Koira – ihmisen paras ystävä

  • 436 013
  • 2 214

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Entäs jos on sekä koira- että kissaihminen. Miten on meidän älykkyyden laita. Ollaanko ihan helvetin tyhmiä vai onko älykkyydellämme mitään rajaa.

Toki taloudessa tällä hetkellä koirilla on määrällisesti ylivoima numeroin 2-1. Joten voisiko kuitenkin tähän nollatutkimukseen vedoten olettaa että tyhmyyden puolelle kallistuu.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tässä on tullut nyt nelisen vuotta lenkiteltyä satunnaisesti tyttöystävän cotonia ja ainoat ongelmat ovat tulleet noiden isompien koirien ja heidän tyhmien omistajiensa kanssa
"Juuri tuommoinen koira on äidilläni. Tuommoinen valkoinen sekin on. 2.5.2013 kerroin tässä ketjussa tällaista: Viime kesänä minun piti käyttää sitä koiraa kerran läheisen metsätien varrella kusella, niin joku lapinporokoira (luulisin) lähti omistajansa viereltä ja yritti tappaa tuon koiran. Kerkesin vasta ihan viime hetkellä huomata, että koira juoksee kohti ja tein taluttamastani koirasta vähäksi aikaa moukarinheittopallon, koska mitään muuta en ehtinyt tehdä. Siinä sitten muutama kierros ennen kuin tappajakoiran omistaja, noin 28-vuotias humanistinainen ihan selvästi, tuli pelastamaan tilanteen. Siinä se minua vähän sätti, minä lähin meneen sanomalla vain, että pidä koirasi kiinni. Ei olisi ollut hirveän mukavaa näyttää äidille, että tässä se sinun koirasi, ihan sama koira se on mutta ei enää hengitä." Onneksi perin älyni isältäni. Äitini on kyllä muuten mukavanlainen, mutta ei ole yllätys, että juuri hän hankki vanhemmalla iällään koiran eikä älykäs isäni.
Joten voisiko kuitenkin tähän nollatutkimukseen vedoten
Asian perustelu muulla kuin pelkällä irrallisella lauseella antaisi sinusta älykkäämmän kuvan keskustelijana. Kerro ihmeessä, että mikä tutkimuksessa on pielessä ja tekee siitä nollatutkimuksen. Eihän tuommoisella julistamisella ilman mitään pohjaa ole mitään painoarvoa. Olethan varmasti siihen tutkimukseen hyvin tutustunut, kun sitä nollatutkimuksesi luonnehdit. Veikkaan kyllä, että sanot sitä nollatutkimukseksi vain siksi, koska tykkäät koirista. Mitäpä sitä tieteellä, kun mutukin on keksitty. Tyypillinen koiraihmisen reaktio. Tuo vain vahvistaa käsitystäni koiraihmisten enemmistöstä ja heidän järjestään.
 

tembo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"Hei, tollo, oletpa tyhmä, tiede sen todisti", sillä ei esimerkiksi vammaisia ihmisiä ole hyvä tuolla tavalla tervehtiä, vaikka he ovatkin vähä-älyisempiä kuin me tavalliset ei-tollot ihmiset. Koiran omistavan ihmisen - kuten vammaisenkin - sydän voi olla hyväntahtoinen, vaikka tollouden onkin nyt kapitalistinen tiede todeksi todennut.

Itse itsensä ei-tolloksi julistavan ja vammaiset vähä-älyisiksi leimaavan nimimerkin luulisi ,tuohon tutkimukseen nojaten, omistavan kokonaisen kennelin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos ottaa koiran jälkeen kissan, tuleeko älykkäämmäksi? Veikkaan, ettei edes Käyttäjänimetön osaa vastata tuohon. Vaikuttaa sen verran pänttääjältä tuo tyyppi, että soveltaminen ei kuulu ydinosaamiseen. Nippelitietoa kyllä löytyy. Harmi, ettei se korreloi älykkyyden kanssa juurikaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minulla ei ole ollut 25 vuoteen koiraa, mutta kesäkuun aikana luovutusikäisen pennun on määrä käydä taloksi.

Mensan testissä en ole koskaan käynyt, mutta erilaisissa työpaikan vaihtoon liittyvissä soveltuvuusarvioissa kyllä. Niiden perusteella näyttäisi tolkku olevan koko lailla vaaterissa. Avaruudellinen hahmottaminen, kielelliset asiat ja kokonaisuuksien ymmärtäminen ovat olleet leipälajejani, joista yhdessä tai useammassa on napsahdellut normaalijakauman paremman häntäreunan tuloksia. En uskalla silti ilmoittautua älypääkerhoon, mutta ehkä noilla näytöillä rohkenen kuvailla itseäni vaikkapa epätyhmäksi.

Mutta se perhanan koiranpentu. Kuinka käy nyt ällin?

Odotan mielenkiinnolla, kuinka koiran hankinnasta vääjäämättä seuraava tyhmentyminen tapahtuu. Tuleekohan se kertalaakista ja rytinällä, siis heräänkö mahdollisesti koiran saapumista seuraavana aamuna pökiönä? Vai saapuuko tyhmyys varkain, kuin hiipimällä, jolloin vasta kuukausien tai jopa vuosien kuluttua hengenlahjat ovat haituva kerrallaan haihtuneet eetteriin haukunnan ja ulinan säestyksellä? Riittääkö suojaksi tyhmyyttä vastaan, jos koira rekisteröidään vaimon nimiin, jolloin kenties vain vaimosta tulee läskipää? Olen nyt kolossaalisten kysymysten äärellä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Itse itsensä ei-tolloksi julistavan ja vammaiset vähä-älyisiksi leimaavan nimimerkin luulisi ,tuohon tutkimukseen nojaten, omistavan kokonaisen kennelin.
Etkö sinä julista itseäsi ei-tolloksi? Jos ihan tässä kysyn, että kumpainenko olet? Kyllä ihmisen itsetunto on alhainen jos ei voi sanoa itsestään, että ei ole tollo. Sitä paitsi on faktaa, että vammaisten älykkyys on keskimäärin alhaisempi. Riippuu tietenkin vammasta, eihän nyt esim jalan puuttuminen älyyn vaikuta, kyllä me se tiedetään. Ei siinä ole mitään halveksuntaa heitä kohtaan vaan se on biologinen fakta. En ole heitä sen vuoksi vainoamassa. Ja nyt on tutkittu, että keskimääräistä tyhmemmät ihmiset hankkivat koiria lemmikeikseen. En minä sitä tutkimusta ole tehnyt. En ole koira. En ole tutkimuksen tekijä. En ole tämän ketjun aihe. Ette osaa jutella itse tutkimuksesta. Olette koiraihmisiä.
Minä olen aina ajatellut, että nainen on ihmisen paras ystävä. No jokainen tarpeidensa mukaan.
No niin! Joskus tosin vastassa voi olla susi naisen vaatteissa...

PS. Muistutan, että arvioni mukaan koirien omistajista noin 13 % on ihan tolkullisia ihmisiä. En tässä nyt yleistämään sentään ala. Kaikki yleistäjät on ääliöitä. Mutta keskiarvoja saa - ja pitää -katsella.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En ole tämän ketjun aihe. Ette osaa jutella itse tutkimuksesta. Olette koiraihmisiä.
No aloitapa itse sanomalla tuosta tutkimuksesta jotain. Jos vaikka keskityttäisiin siihen tutkimusmenetelmään ensimmäisenä. Tuo arvostettu tiedejulkaisu lienee samalla tasolla suosikkilehtesi Me Naisten kanssa. Ainakin tietoa itse tutkimuksesta oli niin vähän informaatiota, että pistää jo hiukan kikattamaan, kun tulet innoissasi referoimaan tuota artikkelia.

Kääpiölle onnittelut hyvästä valinnasta. Minkälainen kaveri on kotiin asettumassa?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
No aloitapa itse sanomalla tuosta tutkimuksesta jotain.
Kyllä se tieteessä menee niin päin, että kritiikkiä antavan kuuluu esittää täsmällinen kritiikki ja mihin se pohjautuu eikä toisinpäin. Ja on esitettävä täsmälliset väitteet eikä mutuilla, että on varmaan ihan tyhmä tutkimus, kun se tuommoista väittää.

Enkä ole innoissani. Se on pelkkää tulkintaasi, joka on väärää tulkintaa. Mutta ei sekään tähän kuulu, että mitä minä olen. Koeta nyt pysyä asiassa ja aiheessa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä se tieteessä menee niin päin, että kritiikkiä antavan kuuluu esittää täsmällinen kritiikki ja mihin se pohjautuu eikä toisinpäin. Ja on esitettävä täsmälliset väitteet eikä mutuilla, että on varmaan ihan tyhmä tutkimus, kun se tuommoista väittää.

Enkä ole innoissani. Se on pelkkää tulkintaasi, joka on väärää tulkintaa. Mutta ei sekään tähän kuulu, että mitä minä olen. Koeta nyt pysyä asiassa ja aiheessa.
Kuules nyt, itsemoderoija, itse olet tämän leikin aloittanut. Turha piiloutua tuon "pysytäänpäs asiassa" -mantran takana piilossa. Jos asia on se, että puolivillainen opiskelijoille esitetty kysymyspatteristo julkaistaan tieteellisenä tutkimuksena, niin olkoon se sitten sitä asiassa pysymistä. Koirista en kyllä keksi edes asiantynkää tähän keskusteluun, vaikka kuinka yrittäisin. Ja kyllä, tuo on niin puolivillainen tutkimus kuin vain voi olla. Ja sitten siitä pitäisi vielä keskustella jotain. Keskustele nyt, kun kerran aloitettiin. Voitko siis perustella tuota väitettä mitenkään, että kissaihmiset ovat tutkitusti koiraihmisiä älykkäämpiä?

Sitä ennen voit kertoa, mitkä noista yhdeksästä kohdasta täyttyvät tuon jenkkitutkimuksen osalta:

Hyvä tieteellinen käytäntö
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kuules nyt, itsemoderoija, itse olet tämän leikin aloittanut. Turha piiloutua tuon "pysytäänpäs asiassa" -mantran takana piilossa.
Itsemoderoija? Kun ketjun aiheena ovat koirat ja varmaan sitä myöten myös ns. koiraihmiset, niin eiköhän ole olennaista, että sitten jutellaan niistä eikä solvata, kuten tuossa aiemmin teit. Ei se henkilökohtaisuuksiisi meneminen minua hetkauta, se vaan on tylsää ajanhaaskausta eikä kiinnosta ketään ja on vain sinun tasajalkaa hyppimistäsi. Olisi kivempi pysyä asiassa. Tutkimuksen mukaan koirien omistajat ovat tyhmempiä. Se siis kuuluu asiaan eikä ole ketään tiettyä kohtaan osoitettu henkilökohtaisuus.

Btw, sinä et edes tiedä mitä on nippelitieto. Käytät termiä vailla merkitystietoa. Jonkun mielestä on nippelitietoa tietää, että Jari Kurrilla on viisi Stanley Cup-mestaruutta. Monen mielestä se ei ole nippelitietoa. Et sinä tiedä ja määrittele mitä on nippelitieto. Saattaa kyllä joku vaikka "tietää" preveleiden olevan kielestä tehtyä ruokaa, että on sitä nippelitietoa... taikka...

Noin muutoin, niin minun pitää tehdä nyt ihan oikeita töitä tänä iltana. Palaan tähän asiaan jahka nämä oikeat työt on tehty. Teen sen asiaan palaamisen jossain vaiheessa ensi viikkoa, nyt en ehdi vastata täsmällisesti noin yksityiskohtaiseen asiaan. Ei, en paennut paikalta, vaan palaan asiaan ensi viikolla.
 

tembo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Etkö sinä julista itseäsi ei-tolloksi?
En julista itseäni miksikään, ei ole tarvetta. Mielisairaalathan ovat terveitä täynnä, jos heiltä itseltään kysyttäisiin. Mitä tuohon Me Naisten lehdessä referoituun tutkimukseen ,johon nimimerkki ansiokkaasti viittasi , tulee niin siinä puhutaan kissaihmisistä ja koiraihmisistä ei omistajista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itsemoderoija? Kun ketjun aiheena ovat koirat ja varmaan sitä myöten myös ns. koiraihmiset, niin eiköhän ole olennaista, että sitten jutellaan niistä eikä solvata, kuten tuossa aiemmin teit. Ei se henkilökohtaisuuksiisi meneminen minua hetkauta, se vaan on tylsää ajanhaaskausta eikä kiinnosta ketään ja on vain sinun tasajalkaa hyppimistäsi. Olisi kivempi pysyä asiassa. Tutkimuksen mukaan koirien omistajat ovat tyhmempiä. Se siis kuuluu asiaan eikä ole ketään tiettyä kohtaan osoitettu henkilökohtaisuus.
Ei meillä ole mitään tutkimusta. Meillä on vain väite, joka ei oikeastaan perustu yhtään mihinkään. Sinä tiedät sen ja minä tiedän sen. Sinulla on melkoinen urakka kääntää tuo musta valkoiseksi.

Btw, sinä et edes tiedä mitä on nippelitieto. Käytät termiä vailla merkitystietoa. Jonkun mielestä on nippelitietoa tietää, että Jari Kurrilla on viisi Stanley Cup-mestaruutta. Monen mielestä se ei ole nippelitietoa. Et sinä tiedä ja määrittele mitä on nippelitieto. Saattaa kyllä joku vaikka "tietää" preveleiden olevan kielestä tehtyä ruokaa, että on sitä nippelitietoa... taikka...
Älä nyt loukkaannu, jos joku kyseenalaistaa älykkyytesi. Minä tein sen siksi, että vetosit Me Naisissa julkaistuun artikkeliin ja vätit sitä tutkimukseksi. Minusta se oli ihan oikeutettua.

Noin muutoin, niin minun pitää tehdä nyt ihan oikeita töitä tänä iltana. Palaan tähän asiaan jahka nämä oikeat työt on tehty. Teen sen asiaan palaamisen jossain vaiheessa ensi viikkoa, nyt en ehdi vastata täsmällisesti noin yksityiskohtaiseen asiaan. Ei, en paennut paikalta, vaan palaan asiaan ensi viikolla.
"Voi vittu, Leon oli oikeasti käynyt lukemassa tuon alkuperäisen artikkelin. Saatanan saatana! Siinä ei kerrota oikeasti yhtään mitään, mikä tukisi tämänkertaista flametustani tässä ketjussa. Taidan olla kusessa. Ehkä se unohtaa tän asian parissa päivässä. Että pitikin juuri tuon kanssa lähteä kinaamaan."
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kääpiölle onnittelut hyvästä valinnasta. Minkälainen kaveri on kotiin asettumassa?
Dalmatialainen. Koiran hankintaa on pohjustettu useampi vuosi, ajatellen myös jälkikasvun kykyä osallistua jokapäiväiseen toimintaan koiran kanssa. Jäneksillä on harjoiteltu, nyt on koiran vuoro. Piti olla luonnollisesti rotu, jolle rauhanomainen rinnakkaiselo näiden toisten eläinten kanssa on ajateltavissa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei meillä ole mitään tutkimusta. Meillä on vain väite, joka ei oikeastaan perustu yhtään mihinkään.
Väitit, että tuo perustuu vain muutaman opiskelijan haastatteluun. Minusta 600 ei ole vain muutama. Tokihan se otos voisi olla 6 miljardia, niin kaikilla olisi kivempaa. Paitsi ehkä koiraihmisillä, kun tutkimustulos voisi olla sama.
Älä nyt loukkaannu, jos joku kyseenalaistaa älykkyytesi.
Kylläpä sait yhteen virkkeeseen runsaasti ihan silkkaa soopaa. En loukkaantunut yhtään mistään. En loukkaannu siitäkään jos joku 10-vuotias kakara näyttää "kovana jätkänä" persettä tuolla jossain kaupungilla ja juoksee sitten räkättäen pois. Varmaan se luulee, että loukkaannuin. Minulle on ihan sama mitä sinä sanot älykkyydestäni. Melkoista egoismia luulla, että loukkaannun siitä mitä joku nimimerkki horisee ja keksii omiaan.
Minä tein sen siksi, että vetosit Me Naisissa julkaistuun artikkeliin ja vätit sitä tutkimukseksi.
Me Naiset-lehti ei sitä tutkimusta tehnyt. Käsittämättömän heikkoa retoriikkaa sinulta taas.
"Voi vittu, Leon oli oikeasti käynyt lukemassa tuon alkuperäisen artikkelin. Saatanan saatana! Siinä ei kerrota oikeasti yhtään mitään, mikä tukisi tämänkertaista flametustani tässä ketjussa. Taidan olla kusessa. Ehkä se unohtaa tän asian parissa päivässä. Että pitikin juuri tuon kanssa lähteä kinaamaan."
Jälleen kerran teet aivan epätotuuksellisia päätelmiä. Oikeastaan et juuri mitään muuta teekään, mikä on sinänsä saavutus. Ihan kuin joku TOJ mellastaisi Venäjä-ketjussa, samanlaista "päättelyä" virkkeestä toiseen. Rasittavaa sellaisten kanssa on yrittää keskustella. Menee 90 % ajasta väärien syytösten kumoamiseen.

Päätin tässä, että en ole enää näillä palstakilometreillä kiinnostunut keskustelemaan nimimerkkien kanssa, jotka ovat noin aggressiivisia ja pelkästään henkilkohtaisuuksiin aina meneviä kuin sitä esim. sinä olet. Moinen ajatus tällaisissa tilanteissa on tosin muhinut aiemminkin, ei vain nyt. Näinpä siis "luovutan" voiton sinulle ja pääset lällättelemään joko palstalla tai mielessä, luultavasti teet molempia. Se on ihan ok eikä vaikuta mielialaani millään tavalla.

Uskon kyllä, että olet monella tapaa tyypillinen koiraihminen. Kuvani koirafani-ihmisistä ei kyllä nyt muuttunut positiivisempaan suuntaan. Toivottavasti tulee lisää tutkimuksia tuohon asiaan liittyen.

Täältä tähän.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Väitit, että tuo perustuu vain muutaman opiskelijan haastatteluun. Minusta 600 ei ole vain muutama. Tokihan se otos voisi olla 6 miljardia, niin kaikilla olisi kivempaa. Paitsi ehkä koiraihmisillä, kun tutkimustulos voisi olla sama.
Käy entistä selvemmäksi, ettet ole lukenut tuosta artikkelista muuta kuin sen väitteen, että kissaihmiset ovat koiraihmisiä älykkäämpiä. Ja juuri siitä olisin halukas keskustelemaan kanssasi, että mikä tuo tutkimus oikeasti oli, mitkä olivat tutkimusmenetelmät, ja mitä siinä ylipäänsä haluttiin tutkia. Minä olen mielestäni aivan oikeutetusti väittänyt, että tuon tutkimuksen tulokset ovat ihan hatusta vedettyjä, koska tarkempia taustoja ei ole kerrottu missään. Tähän odotan sinulta jotain järkevää kontribuutiota. Mutta jos reaktiosi on tuo itkupotkuraivari, niin enpä taida odottaa henkeä pidätellen seuraavaa vastaustasi. Sulla oli jotain muuta tekemistä välillä ja lupasit palata asiaan. Olen kyllä lievästi pettynyt. "Mutta kun tutkimus sanoo!"

Kylläpä sait yhteen virkkeeseen runsaasti ihan silkkaa soopaa. En loukkaantunut yhtään mistään. En loukkaannu siitäkään jos joku 10-vuotias kakara näyttää "kovana jätkänä" persettä tuolla jossain kaupungilla ja juoksee sitten räkättäen pois. Varmaan se luulee, että loukkaannuin. Minulle on ihan sama mitä sinä sanot älykkyydestäni. Melkoista egoismia luulla, että loukkaannun siitä mitä joku nimimerkki horisee ja keksii omiaan.
Sä oot söpö, kun suutut. Ota lemmikki, saat perspektiiviä asioihin ja opit vastuunkantoa.

Me Naiset-lehti ei sitä tutkimusta tehnyt. Käsittämättömän heikkoa retoriikkaa sinulta taas.
Saa miehetkin lukea naistenlehtiä, ei siitä kannata nolostua. Tosin väittävät, että Playboyssakin on hyviä artikkeleja.

Päätin tässä, että en ole enää näillä palstakilometreillä kiinnostunut keskustelemaan nimimerkkien kanssa, jotka ovat noin aggressiivisia ja pelkästään henkilkohtaisuuksiin aina meneviä kuin sitä esim. sinä olet. Moinen ajatus tällaisissa tilanteissa on tosin muhinut aiemminkin, ei vain nyt. Näinpä siis "luovutan" voiton sinulle ja pääset lällättelemään joko palstalla tai mielessä, luultavasti teet molempia. Se on ihan ok eikä vaikuta mielialaani millään tavalla.
Ai että oikein palstakilometreillä? Melkoista egobuustausta. Minusta sinä et ole koko urasi aikana yrittänyt keskustella. Flametus on täsmälleen oikea termi sinunlaisiasi kuvaamaan. Vai mitä muuta pitää ajatella tyypistä, joka tulee postaamaan tuollaista paskaa koiraketjuun? Muista ketjuista puhumattakaan. Huvittavinta on, että tiedät sen itsekin. Et vain uskalla myöntää sitä.

Uskon kyllä, että olet monella tapaa tyypillinen koiraihminen. Kuvani koirafani-ihmisistä ei kyllä nyt muuttunut positiivisempaan suuntaan. Toivottavasti tulee lisää tutkimuksia tuohon asiaan liittyen.

Täältä tähän.
Tämä tulee sinulle ehkä ikävänä yllätyksenä, mutta minä olen kissaihminen. Eli kukas niitä virheellisiä päätelmiä täällä viljeleekään? Pidän kyllä koiristakin, ehkä paras termi kuvaamaan minua on "eläinrakas". Ensimmäinen lemmikkini oli kissa, koirat tulivat kuvaan vasta 35 vuotta myöhemmin parisuhteen kautta. Huippuotuksia molemmat. Kissat ovat silti ykkösiä.

Että silleen.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
En oikein ymmärrä, miksi tuo koko "tutkimus" piti tulla linkittämään tänne - kai lähinnä flametuksen vuoksi, aiheuttamaan ärtymystä tai mielipahaa ihmisille, joilla on koiria lemmikkinä. No, kukin tyylillään.
 
Suosikkijoukkue
KK
Omat tutkimukseni ovat osoittaneet taas, että kissaihmiset eivät ole sen fiksumpia kuin koiraihmisetkään. Tunnen molemmista ihmistyypeistä fiksuja, mutta myös tyhmiä ihmisiä.

Lainaus Me Naisista: "Älykkyysero kävi ilmi Carrollin yliopiston tutkimuksesta, johon osallistui 600 opiskelijaa. Vaikka otanta oli suppea, tulos tuki aikaisempia tutkimuksia siitä, että koira- ja kissaihmiset eroavat luonteeltaan."

Opiskelijoista otettu 600:n ihmisen otanta ei vain yksinkertaisesti riitä tähän tutkimukseen ja kun miettii, että kyse on amerikkalaisista. Ja kun juttua lukee niin mielestäni tässä tutkimuksessa on kyse kissoista tai koirista tykkäävistä ihmisistä, ei omistajista.

Lainaus Me Naisista: "Kissoista pitävät ovat introverttejä, avomielisiä ja herkkiä. Koiraihmiset taas ulospäinsuuntautuneita, aktiivisia ja tarkkoja pitämään kiinni säännöistä.

Joten miten tämä tutkimus liittyy koiran tai kissan omistamiseen?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En oikein ymmärrä, miksi tuo koko "tutkimus" piti tulla linkittämään tänne - kai lähinnä flametuksen vuoksi, aiheuttamaan ärtymystä tai mielipahaa ihmisille, joilla on koiria lemmikkinä. No, kukin tyylillään.
Tuolla periaatteella alkoholi-ketjuun pitää kertoa vain alkoholimyönteisiä asioita. Ruoka-ketjuihin kerrotaan vain hyvistä ruoista. Juoksu-ketjussa kerrotaan vain positiivisia asioita juoksuun liittyen. Ja niin edelleen. Pohjois-Korea-ketjussa luonnollisesti ylistetään Pohjois-Koreaa. No, kukin tyylillään. Naminami.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tuolla periaatteella alkoholi-ketjuun pitää kertoa vain alkoholimyönteisiä asioita. Ruoka-ketjuihin kerrotaan vain hyvistä ruoista. Juoksu-ketjussa kerrotaan vain positiivisia asioita juoksuun liittyen. Ja niin edelleen. Pohjois-Korea-ketjussa luonnollisesti ylistetään Pohjois-Koreaa. No, kukin tyylillään. Naminami.

Ymmärtääkseni tässä ketjussa puhutaan koirista, ei niiden omistajien tai niistä pitävien älykkyydestä tai sen puutteesta. Koska aihe on sulle selvästi niin rakas ja tärkeä, niin voit varmaan vapaasti avata aiheesta ketjun ja keskustella siellä kaltaistesi kanssa.
 
Alakerran naapurin rakki on nyt haukkunut 5 päivää putkeen. Koiriin pitäisi olla ajokortti. Kaikki ei vaan osaa. Huoh, taas lappua isännöitsijälle. Seuraavassa yhtiökokouksessa ehdota koiravapaata taloyhtiötä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mutta se perhanan koiranpentu. Kuinka käy nyt ällin?

Odotan mielenkiinnolla, kuinka koiran hankinnasta vääjäämättä seuraava tyhmentyminen tapahtuu. Tuleekohan se kertalaakista ja rytinällä, siis heräänkö mahdollisesti koiran saapumista seuraavana aamuna pökiönä?

Ei vaan se tulee hiipimällä ja yllättäen vuoden kuluttua kesäkuussa hehkuttelet kuinka olet lähdössä "audillasi" koiranäyttelyyn Rovaniemelle juhannuksena ja kuinka loistavat sukujuuret omaava hellyttävä koirasi tulee nappaamaan sertin näyttelystä, jollei jopa ole koko näyttelyn komein (ja uljain) koira. Näin siinä todellakin tulee käymään ja niinpä saamme sitten lukea tästä ketjusta matkakertomuksia koiranäyttelyistä - milloin vierailet loistavan koirasi kanssa Helsingin messukeskuksessa vuoden voittajanäyttelyssä tai milloin painelet kohti Turkua voidaksesi osallistua Aurajoen rantamilla järjestettävään riehaan - jota koiranäyttelyksi kutsutaan.

Koiran omistaminen tekee ihmisestä tyhmän, minä olen loistava esimerkki siitä (vaikka koirani tosin kuoli tässä reilu vuosi sitten, mutta enpä ole vielä viisastunut laisinkaan) ja se, että kirjoittelen tänne katkoaikaan on loistavin osoitus tyhmyydestäni. Mikäli vanhempani eivät olisi aikoinaan hankkineet koiraa, olisi minustakin tullut eittämättä hyvin fiksu ja tänne kirjoittelun sijaan pokkaisin vähintäänkin noobelin tässä lähitulevaisuudessa.

***

Ei vaan koirat ovat hienoja otuksia ja kenties vielä joku päivä minulla on jälleen nelijalkainen ystävä, jonka kanssa en kuitenkaan tule käymään yhdessäkään ainoassa koiranäyttelyssä tai missään kokeessa. Lemmikiksi minä koirani ottaisin enkä miksikään näyttelykappaleeksi - enkä tosin usko, että sinäkään näyttelyissä koiruutesi kanssa ryhdyt käymään. En osaa mieltää sinua sellaiseksi, että haluaisit ryhtyä harrastamaan koiranäyttelyissä käynti, tai mistäpä sen tietää.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei vaan koirat ovat hienoja otuksia ja kenties vielä joku päivä minulla on jälleen nelijalkainen ystävä, jonka kanssa en kuitenkaan tule käymään yhdessäkään ainoassa koiranäyttelyssä tai missään kokeessa. Lemmikiksi minä koirani ottaisin enkä miksikään näyttelykappaleeksi - enkä tosin usko, että sinäkään näyttelyissä koiruutesi kanssa ryhdyt käymään. En osaa mieltää sinua sellaiseksi, että haluaisit ryhtyä harrastamaan koiranäyttelyissä käynti, tai mistäpä sen tietää.
En hevin ylenkatso kenenkään harrastuksia, koira- tai muitakaan, mutta koiranäyttelyissä ravaamisen ihanuudet eivät oikein avaudu minulle. Olet minua koskevassa luonnehdinnassasi täysin oikeassa.

Näyttelyissä käyminen on tietenkin osa määrätynlaista koiraharrastusta, mutta en todennäköisesti tule koskaan ottamaan koiraa muuhun rooliin kuin omaksi ja perheen kaveriksi. En tekemään hienoja jälkeläisiä, en metsästykseen. Toki ensimmäinen kohta voi tulla kysymykseen, mutta aika näyttää, millaisia muotoja koiraharrastus saa minun ja perheeni kohdalla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jaa, olen minäkin käynyt kerran isossa koiranäyttelyssä, oikein Helsingin Messukeskuksessa. Tästä on jo rapiat 20 vuotta aikaa. Parhaiten jäivät mieleen valtavat tanskandogit, joita oli edustava joukko paikalla. Parhaat palkinnot menivät nahkahomopariskunnan kahdelle siniselle dogille. Homojen koirat olivat kieltämättä upeita otuksia, todella hyvinvoivan oloisia ja viimeisen päälle näyttelykuntoon puunattuja.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
En hevin ylenkatso kenenkään harrastuksia, koira- tai muitakaan, mutta koiranäyttelyissä ravaamisen ihanuudet eivät oikein avaudu minulle. Olet minua koskevassa luonnehdinnassasi täysin oikeassa.

Ja näyttelyissä ravaaminen on ihan saatanan aikaa vievää touhua. Sivusta seurailen kaverini avokkia, jolla on lähes joka viikonloppu jotain tapahtumaa jossain. Toissa kesänä ko. daami oli koiransa kanssa kolme viikkoa bussissa, kiertäen näyttelyitä itäblokin maissa.

Mulla oli ainoa ehto koiralle aikanaan se, etten halua mitään valioyksilön pentua, jonka kanssa joutuu kiertämään näyttelyitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös