Ihmettelyketju

  • 6 345 082
  • 38 746
Onhan tuo kohtuulisen uskottavan kuuloinen tiivistys meidän tämänhetkisestä ilmapiiristämme.

”Jos haluaa kärjistää ja sanoa ilkeästi, niin täällä vastaan tulevat joka päivä ja joka puolelta lapsille vittuilevat rohtuneet mummot. Terhikiemungit voittivat, minä hävisin ja siksi kerään kimpsuni. ”


”Mutta Lontoossa on arviolta 500 000 seksuaaliseen sukupuolivähemmistöön kuuluvaa ihmistä ja siten sellainen tunnelma, että kaikki on tosi tavallista. Kun lähtee kävelemään kaupungille, näkee mustaihoisen naisen menossa töihin investointipankkiin, eikä suinkaan siivoamaan. Tai voi flirttailla turbaanipäiselle miehelle apteekin kassajonossa.”
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä tiedän tämän kaiken, vaikka en kuulu vähemmistöihin tai seuraa ainuttakaan ohjelmaa, jossa Antti Holma esiintyy. Sinä olet joko tahallasi "tietämätön" nykypäivän julkkiksista, koska se on vissiin coolia sitten tai vaihtoehtoisesti kohtalaisen pihalla Suomen viihdeskenestä.
Kyllä... ehdottomasti molemmat. Minä en ymmärrä miksi ihmiset fanittavat yleensäkkään yhtään ketään. Varsinkin jos heillä ei ole mitään oikeasti annettavaa. En minä kyllä oikeastaan fanita niitäkään keillä on, mutta niitä voi sentään kuunnella minua viisaampina ja yrittää oppia jotain. Eli ei en tiedä hevon vatulaa jostain suomalaisista(enkä myöskään ulkomaisista) wannabe julkkiksista, tai siis wannabe minulle, kun minun mielestäni he ovat ihan yhtä vähän mitään staroja, kuin joku lätkän pelaaja on. Eli siis keskimäärin aika tyhmiä. Tietääkseni ovat samaa luuta, vertaa, nahkaa yms. kuin muutkin ihmiset, miksi siis asettaa heitä jollekkin jalustalle?

En tosin pidä asiaa mitenkään "coolina", en vain ymmärrä miksi minua pitäisi kiinnostaa joku näyttelevä homo, tai joku keekki. Minulle on parempi että ne pysyy poissa minun elämästäni ja minä heidän... näitä kulttuurien törmäyksiä vain joskus sattuu, kun tälläiset saavat annettavaansa enemmän huomiota, ilman mitään syytä. Minä en sitä huomiota ansaitse, enkä halua ja siksi minun touhuni ei haittaa noiden elämää. Hus pois pannahiset pilaamasta minun internettiäni.

Mitä muuten tulee turbaanipäisille miehille flirttailemisesta, niin sitä voinee koittaa matkalla katolta betoniin. Että se siitä suvaitsevaisuudesta, tietääkseni Englannissa voi kuplat olla isompia, mutta se toinen laita sitten lienee kauempana kuin tässä maassa.
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Itse tiedän, että Antti Holma on suosittu näyttelijä ja viihdepersoona. Mutta en näin äkkiä osaisi nimetä yhtään elokuvaa tai tv-sarjaa, jossa Antti Holma näyttelisi. Joten onko Antti Holma suosittu sen takia, että on erinomainen näyttelijä vai sen takia, että on homoseksuaali? Sen verran on sanottava, että Antti Holma on myös kirjailija ja runoilija ja olen jopa selannut hänen kirjaansa kirjastossa, joten olen vähän mukana kuitenkin skenessä.
Minä tiedän, että hänen hahmonsa "voitti" Putouksen ja että hänellä oli oma Antti Holma Show. Sen lisäksi vierailuja on ollut useammassakin eri viihdeohjelmassa. Minun tietoni loppuvat siihen, mutta tuskin tarkoittavat ettei muitakin rooleja olisi ollut. Antti Holma on tunnettu siksi, että on ainakin kohtalaisen lahjakas näyttelijä ja on sen vuoksi ollut riittävän hyvä pääsemään Putoukseen. Homoudella tuskin on ollut sen asian kanssa yhtään mitään tekemistä, mutta se on kuitenkin tuottanut lisänäkyvyyttä, kun Holma on sen tiimoilta asioihin ottanut kantaa. Vastaus on siis, että näyttelijäntaitojensa takia.


En ole lukenut tuota juttua Antti Holmasta, mutta tahdon vain ilmaista, että Suomen heteromeininki lienee luonnollinen seuraus siitä, että suurin osa kansasta on heteroita. Jos taas tarkoitetaan sitä, että Suomi on homomiehelle liian heterogeeninen yhteiskunta niin on sanottava, etten olisi uskonut Antti Holmaa suvaitsemattomaksi yhtenäiskulttuurin kannattajaksi. Homogeenisen yhteiskunnan kannattaminen kuitenkin kuulostaa enemmän epäilyttävältä hetero meiningiltä.
Ehkä se juttu kannattaisi lukea ennenkuin tekee sen suurempia päätelmiä ihmisen motiiveista ja suvaitsevuudesta tai suvaitsemattomuudesta. Aika tarkkaan siinä kuvataan syyt lähteä. Holma on kyllästynyt ihmisiin, ilmapiiriin ja julkisuuteensa Suomessa. Hän sanoo ettei Suomessa ole sen kummempaa vikaa, mutta hän ei vaan tunne kuuluvansa tänne. Onhan se vähän tuollainen diivamainen taiteilijanlausunto, mutta hankala sitä on valheeksikaan väittää. Voi olla että ihmiset ja yhteiskunta eivät häntä miellytä Lontoossakaan, mutta pääseepähän olemaan nobody, jos se sitten tekisi onnelliseksi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihmettelyni siis jatkuu sillä, että miten putous ohjelmasta voi käyttää nimitystä pääseminen. Sen tason paskakikkare, että lähinnä ainakin allekirjoittaneen mielestä enempi uran tuhoamista kuin sen eteenpäinviemistä. Tosin en minä sitä ohjelmaa ole seurannut, kuin jotain ensimmäistä jaksoa yritin, sitten sen paskuus sai vaihtamaan kanavaa. Ihmettelyn aihe kai sekin, ettei minun aivosoluni riitä moiseen korkeakulttuuriin.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Holma on kyllästynyt ihmisiin, ilmapiiriin ja julkisuuteensa Suomessa.

Joo, ei siinä mitään. Itsekin olen kyllä vähän kyllästynyt suomalaisiin ja haaveilen eteläeuroopan lupsakasta meiningistä. Ei siinä mitään pahaa siis sinänsä. Mutta totta sekin on, että kyllä sieltä Lontoostakin heteromeininkiä löytyy ja jopa rajumpaa kuin täällä. Mutta isossa kaupungissa voi enemmän hakeutua omiensa piiriin eikä tarvitse niin kohdata niitä muunlaisia.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ihmettelyni siis jatkuu sillä, että miten putous ohjelmasta voi käyttää nimitystä pääseminen.
Pääsemisen voi mielestäni määrittää kahdella tavalla:

1. Putous on Suomen suosituin TV-ohjelma, johon on varmasti tunkua. Eli sinne pääseminen ei ole helppoa vaan jotain pitää tehdä oikein päästäkseen pitämään sinistä kauluspaitaa, jota ohjelman näyttelijät pitävät.

2. Putous on todellinen tähdentekijä, jonka avulla mm. Aku Hirviniemi, Riku Nieminen, Antti Holma, Iina Kuustonen, Armi Toivanen ja Essi Hellen ovat nousseet isoiksi nimiksi Suomen viihdemaailmassa. Tässä siis tarkoitan sitä että Putouksen kautta pääsee urallaan eteenpäin ja muihin hommiin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Pääsemisen voi mielestäni määrittää kahdella tavalla:

1. Putous on Suomen suosituin TV-ohjelma, johon on varmasti tunkua. Eli sinne pääseminen ei ole helppoa vaan jotain pitää tehdä oikein päästäkseen pitämään sinistä kauluspaitaa, jota ohjelman näyttelijät pitävät.

2. Putous on todellinen tähdentekijä, jonka avulla mm. Aku Hirviniemi, Riku Nieminen, Antti Holma, Iina Kuustonen, Armi Toivanen ja Essi Hellen ovat nousseet isoiksi nimiksi Suomen viihdemaailmassa. Tässä siis tarkoitan sitä että Putouksen kautta pääsee urallaan eteenpäin ja muihin hommiin.
Minä omaankin tästä asiasta lähinnä subjektiivisen mielipiteen. Voinet hyvin olla oikeassa objektiivisesti tästä asiasta. Tosin tuosta nimilistästä ei sano minulle kuin kaksi nimeä jotain ja kumpaakaan en tunnistaisi kadulla. Mutta maksava yleisö ei ikinä ole väärässä, vain minä olen. Tosin sitä en tiedä, että onko tuo siltikään mikään tavoiteltava asia. Veikkaan, en toki tiedä, että aika iso osa tämän maan kansalaisista ei koe hirveätä tarpeellisuutta päästä putoukseen, tai yleensäkkään televisioon. Tosin voin tuossakin olla hyvinkin väärässä, noita tyrkkyjä ja naamansa televisioon tunkijoita tuntuu riittävän jonoksi asti. Onkohan minussa jotain vikaa, tai siis on toki paljonkin, mutta siltä osin etten kaipaa mitään muiden (lue tuntemattomien) "hyväksyntää", tai julkisuuteen pääsemistä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli ihmettely koski alunperin sitä, että Hesarissa oli yksi juttu joka ei kiinnostanut yhtä lukijaa?

Ai gamala, on HS alas vajonnut.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Holma vaikuttaa puheidensa perusteilta janttarilta, jota ei moni sietäisi olisi hän sitten hetero, homo vai mikä hyvänsä. Mielensäpahoittaja pahimmasta päästä, mitä se edes häntä liikuttaa mitä joku piirijohtaja jostain landelta lässyttää? Homot ja muut seksuaalivähemmistöt ovat ihan hyvin integroituneet ainakin stadiin ja jos joku kohtaa jotain huutelua, se johtuu todennäköisemmin tyypistä itsestään kuin siitä hänen seksuaallisesta suuntautumisesta.

Rautalankiesimerkki vielä loppuun.

Ärsyttävä hetero kohtaa vittuilua kaupungilla = Ei ongelmaa, mitäs on paska jätkä/nainen.
Ärsyttävä homo kohtaa vittuilua kaupungilla = MAAILMAN SUURIN VÄÄRYYS, VITTU MIKÄ NATZILANDIA TÄÄ SUOMI!?!!

Maailma on todellakin hullunkurinen paikka, kun maan suurin lehti uutisoi jonkun Putous-tähden itkupotkuraivareista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen sitä, että Salibandyliigassa pelataan pudotuspelit paras seitsemästä sarjalla, MUTTA finaali ja mestaruus on kerrasta poikki, yksi ainoa ottelu, jossa ratkeaa mestaruus.
Toki saahan tuolla enemmän faneja paikalle ja ehkä jotain pöhinääkin lajiin, mutta jotenkin naurettavaa että ensin väännetään 26 matsia runkosarjaa, puolivälierät ja välierät neljällä voitolla ja finaali kerrasta poikki.

Tämä ns. Superfinaali keräsi Hartwallille reilut 10 000 katsojaa, joten varmasti onnistunut tapahtuma, mutta ei voi ymmärtää urheilullisesti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä ns. Superfinaali keräsi Hartwallille reilut 10 000 katsojaa, joten varmasti onnistunut tapahtuma, mutta ei voi ymmärtää urheilullisesti.

Katsoin juuri Urheiluruudun ja en tiedä miten itkisi tai nauraisi. Eihän tässä mennä mikään sportti edellä vaan sillä miten saadaan eniten rahaa. Jos säbää pelattaisiin useita pelejä, niin niiden yhteenlaskettu yleisömäärä ei ylittäisi tätä.

Ensi vuodeksi nyt kuitenkin helvetti ne KHL-ryssänarrit edes piiloon. Masentavaa katsoa toista lajia, mitä itsekin olen pelannut, ja ryssäjutut vain vilkkuu siellä taustalla, kun Suomen jääkiekkomaajoukkueen kotihallissa annetaan haastatteluita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi ihmiset hyppivät junan alle. Miksi juuri nyt. Taas uutisoidaan junan alle jääneestä. Näitä on ollut nyt lyhyen ajan sisään aivan liikaa.

Ai miksi juuri nyt. Siksi koska valkoihoisten maailma käy aivan ylikierroksilla. Koko ajan vain vaaditaan lisää ja samaan aikaan annetaan potkut kaikille. Ja olet kaikin tavoin väärä ihminen.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suomalaisten paska itsetunto rallienglannista jaksaa ihmetyttää. Veikkaan, ettei edes 1,3 miljardista intialaisesta löydy yhtä monta intianenglantia häpeävää ihmistä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ai miksi juuri nyt. Siksi koska valkoihoisten maailma käy aivan ylikierroksilla. Koko ajan vain vaaditaan lisää ja samaan aikaan annetaan potkut kaikille. Ja olet kaikin tavoin väärä ihminen.

Juu, itseäkin alkoi... tavallaan... huvittaa tuo trendi. Nyt noita hyppijöitä tulee joka toinen päivä. Kaikki alkoi rohkeasta kaksoisitsarista...
Kevät on armoton, lamakevät etenkin. Ellei sitten ole hallituksen salaliitto, siinä kummasti nousee vertailussa kansan mieliala. Ehkä ei.

Juniin voisi maalata vaunujen ulkopuolelle: ei ulkoiseen käyttöön.
 

sinikettu

Jäsen
Ai miksi juuri nyt. Siksi koska valkoihoisten maailma käy aivan ylikierroksilla. Koko ajan vain vaaditaan lisää ja samaan aikaan annetaan potkut kaikille. Ja olet kaikin tavoin väärä ihminen.
Itsemurhien määrä on itseasiassa Suomessa piikannut 90-luvun ja lamavuosien aikaan. Siitä asti on ollut tasaista laskua. Veikkaan kuitenkin, että nuo tilastot ovat vääristyneitä, sillä tuskin vuosikymmeniä sitten noita tilastoitiin ja ilmoitettiin niin hanakasti kuin nyt. tJunaitsemurhista en tiedä, kun ei löytynyt kuin muutamien vuosien tilastoja 2005-2010 välistä. Veikkaisin, etteivät nekään ole lisääntyneet, niistä vain kirjoitellaan enemmän.

Muistelen ylipäänsä lukeneeni, että sama ilmiö on toistunut hyvin useissa kehittyneissä maissa sotavuosien jälkeen, eli itsemurhien määrä on lähtenyt laskuun.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Minä tiedän tämän kaiken, vaikka en kuulu vähemmistöihin tai seuraa ainuttakaan ohjelmaa, jossa Antti Holma esiintyy. Sinä olet joko tahallasi "tietämätön" nykypäivän julkkiksista, koska se on vissiin coolia sitten tai vaihtoehtoisesti kohtalaisen pihalla Suomen viihdeskenestä.

Myös minun täytyy jakaa ihmetykseni aivan kuten @BlackWolf teki. Voin ihan rehellisesti todeta etten ennen tätä päivää tiennyt kuka Antti Holma on - nyt tiedän hitusen enemmän, kyseessä joku "viihdetaiteilija" joka on myös homo ja saanut tarpeekseen Suomen ahdistavasta ilmapiiristä ja päättää pakata laukkunsa. Kiitos ja näkemiin!

Suomalaisesta viihteestä en tiedä tuon taivaallista, kun en pahemmin katso kolmosta tai nelosta, muista mainosrahotteisista kanavista puhumattakaan, niin olen melkoisen pihalla maamme viihdeskenestä. En myöskään katso suomalaisia elokuvia, poikkeuksia lukuunottamatta - viimeisin poikkeus taisi olla Juoppohullun päiväkirja, niin eipä tämä viihdeskene ole oikein hallinnassa. Minulle suomalaista loistavaa viihdettä on Tankki täyteen tms.

vlad
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Suomalaisesta viihteestä en tiedä tuon taivaallista, kun en pahemmin katso kolmosta tai nelosta, muista mainosrahotteisista kanavista puhumattakaan, niin olen melkoisen pihalla maamme viihdeskenestä.

Kai tässä jokunen vuosi vielä menee, toivottavasti ei kokonaista sukupolvea, ennen kuin ymmärretään, että kaikki eivät seuraa viihdettä ja kaikilla ei ole televisiota.

Äitini on kertonut kuinka joskus 60-luvulla kaverille tuli telkkari ja sitä mentiin sitten ihmeissään töllöttämään.

Minulla ei ole aikoihin ollut sellaista laitetta enkä sitä tarvitse tai ole hankkimassa. Olen käyttänyt striimejä ja torrentteja niin kauan kuin niitä on ollut. Myös jatkiksella silloin vittuiltiin, että luuletko olevasi joku, kun sinulla on tuollaisia.

Onneksi sen jälkeen muutkin käyttävät ja ehkä televisiottomuus ei jonain vuonna ole enää kehitysvamma. Sitä vuotta on vaikea arvioida, mutta ehkä sitten joskus.
 
Onkohan minussa jotain vikaa, tai siis on toki paljonkin, mutta siltä osin etten kaipaa mitään muiden (lue tuntemattomien) "hyväksyntää", tai julkisuuteen pääsemistä.

Ihminen, jota ei kiinnosta tuntemattomien ihmisten hyväksyntä, kyselee internetissä tuntemattomilta ihmisiltä, että onkohan hänessä jotain vikaa. Helvetin loogista.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Onko maailma/lapset muuttuneet niin paljon viimeisen 20 vuoden aikana, ettei pärjää kipeänä yksin kotona? LS:ää ollaan heti hakemassa kun kuume tai ripuli 10-vuotiaalla kakaralla. Itse olin kyllä ihan yksikseni kotona tuossa iässä jos kipeä olin, eikä mitään ongelmaa ollut. Eikä puhetta siitä, että äiti olisi jäänyt kotiin hoitamaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Onko maailma/lapset muuttuneet niin paljon viimeisen 20 vuoden aikana, ettei pärjää kipeänä yksin kotona?
Veikkaan, että ennemminkin ne aikuiset ovat muuttuneet kuin lapset. Helppo ja palkallinen vapaapäivä, kun lapsi makoilee kipeänä sängyssä voimattomana ja katselee lastenohjelmia tai räpläilee iPadia. Moni vanhempi vain käyttää systeemiä hyväkseen, vaikka joku 8-vuotias pärjäisi helposti sen 6-8 tuntia yksinkin kotona lievässä kuumeessa. Kun on mahdollista, niin silloin sitä käytetään.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihminen, jota ei kiinnosta tuntemattomien ihmisten hyväksyntä, kyselee internetissä tuntemattomilta ihmisiltä, että onkohan hänessä jotain vikaa. Helvetin loogista.
Mitäs tässä ihmettelit? Jos huomasit niin kyseessähän oli enempi filosofinen pohdinta, kuin suoranainen kenellekkään esitetty kysymys. Lisäksi en nyt tuosta löydä mitään "hyväksynnän" kaipuuta, tai sitten määrittelet kyllä hyväksynnän aika mielenkiintoisesti. Toki asiayhteydestä tuon irroittamalla sinä voit siitä jotain löytää. Jos olisit yhdistänyt asiaan, niin ymmärtäsit, että viittaasin sillä, siihen miten en koe tarvetta lähteä tekemään itsestäni julkkista ja pohdin, että onko siis vikaa minussa vai missä. Jatkoajassa kirjoittelusta tuskin tulee kovin kummoiseksi julkkikseksi.

Tämä koko keskusteluhan lähti siitä, että yksi mies oli ensin tyrkyttänyt itsensä maailmalle ja tehnyt itsestään julkkiksen, sitten tyrkyttänyt lisää vielä homoilunsa kanssa ratsastamisella ja nyt sitten itkupotku kilarit ja lisää tyrkkyä sillä miten: "paska maa, kaikki on homofoobikoita ja rasisteja, en kestä meen pois". Ja mitä näitä muita syitä nyt olikaan, kuten se että hän on "kyllästynyt julkisuuteen". Mikä on muuten aina yhtä saatanan hauska kommentti heitettäväksi haastattelussa. Että kun on kyllästynyt julkisuuteen, niin sitten mennään julkisuuteen kertomaan se, ei vaan ikäänkuin... niin jätetä menemättä sinne julkisuuteen. No ihmettelyn aihe se on tuokin.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Veikkaan, että ennemminkin ne aikuiset ovat muuttuneet kuin lapset. Helppo ja palkallinen vapaapäivä, kun lapsi makoilee kipeänä sängyssä voimattomana ja katselee lastenohjelmia tai räpläilee iPadia. Moni vanhempi vain käyttää systeemiä hyväkseen, vaikka joku 8-vuotias pärjäisi helposti sen 6-8 tuntia yksinkin kotona lievässä kuumeessa. Kun on mahdollista, niin silloin sitä käytetään.

Nojuu, tuo on täysin totta.
On kyllä täysin perseestä, että tällaisia erittäin tarpeellisia ja hyviä mahdollisuuksia käytetään nykyään niin pirusti väärin. Eiköhän samat ihmiset ole itkemässä, kun näitä systeemejä osaltaan meinataan romuttaa. Kertoo ihmisten itsekkyydestä ja itsekeskeisyydestä paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös