Jatkoajan virallinen homoketju

  • 881 516
  • 8 125
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tämän viestin innoke lienee seuraava:

Sen sijaan että vastaisin Action Bronsonin tekemään kysymykseen, kysyn mitä tuossa Klosen sanomassa on pielessä? Oletko asiasta eriä mieltä vai mitä oikein ajat takaa?

Mielestäni olettama heterovanhemmat on ideaalitilanne on täysin virheellinen. Tasapainoiset vanhemmat taas voisi olla ideaalitilanne, mutta se ei katso sukupuolta. Yksinhuoltajaperhe on ihan oman kokemuksen mukaan paremmassa balanssissa kuin riitelevä lihaa syövä heteroperhe.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Mielestäni olettama heterovanhemmat on ideaalitilanne on täysin virheellinen. Tasapainoiset vanhemmat taas voisi olla ideaalitilanne, mutta se ei katso sukupuolta. Yksinhuoltajaperhe on ihan oman kokemuksen mukaan paremmassa balanssissa kuin riitelevä lihaa syövä heteroperhe.
Tässä lienee kyse semantiikasta. Kuten Geezer aiemmin jo huomautti, Klosen viestissä ei ole sanaa aina mutta itse sen sinne lisäsit.
Minusta ideaalitilanne on se että lapsi saisi kasvaa isänsä ja äitinsä kanssa. Aina tämä ei ole mahdollista ja vaikka myös esim yksinhuoltajaperheistä kasvaa täysjärkisiä ja tasapainoisia ihmisiä, se ei muuta tilannetta muuksi.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Yksinhuoltajaperhe on ihan oman kokemuksen mukaan paremmassa balanssissa kuin riitelevä lihaa syövä heteroperhe.

No, nyt aletaan olla lähellä asian ydintä. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että lihaa syövän heteroyksinhuoltajan perhe on kaikkein parhaassa balanssissa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tässä lienee kyse semantiikasta. Kuten Geezer aiemmin jo huomautti, Klosen viestissä ei ole sanaa aina mutta itse sen sinne lisäsit.
Minusta ideaalitilanne on se että lapsi saisi kasvaa isänsä ja äitinsä kanssa. Aina tämä ei ole mahdollista ja vaikka myös esim yksinhuoltajaperheistä kasvaa täysjärkisiä ja tasapainoisia ihmisiä, se ei muuta tilannetta muuksi.

Unohtakaa nyt sitten se AINA ja väittäkää minun väittämääni vastaan. Lapsen tasapainoiselle kasvulle on tärkeämpää se, että aikuiset ihmiset hänen lähellään ovat sovussa keskenään sekä osaavat käyttäytyä niin kuin lapsen vanhemmalta sopii odottaa. Vanhempien sukupuolet on edellä mainittuun rinnastettuna täysin irrelevantteja asioita.

No, nyt aletaan olla lähellä asian ydintä. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että lihaa syövän heteroyksinhuoltajan perhe on kaikkein parhaassa balanssissa.

Tämä on toki täysin yksilökohtaista. Itse olen yksinhuoltaja ja väitän, että tällä hetkellä kaikilla on paljon parempi olla kuin aiemmin. Tämän ovat myös lapset tuoneet esille. Toisaalta jos rinnallani eläisi sopuisa, yhteistyökykyinen sekä lapsiani rakastava ihminen niin vaikea kuvitella, että tilanne olisi huonompi kuin yksinhuoltajana. Siis täysin sukupuolesta riippumatta.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Unohtakaa nyt sitten se AINA ja väittäkää minun väittämääni vastaan. Lapsen tasapainoiselle kasvulle on tärkeämpää se, että aikuiset ihmiset hänen lähellään ovat sovussa keskenään sekä osaavat käyttäytyä niin kuin lapsen vanhemmalta sopii odottaa. Vanhempien sukupuolet on edellä mainittuun rinnastettuna täysin irrelevantteja asioita.
Ei sun mielipiteesi ole minulle mikään ongelma eikä mulla ole tarvis väitellä sitä vastaan. Siksi vastasin sinulle kun muutit Klosen sanomaa ja ajatusta lisäämällä sinne sanan aina. No, keskustelujemme tuloksena olet valmis ottamaan sen sieltä pois eli myönnät tehneesi virheen ja siksi keskustelu ei ollut täysin turhaa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tämä on toki täysin yksilökohtaista. Itse olen yksinhuoltaja ja väitän, että tällä hetkellä kaikilla on paljon parempi olla kuin aiemmin. Tämän ovat myös lapset tuoneet esille.

Sama juttu. Paitsi, että meillä kaikki syövät lihaa ja ovat mitä ilmeisimmin heteroja.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ei sun mielipiteesi ole minulle mikään ongelma eikä mulla ole tarvis väitellä sitä vastaan.

Ei hyvänen aika sentään. Minä en todellakaan loukkaannu jos olet mielipidettäni vastaan, mutta toki olisin ihan omankin kehittymisen kannalta kiinnostunut tietämään, että miten sinä väittelisit sitä vastaan. Jos olisi siis tarvis. #pulushakki #kiertääkuinkissakuumaapuuroa
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Sama juttu. Paitsi, että meillä kaikki syövät lihaa ja ovat mitä ilmeisimmin heteroja.

Meillä ei syö lihaa kuin lapset jos tahtovat. Yleensä eivät tahdo. Heteroita täälläkin kaikki, mutta voin puhua vain omasta puolestani. Ollaan kyllä käyty kerran Pridessä.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Ei hyvänen aika sentään. Minä en todellakaan loukkaannu jos olet mielipidettäni vastaan, mutta toki olisin ihan omankin kehittymisen kannalta kiinnostunut tietämään, että miten sinä väittelisit sitä vastaan. Jos olisi siis tarvis. #pulushakki #kiertääkuinkissakuumaapuuroa
Väänetäänpäs sulle vähän rautalankaa. Missään vaiheessa en ole osallistunut tähän keskusteluun siksi että mulla olisi tarve kritisoida mielipidettäsi taikka korjata siitä mahdollisia virheitä joten en toiveestasi huolimatta sitä nytkään tee. Sen ainoan syyn sulle vastaamiseen olen jo sulle kertonut. Jos et tätä asiaa vieläkään tajunnut niin tuskin tajuat jatkossakaan joten älä pyydä mua kommentoimaan asioita joihin mulla ei missään vaiheessa ole ollut mitään sanottavaa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Väänetäänpäs sulle vähän rautalankaa. Missään vaiheessa en ole osallistunut tähän keskusteluun siksi että mulla olisi tarve kritisoida mielipidettäsi taikka korjata siitä mahdollisia virheitä joten en toiveestasi huolimatta sitä nytkään tee.

Vastasin sinun kysymykseesi niin kuin keskusteluissa on tapana. Eikä sinun tarvitse enempää sanoa koska kaiketi ollaan sitten asiasta samaa mieltä. Vanhempien kyvykkyys toimia vanhempina sekä pariskuntana on paljon isommassa roolissa lapsen tasapainoiselle kehitykselle kuin se mitä sukupuolta he edustavat.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Vastasin sinun kysymykseesi niin kuin keskusteluissa on tapana. Eikä sinun tarvitse enempää sanoa koska kaiketi ollaan sitten asiasta samaa mieltä. Vanhempien kyvykkyys toimia vanhempina sekä pariskuntana on paljon isommassa roolissa lapsen tasapainoiselle kehitykselle kuin se mitä sukupuolta he edustavat.
Aivan varmasti joo kyllä. Tasapainoiset vanhemmat voi olla vaikka veljespari, mikä minä tai kukaan muukaan voidaan mennä sanomaan etteivätkö olisi kyvykkäitä kasvattamaan tasapainoista ja onnellista lasta.
Vaan kun tossa oli puheena sana ideaalitapaus. Minusta ideaalitapaus on se että lapsi saa kasvaa sen isän ja sen äidin kanssa jotka ovat hänet alullepanneetkin. Tässä poikkean myös oliko se Klosen sanomasta termistä "pitää olla heteropari". En minä voi väittää etteikö vaikka heteropari voisi kasvattaa adoptiolapsen ihan ok mutta mun mielestä se ei ole se ideaalitilanne. Saada rakkautta ja saada kasvaa oman biologisen isän ja äidin kanssa. Tämä on minusta se ideaalitapaus kuten sen määrittelen, siitä huolimatta että monella lapsella ei ole tähän mahdollisuutta ja en käy arvioimaan eikö noissa ei-ideaalitilanteissakin kasvaneista voi tulla ok tyyppejä jotka on saaneet kotoaan rakkautta ja kaikkea mitä tarvitsee. Noissa on kuitenkin juttuja joita tilastoista ei näe eikä minun mielestä pidä edes lähteä hakemaan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minusta ideaalitapaus on se että lapsi saa kasvaa sen isän ja sen äidin kanssa jotka ovat hänet alullepanneetkin.

Eihän se ole ideaalitapaus, jos nämä tyypit ovat sellaisia idiootteja, jotka eivät saisi olla vastuussa edes kultakalan kasvatuksesta. Minusta herättää lähinnä luottamusta, jos lapsensaannin esteenä on jokin lisäkynnys, jota pitää erikseen miettiä. Sen verran helppoa kun se kuitenkin noin muuten on ja kun tosiaan näkee ihan liikaa tämän helppouden järkyttäviä seurauksia. Anyway, ihan hyvä, että tämä keskustelu on siirtynyt tähän viimeiseen puolustuslinjaan eli lapsiin: tulevaisuudessa tulee olemaan selvästi enemmän näitä perheitä ja heidän lapsensa voivat pelkällä olemuksellaan todistaa, että nämä valtaisat huolet ovat turhia. Tunnen itse pari sateenkaariperhettä ja vaikka anekdootit eivät olekaan mitään todisteita niin silti täytyy todeta, että taivahan luoja, että ovat hyviä argumentteja ihan itsessään, ja etenkin ne lapset.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jos ideaalitilanne on äiti ja isä, miksi vasta homot ovat saaneet ihmiset varpailleen, vaikka yksinäiset naiset ovat jo nyt oikeutettuja adoptioon ja hedelmöityshoitoihin?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Jos ideaalitilanne on äiti ja isä, miksi vasta homot ovat saaneet ihmiset varpailleen, vaikka yksinäiset naiset ovat jo nyt oikeutettuja adoptioon ja hedelmöityshoitoihin?

Itse pidin aikoinaan jo tuota hedelmöityshoitolakia aivan hulluna. Adoptio on vähän eri asia, siinä kerran vaihtoehtona saattaa olla katu.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jos ideaalitilanne on äiti ja isä, miksi vasta homot ovat saaneet ihmiset varpailleen, vaikka yksinäiset naiset ovat jo nyt oikeutettuja adoptioon ja hedelmöityshoitoihin?

Mikä on sinu mielestäsi tuo kohta loppuun kulutettu ideaali tilanne?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Anyway, ihan hyvä, että tämä keskustelu on siirtynyt tähän viimeiseen puolustuslinjaan eli lapsiin: tulevaisuudessa tulee olemaan selvästi enemmän näitä perheitä ja heidän lapsensa voivat pelkällä olemuksellaan todistaa, että nämä valtaisat huolet ovat turhia.

Kyllähän miehen ja naisen välisellä avioliitolla on myös paljon symbolista arvoa, luonnollisuus ym. Tietysti vain tulevaisuus voi näyttää miten hulluksi maailma eskaloituu näissäkin jutuissa. Hedelmöityshoito yksinäiselle tai parille joka ei biologisesti voi saada lasta, kohdunvuokraus... Nämä ovat kaikki mielestäni ihmisen asettumista luonnon yläpuolelle vaan luonto yleensä iskee takaisin.

Jossain täytyy mennä jonkinlainen vaikka sitten häilyvä raja miten paljon näitä juttuja kannattaa keinotekoisesti peukaloida. Vaihtoehtoisesti enenevissä määrin hullumpi maailma on se luonnollinen ja jopa parempi tilanne. En oikein usko tuohon vaan eiköhän yhteiskunnan etu ole pitkässä juoksussa enemmän yksilöidenkin etu. No aika tekee meistä kaikista viisaampia, emme tosin itse taida olla näkemässä näiden kaikkien seurauksia.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mikä on sinu mielestäsi tuo kohta loppuun kulutettu ideaali tilanne?

Se, että lapsi elää perheessä, jossa häntä rakastetaan ja kunnioitetaan ihmisenä. Perheessä, jossa lapsi ei joudu riitelyn keskelle. Kaksi aikuista on mielestäni parempi kuin yksi, olivat he sitten heteroja tai homoja.

Tämä on kuitenkin vain minun mielipiteeni, jota voin muuttaa kokemuksen ja luettuja tutkimusten perusteella.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Miten suhtaudut homo- ja lesboparin adoptio-oikeuteen?

Edelleen jos vaihtoehtona on lapselle katu, yksiselitteisesti, niin parempihan se silloin on noin. Tietysti käytännössä on huomattu että vaikutus saattaa olla kokonaisuuteen negatiivinenkin, kun seurauksena adoptio-oikeutta rajataan kaikilta. Mutta periaatteessa laskisin hyödyt isommiksi.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Nämä ovat kaikki mielestäni ihmisen asettumista luonnon yläpuolelle vaan luonto yleensä iskee takaisin.

Niin, kuten vaikka rokotukset, sytostaattihoito, vaatteet ja teoreettinen fysiikka. Maailma on täynnä epäluonnollisia asioita, joita ei luonnossa esiinny, siis siinä luonnossa missä on vain eläimiä, koska ihmisen luonnossa kyllä esiintyy hyvinkin monenlaista toimintaa.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Niin, kuten vaikka rokotukset, sytostaattihoito, vaatteet ja teoreettinen fysiikka. Maailma on täynnä epäluonnollisia asioita, joita ei luonnossa esiinny, siis siinä luonnossa missä on vain eläimiä, koska ihmisen luonnossa kyllä esiintyy hyvinkin monenlaista toimintaa.

Antibioottien vaikutusten väheneminen pakottaa ihmisen kehittämään jotain uutta tilalle, ei niitä kai voida loputtomasti vahvistaakaan tehokkaasti. Eli esimerkkiä tuosta takaisiniskusta on.

Miten ihmeessä vaatteet ovat epäluonnollisia? Luonnon omista raaka-aineistahan ne on saatu. Vaikka joo alastomuus on tavallaan se ideaalitilanne tuossa eikä minulla ole yhtään mitään naturisteja, nudisteja tms. elämäntapoja vastaan. Samaten lääkkeet ovat luonnosta. Teoreettinen fysiikka on ihmisen mielen tuote (vaikkakin valmiina luonnossa löydettävissä) jne.

Kyse on siis käytännöistä, mitkä käytännöt sopivat ihmisen perusluonteeseen ja tässä mielessä luontoon. Toki jos oletetaan että jostain keinotekoisesta käytännöstä ei ole mitään lisähaittaa, niin sitten kai lähinnä makuasia. Tottakai nämä ovat vaikeita arvioida, mutta juuri siksikin suosin konservatiivisempaa lähestymistä.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Jos ideaalitilanne on äiti ja isä, miksi vasta homot ovat saaneet ihmiset varpailleen, vaikka yksinäiset naiset ovat jo nyt oikeutettuja adoptioon ja hedelmöityshoitoihin?
Ennen viestiäsi kyseisen tilanteen mainitsemisen ideaalitilanteeksi oli tässä ketjussa tainnut tehdä vain yksi henkilö, minä, ja sinä teet tuon manintani perusteella yleistyksiä ihmisten varpailleenmenosta?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ennen viestiäsi kyseisen tilanteen mainitsemisen ideaalitilanteeksi oli tässä ketjussa tainnut tehdä vain yksi henkilö, minä, ja sinä teet tuon manintani perusteella yleistyksiä ihmisten varpailleenmenosta?

Koko sen ajan kuin lakimuutoksesta kohistiin, oli vastapuolen yksi voimakkaimmista arkumenteista se, että lapsella on oikeus isään ja äitiin. Jos tämä kerran on niin tärkeä asia, miksi yksinäisten naisten oikeutta adoptioon ja hedelmöityshoitoihin ei vastustettu yhtä kiivaasti kuin perussuomalaiset avioliittolakia.

Minusta se johtuu siitä, että yksinäinen nainen on pienempi ärsyke kuin homoseksuaalisuus. Etenkin Mika Niikolle ja sielunkumppaneilleen.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Eihän se ole ideaalitapaus, jos nämä tyypit ovat sellaisia idiootteja, jotka eivät saisi olla vastuussa edes kultakalan kasvatuksesta.
Jos kerron mikä on minun mielestäni ideaalitapaus niin sinä puolestasi kerrot että mielipiteeni on väärä? Ja oikean mielipiteen tunnistaa siitä että se sisältää homoparin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös