blogista löytyy syitä tuohon eroon. Miko Peledin sisarentytär Smadar kuoli pommi-iskussa Jerusalemissa vuonna 1997. Kun Miko Peledin sisarelta kysyttiin millaista kostoiskua hän toivoo hän sanoi että ei halua että yksikään äiti joutuu kokemaan mitä hän on kokenut. Hän sanoi että syypää Smadarin kuolemaan on Israelin harjoittama politiikka. Kahden valtion malli taitaa olla kuollut ja kuopattu, ainakin Miko Peledin mielestä. Yhden valtion malli taas tarkoittaisi sitä että nuo kaksi kansaa yrittäisivät elää rauhassa keskenään mikä ei kuulosta kovin toimivalta. Mutta aina on toivoa.

Miko Peled: israelilaisen haukkakenraalin pojasta ja itsemurhaiskun uhrin perheenjäsenestä rauhanaktivistiksi – Kotimaa24
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Minä saatan olla tietämätön, mutten missään nimessä ole välinpitämätön. Siksi haluaisinkin lukea sinun kuvailevan Hamasia, sekä sen toimintaa ja tavoitteita laajemmin. Se, mihin olen itse netissä törmännyt on kirjoitettu varsin negatiiviseen sävyyn, mikä lienee tuota mainitsemaasi mielipiteen muokkausta. Tiedä, vaikka @Zalmonella kin tulisi korjanneeksi asenteitaan ja muuttaneeksi käsitystään Hamasista.


Miten minä kuvailisin Hamasia? Se tieto, jota löydät vaikappa netistä Hamasin synnystä, historiasta ja politiikkaan mukaantulosta ja sen vaiheista, on se miten kuvailisin Hamasia. Kannattaa tutustua näistä aiheista tehtyihin, jos vain löydät puolueettomia, tutkimuksiinkin, joissa käsitellään Hamasin toimintaa, tavoitteita, saavutuksia jne yksityiskohtaisemmin.

Hamas joutuu lukemani mukaan tasapainoilemaan poliittisena puolueena muiden Palestiinalaisryhmien, kuten Islamic Jihadin kanssa, jonka Israeliin kohdistuvista iskuista ja Israelilaisten murhista välillä virheellisesti tai tarkoituksella Hamasia syytetään. Ehkä tässä on havaittavissa sitä negatiiviseen sävyyn kirjoitettua mielipide muokkausta Hamasia kohtaan, johon olet omien sanojesi mukaan ehkä törmännyt?

Oliko tarpeeksi näsäviisas vastaus näsäviisaaseen kysymykseen?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Oliko tarpeeksi näsäviisas vastaus näsäviisaaseen kysymykseen?

Ihan selkeähän tuo vastauksesi oli. Et suostu kuvailemaan käsitystäsi Hamasista, puhumattakaan, että olisit vaikka luetellut ne puolueettomat lähteet, joista olet tietosi ammentanut ja välttynyt mielipiteenmuokkaukselta.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Ihan selkeähän tuo vastauksesi oli. Et suostu kuvailemaan käsitystäsi Hamasista, puhumattakaan, että olisit vaikka luetellut ne puolueettomat lähteet, joista olet tietosi ammentanut ja välttynyt mielipiteenmuokkaukselta.

Minähän kerroin mihin minun käsitykseni perustuu tuosta ryhmästä. Miksi minä alkaisin kirjoittamaan esseetä sinulle aiheesta? Tuossa alla on yksi tutkimus/kirjoitus aiheesta, joka kuvaa aika hyvin tilannetta. Sen puolueettomuudesta tosin en voi antaa sinulle takeita. Tutustu siihen.

http://www.academia.edu/3307717/Ham...atization_in_the_Palestinian_Territories[URL]
 
Viimeksi muokattu:

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Minähän kerroin mihin minun käsitykseni perustuu tuosta ryhmästä. Miksi minä alkaisin kirjoittamaan esseetä sinulle aiheesta? Tuossa alla on yksi tutkimus/kirjoitus aiheesta, joka kuvaa aika hyvin tilannetta. Sen puolueettomuudesta tosin en voi antaa sinulle takeita. Tutustu siihen.

http://www.academia.edu/3307717/Ham...atization_in_the_Palestinian_Territories[URL]
"This paper has not been published or submitted for publication elsewhere."

Huikeaa settiä. Todellista huipputiedettä.

muaddib
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Heh. Yhden sivun jaksoit lukea. Huikeaa todella.
Näissä surkeiluissa vähempikin riittää, ei niitä kovin pitkälle tarvitse lukea. Koitappa jotain vähän uskottavampaa jatkossa.

Kun tämä on kuitenkin vähän monimutkaisempi asia kuin siellä maalaisammattikorkeakoulun vasemmistonuorten runobrunssissa annettiin ymmärtää.

muaddib
 
Viimeksi muokattu:

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Näissä surkeiluissa vähempikin riittää, ei niitä kovin pitkälle tarvitse lukea. Koitappa jotain vähän uskottavampaa jatkossa.

Kun tämä on kuitenkin vähän monimutkaisempi asia kuin siellä maalaisammattikorkeakoulun vasemmistonuorten runobrunssissa annettiin ymmärtää.

muaddib

Aivan. Tuo riittääkin minulle jatkossa, kun kohtaamme jälleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös