Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 104 745
  • 24 186

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Eli koska et tiedä syytä, et myöskään voi kieltää sen johtuvan suomalaisten rasistisuudesta. Taidat itse olla sellaisesta elävä esimerkki.

En edelleenkään osta tätä yhtälöä islamkritiikki = rasismi. Mulle on turha lässyttää mitään uusrasismipaskaa.

Minä muuten olen uskonnoton ja ajattelen eri tavalla, joten älä puhu meistä.

Tuohan on ihan tyypillistä toimintaa uskonnottomille. Islamia puolestellaan sen mikä keretään. Sitten on herroja kuten Dawkins ja meitsi, joille islam on uskonto muiden joukossa. Jos uskonto on paska se on paska. Minä en ole kyseistä uskontoa ollut keksimässä, joten ei maistu sen puolusteleminen.

Islam on paska uskonto eikä se ansaitse minkäänlaista jalansijaa Suomessa. Mitä huonommin muslimit Suomessa viihtyvät, sen parempi.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuohan on ihan tyypillistä toimintaa uskonnottomille. Islamia puolestellaan sen mikä keretään. Sitten on herroja kuten Dawkins ja meitsi, joille islam on uskonto muiden joukossa. Jos uskonto on paska se on paska. Minä en ole kyseistä uskontoa ollut keksimässä, joten ei maistu sen puolusteleminen.

Islam on paska uskonto eikä se ansaitse minkäänlaista jalansijaa Suomessa. Mitä huonommin muslimit Suomessa viihtyvät, sen parempi.
Väität, että sulle kaikki uskonnot on samalla viivalla. Toisaalta meuhkaat vain muslimeista ja tunnut haluavan eroon vain muslimeista. Hienoista ristiriitaa havaittavissa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Eli koska et tiedä syytä, et myöskään voi kieltää sen johtuvan suomalaisten rasistisuudesta.

Varsin ontuva teoria. Vastahan Suomi rankattiin Euroopan kuudenneksi vähiten rasistiseksi maaksi. Minä puolestani oletan, että syynä radikalisoitumiseen on päinvastoin äänekäs vihervasemmisto, joka toitottaa Yhdysvaltojen, Israelin ja EU-maiden syylliisyyttä lähi-idän ja arabimaiden ongelmiin, sekä siellä alalti jatkuviin sotiin ja väkivaltaisuuksiin. Näin annetaan mahdollisuus löytää oikeutus pahaan länteen kohdistuvalle taistelulle ja terrorille.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Väität, että sulle kaikki uskonnot on samalla viivalla. Toisaalta meuhkaat vain muslimeista ja tunnut haluavan eroon vain muslimeista. Hienoista ristiriitaa havaittavissa.

Eiköhän suurimmasta ristiriidasta uskontoihin suhtautumisessa kerro se, että vain yhden arvostelu voidaan leimata fobiaksi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tuohan on ihan tyypillistä toimintaa uskonnottomille. Islamia puolestellaan sen mikä keretään. Sitten on herroja kuten Dawkins ja meitsi, joille islam on uskonto muiden joukossa. Jos uskonto on paska se on paska. Minä en ole kyseistä uskontoa ollut keksimässä, joten ei maistu sen puolusteleminen.

Islam on paska uskonto eikä se ansaitse minkäänlaista jalansijaa Suomessa. Mitä huonommin muslimit Suomessa viihtyvät, sen parempi.

Onko Dawkins kaiken uskontokritiikin keskellä sitä mieltä, että kaikki uskovaiset ovat pahoja, joilla ei ole oikeutta tulla osaksi yhteiskuntaa? Dawkins on lähtenyt ajamaan uskontojen poistamista tieteellä, eikä syrjinnällä ja öyhöttämisellä.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Dawkins on lähtenyt ajamaan uskontojen poistamista tieteellä, eikä syrjinnällä ja öyhöttämisellä.

Totta, ja tasapuolisuutensa vuoksi Dawkins onkin rasisti ja islamofoobikko.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän suurimmasta ristiriidasta uskontoihin suhtautumisessa kerro se, että vain yhden arvostelu voidaan leimata fobiaksi.
Anti-Christian sentiment (Christophobia or Christianophobia) wikipediassa: Anti-Christian sentiment - Wikipedia, the free encyclopedia

Judaophobia me ollaan opittu tuntemaan nimellä antisemitismi. Kirjoita johonkin internettiin jotain Israelin vastaista, niin huomaat, että törmäät sanaa antisemiitti hyvin nopeasti.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinkö? Profiilisi mukaan olet varsin nuori toimija tällä keskustelupalstalla. Kannattaa tutustua kirjoituksiini ketjussa Kirkko eroon valtiosta – nyt vai heti? | Jatkoajan keskustelupalsta
Mä katoin, ei mennyt pitkään. 9 viestiä sulla tossa ketjussa. Edelleen ollaan siinä tilanteessa, että olet esim vaatinut vain muslimien poistoa Suomesta. Et katolisten, et juutalaisten, et hindujen, etkä kenenkään muunkaan. Jos kaikki uskonnot olis samalla viivalla, niin eikö sun pitäisi vaatia kaikkien uskovaisten poistoa Suomesta?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta, ja tasapuolisuutensa vuoksi Dawkins onkin rasisti ja islamofoobikko.
Dawkins saa käsittääkseni paskaa niskaansa kaikkien uskontojen suunnata, Kun joskus lueskelin kristityjen kreationistien juttuja, niin Dawkins oli siellä ihan Anti-kristus osastoa. Eikä antisemiittikään ole ollenkaan vieras haukkumasana Dawkinsin kohdalla. Se, että sinun kuplassasi Dawkinsia haukutaan vain rasistiksi ja islamofoobikoksi kertoo enemmän sinusta ja kuplastasi, kuin Dawkinsista.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Anti-Christian sentiment (Christophobia or Christianophobia) wikipediassa: Anti-Christian sentiment - Wikipedia, the free encyclopedia

Judaophobia me ollaan opittu tuntemaan nimellä antisemitismi. Kirjoita johonkin internettiin jotain Israelin vastaista, niin huomaat, että törmäät sanaa antisemiitti hyvin nopeasti.

Sanat ovat olemassa, mutta etenkään ensiksi mainittua ei käytetä leimakirveenä kuten islamofoobikkoa. Tuota sanaa viljelevät kutsuvat itseään usein ateisteiksi ja liberaaleiksi. Täytyy oikein googlettaa löytyykö christofobialle edes kotimaista vastinetta - ehkä löytyy jopa kotimainen kirjoitus, jossa tuo termi esiintyy.

Mitä judaphobiaan tulee, niin termi on äärimmäisen harvinainen ja antisemitismi on hyvin suora käännös. Sanan yleisyyttä kuvaa jossain määrin Googlen hakutulosten määrä, reilu 50 tuhatta. Anti-semitism puolestaan antaa yli 9 miljoonaa tulosta.

No, lopputulema lienee se, että vain kristittyhin arvostelunsa kohdistavia ateisteja voi kutsua kristifoobikoiksi. Näinhän homma toimii vain islamia ja muslimeja nokittaessa.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Onko Dawkins kaiken uskontokritiikin keskellä sitä mieltä, että kaikki uskovaiset ovat pahoja, joilla ei ole oikeutta tulla osaksi yhteiskuntaa? Dawkins on lähtenyt ajamaan uskontojen poistamista tieteellä, eikä syrjinnällä ja öyhöttämisellä.

Dawkins onkin kova jätkä. Minä olen jalkarätti. Mun paikut riittää vain syrjintään (islam ei syrji ketään) ja öyhöttämiseen (jotain syötävää?)

Mä katoin, ei mennyt pitkään. 9 viestiä sulla tossa ketjussa. Edelleen ollaan siinä tilanteessa, että olet esim vaatinut vain muslimien poistoa Suomesta. Et katolisten, et juutalaisten, et hindujen, etkä kenenkään muunkaan. Jos kaikki uskonnot olis samalla viivalla, niin eikö sun pitäisi vaatia kaikkien uskovaisten poistoa Suomesta?

En tunne hindujen pyhiä kirjoituksia. Onko kuinka vihamielistä? Mennäänkö pikkutyttöjen kanssa naimisiin? Juutalaisuus on etninen uskonto. Sitä kritisoidessa voi syyllistyä rasismiin. Minä en ole rasisti. Näitä eri kristinuskon sivuhaaroja en jaksa sen paremmin niputella. Samaa sontaa kaikki.

En minä ajaisi muslema pois Suomesta. Minun Suomeeni he eivät olisi tervetulleita ensikään. Ei siis olisi mitään mitä ajaa pois.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Dawkins saa käsittääkseni paskaa niskaansa kaikkien uskontojen suunnata, Kun joskus lueskelin kristityjen kreationistien juttuja, niin Dawkins oli siellä ihan Anti-kristus osastoa. Eikä antisemiittikään ole ollenkaan vieras haukkumasana Dawkinsin kohdalla. Se, että sinun kuplassasi Dawkinsia haukutaan vain rasistiksi ja islamofoobikoksi kertoo enemmän sinusta ja kuplastasi, kuin Dawkinsista.

Kiitos. Jätin tarkoituksella mainitsematta, että viittasin Dawkinsia rasistiksi ja islamofoobikoksi nimitteleviin länsimaisiin liberaaleihin.

Real Time with Bill Maher: Richard Dawkins – Regressive Leftists (YouTube)
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanat ovat olemassa, mutta etenkään ensiksi mainittua ei käytetä leimakirveenä kuten islamofoobikkoa. Tuota sanaa viljelevät kutsuvat itseään usein ateisteiksi ja liberaaleiksi. Täytyy oikein googlettaa löytyykö christofobialle edes kotimaista vastinetta - ehkä löytyy jopa kotimainen kirjoitus, jossa tuo termi esiintyy.

Islamophobia (or anti-Muslim sentiment) is the prejudice against, hatred, or bigotry towards the religion Islam or Muslims.
Anti-Christian sentiment (Christophobia or Christianophobia) encompasses discrimination and intolerance against Christians
Anti-Hinduism is a negative perception or religious intolerance against the practice and practitioners of Hinduism.
Antisemitism (also spelled anti-Semitism or anti-semitism) is prejudice or discrimination against Jews.

Muslimeilla todella käytetään fobia pohjaista sanaa, muilla tuota anti johdannaista. Sisällöltään se ovat täysin samoja. Se, että Suomessa ei ole yleisessä käytössä islamofobian tai antisemitismin kaltaista sanaa kristityille johtuu tietysti siitä, että Kristinusko on meillä ollut se pääuskonto, jota ei ole sorsittu.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos. Jätin tarkoituksella mainitsematta, että viittasin Dawkinsia rasistiksi ja islamofoobikoksi nimitteleviin länsimaisiin liberaaleihin.
Maailmassa on paljon länsimaisia liberaaleja, joiden mielestä Dawkins ei ole rasisti eikä islamofoobikko. Esimerkiksi minä. Sun pointtis jäi nyt vähän hämäräksi. Yritätkö kertoa, että maailmassa on urpoja, joiden mielestä uskonto A on parempi kuin uskonto B, vaikka sun mielestä pitäis olla toisin päin?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Mutta et estäisi muiden uskontojen edustajia muuttamasta tänne? Miksi noin, jos väität suhtautuvasi uskontoihin tasapuolisen huonosti?

Pitää osata priorisoida. Islam suhtautuu minuun ateistina vihamielisesti, joten minä suhtaudun islamiin vihamielisesti. Se on molemminpuolin reilu peli. On etujeni mukaista ettei tänne lapaa tuon takapajuisen uskonnon kannattajia.

Minä en tiedä miten hindut suhtautuvat ateismiin. Onko paljon tulossa? Täytyykö huolestua?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitää osata priorisoida. Islam suhtautuu minuun ateistina vihamielisesti, joten minä suhtaudun islamiin vihamielisesti. Se on molemminpuolin reilu peli. On etujeni mukaista ettei tänne lapaa tuon takapajuisen uskonnon kannattajia.
Kyllä sä saat vihata kaikkea mitä haluat ihan vapaasti. Mä puutuin vain tuohon epärehellisyyteen. Ei se mun elämään vaikuta mitenkään, jos sä vihaat muslimeja enemmän kuin muita. Nää keskustelut on vaan mukavampia, jos ollaan rehellisiä noiden tausta-asioiden kanssa. Ei lätkästä keskustelukaan ole mistään kotoisin, jos vastapuoli kiistää olevansa minkään joukkueen kannattaja, vaikka joka helvetin kerta onkin aina sen saman jengin puolella.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Yritätkö kertoa, että maailmassa on urpoja, joiden mielestä uskonto A on parempi kuin uskonto B

En, vaan ,että maailmassa on urpoja, jotka arvostelevat kovinkin sanoin kristittyjä, mutta viljelevät itse islamofoobikko sanaa - Esimerkkinä nyt vaikka Jori Eskolin

vaikka sun mielestä pitäis olla toisin päin?

Ei todellakaan, vaan kaikkien uskontojen tulee olla yhtälailla kritisoitavissa.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Kyllä sä saat vihata kaikkea mitä haluat ihan vapaasti. Mä puutuin vain tuohon epärehellisyyteen. Ei se mun elämään vaikuta mitenkään, jos sä vihaat muslimeja enemmän kuin muita. Nää keskustelut on vaan mukavampia, jos ollaan rehellisiä noiden tausta-asioiden kanssa.

Minä en koe, että hindut olisivat minulle mikään uhka. Koraanin mukaan islam on minulle uhka.

Kaikki uskonnot ovat hölynpölyä. Siinä on se johdonmukaisuus millä mennään. Toiset uskonnot ovat kuitenkin haitallisempia kuin toisen.

Ei lätkästä keskustelukaan ole mistään kotoisin, jos vastapuoli kiistää olevansa minkään joukkueen kannattaja, vaikka joka helvetin kerta onkin aina sen saman jengin puolella.

Mikä on muuten se jengi jonka puolella tässä keskustelussa olen?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
@Geezer , Maher tossa videolla totesi, että ovat Dawkinsin kanssa liberaaleja molemmat. Onko ne nyt sitten sitä mieltä, että Dawkins on rasisti ja islamofoobikko?

Haluatko kirjoittaa tämän uudestaan?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En, vaan ,että maailmassa on urpoja, jotka arvostelevat kovinkin sanoin kristittyjä, mutta viljelevät itse islamofoobikko sanaa - Esimerkkinä nyt vaikka Jori Eskolin
Maailmassa on myös sellaisia ihmisiä, jotka arvostelevat kristittyjä ja viljelevät antisemiitti sanaa. Ja niitä, jotka arvostelevat muslimeja ja syyttävät muita kristittyjen sorsimisesta. Mikä tästä yhdestä ihmistyypistä tekee niin erityisen, että se pitää nostaa eroon noista muista? Etkös sinäkin ole niitä, joiden puheissa kaikki uskonnot on yhtä perseestä? Ja siitä huolimatta nämä eskoliinit on ainoita, joiden puheista kitiset kuukaudesta toiseen.

Taisit itseasiassa syyttää minuakin joskus vain kristittyihin kohdistuvasta pilkasta, kun tölväisin jotain Jeesuksesta. Tosiasiassahan Jeesus on merkittävä hahmo myös Islamissa ja Juutalaisuudessa. Toimit siis vastoin omaa ohjettasi. Arvostelet Islamia kovinkin sanoin, mutta syytit minua kristittyjen pilkkaamisesta.

Haluatko kirjoittaa tämän uudestaan?
Kirjoitit aiemmin, että länsimaiset liberaalit kutsuvat Dawkinsia rasistiksi ja islamofoobikoksi. Samalla linkkasit videoon, jossa Maher sanoo, että hän itse ja Dawkins ovat liberaaleja. Länsimaalaisiahan he ovat myös. Että ihan vaan typerästä yleistyksestäsi sinua tökkäisin. Siinä videolla Maher taisi muuten puhua regressiivisistä vasemmistolaisista, mutta mitäs pienistä.

viittasin Dawkinsia rasistiksi ja islamofoobikoksi nimitteleviin länsimaisiin liberaaleihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös