Jatkoajan virallinen homoketju

  • 878 672
  • 8 125

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja saahan sitä ihminen julistaa noin yleisesti minkälaista agendaa tahansa lakien ja kansainvälisten konventioiden sallimissa rajoissa, mutta muut sitten saavat vastaavasti tuomita ilmiselvän idiotismin.

Ilmiselvän idiotismin? Mistä se ilmeni kyseisen heteropriden osalta? Mikä siinä oli idiotismia?

Kuinka moni gaypriden kannattaja/osallistuja on leimattu heterofoobikoiksi?

Toinen mielenkiintoinen kysymys on se, että kuinka moni gayprideen osallistunut on leimattu heterofoobikoiksi tai heterovastaisiksi? Jokainen heteroprideen osallistunut taasen on suoralta kädeltä leimattu homofoobikoksi ja homovastaiseksi.

Itse kuulin tästä tapahtumasta töissä radiota kuunnellessani joskus iltapäivällä, kun tapahtuma oli jo ohi. Siinä ohjelmassa radiojuontaja muisti mainita, että tapahtumassa paikalla oli myös kaksi maastohousuihin ja pilottitakkeihin pukeutunutta kaljua nuorta miestä. Piti ihan hetken miettiä että kuulinko oikein, mutta sama teksti lukee iltasanomien jutussa ko. tapahtumasta. Mietin vain että miten ihmeessä tuo liittyy yhtään mitenkään, mikä tuon uutisarvo on ja eikös tuossa nyt juuri syyllistytä ennakkoluulojen viljelyyn median osalta? Mitäs jos media ilmoittaisi gaypridesta uutisoidessaan, että paikalla oli myös kaksi nahkastringeihin pukeutunutta miestä? Tai että paikalla oli kaksi lihavaa, lyhyttukkaista naista eli ns. rekkalesboa?

Mitä itse tapahtumaan tulee, niin en kyllä ymmärrä tuon tapahtuman tarpeellisuutta, kuten en ymmärrä gaypride-mielenosoitustakaan. Mutta hyvin tuo tapahtuma toi taas esille kaksinaismoralismin tässä asiassa. Homot ovat aina valittamassa, kun joku häiriköi heidän mielenosoitustaan, mutta ovat itse heti haastamassa riitaa, kun joku pitää heteropride-tapahtuman. Ja ensi viikolla luemme taas jostakin lehdestä, kuinka Jani Toivola on pahoittanut mielensä tästä asiasta.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Pikkasen ajaudun nyt sivu-uralle tuosta heteropride-keskustelusta, mutta ihan asian ytimeen kumminkin. Homoketjusta kun on kyse, niin mulla on sellainen käsitys, että yleensä näissä suhteissa on aika selkeet roolijaot. Eli seksiosastolla se tarkoittanee sitä, että toinen pökkii ja toinen on pökittävänä. Valittelen, jos kuvaus ei vastaa kaikkien romanttisia mielikuvia...
Kaikki tuntemani homo ja lesbopariskunnat ovat ulkonäöltään keskivertokansalaisen oloisia. Käytätkö paljon aikaa miettien miten heteropariskuntien ulkonäkö vaikuttaa seksimieltymyksiin?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Toinen mielenkiintoinen kysymys on se, että kuinka moni gayprideen osallistunut on leimattu heterofoobikoiksi tai heterovastaisiksi? Jokainen heteroprideen osallistunut taasen on suoralta kädeltä leimattu homofoobikoksi ja homovastaiseksi.

Niin, olihan Breivikin Andykin GayPride-veteraani. Ja kyllähän tuollainen marssiminen on militaristista ja tuo mieleen synkät muistot 30-luvun Saksasta. Ei ihme, että sieltä kumpuaa tällaisia ääritekoja/tekijöitä. Ja pistihän Andy poliisinkin kylmäksi, joka on suvaitsevaisen vasemmistojohtajan mielestä yhteiskunnallista ja kantaaottavaa toimintaa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ja pistihän Andy poliisinkin kylmäksi, joka on suvaitsevaisen vasemmistojohtajan mielestä yhteiskunnallista ja kantaaottavaa toimintaa.

Ei aivan noin.

Poliisi on se, jota huudetaan avuksi kuunatsien ja rasistien metsästykseen. Kadun valtaukseen, graffitien maalailuun tai turkistarhaiskuihin sekaantuva ulkoisesti poliisia muistuttava oikeiston käsikassara puolestaan tunnetaan nimellä siat, joiden kimppuun käyminen on demokratiaan olennaisesti kuuluvaa yhteiskunnallista osallistumista ja kansalaisaktivismia.
 
Siis yleinen suhtautuminen esim. tähän heteroprideen. Se on monelta taholta tuomittu homofoobisena ja järjestäjä (varsin järkevän oloinen tyyppi noin televisiohaastatteluiden perusteella) on leimattu jonkin sortin fasistiksi.

Se "järkevän oloinen tyyppi" järjestäjäkavereineen esiintyy muuten tässä kuvassa (linkki imgur.comiin) kädet jonkin sortin fasistitervehdykseen ojennettuna. Tai no, herra joka Silminnäkijässäkin käväisi uhriutumassa uskalsi huudella sieg heilia vasta naamari päässä (linkki vie youtube-videoon, jossa vaatteista tunnistettavissa olevat Hetero Priden järjestäjäaktiivit elämöivät metsätiellä Hitler-naamarit päällänsä).

Kuitataanko tuo nyt sitten mahdollisen metakan noustessa läpällä ja kännissä tehtynä, vai myönnetään, että enemmän white pride -juttu se kuitenkin oli.

Lisäys: huomasin, että tuossa Youtube-linkissä ei esiintynyt kuin pelkästään puuhamies Luigi Sirviö. Silminnäkijä-ohjelmassa haastateltu Jani Viinikainen löytyy sitä vastoin tästä kuvasta Hitler-maski päässään käsi ojossa. (Linkin takana lisää hetero pride -materiaalia)
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Niin mitä oikeuksia tällä heteropridella vaadittiinkaan, kun en ole tarkemmin seurannut? Oikeutta ihan heterona rakastaa uusnatsikavereitaan?

Onko heteroiden laillisissa oikeuksissa puutteita verrattuna muiden seksuaaliryhmien vastaaviin? Olivatko marssijat huolissaan, että heteroilta poistettaisiin jokin heidän laillinen oikeutensa? Olivatko marssijat ihan täysiä tampioita?

Kylteissä luki tietysti: "Minä menen naimisiin VAIN vastakkaisen sukupuolen kanssa!" ja "En anna persettä!"

- Jaa jaa. Onkos joku pakottamassa sinua naimisiin samaa sukupuolta olevan kanssa?
- KOHTA VARMAAN SAATANA ON SAATANAN SAATANA!! sieg heil

- Mites tuon perseen kanssa, sitäkö on pakko jakaa?
- kYLLÄ MINÄ OLEN EXIT ONLY!!1 EI MENNÄ MINUN PERÄREIKÄÄNI!

On ne homot saastaisia ihmisiä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kiitos täsmennyksestä. Tarkoitat siis jonkin sorttista monikulttuurisuudelle ja -arvoisuudelle avointa yhteiskuntaa, joka ei kuitenkaan ota moninaisuutta tavoitteekseen. Korjaa, jos olen väärässä.

Käytännössä varmaan - tälläinen yhteiskunta ei ota etukäteen kantaa siihen, miten ihmiset elävät, ajattelevat ja yksityiselämänsä järjestävät, se vain antaa tietyissä puitteissa vapauden tehdä mitä haluaa. Käytännössä elämme juuri tälläisessä pluralistisessa yhteiskunnassa: rinnakkain on ties mitä elämäntapoja ja elämänarvoja. Sitä kutsutaan vapaudeksi...
 
Niin mitä oikeuksia tällä heteropridella vaadittiinkaan, kun en ole tarkemmin seurannut?
Eikö marsseja ja tapahtumia voi järjestää ilman, että ollaan aina vaatimassa jotakin? Mielestäni nykyään esiintyy muutenkin kaikenlaista vaatimista vähän liiaksi. Ja yleensä niin, että joidenkin muiden pitää jotenkin mahdollistaa näille vaatijoille heidän vaatimuksensa.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Eikö marsseja ja tapahtumia voi järjestää ilman, että ollaan aina vaatimassa jotakin?
Toki. Haluaisin marssia sen puolesta, etteivät ihmiset unohda maapallon olevan pyöreä. Ketkä lähtevät messiin?
Mielestäni nykyään esiintyy muutenkin kaikenlaista vaatimista vähän liiaksi. Ja yleensä niin, että joidenkin muiden pitää jotenkin mahdollistaa näille vaatijoille heidän vaatimuksensa.
On tämä kyllä. Vähemmistöt vaativat uusia oikeuksia, työntekijät korkeampaa palkkaa ja yrittäjät pienempiä työvoimakustannuksia. Lapsi vaatii karkkia ja peräkammarin pojat naista.

Tätä vaatimisen määrää.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilmiselvän idiotismin? Mistä se ilmeni kyseisen heteropriden osalta? Mikä siinä oli idiotismia?

Varmaankin Snakster tarkoitti tuota vastamielenosoitusta.

Toinen mielenkiintoinen kysymys on se, että kuinka moni gayprideen osallistunut on leimattu heterofoobikoiksi tai heterovastaisiksi? Jokainen heteroprideen osallistunut taasen on suoralta kädeltä leimattu homofoobikoksi ja homovastaiseksi.

Tämä on hyvä huomio, varsin moni on halunnut luoda kuvan että kaikki jotka suhtautuvat millään tavalla ymmärtävästi heteroprideen ovat homofoobisia ja haluavat rajoittaa homojen oikeuksia.

Itse kuulin tästä tapahtumasta töissä radiota kuunnellessani joskus iltapäivällä, kun tapahtuma oli jo ohi. Siinä ohjelmassa radiojuontaja muisti mainita, että tapahtumassa paikalla oli myös kaksi maastohousuihin ja pilottitakkeihin pukeutunutta kaljua nuorta miestä. Piti ihan hetken miettiä että kuulinko oikein, mutta sama teksti lukee iltasanomien jutussa ko. tapahtumasta. Mietin vain että miten ihmeessä tuo liittyy yhtään mitenkään, mikä tuon uutisarvo on ja eikös tuossa nyt juuri syyllistytä ennakkoluulojen viljelyyn median osalta? Mitäs jos media ilmoittaisi gaypridesta uutisoidessaan, että paikalla oli myös kaksi nahkastringeihin pukeutunutta miestä? Tai että paikalla oli kaksi lihavaa, lyhyttukkaista naista eli ns. rekkalesboa?

Noissa jutuissa on palveltu sitä ennakkokäsitystä ja yleistä mielikuvaa että kyseessä olisi "rasistien" ja "homofoobikkojen" ja moni joka asiaa edes jollain tavalla mielessään edes epäili sai kaipaamansa vahvistuksen sille että nehän ne siellä vaan taas uhkuvat "homofobiaa".

Mitä itse tapahtumaan tulee, niin en kyllä ymmärrä tuon tapahtuman tarpeellisuutta, kuten en ymmärrä gaypride-mielenosoitustakaan. Mutta hyvin tuo tapahtuma toi taas esille kaksinaismoralismin tässä asiassa.

Itsekin epäilin koko tapahtuman tarpeellisuutta, mutta melko nopeasti tapahtuman vastustajat osoittivat tarpeen heteropridelle. Aivan samoin kuin gaypride kulkueisiin kohdistuvat huutelut ja muu häirintä osoittavat tarpeen niille.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Anteeksi nyt en ihan taaskaan ymmärrä, mitä tämä hetero-pride nyt sitten todisti? Käsittääkseni kun ihan kaikki ovat sitäkin suvainneet siinä määrin, että en ole kenenkään kuullut harkitsevan tuollaistenkin mielenilmausten kieltämistä tai rajoittamista.

Ja saahan sitä ihminen julistaa noin yleisesti minkälaista agendaa tahansa lakien ja kansainvälisten konventioiden sallimissa rajoissa, mutta muut sitten saavat vastaavasti tuomita ilmiselvän idiotismin. Ja tätä tuomitsemistahan tapahtuu ihan jatkuvalla syötöllä kaikkiin suuntiin ja ristiin rastiin. Ei siinä minusta mitään sen isompaa draamaa ole.

Minusta 50 hengen "mielenosoituksen" nostaminen (netti)lehtien ykkösuutiseksi ja vastamielenosoituksen pusaaminen oli vain hölmöä. Sillä vastamiekkarilla, joka ilmeisesti oli alkuperäistä isompi ja lehtien nostoilla asia saa täysin tarpeetonta kohujulkisuutta. Pikku piirin hölmö tapahtuma, joka olisi ollut fiksumpaa antaa olla ja vaieta kuoliaaksi.
 
Minusta 50 hengen "mielenosoituksen" nostaminen (netti)lehtien ykkösuutiseksi ja vastamielenosoituksen pusaaminen oli vain hölmöä. Sillä vastamiekkarilla, joka ilmeisesti oli alkuperäistä isompi ja lehtien nostoilla asia saa täysin tarpeetonta kohujulkisuutta. Pikku piirin hölmö tapahtuma, joka olisi ollut fiksumpaa antaa olla ja vaieta kuoliaaksi.
Minusta juuri se, että tapahtuma sai näin ison mediahuomion, kielii siitä että julkisuus ei ainakaan kaikilta osin ole ollut tarpeetonta.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Toinen mielenkiintoinen kysymys on se, että kuinka moni gayprideen osallistunut on leimattu heterofoobikoiksi tai heterovastaisiksi?

Osallistuuko gayprideen heterofoobikkoja tai heterovastaisia?

Hetero Pride kulkue Finland -Facebookryhmän kommenteista löytyi mm. seuraavanlaisia möläytyksiä.

"Minkä sille voi, jos on sairas, mutta homous on pidettävä 100%:sti piilossa."

"ehkä jyrkin EI mitä vain voin sanoa"

"Homo saa olla muttei pedofiili? Fy fatta..."

"Mistäs lähtien toisen karvaperseen anukseen tökkimisestä on tullut ihmisoikeus?"

Ylläolevat vastaukset kysyttäessä saako lapsesi opettaja olla homo.

"Homous kuvataan täysin normaalina omnaisuutena. Moni ihan järkevältä tuntuva ihminen hyväksyy avoimen homouden."

"Haloskakin peukutti homoja Linnanjuhlissa. Oksetti kun näin sen pätkän jossain nettisivustolla. Ja se pölkkyparin tanssi näytettiin pääuutislähetyksessä."

"Homot tosiaan alkavat olla yhteiskunnallinen ongelma."

Haastan sinut etsimään vastaavanlaisia mielipiteitä Helsinki pride -Facebooksivulta.

Täytyy myöntää että noita kommentteja luettuani vakuutuin siitä että suurimmalla osalla tuolle marssille osallistuneista ei ole mitään erityistä homoja vastaan ja ryhmän ylläpito oli mm. muutaman räikeän homovastaisen kommentin yhdestä julkaisusta poistanut, mutta silti pidän perusteltuna olettaa, että marssille osallistui myös jonkin verran sellaisia, joiden mielestä homous ei yleisesti ole ok.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Osallistuuko gayprideen heterofoobikkoja tai heterovastaisia?

Jos ei radikaalifeminismi ole täysin kuollut, niin se on kaiketikin ainakin mahdollista. Tarkoitan sitä lesbosakkia, jonka mukaan jokainen yhdyntä on raiskaus ja kaikkeen heteroseksiin liittyy hyväksikäyttöä. Eli sitä populaa, jonka haluna, että on raskaaksi tuleminen tulisi tapahtua vain keinohedelmöityksellä ja itse raskauskin olisi saatava ajan myötä siirrettyä teknisiä apuvälineitä hyödyntäen naisen kehon ulkopuolelle.

No, voivathan tuollaiset teesit tietysti vain letkautuksia ja saarikoskelaista homoretoriikkaa, jonka tavoitteena on vain seksuaalisten suuntautumisten tasa-arvo ja suvaitsevainen rinnakkaiselo.

Minä en tiedä varmuudella, ehkä sinä osaat vastata.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siirretty heteroketjusta:

Itse kyllä ajattelen, että nykymaailmassa noin keskimäärin homovanhemmat ovat todennäköisesti selkeästi parempia, noin keskimäärin, koska heidän on paljon vaikeampi tulla vanhemmiksi ja useimmiten käyvät läpi erittäin vaativan adoptioprosessin. Kun taas tiedämme, katkerastikin, että kuka tahansa sadistinen idiootti voi luomumenetelmällä tulla vanhemmaksi, vaikka tälläiselle ei pitäisi antaa edes kultakalaa hoidettavaksi...

Nyt kun vielä kerrot, että miten niin homon/lesbon on paljon vaikeampi tulla vanhemmaksi? Kyllä siihenkin ihan paneminen riittää, kuten heterollakin, jos lisääntymisvehkeet ovat kunnossa. Kuka tahansa sadistinen idiootti, olkoon se hetero tai homo, voi tosiaan tulla vanhemmaksi luomumenetelmällä, vaikka tällaiselle ei pitäisi antaa edes kultakalaa hoidettavaksi. Joten argumentointisi asiasi puolesta on aika huono.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Siirretty heteroketjusta:

Joten argumentointisi asiasi puolesta on aika huono.

Taidanpas antaa peikolle pikkuleivän, mutta oletkohan nyt ihan varma tästä? Minusta järkevä ja looginen kriteeri olisi katsoa vanhempien osuutta kokonaispopulaatioista ja pitää pienempää osuutta todistuksena siitä, että vanhemmuuteen toisessa populaatiossa valikoituvat harvemmat, mikä antaisi olettaa, että myös satunnais-vanhempien osuus on pienempi. Olisikohan heillä kuitenkin jotain lisämutkia, mitkä vaatisivat näiltä vanhemmilta noin keskimäärin enemmän motivaatiota ja harkintaa, notta mitäs ajattelet tuollaisena seksuaalisten vähemmistöjen asiantuntijana ja ystävänä?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Taidanpas antaa peikolle pikkuleivän, mutta oletkohan nyt ihan varma tästä? Minusta järkevä ja looginen kriteeri olisi katsoa vanhempien osuutta kokonaispopulaatioista ja pitää pienempää osuutta todistuksena siitä, että vanhemmuuteen toisessa populaatiossa valikoituvat harvemmat, mikä antaisi olettaa, että myös satunnais-vanhempien osuus on pienempi. Olisikohan heillä kuitenkin jotain lisämutkia, mitkä vaatisivat näiltä vanhemmilta noin keskimäärin enemmän motivaatiota ja harkintaa, notta mitäs ajattelet tuollaisena seksuaalisten vähemmistöjen asiantuntijana ja ystävänä?

Mitenhän tämä nyt liittyi tuohon minun aiempaan viestiini, johon viittasit? Homoseksuaalin ja heteron, joiden lisääntymisvehkeet toimivat, on ihan tasan yhtä helppoa tai vaikeaa tulla vanhemmaksi luonnonmukaisin menetelmin. Siihen ei tarvita kuin vastakkaiset, toimivat lisääntymisvehkeet ja panemista. Jotkut joutuvat panemaan enemmän, jotkut sikiävät kertalaakista. Ei kait lisääntymiskyvykkyyteen vaikuta seksuaalinen suuntautuminen millään tavalla?

Jos lesbo haluaa äidiksi luonnonmukaisesti ja vehkeet toimii, niin siitä tulee äiti, ei sitä mikään estä. Jos homo haluaa isäksi luonnonmukaisesti ja vehkeet toimii, niin siitä tulee isä, ei sitä mikään estä. Ei se ole sen vaikeampaa kuin heterollakaan. Onko se sitten miten tavoiteltavaa, on ihan toinen juttu.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jos lesbo haluaa äidiksi luonnonmukaisesti ja vehkeet toimii, niin siitä tulee äiti, ei sitä mikään estä. Jos homo haluaa isäksi luonnonmukaisesti ja vehkeet toimii, niin siitä tulee isä, ei sitä mikään estä. Ei se ole sen vaikeampaa kuin heterollakaan. Onko se sitten miten tavoiteltavaa, on ihan toinen juttu.

M'kay... Tajuntasi on paljon laajentuneempi kuin omani. Näin sunnuntaina olen ihan kahvin varassa, mutta mukava että eräillä on mahdollisuus pitää hauskaa lepopäivänäkin, ei muuta kuin hyvää jatkoa epäilemättä aika sateenkaarimerkkisiin pileihisi!
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
M'kay... Tajuntasi on paljon laajentuneempi kuin omani. Näin sunnuntaina olen ihan kahvin varassa, mutta mukava että eräillä on mahdollisuus pitää hauskaa lepopäivänäkin, ei muuta kuin hyvää jatkoa epäilemättä aika sateenkaarimerkkisiin pileihisi!

En tiedä onko muilla keskustelupalstoilla näin kun tämä palsta on ainut jolla minä viitsin aikaani tuhlata, mutta jännästi täällä mennään heti henkilökohtaisuuksiin kun argumentit loppuu tai huomataan olevansa väärässä. Kuten nyt mjr tuossa. Luuleekohan tuollaiset kirjoittajat, että mä jotenkin hermostuisin tuosta tai että he olisivat jotenkin nokkelia tuollaisia kirjoittaessaan? Lähinnä mua huvittaa tuollaiset.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En tiedä onko muilla keskustelupalstoilla näin kun tämä palsta on ainut jolla minä viitsin aikaani tuhlata, mutta jännästi täällä mennään heti henkilökohtaisuuksiin kun argumentit loppuu tai huomataan olevansa väärässä. Kuten nyt mjr tuossa. Luuleekohan tuollaiset kirjoittajat, että mä jotenkin hermostuisin tuosta tai että he olisivat jotenkin nokkelia tuollaisia kirjoittaessaan? Lähinnä mua huvittaa tuollaiset.

Tuota, tiedätkö, joko olet niin tyhmä ettet oikeasti tajua tuota hyvin yksinkertaista, itsestäänselvää pointtia tai sitten olet trolli. Tuossa ovat vaihtoehdot. Ja kun tuossa sanailuun ryhdytyessäni sanoin, että saatan antaa kyllä pikkuleivän peikolle niin taisinpas antaa. Yritetään oppia tästäkin kokemuksesta, niin sinä kuin minä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eilen oltiin kaverien kanssa viettämässä iltaa, erään ystäväni kämpillä.

Ovikello soi kello ysin aikoihin ja naapurissa asuva homomies kutsui meidät luokseen bileisiin, koska halusivat paikalle lisää jengiä.

Viihdyimme hetken noissa homobileissä, aika stereotyyppisen kuvan jättivät itsestään ainakin nämä cityhomot: pillifarkkua ja erikoisia kampauksia, muutama itkuinen draama sohvalla ja ne pari pakollista friikin näköistä "hetero"tyttöä, naamat täynnä uistimia ja mustetta.

Itse illan isäntä oli kyllä erittäin mukavan oloinen jantteri, naureskeli itsekin menolle noissa juhlissa.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuota, tiedätkö, joko olet niin tyhmä ettet oikeasti tajua tuota hyvin yksinkertaista, itsestäänselvää pointtia tai sitten olet trolli. Tuossa ovat vaihtoehdot. Ja kun tuossa sanailuun ryhdytyessäni sanoin, että saatan antaa kyllä pikkuleivän peikolle niin taisinpas antaa. Yritetään oppia tästäkin kokemuksesta, niin sinä kuin minä.

Lisää henkilökohtaisuuksia, mikä ei kyllä yllätä yhtään. Mutta jos tarkoitat tuolla itsestäänselvällä pointilla sitä, että homo tai lesbo ei voi tulla luomusti raskaaksi, koska se ei pysty panemaan vastakkaista sukupuolta, niin mihinköhän tuo olettamuksesi perustuu? Nimittäin kyllä pystyy, niin on tapahtunut läpi historian enkä keksi yhtään syytä, miksi nykyhomot/lesbot olisivat joku poikkeus. Sinä itsekin tiedät varmasti monia sellaisia tapauksia, jos et muuten niin ainakin lehtien palstoilta. Se, kuinka toivottavaa tai tavoiteltavaa tuo on, on ihan toinen juttu, mutta eihän siitä ollutkaan kysymys alkuperäisessä viestissäsi, jota lainasin, vai mitä? Mutta kuten jo totesin, lesbo voi tulla luomusti raskaaksi, ei sitä mikään estä. Homo voi tulla luomusti isäksi, ei sitä mikään estä.

Tästä kokemuksesta on kyllä opittu. Nimittäin se, että sinä et pysty asialliseen keskusteluun, mikä on valitettavaa. Todennäköisesti vastaat taas jollain henkilökohtaisuuksiin menevällä paskalla, mutta se on sinun linjasi.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nyt ihan yleisellä tasolla kommentoin väittelytapoja, niin tahallisesti tyhmänä esiintyvän pitäisi ymmärtää, että joku saattaa sanoa tyhmäksi.

Vaikka mielipide ketjussa käsiteltävistä asioista olisi mikä, niin eiköhän voi kiistatta sanoa, että homo(pariskunna)lle lapsen hankkiminen on hankalampaa tai oikeammin: Se vaatii enemmän suunnittelua ja on myös henkisesti raskasta. Heterot voivat saada lapsia vaikka vahingossa, eivätkä aina pidä niistä edes niin tarkkaa lukua.

En usko hetkeäkään, että kukaan tosissaan kiistäisi tätä. Puheet varsinaisen toimituksen helppoudesta ja raskauden todennäköisyydestä suuntautumisesta riippumatta ovat pelkkää saivartelua ja kyseinen nimimerkki tietää sen itsekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös