Kisapuisto
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Ja saahan sitä ihminen julistaa noin yleisesti minkälaista agendaa tahansa lakien ja kansainvälisten konventioiden sallimissa rajoissa, mutta muut sitten saavat vastaavasti tuomita ilmiselvän idiotismin.
Ilmiselvän idiotismin? Mistä se ilmeni kyseisen heteropriden osalta? Mikä siinä oli idiotismia?
Kuinka moni gaypriden kannattaja/osallistuja on leimattu heterofoobikoiksi?
Toinen mielenkiintoinen kysymys on se, että kuinka moni gayprideen osallistunut on leimattu heterofoobikoiksi tai heterovastaisiksi? Jokainen heteroprideen osallistunut taasen on suoralta kädeltä leimattu homofoobikoksi ja homovastaiseksi.
Itse kuulin tästä tapahtumasta töissä radiota kuunnellessani joskus iltapäivällä, kun tapahtuma oli jo ohi. Siinä ohjelmassa radiojuontaja muisti mainita, että tapahtumassa paikalla oli myös kaksi maastohousuihin ja pilottitakkeihin pukeutunutta kaljua nuorta miestä. Piti ihan hetken miettiä että kuulinko oikein, mutta sama teksti lukee iltasanomien jutussa ko. tapahtumasta. Mietin vain että miten ihmeessä tuo liittyy yhtään mitenkään, mikä tuon uutisarvo on ja eikös tuossa nyt juuri syyllistytä ennakkoluulojen viljelyyn median osalta? Mitäs jos media ilmoittaisi gaypridesta uutisoidessaan, että paikalla oli myös kaksi nahkastringeihin pukeutunutta miestä? Tai että paikalla oli kaksi lihavaa, lyhyttukkaista naista eli ns. rekkalesboa?
Mitä itse tapahtumaan tulee, niin en kyllä ymmärrä tuon tapahtuman tarpeellisuutta, kuten en ymmärrä gaypride-mielenosoitustakaan. Mutta hyvin tuo tapahtuma toi taas esille kaksinaismoralismin tässä asiassa. Homot ovat aina valittamassa, kun joku häiriköi heidän mielenosoitustaan, mutta ovat itse heti haastamassa riitaa, kun joku pitää heteropride-tapahtuman. Ja ensi viikolla luemme taas jostakin lehdestä, kuinka Jani Toivola on pahoittanut mielensä tästä asiasta.