Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 712 272
  • 33 924
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Avautui, että ainakin Saha, Vasara, Kirves ja Höylä ovat sukunimiä. Tarvitaan vain yksi Pakki, niin on ketju kasassa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Avautui, että ainakin Saha, Vasara, Kirves ja Höylä ovat sukunimiä. Tarvitaan vain yksi Pakki, niin on ketju kasassa.

Aikanaan intissä mun kanssa samaan aikaa oli mimmi nimeltään "Pakki". Oli kyllä muodollisesti pätevä mimmi ja ihan ulkonäöltäänkin vähintään vaimomatskua. Linkkaisin Vkontakten tähän jos kyseessä olisi julkkis.

Vasaraa sitten olen itse nakutellut kuonoon, ainakin jos kyse on samasta Vasarasta. Hyvä jätkä se oli, mutta pihapeleissä väärällä puolella.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Air Berlinin matkustamohenkilökunta viettää öitä Berliinissä viiden tähden hotellissa.
Niin taitaa tehdä kaikkien lentoyhtiöiden matkustamohenkilökunta. Muistaakseni Finnairillakin on työehtosopparissa tarkkaan määritelty millainen hotelli, monenko tähden, missä sijaitsee jne. Tätä kun yritettiin joskus muuttaa, tuli valtava poru.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Elikä siis mikä miina tällä kertaa mihin astutaan? Miten ulkonäkö liittyy vaimomatskuun?

Varmaan sellainen, että odotettavissa ei ole suuria mullistuksia (vanhemmat ja elämäntavat tsekattu) ja jonka kanssa voi keskittyä kotijuttuihin ilman että täytyy haulikolla olla häätämässä löyhämoraalisia rahamiehiä portilta?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Missä helvetissä se on oppinut puhumaan englantia noin hyvin?

Millä tavalla erikoisen hyvin? Asut muutaman vuoden englannikielisissä maissa, niin äkkiä se tarttuu. Ei ole tietoa missä hän on elänyt, mutta ainakin tuolla tavalla oppii. On paljon vaihtoehtoja rallienglannin vääntämiseen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin en minä tiedä vähätelläänkö Aaltoa, minä en ainakaan, Suomessa mitenkään erityisesti, mutta toisaalta ymmärrän(?) hyvin miksei ko. nainen kiinnosta ja siitähän se artistin ura pitkälle on kiinni. On varmasti teknisesti taitava ja paljon ollaan yritetty olla esillä, ei siinä. Onnea vain puolestani Euroopan valloituksella, ei se keneltäkään pois ole, jos breikkaa ulkomailla.

Minä olen aika lailla samaa mieltä tästä, ja jotenkin minusta vähän turhan paljon tämä Aalto välillä uhriutuu kuinka häntä vähätellään Suomessa eikä ymmärretä häntä. Mutta hyvinhän hän on aina pärjännyt näissä kilpailuissa mihin on osallistunut vaikka voitot on jääneetkin tulematta, ja pystynyt jonkinlaisen urankin tekemään jo musiikilla jolla ei hirveästi ole Suomessa markkinoita. Ja tuossa minusta on se suurin syy miksi Aalto ei ole isommin breikannut Suomessa - vääränlainen musiikki. Taitoa kyllä on mutta markkina on väärä jos tuollaista musiikkia haluaa esittää, ja ehkä britti- tai jenkkimarkkinat olisi hänelle oikeampi paikka vaikka siellä tosin sitten kilpailukin on monta astetta kovempaa. Mutta onnea vaan matkaan ja toivottavasti saa toteutettua unelmansa briteissä tai jossakin muualla.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Millä tavalla erikoisen hyvin? Asut muutaman vuoden englannikielisissä maissa, niin äkkiä se tarttuu. Ei ole tietoa missä hän on elänyt, mutta ainakin tuolla tavalla oppii. On paljon vaihtoehtoja rallienglannin vääntämiseen.

Itse jo ihan junnusta asti ollut hyvä englannissa, mutta juuri ääntäminen tökki pitkään ja lausuminen oli tönkköä rallienglantia. Sujuvaksi sain sen kehitettyä ja keino oli niin yllättävä kuin puhumalla sitä kieltä. AMK:n kun kävin englanniksi, "joutui" keskustelemaan englanniksi ja luokan edessä pitämään esitelmiä englanniksi jne. niin lausuminen kehittyi noiden 3,5 vuoden aikana reilusti. Ranskalaisilla vaihtareilla tämä ei silti toiminut, ei jeesus sitä "shren whrii DÖ tis" oli vaikea saada selvää.

Monet aina valittaa etteivät uskalla puhua kun lausuvat huonosti, ei se vaan kehity jo et puhu. Samaten kuin monet ei tee jotain julkista esiintymistä tai pidä puhetta, ei siihenkään ikinä tule varmuutta tai uskallusta jos ei tee.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minun kielikorvaani Saaran englanti on sujuvaa ja moitteetonta.
Nimenomaan "teknisesti" taitavaa, vailla ns. aksenttia. Sehän ei ole mikään puute tai vika, mutta tuon perusteella on mahdotonta päätellä miten ja missä kieli on opittu.
Vähän kuin Saaran laulukin. Taitavaa, mutta "särmää" ei ole.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Avautui, että @MustatKortit ja @Klose16 -nimimerkkien Trump-vedonlyönnistä syntyi melkoista draamaa oman kesäloman aikana, kun nyt jotain reittiä eksyin noita heinäkuisia viestejä lueskelemaan. Tämän hetken tietojen valossa MustatKortit paljastui täysin selkärangattomaksi ihmiseksi, kun taas Klose suorastaan hupaisalla tavalla sai tehtyä itsestään tuossakin tilanteessa sen epämiellyttävämmän hahmon. Vaatii jo hiukan yritystä, mutta hyvin onnistui.

Mitä mahtaakaan olla tapahtunut viimeisen kuukauden aikana. Saiko Klose bannia tuosta viimeisestä uhkailuviestistään tai jostain muusta, vai miksei ole näkynyt?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mitä mahtaakaan olla tapahtunut viimeisen kuukauden aikana. Saiko Klose bannia tuosta viimeisestä uhkailuviestistään tai jostain muusta, vai miksei ole näkynyt?

En tiedä muuta syytä Klosen hiljaisuudelle paitsi aikanaan jossain vapaan puolen ketjussa virkkoi, ettei hänelle löydy Jatkoajasta vastustajaa jolloin kirjoittaminen on turhaa. Siksi hän ainakin monessa ketjussa on ollut hiljaa. Voisin väittää, että hyvä näin, että tajusi itse olla hiljaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kehtaa kertoa. Siis mä oon jo pari vuotta käyttänyt tota tinderiä, mutta tänään vasta hoksasin mistä niitä hymiöpalleroita saa. Tuollaista perinteistä :) mä kait oon käyttänyt kun ollut siihen paikka. Instagramissa oon kanssa ihmetellyt että mistä hitosta ne jotkut saa noita palleroita. Kerran vaan oon siellä kommentoinut jotain ja silloin mietin että muuttuuko ne merkit itsestään naamaksi, mutta ei muuttunut. Hitto tässähän tuntee olevan taas teini. Kohta varmaan tulee uusi murrosikä, karvoja kasvaa ihme paikkoihin jne.
 
Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Antti Reini on tehnyt kohtalaisen hyvän levyn, siis äänilevyn! Siis se, joka näyttelee Varesta, siis sitä jotain turkulaista ja pääsi siihen virkaan, vaan kun sillä ekalla oikealla Vareksella oli vähän ongelmia.
Tämä levyn hyvyys avautui yhden kuuntelukerran jälkeen, joten saa nähdä vieläkö olen samaa mielta useamman kuuntelukerran jälkeen.
Kaikkea sitä...
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Avautui, että @MustatKortit ja @Klose16 -nimimerkkien Trump-vedonlyönnistä syntyi melkoista draamaa oman kesäloman aikana, kun nyt jotain reittiä eksyin noita heinäkuisia viestejä lueskelemaan. Tämän hetken tietojen valossa MustatKortit paljastui täysin selkärangattomaksi ihmiseksi, kun taas Klose suorastaan hupaisalla tavalla sai tehtyä itsestään tuossakin tilanteessa sen epämiellyttävämmän hahmon. Vaatii jo hiukan yritystä, mutta hyvin onnistui.

Mites tuossa sitten kävi. Itselläni mennyt ohi. Eikö vetoa maksettu voittajalle, vai mitä tapahtui?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Olen eilen kirjoittanut pitkästä aikaa ihan ihmisystävällistäkin tekstiä. Se ei ole aina itsestäänselvyys kun on korkki auki.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen eilen kirjoittanut pitkästä aikaa ihan ihmisystävällistäkin tekstiä. Se ei ole aina itsestäänselvyys kun on korkki auki.

Symppisviinaa, jonka seurauksena tekee mieli halata kaikkia vastaantulijoita ja kertoa lapsuusajan lemmikkikoirasta.
Vaikuttaa ihan 0,7 litraiselta Bacardi Carta Blancalta tyhjään vatsaan?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Symppisviinaa, jonka seurauksena tekee mieli halata kaikkia vastaantulijoita ja kertoa lapsuusajan lemmikkikoirasta.
Vaikuttaa ihan 0,7 litraiselta Bacardi Carta Blancalta tyhjään vatsaan?

En juo viinaa, koska sekoan siitä. Halatakin tekee mieli vain ihmisiä, jotka tunnen entuudestaan tai sitten tapaan tuntemattomia ja muodostuu jonkinlainen lyhytaikainen side keskustelun myötä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös