Mille naurat juuri nyt?

  • 13 230 799
  • 50 401

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Helsingin Kaivopuiston hirvijahdille ja erityisesti tälle fotolle. Aika coolisti yksi hemmo kävelyttää puudeliaan ja toinen ottaa suoraan edestä kuvaa hirvestä.

Joo, on vähän eri meininki kuin jokunen vuosi sitten Tanskassa. Tuolloinhan yksi hirvi tuli uineeksi Ruotsista Tanskan puolelle. Lehdet vauhkoontuivat, että mitä jos se talloo jonkun päälle.

Tanskassa oli hirvi.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Helsingin Kaivopuiston hirvijahdille ja erityisesti tälle fotolle. Aika coolisti yksi hemmo kävelyttää puudeliaan ja toinen ottaa suoraan edestä kuvaa hirvestä.

Ensin nauratti mutta kohta rupesin miettimään että onko kuvassa näkyvä valokuvaaja rohkea vaiko tyhmä? Vauhkoontunut hirvi voi kyllä ihmisen tappaa ja itse en uskaltautuisi noin lähelle.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Ensin nauratti mutta kohta rupesin miettimään että onko kuvassa näkyvä valokuvaaja rohkea vaiko tyhmä? Vauhkoontunut hirvi voi kyllä ihmisen tappaa ja itse en uskaltautuisi noin lähelle.

Tyhmä tai vähintäänkin tietämätön. Ei hirven tarvitse olla edes vauhkoontunut ihmiselle isoa vahinkoa tehdäkseen. Ja se on turkasen nopea ja potku ulottuu paljon kauemmas kuin voisi kuvitella. Täytyy olla pahasti luonnosta vieraantunut, jos ei tuossa tilanteessa älyä väistää ja pirun nopeasti, vaan alkaa kaivaa puhelintaan esiin.

Edes elämästään pitävä hirvikoira ei painosta edes aivan rauhallista hirveä tuon lähempää. Ja ne ovat paljon ihmistä nopeampia myös, eivätkä samalla tuijota kännyköitään, vaikka toki niihin yleensä samalla juttelevatkin, mutta käytössä on kuitenkin tassutfree ja koko huomio on täysin hirvessä ja sen liikkeissä.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tyhmä tai vähintäänkin tietämätön. Ei hirven tarvitse olla edes vauhkoontunut ihmiselle isoa vahinkoa tehdäkseen. Ja se on turkasen nopea ja potku ulottuu paljon kauemmas kuin voisi kuvitella. Täytyy olla pahasti luonnosta vieraantunut, jos ei tuossa tilanteessa älyä väistää ja pirun nopeasti, vaan alkaa kaivaa puhelintaan esiin.

Toisaalta, hirvi on pakoeläin, joten jos katu on auki niin vaara on kohtuu pieni.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Toisaalta, hirvi on pakoeläin, joten jos katu on auki niin vaara on kohtuu pieni.

Tuo on joltain unohtunut kertoa aika monelle hirvelle. Ja helpompi se on paeta, kun ensin antaa vähän sorkkaa. Tai tosiaan täydessä paniikissa edes huomaa mitään ihmistä, vaan juoksee yli. Ylivuotiset vasat ovat tähän aikaan vuodesta aika koheloita ja hukassa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuo on joltain unohtunut kertoa aika monelle hirvelle. Ja helpompi se on paeta, kun ensin antaa vähän sorkkaa. Tai tosiaan täydessä paniikissa edes huomaa mitään ihmistä, vaan juoksee yli. Ylivuotiset vasat ovat tähän aikaan vuodesta aika koheloita ja hukassa.

Puhuin kyseisestä tilanteesta, jossa vauhkoontunut hirven vasa juoksee keskellä katua. Jos katu on auki, vaara että vasa lähtisi ahtaalle katukäytävälle on varsin pieni.
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensin nauratti mutta kohta rupesin miettimään että onko kuvassa näkyvä valokuvaaja rohkea vaiko tyhmä? Vauhkoontunut hirvi voi kyllä ihmisen tappaa ja itse en uskaltautuisi noin lähelle.

Veikkaisin jälkimmäistä. Joku fiksumpi saattaisi väistyä jos 500kg lihaa rynnii kohti. Tosin varmasti ikimuistoinen otos kuvasta tuli. Olis muuten hauska nähdä tämä kuva.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Puhuin kyseisestä tilanteesta, jossa vauhkoontunut hirven vasa juoksee keskellä katua. Jos katu on auki, vaara että vasa lähtisi ahtaalle katukäytävälle on varsin pieni.

Tuosta ei vain näe, onko katu auki vai ei. Siellä voi olla joku pysäköity tai liikkeessä oleva auto hirven näkökentässä, jota hirvi lähtee väistämään jo varhain, koska tuolla vauhdilla se on hyvin pian jo sen kohdalla.

Ja pätkääkään en usko, että tuo puhelimensa kanssa jlakakäytävän reunalla tähtäilevä tyyppi on ottanut huomioon, onko hänestä esim. 40 metrin päässä pysäköity auto, joka voi muuttaa hirven kulkusuuntaa, tai räksyttääkö/hyppääkö tuo puudeli hirven jalkoihin tai mitään muutakaan, joka voisi saada vasan poukkaamaan eri suuntaan. Tuo hirvi menee kovaa,todella kovaa. En hetkeäkään usko, että puhelimensa kanssa tähtäilevä on tehnyt pätevän arvion vasan mahdollisista liikkeistä sen sekunnin sadasosan aikana, joka on kulunut siitä, että hirvi ohitti tuon koiran ja sen jälkeen kaivanut puhelimensa esiin ja alkanut turvalliseksi arvioimastaan paikasta kuvata. Kyllä tässä on kyse ihan selvästä Darwin-palkinto ehdokkaasta, jolla vain tällä kertaa oli tuuria matkassa.
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä kun hirvistä on puhetta niin kerron tarinan ajalta jolloin olin yläaste ikäinen kloppi. Ajelin erästä metsäautotietä pyörällä. Huomasin metsässä seisoskelevan hirven, joka ei minua pelännyt. Matkaa oli noin 50 metriä. Muutaman kiven heitin kohti hirveä, huonoin tuloksin. Jostain syystä aloin ääntelemän ja yritin herättää hirven mielenkiinnon. Päästin kaikenlaisia kimeitä ja möreitä ääniä. Yllätyksekseni hirvi alkoikin talsia minua kohti. Jännityksellä seurasin kun hirvi tuli koko ajan lähemmäs ja lähemmäs. Jossain vaiheessa pokka petti ja lähdin ottamaan taka-askelia, ja hirvi senkun seurasi perässä. Kohta jouduin ihan juosten lähteä karkuun, ja hirvi rynnii perässä. Jossain vaiheessa vilkaisin olkani yli ja hirvi oli noin 5m päässä takanani. Käännyin, huidoin käsilläni ja karjuin (pelosta) niin paljon kuin keuhkoista lähti. Hirvi stoppasi siihen. Olin juossut muutaman sadan metrin päässä olevaa kotiani kohti jonnekka juoksin hirveä karkuun. Hirvi jäi sadanmetrin päähän talostamme, vierasti haukkuvaa koiraamme ilmeisesti. Hain koiran riimusta ja kohti paikkaa minne hirvi jäi ja usutin koiran hirven perään. Koira nähdessä hirven, lähti se juoksemaan haukkuen kohti hirveä. No, sitten tapahtuikin jotain mitä en odottanut. Hirvi lähti juoksemaan kohti koiraamme joka teki u-käännöksen ja lähti juoksemaan minua kohti. Juoksin takapihallemme perässäni koira ja koiran perässä hirvi. Pikkuveljeni kavereineen leikki hiekkalaatikolla ja katsoivat suu auki kun juoksimme siitä ohi. Tämän jälkeen hirvi jatkoi matkaansa teille tietämättömille.

Harmi kun tuolloin ei ollut puhelimissa kameroita...
 

Ralph

Jäsen
Hauskaa, että yksi luonnonkappale, joka ei ole edes peto, sekoittaa koko ison kaupungin. Helsinkiläiset eivät ole ennen varmaan hirveä nähnyt ja ovat vain kuulleet huhuja hirviöistä. Ymmärrän jos joku karhu riehuisi Kaivopuistossa, mutta vain hirvi, vaikka toki iso eläin onkin.

Olen kerran törmännyt kaupungissa hirveen, eikä sitä kiinnostanut. Toki kyseessä ei ollut Helsingin kokoinen kaupunki eikä edes keskusta-alue, mutta selvä asuinalue kuitenkin.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Tässä kun hirvistä on puhetta niin kerron tarinan ajalta jolloin olin yläaste ikäinen kloppi.

..

Harmi kun tuolloin ei ollut puhelimissa kameroita...

Ihmei ettei suosikkijoukkueissasi ole RoKi tai joku vastaava. :D
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hauskaa, että yksi luonnonkappale, joka ei ole edes peto, sekoittaa koko ison kaupungin. Helsinkiläiset eivät ole ennen varmaan hirveä nähnyt ja ovat vain kuulleet huhuja hirviöistä. Ymmärrän jos joku karhu riehuisi Kaivopuistossa, mutta vain hirvi, vaikka toki iso eläin onkin.

Olen kerran törmännyt kaupungissa hirveen, eikä sitä kiinnostanut. Toki kyseessä ei ollut Helsingin kokoinen kaupunki eikä edes keskusta-alue, mutta selvä asuinalue kuitenkin.

Sekoittiko ihan koko ison kaupungin? Et ole itse tainnut käydä Helsingissä.
Meinaatko, että kenenkään ei olisi pitänyt välittää vauhkona juoksentelevasta hirvestä? Jos hirvi tulisi juoksentelemaan keskelle kirkonkyläänne ilman pois pääsyä, väitän että jopa coolit maalaiset tekisivät asialle jotain.

Korostan vielä, jos asia on keltaisenlehdistön lööpissä, se ei tarkoita koko kaupungin menneen sekaisin.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Olen kerran törmännyt kaupungissa hirveen, eikä sitä kiinnostanut. Toki kyseessä ei ollut Helsingin kokoinen kaupunki eikä edes keskusta-alue, mutta selvä asuinalue kuitenkin.

Se ei tässätapauksessa ilmeisesti ollut vauhkoontunut? Kyllähän noin komeaa otusta kuin hirveä katselee mielellään kun se rauhassa tallustelee, iltalehden kuvan perusteella välttäisin lähettyvillä oloa.

Naurattaa muuten että mr. Ralph ei ole käynyt F1-ketjussa käynyt myöntämässä olleensa väärässä nyt kun Seko Pérez sai rangaistuksenkin törttöilystään Canadassa.
 

Ralph

Jäsen
Naurattaa muuten että mr. Ralph ei ole käynyt F1-ketjussa käynyt myöntämässä olleensa väärässä nyt kun Seko Pérez sai rangaistuksenkin törttöilystään Canadassa.

Minulla ei ole muuta kommentoitavaa tilanteeseen, kuin rattien asennot. Kumpi tässä nyt kääntääkään rattia toista kohti. Ilmeisesti Perez valkoisessa autossaan, tuomarien silmätikuksi joutumisesta saa kärsiä.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Minulla ei ole muuta kommentoitavaa tilanteeseen, kuin rattien asennot. Kumpi tässä nyt kääntääkään rattia toista kohti. Ilmeisesti Perez valkoisessa autossaan, tuomarien silmätikuksi joutumisesta saa kärsiä.

Nyt nauran myös sille että esität todisteeksi kuvan jossa kuljettaja kääntää rattia oikealle, OIKEALLE kaartavalla suoralla.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hauskaa, että yksi luonnonkappale, joka ei ole edes peto, sekoittaa koko ison kaupungin. ....

Hauskaa, että joku maalainen luulee koko kaupungin seonneen. Itse huomasin tuon hirven vain lehdestä, vaikka olen ollut koko päivän helsingissä ja ajellut vielä ympäriinsä, enkä havainnut mitään sekoamista missään normaalia enempää.

Itse olen kerran törmännyt metsässä hirveen niin, että hyppäsin kalliolta alas ja otus oli jossain lähellä kulman takana, mistä ilmestyi viereeni. Olin ehkä kahden metrin päässä siitä, eikä se tehnyt elettäkään minun suuntaani, olisiko syönyt jotain tms. Pakitin takavasemmalle, enkä kyllä muista edes pelänneeni tilanteessa sen kummemmin.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jotain uutta elokuvaa on alettu kuvaamaan, kertoo Iltalehden uutinen, ja listaa jutun lopussa elokuvassa nähtäviä näyttelijöitä tähän tapaan, boldaus mun:

"Viikossa aikuiseksi elokuvan rooleissa nähdään Eppu Salminen, Anna-Leena Sipilä, Essi Hellén, Iina Kuustonen, Jarkko Niemi, Jarkko Pajunen, Lauri Tanskanen, Minna Koskela, Minttu Mustakallio, Taneli Mäkelä sekä kissa Nfo Fi Leoline Ragnar Rohkea IV."

Täydellinen repeäminen. Vittu sentään, mikähän ajatuskulku tuonkin nimen takana on sen antajalla ollut?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hauskaa, että joku maalainen luulee koko kaupungin seonneen.

Koko suur-Helsinkihän tässä on seonnut. Heti aamusta työpaikallani Vantaalla soi hälytyssireeni, ja sen jälkeen kovaäänisistä kehoitettiin painokkaasti ihmisiä menemään suojaan, koska kaupungissa on hirvi. Sanomattakin on selvää että lopetin kaikki touhuni siihen paikkaan ja lähdin hädissäni kirkuen juoksemaan kohti pommisuojaa. Matkallani ajelin yhden mummon lasiovesta läpi ja tinttasin paniikissa hyperventiloivaa kesähessua niin kovaa kuin lähtee jotta pääsin tämän ohitse portaissa. Kauhusta karjuen säntäsin ensimmäisenä pommisuojaan, ja lukitsin oven sisäpuolelta. Kuulin, kuinka ulkopuolelle jääneet raapivat ovea kauhuunsa tikahtuen, kunnes vähä vähältä äänet oven vieressä hiljenivät, ja jäljelle jäi vain tukahdutettua taustamölyä, ilmeisesti ovea lähimpänä olleet kuolivat vauhkoontuneen ihmismassan puristukseen.

Uskaltauduin vasta äsken pommisuojasta ulos, jouduin astelemaan n. 40 ruumiista koostuneen ihmiskehosekasotkun ylitse, loppu ihmismassa oli selkeästi paennut muualle. Täällä palaa jossain, kaikki ikkunat on rikki ja kalusteet heitelty pitkin pientareita, ruumiita ja verijälkiä on siellä täällä. Luulen, että viereisessä toimistossa kaksi mielenterveytensä menettänyttä syövät yhtä ruumista. Minulla on merkinantopistooli ja palokirves siltä varalta että ne hyökkäävät kimppuuni.

Ikkunasta kun katson ulos niin näen useita muita tulipaloja horisontissa. Panssarivaunu jylisti äsken lähitiellä, metsän laitaan on tipahtanut lentokone, parkkipaikalla on useita kuolonuhreja. Lähden pian etsimään jostain ravintoa, mutta pidän jo suussani valmiina pommisuojasta löytämiäni syanidikapseleita sen varalta, että se hirvi vielä tulee jostain.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
sekä kissa Nfo Fi Leoline Ragnar Rohkea IV." Täydellinen repeäminen. Vittu sentään, mikähän ajatuskulku tuonkin nimen takana on sen antajalla ollut?

Eikös tuo ole ihan tyypillistä ainakin koirien kohdalla, että kennelit antavat noita "Mr. Blue Magic Very Tough Lovely Hairs" -nimiä, mutta ei kai niitä sitten koiran "perheessä" käytetä, vaan nimetään se koira sitten milloin miksikin Mustiksi. Jos kyseessä on rotukissa, kuten ilmeisesti on, en pidä tuollaista kasvattajan antamaa nimeä kovinkaan ihmeellisenä, joskin hauskahan se on.

*edit*

Jep, rotukissahan se on, kutsumanimeltään Raksu. NFO on kyseisestä rodusta käytetty lyhenne, FI varmaankin viittaa suomalaiseen pentueeseen, Leoline on "kennelin" nimi ja tuo loppulitania on sitten se kasvattajan kissalle antama nimi.
 
Viimeksi muokattu:

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Hirvenmetsästys

Johtuneeko väsymystilasta, mutta tuli naurun saattelemana sellainen "mitä täällä tapahtuu"-fiilis. Siis mitä :D

Linkki vie huumorisivuston enemmän tai vähemmän aitoon kuvaan. En tiedä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös