Jokerit 2017–2018: KHL vai Liiga?

  • 38 009
  • 184

Jos SINÄ saisit päättää, mitä sarjaa Jokerit pelaisi kaudella 2017–2018?

  • KHL

  • Liiga

  • En ole Jokerit-fani / Haluan vain nähdä äänestyksen tilanteen.


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
Mä haluan nähdä mun Jokerit takas kotimaisessa sarjassa / euroliigassa ja seuraavan kolmen vuoden sisään tämä tulee toivottavasti myös tapahtumaan. Kausikorttia en enää uusi KHL-aikana mutta eiköhän niitä irtolippuja tule hommattua pahimpaan lätkänälkään.

...ja mulle ei mitkään farot ja haukat ja muut pro-khl-janarit tule sanomaan mitä mun pitäis Jokereita kohtaan tuntea - enkä mä sano heille. Näillä mennään.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
KHL:ää puoltavat:

- kovempi urheilullinen taso
- mielenkiintoisemmat vastustajat
- selkeästi parempi mahdollisuus haalia laatupelaajia joukkueeseen
- taitokiekon korostuminen Liigan kahvakiekon sijaan

Liigaa puoltavat:

- perinteet ja menneisyys
- parempi mahdollisuus saavuttaa mestaruus


Faktojen edessä helppo kallistua KHL:n kannalle.

- Kovempi urheilullinen taso, kyllä joskin sekin urheilullisuus vedetään noilla kurinpidoilla, puolueellisuudella jne. vessanpöntöstä alas.
- Mielenkiintoisemmat vastustajat on täysin mielipide eikä mikään fakta, muistaakseni sinä et ole Jokereiden fani (?) vaan KHL:n fani enemmänkin joten on ymmärrettävää, että sinun mielestäsi KHL-joukkueet (myös ne kaikista surkeimmat) ovat mielenkiintoisia, mutta faktana et voi sanoa, että esim. SKA olisi mielenkiintoisempi vastustaja kuin vaikkapa SaiPa, oli tasoero vaikka kuinka suuri näiden välillä.
- Laatupelaajia Jokerit saavat paljon helpommin hankittua kuin mikään Liiga-seura kyllä. Tosin missä menee laatupelaajan raja? Onko Jokereissa tämmöisiä pelaajia? Ja eikö Liigassa tämmöisiä ole?
- Taitokiekko korostuu KHL:ssä isojen kenttien ja tuomarilinjan takia. Tosin itse tykkään enemmän fyysisestä lätkästä pienissä kaukaloissa kuin, että on tilaa luistella karkuun. Mielipide tämäkin, joku tykkää taitokiekosta ja joku enemmän fyysisestä lätkästä.

Ja sitten on vielä se, että kuka arvostaa mitäkin asiaa enemmän. Itse arvostan suuresti perinteitä ja menneisyyttä enkä haluaisi nähdä oman joukkueen perinteitä raiskattavan samalla tavalla kuinka Jokereiden perinteitä parin viime kauden aikana.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Kotimaiset vastustajat ja kansallinen liiga jossa taistellaan Suomen mestaruudesta. Se on sarja johon Helsingin Jokerit kuuluu minun mielestäni enemmän mukaan kuin sinne missä nyt vaikuttavat.

En kuitenkaan sulje kokonaan pois mahdollisuutta Euroopan NHL:stä jos sellainen joskus saataisiin parsittua kasaan. Ottaisin sen vastaan miljoona kertaa mielummin kuin jatkon KHL:ssä, Rotenberg+Timotshenkon hirttosilmukassa. Näistä kolmesta viimeksimainitusta pitää päästä kokonaan eroon pikimmiten.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Jep. Vähän pisti naurattamaan kun väitetään, että SM-liigassa oli kaikki paremmin ja kaivetaan esille KHL:n halvat lippupaketit. No, siinä mielessä toki oli, että valtaosaan S/M-liigan otteluista oli jopa tuhansia ilmaislippuja käytettävissä.

Muutenkin kun lukee näitä juttuja miten SM-liigassa on kaikki paremmin niin eipä ole Liigan otteluita näin väittävät tällä kaudella seuranneet. Rosterit on kakkoskentän jälkeen suhteessa usein aiempaa mestistasoa ja siellä pohjilla joukkueet 14-16 tai jopa 12-16 aiempaa II divarin tasoa. Pelaajat tosin ovat kehittyneet takavuosista, joten ei keskimääräinen liigapeli ihan kuraa ole, mutta ei kaukana siitä kun pelaajat eivät osaa luistella, syöttää, laukoa sillä tasolla, jota Liigassa pelaaminen edellyttäisi.

Sanalla sanoen Peli on mennyt Liigassa taaksepäin vaikka parhaiden joukkueiden ensimmäiset kentät ovat vielä mm. Ruotsin tasoa.

Pelin tason minimaalisella laskulla ei ole mitään merkitystä jos on KANNATTAJA. Sen sijaan urheiluun kylmästi kulutushyödykkeenä suhtautuvat henkilöt kuten lainattu kirjoittaja ovat KULUTTAJIA eivät missään nimessä kannattajia. Jälkimmäinen ihmisryhmä tuhoaa tiedostaen tai tiedostamatta omaa seuraa sisältäpäin vaikka muuta väittäisivät.

Muutenkin toi Liigan tason vähättely on ihan naurettavaa valehtelua, ei se taso teitä ennenkään häirinnyt. Nyt vaan pitää saada epätoivoisesti jotain argumentteja, kun KHL-kriittiset huomaavat olevansa jatkuvasti oikeassa.
 

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
Kotimaiset vastustajat ja kansallinen liiga jossa taistellaan Suomen mestaruudesta. Se on sarja johon Helsingin Jokerit kuuluu minun mielestäni enemmän mukaan kuin sinne missä nyt vaikuttavat.
Kyllä ymmärrän myös kaikkia näitäkin pitkän linjan faneja, jotka haluavat paluuta Liigaan. Se ei vain ole käsissämme. Sen vuoksi tähän liittyvä kaikenlainen spekulaatio on vähän tarpeetonta metsään huutamista. Kysymys paluusta on niin sanotusti akateeminen; se on ajankohtaista vasta, kun siihen liittyvät ongelmat on ratkaistu. Oikeastaan kun omistaja niin haluaa tai päättää luopua rahoituksesta. Se voi jatkua vaikka kuinka pitkään. Sen vuoksi tähän vastakkainasetteluun ei kannata uhrata hirveästi energiaa. Se on nimittäin kuluttavaa ja myös melko turhaa. Olosuhteet on mitä ne on. Ja niihin sopeudutaan. Sopeutumattomat pitävät täällä kovinta meteliä. Arvostan @-Ville- sinua siksi, että kaikista selkeistä ongelmista ja tasapainottelusta "oikean ja väärän välillä" huolimatta olet pääsääntöisesti pysynyt jengin takana. Et ole lähtenyt ainakaan vielä rintamakarkuriksi. Ymmärrän tosin niitäkin (vaikkapa @ss74 ), jotka eivät enää vain kykene. Käytän tässä kohdin hieman kyseenalaista termiä. Vaikka vaimo olisi aivopesty johonkin kulttiin tai ostettu pahimman kilpailijan palvelukseen, niin vaimo se on silti. Sama pätee jengiimme.

Voimat, joihin emme kykene vaikuttamaan, ovat vieneet rakastamaamme seuraa vieraisiin pöytiin. Siellä pöydässä on parempi tarjoilu kuin vanhan raflan tutummassa loosissa. Mutta muuten siellä koreudestaan huolimatta on epämiellyttävämpi tunnelma. Sinnikkäimmät pysyttelevät pöydän ääressä, vaikka mahorkka haisee ja ympärillä olevasta pulputuksesta emme paljoa ymmärrä. Ja balalaikkamusiikki soi, vaikka rakastammekin rokkia. Mieli tekisi karata tästä raflasta kauas, mutta rystyset valkoisena pidän punavalkoisesta pöytäliinasta kiinni. Ja ravintolan manageri on töykeä ja huonotapainen nousukas. Portsarit vaikuttavat välillä poikkeuksellisen vittumaisilta. Osa seurueesta on jo häipynyt ja osa ei tullut edes sisään asti, vaikka kutsuttiin. Kutsukortti oli poikkeuksellisen halpa. Ja ruoka parempaa kun blinit ovat kiuasmakkaraa herkullisempia. Nyt virtaa myös samppanja. Paremmaltahan tuo maistuu entiseen väljähtäneeseen keppanaan verrattuna. Harmi, kun vanha dokausporukka on hajaantunut. Olisi kivaa palata yhteen ilman riitoja ja porttareita. Mä vedän rysyjen eväitä tappiin saakka, kun piikki on kerran auki. Siihen kulmakuppilaan voidaan palata pilkun jälkeen.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Lisää saatte etsiä itse jos kiinnostaa.
Mä en ole mitään väittänyt, joten mulla ei ole mitään todistettavaa. Enkä tarkoittanut näitä tarjouspaketteja, vaan niitä mainitsemiasi ilmaislippuja. Nämä paketit on halpoja, mutta puoltavat paikkaansa, kun muutamaan päivään tulee neljä kotiottelua. Mielestäni parempi kuin tyhjät istuimet.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
toi Liigan tason vähättely on ihan naurettavaa valehtelua, ei se taso teitä ennenkään häirinnyt. Nyt vaan pitää saada epätoivoisesti jotain argumentteja, kun KHL-kriittiset huomaavat olevansa jatkuvasti oikeassa.

Kun Jokerit oli liigassa, liigan taso oli nykyistä parempi ja Jokerien heikompi. Toki voit tämän kiistää, mutta se ei yllätä. Mitä tulee KHL-kriittisyyteeni, tuskin tältä palstalta kovin montaa enemmän KHL-, Venäjä- ja Rotenberg-kriittistä löytyy. Minulla ei kuitenkaan ole tarvetta valehdella ja kuvitella liigasta jotain sellaista mitä se ei ole.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valitsen kotimaisen liigan sata kertaa sadasta. Tähän on monta syytä, mutta muutama tärkein:

- Minulle puoliksi venäläisten omistama Jokerit, joka pelaa kokonaan venäläisten omistamassa hallissa ei vain ole enää Jokerit, vaan joku puolipoliittinen viritelmä, jota en tunne omakseni ja jonka olemassaoloa lähinnä häpeän.

- Ei vaan kiinnosta katsella kaukomailta tulevaa vastustajaa toisensa perään. Kun tunne omaa joukkuetta kohtaan on kiusaantunut ja vastustajaa kohtaan kylmä, niin koko kiekkosarjan voi mieluummin unohtaa ja keskittyä NHL:ään. Kotimaiset vastustajat, joiden kanssa on vuosikymmenten historia, olisivat jotain aivan toista. En oikeastaan edes ymmärrä, että miten joku voi pitää KHL-vastustajia kiinnostavampina kuin suomalaisia vastustajia. "No mutku ne on taitavampia" on aika köyhä argumentti. Miten taito voi korvata tunnesiteet vastustajia kohtaan? Ja jos tämä taas perustuu johonkin Iljan kuumentamisiin tai Skudran sekoiluihin, niin aika köykäisillä kantimilla on KHL:n preferointi. Oikeastiko muka SKA on jollekin rakkaampi vihollinen kuin IFK?

- Kauden rytmitys on aika syvältä. Ei elokuussa kuulu pelata sarjapelejä. Ja jos Jokerien kausi loppuisi runkosarjaan, niin helmikuun puolivälissä alkaisi kesäloma. Ei mitään järkeä. Kevät on kiekkoilijan ja fanien parasta aikaa, mutta tässä liigassa keväällä pyörittelevät peukaloita kaikki muut paitsi ehkä top 4 - joukkueet. Maantieteelliset lainalaisuudet aiheuttavat taas sen, että välillä ollaan kotona ja pelataan kuusi peliä 11 päivässä, mutta sitten ollaan kolmatta viikkoa kaukomailla.

En ole kuitenkaan kovin toiveikas liigapaluun suhteen. Siinä joutuisi niin moni taho (venäläisten omistajat, KHL, Hjallis, Kummola, Everi ja kumppanit) nielemään ylpeytensä, että jo sen takia on hankala nähdä sen toteutuvan.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
http://www.iltalehti.fi/smliiga/2016031521263590_sm.shtml

Nyt on vieläkin helpompi ymmärtää se älämölö, mikä alkoi SM-liigassa, kun Jokerit ilmoitti lähdöstään KHL:ään. Tietoa ym:sta IL:n linkistä:

kausi 13-14, voittoa 0,21 milj € (Jokerit vielä SM-liigassa)

kausi 14-15, voittoa 0,02 milj €

kausi 15-16, tappiota ainakin 1,5 milj € (ennakkotieto)

YM:t luvut ovat tylyä kertomaa, Liiga ei ole mitään ilman Jokereita. Tj:n vaihdolla ei noita lukuja paremmaksi saada. Ei ole lainkaan ihme, että nyt nekin toimarit liigaseuroissa, jotka pitivät suurinta älämölöä, ovat kääntäneet takkinsa täydellisesti ja ovat rukoilemassa Jokereita takaisin Liigaan, pelastamaan sen talous. Lähtiessään Jokerien piti kustantaa maaseutujen halleihin turvakaukalot. Nyt kuuluukin kysymys: ”Mitä Liiga on valmis maksamaan siitä, että Jokerit palaisi joskus takaisin puuhastelemaan kaikenmaailman kookoitten, sporttien, saipojen, tepsukoiden, jne …. kanssa? Tämä tietty on täysin hypoteettinen kysymys, mutta kiva sillä on leikitellä (lapset ovat terveitä, kun ne leikkivät…).

Minä kun niin odotin kutsua Iltagaalaan, nyt sekin jätetään historiaan, pahus.

Eli otsikon kysymykseen on helppo vastata: Ehdottomasti KHL niin kauan, kuin se elää ja hengittää.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
KHL ei sarjana häiritse läheskään niin paljoa kuin sen mukanaan tuomat Jokereiden uudet osaomistajat. KHL:ssä jatko olisi mun puolesta ihan ok, jos omistuspohja vaihtuisi kokonaan suomalaiseksi, tosin poissulkien Roman, Gennadi ja oligarkkien kaksoiskansalaisuudet. Myös muut länsimaiset omistajat ok. Mutta koska se ei taida olla mahdollista ja samalla haluan rotan välitöntä poistumista omistusportaasta, niin puulaakisarja taitaa olla se ainoa vaihtoehto. Hyviä vaihtoehtojahan tässä äänestyksessä ei ole yhtäkään.
Tätä postausta täytyy kompata. Mun mielestä venäläinen pienosakkuus vielä menisi, jos he eivät kuuluisi Putinin eliittiin.
 

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Oli äänestystapa mikä tahansa, eiköhän tässä voida poissulkea se oletus, että liigaan halajava määrä olisi marginaalinen vähemmistö Jokereiden kannattajista. Millään äänestystä ei saada täydelliseksi, mutta eiköhän tuo aika pitkälti 50/50 jakaudu oli tapa mikä vain.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Oli äänestystapa mikä tahansa, eiköhän tässä voida poissulkea se oletus, että liigaan halajava määrä olisi marginaalinen vähemmistö Jokereiden kannattajista. Millään äänestystä ei saada täydelliseksi, mutta eiköhän tuo aika pitkälti 50/50 jakaudu oli tapa mikä vain.

Ei voida. Äänestyksen tulos olisi varmasti aivan erilainen jos se toteutettaisiin julkisena. Olisikin hauska jos tämän sellaiseksi voisi muuttaa. Kuinka monta kaappifania meillä onkaan. Rohkeasti vain ulos sieltä. Tällainen kysely olisi mielenkiintoista toteuttaa esimerkiksi Arenalla.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Paluu liigaan ideatasolla on erittäin houkuttava. Tai olisi, jos liiga olisi sitä, nitä se oli vielä 3-5 vuotta sitten. Ja tuokin olisi ehkä se "pienempi paha".

Liigan pitää tehdä isoja muutoksia, jotta se olisi kiinnostava vaihtoehto Jokereille. Kun katsoo NHL:n kehitystä viimevuosien aikana, ei voi kuin kadehtia.

Loppujen lopuksi: Liiga tai KHL, kunhan Jokerit pelaa siellä. Molemmissa omat ongelmansa, mutta kummankaan ongelmat eivät ylitä rakkautta seuraa kohtaan.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Kyllä ymmärrän myös kaikkia näitäkin pitkän linjan faneja, jotka haluavat paluuta Liigaan. Se ei vain ole käsissämme. Sen vuoksi tähän liittyvä kaikenlainen spekulaatio on vähän tarpeetonta metsään huutamista. Kysymys paluusta on niin sanotusti akateeminen; se on ajankohtaista vasta, kun siihen liittyvät ongelmat on ratkaistu. Oikeastaan kun omistaja niin haluaa tai päättää luopua rahoituksesta. Se voi jatkua vaikka kuinka pitkään. Sen vuoksi tähän vastakkainasetteluun ei kannata uhrata hirveästi energiaa. Se on nimittäin kuluttavaa ja myös melko turhaa. Olosuhteet on mitä ne on. Ja niihin sopeudutaan. Sopeutumattomat pitävät täällä kovinta meteliä. Arvostan @-Ville- sinua siksi, että kaikista selkeistä ongelmista ja tasapainottelusta "oikean ja väärän välillä" huolimatta olet pääsääntöisesti pysynyt jengin takana. Et ole lähtenyt ainakaan vielä rintamakarkuriksi.

Kiitoksia ihan kauniista sanoista. Ei tosiaankaan ole omissa käsissä seuran tulevaisuus eikä suoraan meidän kannattajien päätettävissä, mutta kuitenkin jollakin tasolla vaikutettavissa, sillä voimme tuoda omat kantamme ilmoille (poislukien Arena) ja toivon myös näin kaikkien toimivan, oli se mielipide sitten samansuuntainen kuin itselläni tai täysin päinvastainen. Selkeä trendi kannattajien mielipiteistä alkaa siirtymään negatiivisen puolelle mitä tulee venäläisiin omistajiin ja sarjaan jota Jokerit edustavat. Ehkä tällaisilla isommilla trendeillä voi olla joskus jokin merkitys siinä tilanteessa kun päätöksiä seuran tulevaisuudesta nuijitaan. Siitä syystä olen päättänyt tuoda oman näkemykseni julkisesti esiin ja haluan seurani pois niistä käsistä jotka marionettinukkea tanssittavat.

Mitä tulee rintamakarkuruuteen, niin tehdään tämäkin tässä selväksi. Iskin silmäni Jokereihin keväällä 1992 ja ryhdyin käymään satunnaisesti peleissä serkkupoikieni kanssa. Varsinainen elinkautisjaksoni alkoi sitten syyskuussa 1995 kun kiekko tippui kauden avauskotipelissä jäähän. Kausi tai kaksi meni aluksi irtolipuilla Jäähallin E9-seisomakatsomossa kunnes siirryin viimeisenä Jäähallikautena D4-alakulman fanikatsomoon. Sieltä matka jatkui Areenalle ja ensimmäinen kausikortti oli tosiasia. Ensimmäinen areenakausi meni 107-fanikatsomossa, siitä siirryttiin yläkatsomoon, olisikohan katsomon numero ollut 304? Sieltä puolestaan siirryttiin joukolla yläpäädyn uuteen fanikatsomoon. Sitten mukaan tuli Eteläpääty jossa meni kaudet 2001-2010. Tästä matka jatkui takaisin yläkertaan, Huonojen vitsien kerhoon katsomoon 315 kun oli pakko vetää ns. happea omista touhuista sun muista. Parin kauden jälkeen palasin takaisin Eteläpäätyyn jossa seisottiin seuran rinnalla tämän kauden loppuun asti.

Jaksoin tiettyyn pisteeseen asti puolustella seuraa, sen päätöksiä ja kunnianhimoa taistella uudella tasolla, mutta ei tää vain toimi. Ei vaikka miten uskottelisi itselleen. Pukukopit maalataan venäläisten väreillä, vastustajan maalilaulut soi kotipeleissä, kyrilliset kirjaimet fanituotteissa, protestoimiskiellot eli sanavapaiden rajoittamiset (Suomessa vuonna 2016?), mutta kaikista pahimpana se ettei seuran historiaa, identiteettiä ja perinteitä enää vaalita. Kaikki menee rahoittajan pillin mukaan täysin ilman sydäntä ja sielua.

Siksi nyt seison tilanteessa jossa minun elinkautiseni tuli täyteen. 21 täyttä kautta. Jokaisen kauden jokainen runkosarjan ja pudotuspelien kotiottelu. Ei yhtään väliinjäänyttä himamatsia. 672 iltaa. Nyt vedetään koko pitkä kesä happea eikä Jokereita mietitä muutamia satunnaisia Jatkoaika-vierailuja lukuunottamatta. Toisaalta kun on elänyt ja hengittänyt jotakin tiettyä asiaa lähes koko pienen elämän ajan, niin ei siitä luopuminen tapahdu sormia napauttamalla vaikka touhusta ei ole samanlaista nautintoa ja ylpeyden tunnetta saanut mitä joskus aiemmin. Toisaalta mulle sattui eilen aamulla jotain sellaista Jokereihin liittyvää, että se herkisti isolle miehelle kyyneleen vierimään poskea pitkin niin itse tilanteessa, että myös vielä illalla kotona kun asiasta vaimolle kerroin. Se oli moneen vuoteen paras mahdollinen fiilis Jokereita kohtaan, eikä kyse ollut mistään isosta jutusta. Tällaisia fiiliksiä mulla on ikävä, sillä ei tämä nykyinen toteutus mitään tunteita juurikaan synnytä.

Jokereiden edustajille jotka varmaankin tämän viestin bongaavat: en odota että tajuatte, tai pitäsikö sanoa, että ette tunne sisällänne pointtiani, mutta sanotaan nyt kuitenkin: Mitä enemmän muutut sen vähemmältä tunnut, Jokerit.
 
Ilman muuta KHL. Näillä nykyisillä asetuksilla noin 90 kertaa sadasta.

Suurin selittävä tekijä on tietenkin pelin taso ja Jokereihin palanneet suomalaisessa mittakaavassa isot nimet ja taitokiekko. Sekä liigassa että khl:ssä on liikaa turhia joukkueita, jotka eivät kiinnosta vastustajana ollenkaan, mutta keskivertoisesti se huono marraskuun tiistai-peli on "amuria" vastaan paljon parempi kuin mitä se oli jotain kalpaa vastaan. Ja jatkossa olisi sitten näitä mestis-joukkueitakin vastassa, ei kiitos minulle.

Liigaa puoltaa paikallisvastustaja, jokeripolun aukeaminen taas junioreille sekä tietyt perinteiset vastustajat myös hifkin lisäksi. Siihen se sitten jääkin, toisaalta onhan siinäkin. Se tulee olemaan karu tunne kun pelaajien ja pelin taso tippuu sarjan joskus vaihtuessa.

Parasta tietenkin olisi länsi-eurooppalainen kiekkosarja, joka on taloudellisesti kestävällä pohjalla. Tuohon viimeiseenhän se tulee kaatumaan kun ainoa rahan suhteen vakaa sarja on NHL. Liigassahan sitä rahaa pyörii ja ilmeisen puhtain perustein (vrt. Khl), mutta silti sarja tekee organisaationa miljoonatappion, ja useat seurat hakevat jäätävillä riskeillä menestystä. Jos liikevaihto on miljoonia eikä sillä osata rakentaa vakaata pohjaa, käy ennen pitkää huonosti kuten vaikkapa Bluesille.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Miten halliasia olisi tarkoitus järjestää, jos Jokerit liigaan palaisi? Entä toiminnan rahoitus - kuka maksaa? Onko kyse juuri edellä mainituista kun Hjallis tyrmää täysin paluun liigaan ensi kauden jälkeenkin - vai onko kyse ns. neidin kieltäytymisestä ettei jätä itsestään helppoa kuvaa?

Harkimo tyrmää täysin spekulaatiot siitä, että Jokerit edes harkitsisi paluuta kotimaiseen Liigaan.
- Kyllä se saadaan täysin unohtaa. Ei meillä ole minkäänlaisia suunnitelmia sen varalle. En tiedä, mistä on lähteneet liikkeelle jutut, että me harkittaisiin sitä, koska emme ole edes miettineet sitä.

Jokerit jatkaa KHL:ssä ensi kauden jälkeenkin - uusi sopimus jo suunnitteilla - Vapaalla - Radio City

e:
@-Ville- hieno kirjoitus!

 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Siksi nyt seison tilanteessa jossa minun elinkautiseni tuli täyteen. 21 täyttä kautta. Jokaisen kauden jokainen runkosarjan ja pudotuspelien kotiottelu. Ei yhtään väliinjäänyttä himamatsia. 672 iltaa.
Sulla on kyllä aivan uskomattoman hieno katsomo-legacy! Juuri tällaisia henkilökohtaisia tilanteita ja tarinoita lukiessa tulee niin paha mieli tästä KHL-systeemistä. Jokerit joutui väistämättä muuttumaan aivan liikaa omasta itsestään, jotta KHL oli ylipäätään mahdollista. Sitä tuskin kovin moni edes hiffaa minkälaisia tarinoita faneilla on takanaan ja "kontollaan" (tarkoittaen henkilökohtaista tunnetta sisimmissään) liittyen Jokereihin (tai omaan jääkiekkoseuraan ylipäätään).

Yksi (ainakin itselleni) varsin kuvaava asia on se, etten tunne henkilökohtaisesti kovin montaa - ehkä pari, kolme - KHL:ään myönteisesti suhtautuvaa Jokerit-fania. Mutta vielä enemmän kertoo se, että olen keskustellut syvällisesti todella monen nykyisen Liiga-seuran fanin kanssa, ja kukaan ei ole Jokereiden esimerkin nähtyään ollut toiveikas oman seuransa liittymisestä KHL:ään Jokereiden perässä. Poikkeuksetta on puhuttu siitä, että Liigaa pitäisi alkaa systemaattisesti parantaa, mutta sitä ei saa hylätä. Joukossa on tietysti eniten HIFK-faneja, mutta myös monta TPS-, Tappara- ja Ilves-fania, muutamia JYPin, Bluesin, Kärppien ja Ässien faneja sekä yksi KooKoo- ja Lukko-fani. Pieni osa näistä oli ennen Jokereiden ekaa KHL-kautta sitä mieltä, että voisi olla mielekästä suunnata KHL:ään Jokereiden perässä. Nyt tuota fiilistä ei enää ole.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Tää KHL:än pelin taso argumentti on aika hauska, koska Jokereissa pelasi tälläkin kaudella, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta vain glorifoituneita liigapelureita. Ensi kauden joukkuekin rakennus on hyvällä malilla siinä suhteessa, kun me saatiin näitä Juntiloita. Toi Juntila ei edes ollut liigatasolla tähti, mutta nyt kun hän pukee kunniakkaan KHL-uniformun hänestä kehittyykin joku huippupelaaja eräiden tahojen mielestä.

Se, että pari kertaa kaudessa pelataan hieman kovempaa vastustajaa vastaan ei tee niistä lopuista 52 ottelusta kovatasoista. Joku Zagreb tai joku muu siperian ihme ei eroa suomalaisista saipoista, tepsyköistä ja kalpoista mitenkään. Ainoa ero on se, että liigajoukkueita vastaan tuntee sentää jotain, kun taas näitä Amuria ja muita vastaan ei tunne mitään.

Muutama vuosi sitten pelatut matsit Tapparaa vastaan pesivät reippaasti kaikki KHL-ottelut mitä olen nähnyt.
 

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ei voida. Äänestyksen tulos olisi varmasti aivan erilainen jos se toteutettaisiin julkisena. Olisikin hauska jos tämän sellaiseksi voisi muuttaa. Kuinka monta kaappifania meillä onkaan. Rohkeasti vain ulos sieltä. Tällainen kysely olisi mielenkiintoista toteuttaa esimerkiksi Arenalla.

Saa toteuttaa. Siihen asti mennään tällä tuloksella, joka todistaa alkuperäisen argumenttisi hyvinkin vääräksi.
 

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
Ainoa ero on se, että liigajoukkueita vastaan tuntee sentää jotain, kun taas näitä Amuria ja muita vastaan ei tunne mitään.
No minä ainakin tunnen sen verran syvää antipatiaa Venäjää ja Neuvostoliittoa kohtaan, että tuntuu hyvältä kun oma joukkue pesee venäläiset jääkiekko-ottelussa. Minulle Venäjää vastaan pelatut maaottelutkin aiheuttavat suurempia tunteita kuin Ruotsia vastaan pelattaessa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pieni osa näistä oli ennen Jokereiden ekaa KHL-kautta sitä mieltä, että voisi olla mielekästä suunnata KHL:ään Jokereiden perässä. Nyt tuota fiilistä ei enää ole.

Ei kai sinne kukaan oikeasti halua ja syy on täysin selvä. KHL, korruptio, Venäjä, korruptio jne. Olihan tämä näkyvissä jo ensimmäisellä kaudella vaikka kovin harva täällä silloin niistä asioista suoraan puhui...

Pointti on nyt kuitenkin siinä, miten Jokerit voisi Liigaan siirtyä kun halli on myyty ja pääomistajakin näyttäisi tehnee jatkosopimuksen - ainakin omien sanojensa mukaan - KHL:ssa pelaamisesta ensi kauden jälkeen.

Osaltani seison nyt ja aina Jokerien takana riippumatta siitä, missä Jokerit pelaa. En koe asiaa siten, että esimerkiksi siirtyminen Grönlantiin tai Pohjois-Amerikkaan katkaisisi noin 40 vuotta jatkuneen kannatukseni. Sama pätee KHL:ään, vaikka sarja ei edusta lainkaan sitä mistä haaveilen.

Aina ei voi valita sarjaa ja ympäristöä. Mutta kun seuran on kerran valinnut ja seura sinut, siitä en koskaan luovu. Liigakin käy, epäilen vaan käytännön toteutusta.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vaikka allekirjoittaneella onkin vakavia sielullisia traumoja, niin suuria ne eivät ole että alkaisin seuraamaan kotimaista potkupalloa. Niistä tapahtumista ei jälkipolville jää paljoa kerrottavaa. Ainoan kerran olen erehtynyt käymään Veikkausliigan matsissa keväällä 2003. Vaikka kyseessä oli Jokereiden matsi, aiheuttaa vieläkin puuskittaista vapinaa ja puistatusta.

Niin, tuostahan on jo 13 vuotta ja kannattaisi ehkä kokeilla uudestaan. Suomifutiksen tason haukkuminen on tietenkin edelleen monen mielestä tosi hauskaa mutta tosiasia on se ettei se peli aina niin tasokasta ole muissa pohjoismaissakaan, eikä Veikkausliigan Ottelutapahtumana stadin derby lyö tunnelmalllan kaikki muut seuratason tapahtumat Suomessa, myös venäläiset sellaiset, vaikka niissä soitetaankin musaa nupit kaakossa.

Silti kaipailen IFK-Jokerit derbyä, koska vastakkainasettelu oli niissä mielestäni intensiivisempi.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Respect @-Ville- !!

Samanlaiset fiilikset on täälläkin. Yritin koko ensimmäisen kauden sekä viime kauden puoleen väliin asti puolustella tätä kaikkea KHL-skeidaa, niin itselleni kuin kaikille arvostelijoille, mutta mulla tuli raja vastaan kun se SKAn maalilaulu rupesi ämyreistä pauhaamaan. Silloin se tapahtui, tunne tän hetkiseen Jokereihin, näillä omistajajärjestelyillä, kuoli. Mulle riitti.

Kausaria en hommaa, enkä peleissä käy, ennen kuin jonkunlainen muutos tapahtuu.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joku 12 joukkueen Liiga olisi OK, mutta jos Jokerit tulisi, puhutaan kaiketi 18 joukkueen liigasta. Voi, voi. Metsään menee.

Ehkä Jokereiden paluu saisi Liigan päättäjätkin järkiinsä. En ymmärrä mihin tämä järjetön joukkuemäärän nostaminen perustuu? Pelkäsikö päättäjät että KHL-Jokereista oikeasti tulee koko suomen joukkue ja tällä vedolla pyrittiin nostamaan sitoutumista paikalliseen vaihtoehtoon? Jokereiden lähdön olisi pitänyt johtaa joukkuemäärän pienentämiseen, eikä nostamiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös