Naapurisota – HIFK vs. Jokerit

  • 362 002
  • 1 176

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikä Ruutu ole tietenkään ainoa tai edes pääsyyllinen tietyn ET-ottelun tapahtumiin, vaikka hänen rooliaan ei pidä vähätellä noissa tapahtumissa.

Mun mielestä on todella lapsellista siirtää Ruudulle vastuuta mistään muusta kuin omista tekemisistään. Aika naurettavaa sanoa että viime ET-pelissä tapahtuneet sikailut Melartin, Ben-Amorin, Salmen tai muidenkaan toimesta olisi jotenkin Ruudun vastuulla. Kyllä jokainen aikuinen ihminen vasta ihan itse omista teoistaan ja "kuittailuistaan".

Pahoin pelkään että jos Gillies jotain sikailee Jokeri-peleissä niin vielä siihenkin löydetään syypääksi Jarkko Ruutu joka on kaiken pahan alku ja juuri.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Varmastikin! mikäli väkivallaksi mielletään rehdit nyrkkitappelut? reipas voimainkoitto kahden pelaajan välillä ei mielestäni ole väkivaltaa vaan on aina ollut osa jääkiekkoa ja tulee myös olemaan. Toisin kuin sikamaiset taklaukset ja yksipuoliset hakkaamiset. Mielestäni jokaisella Liigajoukkueella tulisi olla oma kovanluokan gooninsa, jolloin peli pysyisi rehtinä eikä mitään väkivaltaisuuksia jäällä pääsisi tapahtumaan. Nämä kaverit hakkaavat kaukalossa toisiaan päähän ja lähtevät pelin jälkeen tuopille. Tästä kunnioituksesta voisi moni ottaa oppia.


Nyt olisi kyllä mukava kuulla lisää tästä. Miten kahden goonin välinen nyrkkeily pitää pelin rehtinä? Eikös näitä gooneja esim NHL:ssä ole ollut oikeastaan kaikilla joukkueilla, ja sikailua tapahtuu silti?

Ja sitten kukkahattua syvemmälle päähän: Itsellä pistää aina silmään näissä kommenteissa kun hehkutetaan miten tappelut ja tappelijat tuo lisää viihdettä. Itse koen nämä hommat lähinnä säälittävinä ja niillä ei ole paljonkaan mitään tekemistä pääasian, jääkiekko-ottelun voittamisen kanssa.

Eikös tätä viihdettä kannata hakea jostain vapaaotteluista tms?
 

Freadrich#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
kovanluokan nyrkinkäyttäjät
Nyt olisi kyllä mukava kuulla lisää tästä. Miten kahden goonin välinen nyrkkeily pitää pelin rehtinä? Eikös näitä gooneja esim NHL:ssä ole ollut oikeastaan kaikilla joukkueilla, ja sikailua tapahtuu silti?

Ja sitten kukkahattua syvemmälle päähän: Itsellä pistää aina silmään näissä kommenteissa kun hehkutetaan miten tappelut ja tappelijat tuo lisää viihdettä. Itse koen nämä hommat lähinnä säälittävinä ja niillä ei ole paljonkaan mitään tekemistä pääasian, jääkiekko-ottelun voittamisen kanssa.

Eikös tätä viihdettä kannata hakea jostain vapaaotteluista tms?

Konkreettisena esimerkkinä varmastikin voisi ottaa esille sen, että jos Gillies on jäällä, Jokeripelaajat saattavat miettiä muutaman kerran ennenkuin esim. taklaavat sikamaisesti jonkun kentällä olevan pelaajan. Yksinkertaisesti sen takia, että heidät hakataan tämän jälkeen. Ajatuskuvio on aika simppeli mielestäni. Varmasti sikailua on aina tietty määrä, mutta noin yleisesti uskoisin tämänkaltaisten roolipelaajien ,kuten esimerkiksi Gillies, vaikutuksen olevan nimenomaan peliä rauhoittava.

Kyllä varmastikin myös viihde on iso osa tässä puuhassa. Itse seuraan jääkiekkoa lähinnä ainoastaan tappeluiden takia. Sen takia kotoisen Liigan seuraaminen on jäänyt minimiin. Ulkomaisistakin sarjoista katson lähinnä vain tappelut.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mun mielestä on todella lapsellista siirtää Ruudulle vastuuta mistään muusta kuin omista tekemisistään. Aika naurettavaa sanoa että viime ET-pelissä tapahtuneet sikailut Melartin, Ben-Amorin, Salmen tai muidenkaan toimesta olisi jotenkin Ruudun vastuulla. Kyllä jokainen aikuinen ihminen vasta ihan itse omista teoistaan ja "kuittailuistaan".

Jos aikuinen vastaa itse omista teoistaan, siinä tapauksessa Ruutu ei ole aikuinen. Useammassa pelissä hän nimenomaan ei suostunut vastaamaan tekemisistään ja pisteenä iin päälle tuo Pakarsin tms taklaus. Tästähän se lähti, vaikka ei tietenkään ollut ainoa syy. Toisaalta, jos Ruutu olisi vastannut kiekkokoodiston mukaan teoistaan, en usko että tapahtumat olisivat koskaan johtaneet Peltosen pahoinpitelyyn ainakaan Jokerien toimesta. Villellä kun on merkittävä historia myös Jokerien joukkueessa ja paikka monen Jokerikannattajan sydämessä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Pahoin pelkään että jos Gillies jotain sikailee Jokeri-peleissä niin vielä siihenkin löydetään syypääksi Jarkko Ruutu joka on kaiken pahan alku ja juuri.

Mutta niinhän se asia on. Väittääkö joku jotain muuta? Mistä tämä viime vuosien verinen riita sai alkunsa jos ei Jarkko Ruudusta? Kevään 2011 playoff sarja oli oikein hyvä henkinen vääntö naapurusten kesken. Tämän jälkeen asiat muuttui.
 

ilu

Jäsen
Villellä kun on merkittävä historia myös Jokerien joukkueessa ja paikka monen Jokerikannattajan sydämessä.

Tänne satelevien tekstien perusteella Villen paikka on aivan jossain muualla kuin Jokerikannattajien sydämessä. Mielestäni tämä on kyllä vähän erikoista, kun muistetaan että niin Peltosella kuin Summasellakin oli oma roolinsa Jokereiden todennäköisesti viimeiseksi jäävän mestaruuden voittamisessa. Tämä ei tietenkään koske kaikkia kannattajia ja etenkin vanhemmat kannattajat varmasti toki muistavat Villeä myös lämmöllä.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen itsekin äärimmäisen onnellinen tästä TG hankinnasta, koska selvää on että jossakin välissä roiskuu, ja osat vaihtuvat. Uhrista tuleekin median suosikki ja HIFK:sta rikollinen.

Saattaa olla. Toisaalta iso yleisö oli/on vahvasti IFKn puolella SBA-Peltosenlahtauskeississä ja Ville on tietysti aika monelle tärkeä maajoukkuekuvioista. Voi olla, että yllättävänkin moni ymmärtää/hyväksyy koston tästä. Mutta aika näyttää.

Pelikiellot tietysti haittaavat, etenkin Summaselle, jos näin käy. Sakot eivät niinkään, Hjallishan ne viime kädessä meidänkin sakot maksaa ;) Kiitos vaan mukavasta lisästä sakkokassaan.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jos Ruutu olisi vastannut kiekkokoodiston mukaan teoistaan, en usko että tapahtumat olisivat koskaan johtaneet Peltosen pahoinpitelyyn ainakaan Jokerien toimesta.

Tässäpä kaiken syy ihan pähkinänkuoressa.

Mitä Ruutu on tuonut Jokereille erittäin kovan palkkansa vastineeksi:

-1 pronssin
- 64 pistettä ja 314 jäähyminuuttia
- Rumia taklauksia, kyykkäämisiä, piilolinssien etsintää kentällä, hanskojen värisyttelyitä ja erittäin paljon negatiivista julkisuutta. Ne jotka kuvittelevat, että kaikki julkisuus on hyvästä eivät ole koskaan tainneet olla sponsorirahoja keräämässä.
- 40 000€ sakkoja
- Hajaannusta ja eripuraa Jokerifanien keskuuteen
- Jokereista on tullut kahdessa vuodessa Liigan halveksituin jengi ympäri Suomea

Kyllä kannatti, vai mitä Hjallis?
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Kyllä jokainen aikuinen ihminen vasta ihan itse omista teoistaan ja "kuittailuistaan".

Muistanko väärin, vai lausuttiinko SBA:n silmittömän päällekarkauksen syyksi se, että "Peltonen hiljaisesti hyväksyi joukkuekavereidensa sikailun" tms.? Jos näin, niin ainakaan Jokereiden pukuhuoneessa ei ajateltane yllämainitusti.
 

Drygin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Minnesota
Millä tavalla tämä hankinta pelottaa Jokereita? Ihmettelen kovasti, kun osa sitä jaksaa toitottaa. Eikö se ole juuri toisinpäin, jos ja kun Gillies takoisi jotain Ruutua kilpparissa ja lähtisi suihkun puolelle niin kenelläköhän se puntti tutisi koko ottelun, kun ei ole enää sitä poliisia kentällä ja vastustajalla on Ruutu, Amor, Tyrväiset, Karalahti jne.? Se olisi helppo voitto, kun vastustaja joutuisi kokoajan katsomaan, että milloin se kosto tulee ja Jokereiden ei tarvitsisi sitä edes tehdä vaan latoa maaleja taululle minkä kerkeävät.

Tämä hankinta tuskin auttaa 20+ ottelun pelikiellossakaan joukkuetta millään tavalla saati sitten kentällä kun on semmoinen pujottelukeppi, että alkaa oikein naurattaa. Ihmettelen miksi IFK leirissä on yhtäkkiä kasvanut munat ja ollaan niin helvetin kova jengi, kun Melart lähti ja se on korvattu vielä huonomalla ja räjähdysherkemmällä pelaajalla. Nautin jo viimekaudella, kun Ruutu veteli Melartia naruista ja hän otti todella typeriä jäähyjä joukkueelleen, toivottavasti sama jatkuu tämän herran kanssa.
 
Hus muualle trollaamaan. Jos Peltosen telomiselle oli joku oikeutus, niin samantien voisi sitten oikeutetusti hakata vähintään puolet liigapelaajista sairaalaan.

Osaatko lukea? Kun kirjoitin etten ihan odottanut että tuohon malliin, tuosta oikeutetusta. Mutta taivahan tosi on että minä ja muutama tuttu katottiin sitä Peltosen touhua jonkin aikaa siihen malliin jo ennen ko. tapausta että jollain palaa hermot ennen pitkää. Jos se on trollaamista niin olkoot, en voi historiaa muuttaa. Ikävä kyllä emme nähneet samaa vähintään puolista liigapelaajista, kuten sinä ilmeisesti näet.

Mulla palaa silloin tällöin käämit muttei käy mielessäkään hyökätä kenenkään ulkopuolisen kimppuun ja takoa tätä tajuttomaksi ja vielä täysin puskista muiden tehdessä tilaa.

Mitä helvetin väliä sillä on palaako mulla tai sulla käämit? Oletan ettet pelaa liigassa.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
- Jokereista on tullut kahdessa vuodessa Liigan halveksituin jengi ympäri Suomea

Ruutu on varmasti kyykkäyksellään, filmauksillaan ja likaisilla taklauksillaan heikentänyt Jokereiden imagoa, mutta jo ennen Ruudun hankintaa Jokerit oli ylivoimaisesti liigan halveksituin jengi ympäri Suomea eli ei tähän asiaan ole tullut merkittävää muutosta.

Kyllä kannatti, vai mitä Hjallis?

Hjallis ymmärtääkseni jopa vastusti Ruudun hankintaa, mutta lopulta Kekäläinen sai tahtonsa läpi.
 
- Jokereista on tullut kahdessa vuodessa Liigan halveksituin jengi ympäri Suomea

Itelläni on tosin takki kääntynyt ihan täysin Jokereiden suhteen. Puistattaa edes ajatella jotain hymyileviä ottojanetskeja sun muita juhalindejä. Hyi helvetti. Tuo halveksunta on muuten väärä termi, vituttaa on lähempänä oikeaa. Vaikka kuinka esitettäisiinkin muuta.
 

Freadrich#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
kovanluokan nyrkinkäyttäjät
Nielikäisestäkö Jokerien vastaus tilanteeseen?
SM-liiga: Mistinen? - SM-liiga - Ilta-Sanomat

Ilman muuta Jokerien kannattaisi ja pitäisi hankkia nyt erikoismies nimenomaan näihin tilanteisiin. Pasi olisi varmasti valmis ja halukas kokeilemaan taitojaan tätä "maailman top 15 nyrkinkäyttäjiin lukeutuvaa miestä vastaan" (Lähde:Iltalehti/ Jukka Suutari) mutta ennemminkin näkisin nyt jonkun Jeremy Yablonskin tapaisen vahvistuksen tähän tilanteeseen. Luuria käteen nyt Ilmalassa ja soittoa Jäähyaitioon jotta saamme tasaiset väännöt näihin paikallismittelöihin.
 
Viimeksi muokattu:

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pyllykkähän se tästä enään puuttuisi...
Näin on! Lisäksi vielä Nickerson, Lostedt, Heikki Laine, Forsbacka, siitä vaan hieromaan soppareita. Moision try-out (joka päättyi jo loukkaantumiseen) olisi muutenkin loppunut syyskuussa, olikohan se myös jonkinlaista varustelua?
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Konkreettisena esimerkkinä varmastikin voisi ottaa esille sen, että jos Gillies on jäällä, Jokeripelaajat saattavat miettiä muutaman kerran ennenkuin esim. taklaavat sikamaisesti jonkun kentällä olevan pelaajan. Yksinkertaisesti sen takia, että heidät hakataan tämän jälkeen. Ajatuskuvio on aika simppeli mielestäni. Varmasti sikailua on aina tietty määrä, mutta noin yleisesti uskoisin tämänkaltaisten roolipelaajien ,kuten esimerkiksi Gillies, vaikutuksen olevan nimenomaan peliä rauhoittava.

Kyllä varmastikin myös viihde on iso osa tässä puuhassa. Itse seuraan jääkiekkoa lähinnä ainoastaan tappeluiden takia. Sen takia kotoisen Liigan seuraaminen on jäänyt minimiin. Ulkomaisistakin sarjoista katson lähinnä vain tappelut.

Me näköjään haetaan jääkiekon seuraamisesta täysin erilaisia asioita, joten lienee turhaa jatkaa tätä keskustelua.

Mutta eikö ole hienoa, että lätkä voi tarjota meille molemmille aika paljon vaikka niin erilaisia juttuja haetaankin.
 

Kulmapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teukat, Jokerit, Flyers
On varmasti suomalaisen jääkiekkoilun etu, että joukkueet pelaavat pian eri sarjoissa.

Suurin ongelma on siinä, että yli 18-vuotiaat lasketaan aikuisiksi.. Sitten jotkut idiootit antavat niiden keskenkasvuisten vielä päättää asioista.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Ja sitten kukkahattua syvemmälle päähän: Itsellä pistää aina silmään näissä kommenteissa kun hehkutetaan miten tappelut ja tappelijat tuo lisää viihdettä. Itse koen nämä hommat lähinnä säälittävinä ja niillä ei ole paljonkaan mitään tekemistä pääasian, jääkiekko-ottelun voittamisen kanssa.

Eikös tätä viihdettä kannata hakea jostain vapaaotteluista tms?
Itse koen että tappelut kuuluvat jääkiekkoon.

Miksi?

Jääkiekko lajina organisoituna lajina syntyi noin vuonna 1875. Tuolloin jääkiekossa otettiin käyttöön kaukalon alkeisversio. Kaukaloon siirtyminen alkoi aiheuttaa maalineduskahakoita, törmäyksiä, taklauksia. ja tätä kautta saivat syntynsä tappelut.

Vuonna 1922 NHL otti käyttöön säännön jolla tappelijoille annettiin vain 5 minuutin rangaistus. Tämä poikkesi huimasti muista sarjoista joissa pelaajat heitettiin pihalle tappeluista. Tästä alkaen tappelut ovat oikeastaan kuuluneet jääkiekkoon. NHL antoi hiljaisen hyväksyntänsä tappeluille, koska tämä sai yleisön syttymään ja seuraukset tappeluista eivät estäisi pelaajaa pelaamasta ottelua loppuun. Tällöin NHL:ssä tähdättiin siihen että tappelut tulisivat spontaanisti. Tuolloin ei ehkä tajuttu että joukkueet alkaisivat palkata gooneja pelkkiä tappeluita ja pelottelua varten. Tuolloin ei tajuttu että joskus tappelijoiden homma olisi oikeastaan vain tapella toista tappelijaa vastaan. Vain moniko muisti esimerkiksi Derek Boogaardin hakeneen kolttosia tehneitä tähtipelaajia tappeluun? Ei varmasti kukaan. Tappelijoiden rooli onnykypäivänä vääristynyt. Ei showtappeluille ole enää sijaa, mutta väitän että spontaaneilla tappeluilla lajin mielenkiinto säilyy. Pelaajien kunnioitus toisiaan vastaan säilyy ja peli pysyy puhtaana ja välillä kun rapatessa roiskuu niin siitä muistutetaan ja thats it.

Tiivistetty tarinani kertoo jääkiekkotappeluiden syntyä ja kasvua nykyaikaan. On totta että tappelut ovat enemmän Pohjois-Amerikan ilmiö. Mutta miksi lajia joka on sieltä kotoisin pitäisi muuttaa Eurooppaan tulleessaan Eurooppalaiseksi tappeluttomaksi ja tunteettomaksi lätkäksi? En näy mitään syytä laji on kuitenkin sieltä tänne levinnyt eikä meidän tehtävämme pitäisi olla tiikerin raitojen peittely! Pitäisi olla innoissaan, kerrankin urheilua jossa taidolla ja oikealla kovuudella on sijaa.

Kukkahattuilu pilaa lätkän
- Amen
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Osaatko lukea? Kun kirjoitin etten ihan odottanut että tuohon malliin, tuosta oikeutetusta. Mutta taivahan tosi on että minä ja muutama tuttu katottiin sitä Peltosen touhua jonkin aikaa siihen malliin jo ennen ko. tapausta että jollain palaa hermot ennen pitkää. Jos se on trollaamista niin olkoot, en voi historiaa muuttaa. Ikävä kyllä emme nähneet samaa vähintään puolista liigapelaajista, kuten sinä ilmeisesti näet.



Mitä helvetin väliä sillä on palaako mulla tai sulla käämit? Oletan ettet pelaa liigassa.

Mielestäsi siis jos pelaa liigassa on oikeutettu hakkaamaan tajutonta miestä joka makaa jäässä? Kyllä on idioottimaisuus huipussaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Osaatko lukea? Kun kirjoitin etten ihan odottanut että tuohon malliin, tuosta oikeutetusta. Mutta taivahan tosi on että minä ja muutama tuttu katottiin sitä Peltosen touhua jonkin aikaa siihen malliin jo ennen ko. tapausta että jollain palaa hermot ennen pitkää. Jos se on trollaamista niin olkoot, en voi historiaa muuttaa. Ikävä kyllä emme nähneet samaa vähintään puolista liigapelaajista, kuten sinä ilmeisesti näet.

Minä muistan ennemmin niin, että Peltosen telomisen jälkeen tuollekin piti joku selitys löytää, ettei oma maailmankuva liikaa järise. Siinä sitten syntyi tämä mielikuva Peltosesta rottamaisena pelaajana, ja osa siihen taitaa uskoa ihan tosissaan. Minäkin kyllä allekirjoitan, että tuo määre herrasmiespelaaja on liioiteltu, mutta todella kaukana ollaan rotasta kaikesta huolimatta.

Viime päivien keskustelu taas osoittaa, kuinka järisyttävä tapaus tuo 1.9 oli. Tunteet kuohuu edelleen, itsellänikin. En muista mitään vastaavaa koko sinä aikana, kun olen lätkää seurannut. Kaikki muut tappelut ja sikailut on aina unohdettu hyvinkin pian, sattui sitten omille tai vastustajalle. Tämä vaan jaksaa yhä vihastuttaa.
 
Mielestäsi siis jos pelaa liigassa on oikeutettu hakkaamaan tajutonta miestä joka makaa jäässä? Kyllä on idioottimaisuus huipussaan.

Edelleen, mitä merkitystä sillä on onko se minun mielestä oikeutettua vai ei. Asioita tapahtuu huutelee Big Snake tai Zaari mitä tahansa. Kommentoin vain tapahtumia jotka edelleen ovat riippumattomia kummankaan meidän mielipiteistä. En kertakaikkiaan pysty näkemään että meidän mielipiteillä olisi vaikutusta yhtään mihinkään mitä kaukalossa tapahtuu. Ja kaukalossa tapahtuneita asioita täällä pääasiassa kommentoidaan.

Jymäkkä puhui vähintään puolista liigapelaajista, sinä laajensit kaikkiin liigapelaajiin. En tiedä mihin asti tämä teidän otanta vielä laajenee, mutta sama se, minä puhun edelleen Ville Peltosesta.

Minä muistan ennemmin niin, että Peltosen telomisen jälkeen tuollekin piti joku selitys löytää, ettei oma maailmankuva liikaa järise. Siinä sitten syntyi tämä mielikuva Peltosesta rottamaisena pelaajana, ja osa siihen taitaa uskoa ihan tosissaan.

Mitä helvetin selitystä mä tarvin sille ja vielä etukäteen? Jostain maailmankuvasta horiseminen alkaa olemaan jo aika wtf.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös