iPhone

  • 378 902
  • 1 786

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Itseäni houkuttaisi kokeilla jotain käytettyä iLuuria. Tällä hetkellä käytössä on käytetty Android (tosin aika vanhalla käyttiksellä, kun on HTC Desire HD). Kyllähän nuo käytetytkin maksaa pitkän pennin..
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Hitto kun tuo iPhone 5S houkuttelis nyt kovasti...

...Onko 5S:n omistajat ollu tyytyväisiä akkukestoon?

En todellakaan ole tyytyväinen! Nippa nappa päivän kestää akku, enkä edes pidä itseäni minään heavy-userina. Itse asiassa akkukesto on niin heikko, että toimistolle oli pakko ostaa toinen laturi varalle, kun ei pystynyt luottamaan a.)akun kestoon koko päivälle ja b.) omaan muistiin ottaa laturi himasta mukaan töihin lähdettäessä.

Tätä ennen käytin hetken verran Lumian 720 mallia. En väitä, että se on iPhone 5S:ää parempi puhelin, mutta tyytyväisempi minä siihen olin, varsinkin puhelimien hinnat huomioiden. Akunkeston kanssa ei ollut minkänlaisia ongelmia ja tykkäsin myös suuremmasta näytöstä. Tällä hetkellä pähkäilen, myydäkö vain reilun kuukauden vanha 5S pois vai sinnitelläkö siihen asti, että kutonen tulee markkinoille. Hiukan pelottaa tämän kokemuksen jälkeen, että kuinka huonoksi akunkesto menee uudessa iPhonessa suuremmalla näytöllä?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Saako iPhonen jotenkin ymmärtämään että viesti (sms tai email) ei ole lukematon enää kun olen avannut Saapuneet kansion? Nyt pitää avata itse viesti, että viesti muuttuu lukemattomaksi. Ymmärsittekö? Eli toimisi samalla tavalla kun vastaamattomien puheluiden kohdalla, Äskeisten avaaminen riittää sen punaisen palluran häipymiseen, ei tarvitse itse puhelun tietoja avata.
Olen täydellinen iPhone newbie, toista päivää mennään. Ihan kiva, mutta wow-efektiin olen varmaan ainakin kolme vuotta myöhässä.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Saako iPhonen jotenkin ymmärtämään että viesti (sms tai email) ei ole lukematon enää kun olen avannut Saapuneet kansion? Nyt pitää avata itse viesti, että viesti muuttuu lukemattomaksi.
Toinen tapa on pyyhkäistä viestiä vasemmalle, täpätä More (Lisää?) ja sieltä merkitse luetuksi.

Edit. Tämä siis sähköpostissa, sms:iä ei taida saada mitenkään luetuksi aukaisematta viestiä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En todellakaan ole tyytyväinen! Nippa nappa päivän kestää akku, enkä edes pidä itseäni minään heavy-userina. Itse asiassa akkukesto on niin heikko, että toimistolle oli pakko ostaa toinen laturi varalle, kun ei pystynyt luottamaan a.)akun kestoon koko päivälle ja b.) omaan muistiin ottaa laturi himasta mukaan töihin lähdettäessä.
Mulla taas 5s akku kestää n. tuplat vanhaan 4:een verrattuna. Muutenkin olen tyytyväinen luuriin, kuten siihen vanhaankin. Eipä tuossa tosin paljon ole välissä tapahtunut, ainakaan meikäläisen kannalta. Mutta 4G houkutteli vaihtamaan.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ahaa, nyt täällä iPhone -ketjussa puhutaan vaan puh.liittymistä, nice. ;)
Jokos testasitte iOS7.1 -päivityksen, uppoaa ainakin 4s ja iPad2 alkaen. Päivitys on enemmän ns. konepellin alle.
No jaa, mun nopealla käyttökokemuksella tuli enemmän vitutusta kuin parannusta. Soittajan kuva näkyy vain thumbnailina, ei enää koko ruudulla. Luvattuja pyhäpäiviä ei tullut suomalaiseen kalenteriin ja tietenkään vieläkään ei viikkonumeroita kalenterista löydy. Näppiksessä erityisesti shift-näppäimen toiminta on todella epälooginen nyt, toki kai siihenkin tottuu.

No, on noi animaatiot nyt pikkuisen vikkelämpiä, mutta ei nää omat 5S / iPad4 ole tahmannut muutenkaan, niin eipä ne häiritsemään päässeet.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toinen tapa on pyyhkäistä viestiä vasemmalle, täpätä More (Lisää?) ja sieltä merkitse luetuksi.

Ärsyttävää, mutta ehkäpä tähän tottuu. Varsinkin tekstiviestien sisällöstä pääsee perille jo viestin saapuessa tai viimeistään se näkyy kokonaan Viestit-näkymässä. Windows puhelimessa tämä asia oli selkeästi käyttäjäystävällisemmin hoidettu, tai sitten en vaan osaa. Samoin sähköpostit kuittaantui - ainakin muistaakseni! - jo saapuneet-kansion avaamisella.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Samoin sähköpostit kuittaantui - ainakin muistaakseni! - jo saapuneet-kansion avaamisella.
Tämä olisi mielestäni ärsyttävä ominaisuus, sillä minulla on tapana pitää sellaiset viestit lukemattomina, jotka vaativat jotain toimenpiteitä (kuten pankin ilmoitus saapuneesta e-laskusta), ja merkata ne sitten luetuiksi kun on toimenpiteen tehnyt. Helppo muistilista huonomuistiselle ihmiselle...

Mutta olishan se kiva jos jo lukitusnäytöltä tai notifcation centeristä voisi kuitata viestejä luetuksi ilman menemistä varsinaiseen appsiin (toki erillinen asetus tätä varten pitäisi olla, jotta väärinkäytösten mahdollisuus olisi käyttäjän hallittavissa).
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Luvattuja pyhäpäiviä ei tullut suomalaiseen kalenteriin ja tietenkään vieläkään ei viikkonumeroita kalenterista löydy.

Täältä saat molemmat kalenteriin. Toki ne ovat niitä kokopäivän tapahtumia, jotka eivät edelleenkään näy notification centerissä. Ja viikonpäivien lisääminen aiheuttaa joka päivälle merkinnän.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Täältä saat molemmat kalenteriin. Toki ne ovat niitä kokopäivän tapahtumia, jotka eivät edelleenkään näy notification centerissä. Ja viikonpäivien lisääminen aiheuttaa joka päivälle merkinnän.
Kiitos vinkistä, mutta ei nuo kyllä toimi niin kuin pitäisi puhelimessa. OSX:n kalenterissa on nuo pyhäpäivät jo käytössäkin, siinä ne toimii.

Ihan käsittämätöntä, miten paskasti Apple voi toteuttaa tuota kalenteriaan, varsinkin kun tästä on kitisty jokaisella keskustelupalstalla ja Applen omilla sivuilla jo vuosia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan käsittämätöntä, miten paskasti Apple voi toteuttaa tuota kalenteriaan, varsinkin kun tästä on kitisty jokaisella keskustelupalstalla ja Applen omilla sivuilla jo vuosia.

Miksi tehdä se paremmin, kun Microsoft tekee sen vielä huonommin, ainakin 7.8:ssa.
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Kiitos vinkistä, mutta ei nuo kyllä toimi niin kuin pitäisi puhelimessa. OSX:n kalenterissa on nuo pyhäpäivät jo käytössäkin, siinä ne toimii.

Millä tavalla ne ei toimi? Kaikki mikä toimii OSX:n kalenterissa toimii iOS:ssa myös. Itsellä ainakin näkyy kaikki OSX kalenterit ihan samalla tavalla puhelimessa, kun kalenterit on synkattu iCloudin kautta puhelimeen. Bruinsin pelikalenteri tuli ladattua NESN:n kautta ja suoraan tuli Suomen kellonajat ja toimii OSX:ssä ja iOS:ssa.

Itsellä siis esimerkiksi käytössä viikonpäivät ja pyhäpäivät, joten kun avaan iPhonella kalenterin tältä päivältä niin yläreunassa lukee " all-day Week 12, Minna Canthin päivä"

E: Saatta tosin olla, että olen ladannut omat kalenterit iCalShare -sivulta, koska kalenterin nimet ovat englanniksi (FI Holidays, Week numbers (EU)).
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Millä tavalla ne ei toimi?
No siten, että jos nuo pyhäpäivät ja viikot haluaa tarkistaa, niin aina pitää mennä kyseisen päivän päälle ja klikata sitä. Viikkonumerot pitäisi näkyä mun mielestä suoraan kalenterin päänäkymässä ja pyhäpäivät olis kivat punaisena. Mulla kun on tapahtumia joka päivälle lähes puhelimessa, niin kaikissa näkyy se piste jo valmiiksi.

Totta kyllä, että ylävalikon avaamalla tuon viikon saa kätevästi näkyville, en tajunnutkaan tuota alkuun. Kalenterit siis toimii, mutta käyttötapa ei ole kauhean optimaalinen.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Totta kyllä, että ylävalikon avaamalla tuon viikon saa kätevästi näkyville, en tajunnutkaan tuota alkuun. Kalenterit siis toimii, mutta käyttötapa ei ole kauhean optimaalinen.
Sitten on aina olemassa Week Calendar, joka on tosin maksullinen. Sitä olen käyttänyt Applen appsin sijaan ja ominaisuuksia riittää joka lähtöön, myös viikkonumerot.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Mitäs palstatoverit on mieltä kun tämän hetkinen luuri on 4s ja soppari tuli juuri täyteen. Kaipaisin jo vähän uutta puhelinta, toki vanha toimii täydellisesti vielä mutta..

Ei vain ole hirveästi vaihtoehtoja kun haluan applessa pysyä edelleen. Onko merkittävää eroa nykyiseen jos päivittäisin 5S?

Onko mitään huomioita esim: akun kestosta verratten 4s?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mitäs palstatoverit on mieltä kun tämän hetkinen luuri on 4s ja soppari tuli juuri täyteen. Kaipaisin jo vähän uutta puhelinta, toki vanha toimii täydellisesti vielä mutta..



Ei vain ole hirveästi vaihtoehtoja kun haluan applessa pysyä edelleen. Onko merkittävää eroa nykyiseen jos päivittäisin 5S?



Onko mitään huomioita esim: akun kestosta verratten 4s?


No itsellä oli sama homma ja 5s on nyt kädessä. Eihän tässä nyt suuria muutoksia ole tullut mutta onhan tässä parempi näyttö,sopivasti isompi. Tuo touch id toimii myös kuin junan vessa. Kaikkineen mahtava laite. Akku tuntuu olevan hieman kestävämpi myös. Ainut miinus on hinta mutta laatu maksaa. Sitä en kyllä ymmärrä miksi ihmiset ostelee noita viiden tuuman ja yli näytöllisiä luureja. Eikö padit oo olemassa? Iphone 5 on juuri optimi ja mahtuu taskuunkin.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulipa nyt sit hommattua iPhone 5S ja kyllä tähänastisella kokeilulla voinen sanoa, että on taas sellainen laite käsissä, että huhhuh. Jokainen teko kännykässä toimii kuin ajatus ja sormenjälkilukija helpottaa käyttöä kun tulee käytettyä tuota turvakoodia muutenkin. Ja huippuahan tuossa on se, että käy app-storessa eikä tarvitse salasanaa rämpätä joka kerta.

Vaikkei tuon ex-HTC:n koko ollut kuin 0,7" isompi, tuntuu tää 4" kokoinen näyttö vaan sopivammalta käteen, varsinkin kun se on tuossa kuvasuhteessa. iOS toimii tuolla laitteella (verrattuna iPad 2:een) todella komeasti, niinkuin olettaa saattaakin. Taitaa toimia ihan vitosessakin. Tyytyväinen olen, harvemmin tulee oltua tyytymätön Applen tuotteisiin.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Pikkunäppärä tieto ja apu on se, että luurin omat kuulokkeet toimivat kameran kaukosäätimenä.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Mikäköhän tässä iPhonessa nyt mahtaa olla kun akku ei lataudu? Yläkulmassa näkyy kyllä tuo logo että puhelin latautuu, mutta prosentit ei nouse mihinkään. Kyseessä siis iPhone 4S. Onko teillä ollut vastaavaa ongelmaa?
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins

J.Petke

Jäsen
No mutta tämähän ratkaisi ongelman! Enpä olisi uskonut että sieltä irtoaa noin paljon skeidaa. Parikymmentä minuuttia tuohon sai kulumaan kun sitä tuli vain lisää ja lisää. Tuhannet kiitokset!

Muista sama kikka, jos kuulokkeet alkaavat pätkimään. Aikoinaan kaivoin pienen vuoren verran nöhtää sieltäkin kolosta.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Ostin 4s:n tuossa pari kuukautta sitten ja ensimmäisen kuukauden jälkeen soittoäänet lakkasivat kuulumasta. Äänet toimivat puhelimessa kuitenkin muuten ja soittoäänet kuuluivat jos kuulokkeet olivat kytkettyinä. Vein puhelimen takuuhuoltoon ja viime viikolla sain uuden kappaleen tilalle. Tänään sama juttu toistui uudessa puhelimessa. Onko kellään vastaavia kokemuksia? Tulee Applelle aika kalliiksi jos lähettävät mulle kerran viikossa uuden puhelimen.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Tänään sama juttu toistui uudessa puhelimessa. Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Itsellä sama luuri ollut 2kk ja ei mitään tuollaista ole tullut vastaan. Alussa tosin luulin jotain olevan pielessä, oireena kuten sinulla, mutta vasemmanreunan mykistysnäppäin oli vaan jäänyt jotenkin huonoon asentoon. Kannattaa tuota nappia käyttää mykistys päälle/pois varuilta..
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Käytin kerran mykistyksen päällä ja pois ja homma korjaantui! Aika jännä, että eivät huollossa tienneet tuota vaan antoivat uuden puhelimen... Kiitos vastauksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös